Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Benu

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#226

Viesti JanneM »

Treenaaminen tuolla aasian mailla on kyllä todella mystinen kokemus. Ja treeniporukka yleensä kyllä kovin joviaalia. Ainakin noissa urheilulajeissa. Tietenkin siellä on omat kommervenkkinsä (esim koreassa piti käydä kumartamassa salin päävetäjälle ennen kun tuli treenaamaan vapaavuorolle)
Hemmetinhauskoja juttuja yhtä kaikki. :D
Kokeile vielä ainakin kertaalleen päästä jossain kipaseen treeneissä... :)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#227

Viesti Benu »

Noni, oon tehny paluun suomeen! En käyny enää treeneissä kun meinas aika loppua pahasti kesken. Aika paha jetlagi vieläkin, mutta töitä pitää tehdä ja yrittää pysyä viela hereillä.

#138 Ma. 7.7.2008 Punnerruksia ja BJJ tekniikkaa

Nukuin joku 2h yöllä, joten oli kyllä veto täysin veke ku tepastelin salille töitten jälkeen. No Mikko sai vetää alkulämmöt ku mä kävin puntarilla... hyi helvetti :D Vajaa 82kg shortsit ja t-paita päällä... vähä lihonnu Japseissa :lol: No kait tosta 4kg pitäis saada nyt sit tiputettua ainakin, varmaan 2kg lähteen nesteinä viikon aikana, joten mahtuu alle 82,3kg SummerFightiin :) Näytin sitten pojille japanin tekniikat, sovellettuna brassi jujutsuun :) Sit ku pojat sparras mua rupes mietityttämään että kuinkahan monta punnerrusta mä mahdan saada, koska olin lueskellu muiden tuloksia pari tuntia aikasemmin täällä potkussa. No ei muuta ku punnerrusasentoon mitsi rinnan alla (se oli n. 1 cm matalampi ku mun nyrkki) ja eiku pumppaamaan. Selittelen pikkusen ja väitän että tulos olis luultavasti ollu vähä parempi ilman jetlagia ja japaninmahaa :oops: Mutta tein 75, ja olin ihan tyytyväinen kun ottaa huomioon etten ole treenannu punnerruksia taikka penaa ikuisuuksiin.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#228

Viesti Benu »

#139 Ti 8.7.2008 BJJ

Nyt oli vähä paremmin energiaa jo. Otettiin lämpöä juksemalla ja perustekniikalla. Jatkettiin sisäänmenolla alasvientiin vielä lämmittelymielessä ja sitten jatkettiin viemällä n. 10 kertaa alas. Sitten käytiin läpi ihan perusjuttuja päältä guardista. Lisättiin pikku jippoja molemmille, siis alta ja päältä. Yks pisti aina pikkusen hanttiin silleen et lämpö pysy kun toinen pääsi sitten testailemaan juttuja. Noita "jippoja" esitin kolmessa erässä ja sitten loppuun yks armbar setuppi. Lopuun painittiin pystystä 5 tai 6x3min. Sitten tein mun punnerrus systeemin 15min palauttelun jälkeen... olin unohtaa, mutta onneks Mikko rupes kertomaan jotaan karatestoryä, ja siihen liitty punnerrukset, joten muistin sitten. Ihan hyvin meni... ei tosin tuntunut kauheen optimaaliselta treeniltä noin tavoitteen kannalta. Maximit oli ehkä luokkaa 50, jos edes sitä. Huomenna punnerraan aamulla ennen töihin lähtöä, ni uskoisin saavani enemmän tehoa treenistä.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#229

Viesti Benu »

#140 9.7.2008 BJJ & leuat

Tulin salille etuajassa, ku olin vaihtanu kuteet jne niin oli 15min kunnes treenit alkais. Pekka oli myös salilla siinä vaiheessa. Joten päätin aloittaa leuka urakkani, mentiin Pekan kanssa siis vetelee leukoja. Tein sitten ohjelman mukaan... oliko se sitten 10,8,8,6 ja maximit 10 loppuun, minuutin palautuksilla.

Otettiin lämmöt aika samaan malliin kun eilen. Tehtiin sitten loppuun sitä alasviennin sisäänmenoa mitä varmaan tullaan näkemään SummerFightissakin :) Tai ainakin mä toivon näin ;) Kun tuli tekniikka osion vuoro ni näytin sitten perusjuttuja kimuranpuolustuksesta päältä guardista ja sitten heitin vielä ohituksen/selkäänmenon siihen päälle ja Johanille joka tätä toivo ni näytin sitten vielä nopeesti ainoastaan Johanille kimuran puolustuksen sidestä. Ville taas halus tehdä halffista sweeppin ja näytin erikseen sitten vielä Villelle yhden helpon selkäänmenon. Mikko sanokin jo siinä sitten että katotaan huomenna hänen tekniikka, ei pysty sisäistämään kaikkia liikkuvia osia :lol: Loppuun sparrattiin sitten 3min eriä pystystä joku 5-6kpl. Oli kiva sparrata kun Hakamäen Pekka on muuttanu tänne asumaan nyt, ni saa ihan uuden sparrikaverin. Pirun järkyttävän kokonenhan se on :lol: Toi vähä sitä tekemisen iloa siihen sparraukseen, tuuppaa muuten olemaan vähä semmosta nyhväämistä tuttujen kavereiden kanssa.

Ideahan siinä että näytin erikseen jätkille jotaan juttuja oli se että he saivat toivoa että käydään läpi joku juttu mikä heitä on mietityttäny. Ja sitten yritin hioa sitä tekniikka heidän kanssa.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#230

Viesti Benu »

Benu kirjoitti: #140 9.7.2008 BJJ & leuat

...10,8,8,6 ja maximit 10 loppuun, minuutin palautuksilla...
Korjaan, 10,10,8,6, ja 10!
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#231

Viesti Benu »

#141 To 10.7.2008 BJJ

Kävin hakemassa uudet shortsit, rash-guardin, painikengät ja säärisuojat budoshopista tänään, Kaitsun piikkiin :) Tulipa hyvä mieli, enpä ole oikeen muuta saanut treenienvedoista vuoteen ku palkkarit, shortsit ja rash-guardin. Joten tuli taas vähä parempi mieli ja jakso treenata :lol:

Juostiin pikkusen alkuun ja sitten Ville keksi että pelataan etelä-pohjanmaalaista käsipalloa. Sitä sitten pelattiin ehkä joku 15-20min, ja pakko sanoa että tuli muuten kuuma... ja hengästy :lol: Käytiin läpi vaan eiliset tekniikat uudestaan, lämmönomaisesti. Sitten oli vähä flegmaattinen fiilis... Mikko näytti taas saman karatescenarion vuodelta 1994 jolle me naurettiin kippurassa toissa päivänä ja pari uutta :lol: :lol: Sitten Mikko kysy huolestuneesti "Voidaanko me painia jo? Mä en haluu näyttää näitä enää..." Joten siirryttiin sitten painiin. Eriä tuli ehkä semmoset 6x3min.

Punnerrusprojekt saa siirtyä ens viikolle, hauikset pikkusen hellinä toissapäiväsista leuoista joten päätin jättää punnerrus ja leukaprojektin SummerFightin jälkeiseks ongelmaks.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#232

Viesti Benu »

#142 12.7.2008 BJJ SummerFight

Eipä ole kauheesti kerrottavaa. Villeltä väänty polvi ekassa matsissa, kaksi ristisidettä (tjms, en tiedä noitten nimiä) katki ja hermoissa jotaan vaurioita. Ei tullu kauheen hyvää fiilistä soittamalla ambulanssia ja kattoa ku jätkä pyöriskelee lattialla. No mua ruvettiinki sit kuuluttamaan jo matsiin... menin sitten tatamille vähä sekavissa fiiliksissä. Matsi alko kyllä ihan hyvin vaikka olikin vähä isompi sarja (yhdistetty 76 ja 82,3kg). Sain Postin (sukunimi) vietyä alas ja keräsin pisteet. Väkivahvana jässikkänä en saanu miestä pidettyä siellä tosin ja yritin seisaalta selkään, rymistelyn jälkeen jäin alle guardiin tosin. Vedin halffiin tjms ja yritin sweeppailla. Sain sweepin tehtyä, mutta oli miehellä järkyttävän hyvä tasapainokin, meinas päästä sideen mun sweepistä :shock: No takas halffiin, sain käännettyä lopulta ja olin jo sivusidonassa n. ½ sekuntia :lol: Kattokaa videolta... tais pojalla todellakin olla vähä enemmän voimaa :lol: Sitte Posti sai mut käännettyä ihan omaa tyhmyyttäni, sitten kikkailtiin taas jotaan. Lopulta kyllä petti vähä kunto ja taistelutahto. Posti pääsi sivusidontaan ja kun ei ollut montaa sekuntia jälellä se vielä hapetti mut pihalle. Videolta kun katoin vaikutti siltä että taputin todella hepposesti... :oops: En itse tosin muista tilannetta... Raimo voitti sitten Markus Peltosen ja finaalissa sen eestipojan joka voitti Laitelan. Joten ei se vissiin ollu mikään turha jätkä :D Upittelen videota myöhemmin tänään.

Johan (just ja just 60kg kun poika painaa) voitti yhdistetyssä 64& 70kg sarjassa ekan matsin triangelin ja finaalin voitti jujilla. Kyllä se vaan on niin että toi poika on ihan älytön vääntökone. Ens vuoden SM-kisoissa taitaa olla pientä miestä nipussa ku Johani pääsee treenailee vajaan vuoden Hilti Tukholmassa 8-)

Mikko otteli yhdistetyssä 88 ja 94kg sarjassa. Ekan voitti triangelilla, tokan voitti armtriangelilla ja finaalissa tuli tappio tuomariäänin, kun pisteet oli tasa 2-2 täyden ajan jälkeen.

Vähä tuli parempi fiilis ku pojat menesty noin hyvin ton Ville jutun jälkeen.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#233

Viesti Benu »

Lauantain matsi: " onclick="window.open(this.href);return false;


Lisään tähän threadiin linkkejä kohta. Upittelen töistä Sawo Open matseja jne.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#234

Viesti JanneM »

Kuten omassa päivyrissä sanoin. Raimundo on kehittynyt hillittömästi. Sen lisäks toi punanen puku on tosi herkkä... :)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#235

Viesti Benu »

JanneM kirjoitti: Kuten omassa päivyrissä sanoin. Raimundo on kehittynyt hillittömästi. Sen lisäks toi punanen puku on tosi herkkä... :)
Joo oli näppärä kaveri, oli muuten mies pudottanut 9kg kisoja varten :lol: Oli aika vahva jässikkä :) Ite olin keränny tohon keskivartaloon löysää lihasta pikkusen :D Onko Raimolla ollu sininen kauan?

Sawo Open 2008 eka matsi " onclick="window.open(this.href);return false;

Sawo Open kolmas matsi " onclick="window.open(this.href);return false;

Sawo Open finaali tulossa kuhan ne hyväksyy ton. Ja muuten Janne, se finaali oli yli 7min eikä joku reilu 4min ku sä väitit :lol: Rupesin itekki epäröimään omaa kondistas ku rupes vähä puuduttamaan siinä finaalissa :P
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#236

Viesti JanneM »

Benu kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Kuten omassa päivyrissä sanoin. Raimundo on kehittynyt hillittömästi. Sen lisäks toi punanen puku on tosi herkkä... :)
Joo oli näppärä kaveri, oli muuten mies pudottanut 9kg kisoja varten :lol: Oli aika vahva jässikkä :) Ite olin keränny tohon keskivartaloon löysää lihasta pikkusen :D Onko Raimolla ollu sininen kauan?
Mä en yhtään tiedä kauan Raimolla on ollut sininen. Josko se itse tulis kertomaan (oletan että on potkussa) tai Kallion Marko tulee kielimään. ;)
Noita lieve kuristuksia ne on treenannu Murin kanssa vissiin aika paljon. Niitä tehtiin sillonkin kun mä kävin Lahdessa. Hyviä temppuja. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#237

Viesti Benu »

JanneM kirjoitti:
Benu kirjoitti:
JanneM kirjoitti:Kuten omassa päivyrissä sanoin. Raimundo on kehittynyt hillittömästi. Sen lisäks toi punanen puku on tosi herkkä... :)
Joo oli näppärä kaveri, oli muuten mies pudottanut 9kg kisoja varten :lol: Oli aika vahva jässikkä :) Ite olin keränny tohon keskivartaloon löysää lihasta pikkusen :D Onko Raimolla ollu sininen kauan?
Mä en yhtään tiedä kauan Raimolla on ollut sininen. Josko se itse tulis kertomaan (oletan että on potkussa) tai Kallion Marko tulee kielimään. ;)
Noita lieve kuristuksia ne on treenannu Murin kanssa vissiin aika paljon. Niitä tehtiin sillonkin kun mä kävin Lahdessa. Hyviä temppuja. :D
Joo, arvaa vaan jos vitutti :lol: "Mitä se tekee?" ja sitte loppu happi... Raimo saa tulla Vaasaan opettamaan vähä pukukuristuksia.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#238

Viesti Totte »

Benu kirjoitti: olin jo sivusidonassa n. ½ sekuntia
Jotenkin näytti siltä että pääsit jaloista ohi ja sit hyppäät tasajalkaa takasin sinne halffiin :D

Mut joo, vähän näytti kyllä kokoeroa olevan. Isomman jätkän alla ei ole mitenkään mukava olla. Pitää kattoo ne muutkin pätkät jossain vaiheessa.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#239

Viesti Benu »

Totte kirjoitti:
Benu kirjoitti:olin jo sivusidonassa n. ½ sekuntia
Jotenkin näytti siltä että pääsit jaloista ohi ja sit hyppäät tasajalkaa takasin sinne halffiin :D

Mut joo, vähän näytti kyllä kokoeroa olevan. Isomman jätkän alla ei ole mitenkään mukava olla. Pitää kattoo ne muutkin pätkät jossain vaiheessa.
Joo, mä en ite tiedä ihan mitä siinä tapahtu. Mutta mä luulen että se väänsi musta yläkropasta sinne halffiin taas tjms :lol:


Sawo Open Finaali " onclick="window.open(this.href);return false;
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#240

Viesti porky »

Benu kirjoitti: Joo, arvaa vaan jos vitutti :lol: "Mitä se tekee?" ja sitte loppu happi... Raimo saa tulla Vaasaan opettamaan vähä pukukuristuksia.
:lol: Onneksi joku muukin...
Saija Tarvainen
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 75 kurkkijaa