Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#691

Viesti Eelo »

Loppuviikko mennytkin sitten kuntopyöräillessä, perjantain karatetreenit oli peruttu.

To 19.1

kuntopyörä 40min

Pe 20.1

kuntopyörä 40min

La 21.1

kuntopyörä 40min

Su 22.1

kuntopyörä 40min ja jumppa n.20min

tein sunnuntain kunniaksi vielä vähän lihaskuntoa:
punnerrukset
vatsat
niskat
leuat

ja kertaa 3 koko homma.


Polvi on jo paljon parempi kuin syksyllä, mutta vieläkin kipuilee jatkuvasti esim. portaissa. Kuntoutumista ei varmaan auta yhtään tämä takareisien venähdys, jonka takia joutuu liikkumaan vähän virheasennossa. Kohta 3vk mennyt venähdyksestä ja vieläkin sairaan kipeät jalat..

17
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#692

Viesti Eelo »

ti 24.1

Kuntopyörä 40min

ke 25.1

Kuntopyörä 40min

to 26.1

kuntopyörä 40min

pe 27.1

Karate 1h20min

Lämmittelyt tapahtui rennolla kumitella. En hirveästi saanut hyviä osumia aikaseksi sillä kun ottaa hitaasti ja lämmitellen, olen aivan kurja. Tekniikkaosiossa tehtiin erilaisia heittoja/pyyhkäsyitä potkuista (eli "vastaheittoja" potkuille). Kaikki olivat melko tuttuja ja hyvin käyttökelpoisia. Loppuun tehtiin sitten vähän sabakia ja siinä pääsin testaamaan päivän tekniikoita. Muutaman hyvän pyyhkäisyn sain aikaseksi, mutta ei muuta erityistä. Loppuverrytelyksi harjoiteltiin sivuille liikkumista.

21
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#693

Viesti Eelo »

Su 29.1
FighClub n.2h

Sparrailtiin ja tehtiin drillejä. Jotenkin todella hassua, että kungfuilijoita pyörii tuolla pilvin pimein ja vielä eri tyyleistä, mutta perinteisiä kilpalajeja ei edusta kukaan (lähimpänä niitä minä...).

Ma 30.1

kuntopyörä 40min

ti 31.1

karate 1h15min

Ööö, tehtiin jotain. Ainakin kumitea ja issen kataa (?)

Ke 1.1

kuntopyörä 40min

Pe 3.1

Karate 1h30min + 1h

Eka oikeat treenit, jotka meni vähän puolitehoilla. Oli vasta kunnon lämpö päällä noin tunnin kohdalla. Opeteltiin liikkumaan sisään ja ulos + käyttämään lantiota. Loppuun potkutyynyllä peruspotkuja. Tämmönen tekninen homma ei oo mun juttu ku oon kankee ja hidas.....

Tokat treenit oli sitten teräsmiehen kanssa. Muutama erä kumitea alkuun ja siitä sitten harjoiteltiin sivuille liikkumista + Vastahorjutusta joku jos vastustaja ottaa kiinni takista (heti kun toinen ottaa takista kiinni otetaan saman puolen kädellä kiinni ja kiskotaan + polvi <3 loppuun). Loppuun tehtiin vähän peruskomboja ja sain todella hyviä pointteja alakoukkuun. On hienoa kun kaveri on niin kova, että ei tarvi kombojen treenaamiseen (kroppaan) pädejä....

27
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#694

Viesti Eelo »

Su 5.2

Kisis 2h

Kävin kaverin kanssa tekemässä vähän perustekniikoita pädeihin ja ilmaan. Ihan pikkasen sparria ja drillejä.

Ti 7.2

Karate 1h15min

Tehtiin pysäytyspotkuja, loppuun vähän kumitea.

Ke 8.2

Lätkä 1h30min

Lähinnä maalivahtina, mutta välillä maalejakin tein.

Kuntopyörä 40min

To 9.2

kuntopyörä 40min

Pe 10.2

Karate 1h30min

Piti fiilistellä ennen lauantain vyökoetta, mutta onnistuin kataa tehdessä telomaan terveen polven. Tein kumminkin treenin loppuun ja sainkin hyviä pointteja kataan



Polvi on nyt vähän turvonnut ja liikkuminen on vaivanloista eli jäi lauantain vyökoe/leiri väliin. Pitää huomenna kävästä lekurissa jos ei ala yhtään auttamaan. Jeejeee, nyt on molemmat polvet, selkä ja vasen peukalo hajalla. Vatsalihaksia vielä voi tehdä...

33
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#695

Viesti Eelo »

Lepuutin polvea alkuviikon ja edellisen viikonlopun.

to 16.2

Kuntopyörä 40min

Pe 17.2

Karate 1h30min

Tehtiin vähän ip-juttuja keppejä vastaan. Loppuun mitsijumpat. Polvi kesti melko hyvin.

Su 19.2

Fight club n.2h

Ei tullut tehtyä oikeastaan mitään tekniikkaa. Sparrattiin vaan ja tehtiin drillejä.

Ti 21.2

Karate n.2h

Aloitettiin isojenpoikien karate yhteistyöprojekti taikasedän kanssa. Sparrailtiin kiukkarisäännöillä ja tehtiin loppuun thaipädejä. Jos muistan oikein, ei taidettu tehdä oikeastaan mitään tekniikkaa.

Todella hieno fiilis, kun pääsi pitkästä aikaa treenaamaan about oman kokoisen ja painoisen itseä paremman kanssa. Imin muutaman sellaisen alapotkun, että keskiviikkona ja torstaina ei tarvinut liikkua turhia...

Pe 24.2

Kuntopyörä 40min

La 25.2

KARATE 3h

Yhteistyöprojekti jatkuu. Kunnon lämpöjen jälkeen tehtiin vähän kiukkarin matsitekniikoita. Tehtiin ainakin yläpotkusta lyöntiä, koukun köyntteriä ja nopeaa "snäp-kickkiä" (etujalan mava). Omaan repertuaariin koukun kountteri sopi hyvin ja etujalan mava on aina hyvä ratkaisu.

Sen jälkeen kun painijat olivat ajaneet meidät pois tatamilta (meinasin haastaa ne painiotteluun, mutta en halunnu murskata heidän vapaaotteluhaaveitaan) otimme thaimitseihin vähän perus mavoja keskelle ja ylös. Tekniikoiden jälkeen sairas rääkki mitseihin: 3x3min 10sec palautuksilla. Käytännössä olin kuollut viimeisen erän jälkeen... Jos on huono kunto, on huono kunto.

Loppuun vielä kiukkarisäännöillä kumitea 3x2min pitkillä palautuksilla. Sain päivän tekniikoista koukun kountterin toimimaan ja nopeaa mavaa koitin välillä jakaa. Täytyy kehittää alapotkun blokkausta, sillä taas imuroin muutaman vaparin suoraan reiteen. Omia onnistumisia oli potkut etujalan alitse samalla kun toinen potkaisee mavan etujalla. Aivan lopussa vielä vähän kovetusta potkimalla maassa makaavaa kaveria ja lyömällä sitä kun se pääsee ylös + tietysti loppuverryttelyt.

OSSSSSS!


Koska sivari loppui ja jäin työttömäksi, alkaa oikea treenaus. Toivottavasti kroppani kestää ja peruskuntoni on edes vähän kasvanut kaiken kuntopyöräilyn tuloksena. Tavoitteena karate 5x viikkoon. Luultavasti jatkan myös kuntopyöräilyä ainakin palauttavana harjoitteena. Lähepänä kesää voisi ehkä vaihtaa pyöräilyt kuntopiireihin, kattoo sitten.


39
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#696

Viesti Eelo »

Ma 27.2

Karate 1h15min

Menin vapaavuorolle tekemään perustekniikkaa. Harjoittelin ushirogeriä ja ushiromawaa säkkiin. Tein myös kihonit ja katat läpi.

Ti 28.2

Karate 1h15min

No tehtiin ainakin kataa ja potkitiin toista eri korkeuksille. Loppuun tuli pikkasen mitsijumppaa.

Ke 29.2

Karate 2h

Näytin kiukkarijätkille vähän perushorjutusta hihasta + blokkausta siihen. Lopussa tehtiin kumitea ashihara säännöillä. Muutamat hyvät suoritukset sain, keskityin lähinnä repimään hihoista + potkimaan polvella samalla. Täytyy liikkumista saada paljon pyöreämmäksi ja nopeammaksi jos haluan oikeasti saada jotain aikaiseksi makikomi nagella.

Kaiken repimisen takia jokaiseen sormeen tuli vekkejä... Säälin judomiehiä.

To 1.3

Karate 2h

Otettiin vähän iisimmin ja koitettiin saada rentoutta + räjähtävyyttä thaipädeihin. Loppuun kiukkarikumitea, otin taas alapotkuja vastaan reidellä...

Pe 2.3

Karate 1h30min

Tekniikana tehtiin makikomi nagea (jeeee!), olin jotenkin jäissä ja liikkuminen oli vieläkin tönkköä. Painon sain hyvin mukaan tekniikkaan kuitenkin.Tästä siirryttiin sitten heittokatoihin joista tein Nage no kata 1 ja 2. Ykkösessä tekniikat tulee ihan mukavasti, mutta hetikun laitetaan polvipotkut mukaan (nage 2) niin sekoilen.

Tekujen jälkeen oli sabakia, tarkoituksena tehdä katan tekniikoita. Meni ehkä vähän riehumiseksi taas. Loppuun thaipädejä.

Onnistuin loukkaaamaan olkapääni tekemällä huonon ukemin... Olisi pitänyt olla skarpimpi bujinkanissa.

Su 4.3

Fight club 2h

Tehtiin paljon sisäänmeno/pystypaini/horjutus harjoituksia. Sain ehkä 3 hyvää kaatoa tehtyä koko homman aikana.




Aika tyytyväinen olen viikon lajitreeneihin. 10h ja 6 harjoitusta.

45
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#697

Viesti Eelo »

ma 5.3

Karate 1h15min

Tein kihonit ja katat läpi huolella. Vähän myös säkillä riehuin.

Harmittaa kun kihonit näyttää kauheelta vaikka kehonkäyttö tuntuu vahvalta ja muutenkin on saanut ideaa kihonista muuhun tekemiseen.

Ti 6.3

Karate 1h15min

tehtiin peruskomboja ja kataaa. Aika rennot treenit oli.

Ke 7.3

karate 2h

Tekniikkana tehtiin takapotkua, takakiertaria, kirvespotkua ja semmosta melkeen kirvespotkua. Sain hyviä neuvoja ja hyvää ideaa takakiertariin! Ehkä se joskus alkaa viellä luonnistumaan. Polvi alkoi kipeytymään treenin kuluessa ja jouduin jättämään kaiken kovemman tekemisen pois :cry:.

Oli polven takia pakko levätä torstai kokonaan, sainpahan syödä pizzaa rauhassa.

Pe 9.3

Karate 1h30min

Tehtiin hämyjä ja kounttereita tekuina. Todella hyvää tavaraa, näitä olen käyttänyt paljon aikaisemminkin, mutta nyt sain enemmän ideaa tekemiseen. Käsien ali lyöminen on vaan jotain todella hienoa ja nautinnollista.

Keskivaiheilla siirryttiin kataaan. Itse tein sochin 2, kumite 1 ja nage 2 katoja. Tehtiin myös katan tekniikoita sabakissa. Ihan loppuun otettiin kumitea, missä pääsin vähän pelleilemään ja kokeilemaan uusia juttuja.

Su 11.3

Baji 5h

Kävin baji entering techniqes seminaarilla. Tehtiin erillaisia sisäämenoja kuten nimi kertoo. Aloitettiin aina tekemällä joku yksinharjoitus josta sitten erilaisia sovelluksia. Aivan loistavaa settiä, pitää laittaa tarkemmin ylös johonkin vihkoseen, että muistan nämä yksinharjoitukset. Pitää ottaa noista muutama pidempiaikaiseen tekemiseen.

Todellä hyvää treeniä vaikka välillä meni selitykset aivan yli mun tajuamisen. Noh ehkä se ei haittaa kun jäi 3 hyvää juttua käteen.

Sain jossain vaiheessa treenejä kovan kyynerpään suuhun (kahdesti :D) ja nyt en saisi purra mitään toisella puolella suuta kahteen viikkoon. Sillä ilmeisesti hampaiden ja ikenien välissä olevat kiinnityssäikeet/hermot ovat revenneet. Ja jos joku vielä sanoo, että perinteisissä lajeissa ei treenata kovaa saa turpiin :smt003

Niin ja paikat aivan totaalisessa jumissa bajin jäljiltä.

50
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#698

Viesti Eelo »

Koitetaan nyt pistää päivyriä uudestaan pystyyn jos se auttaisi kehittämään omaa tekemistä itsereflektion kautta. Tarkoituksena olisi alkaa kirjoittelemaan enemmän yleisistä fiiliksistä, tavoitteista ja oivalluksista treenien suhteen, eikä niinkään tarkkoja treenien kuvauksia. Aion siis päästellä vähintään viikottain paineita täällä ja toivon mahdollisimman paljon erilaista kommentointia.

Taustaa
Tää homma pitää aloittaa kuitenkin taustatietojen kertaamisesta ja lähtöasetelmasta. Olen nyt kamppaillut vuodesta 2006 lähtien ja mun keho on aivan totaalisen hajalla. Kaikkien aiempien operaatioiden päälle syksyllä 2012 mulla leikattiin selkä ja sain parit proteesit välilevyjen tilalle. Kuntoutus oli pitkä ja kivinen, mutta kahessa vuodessa selkä oli käytännössä kivuton ja olen pystynyt sen kanssa jopa painimaan. Kuitenkin onnistuin 2014 reväyttämään ristisiteen pitkittäin ja siitä tuli sitten pitkäkestoinen ongelma. Polvi ei oikeen palannut ennalleen ja se kipeytyi sitten pahemmin syksyllä 2015 kun heitin volttia jalkapallopelissä ja venäytin pahasti (tai reväytin pikkasen) nilkan nivelsiteet, jotka oli jo valmiiks löysät kaikenmaailman yläasteen koripallokokeiluista. Sitä sitten kuntoutettiin puolisen vuotta ja heti kun se oli kunnossa onnistuin kesällä 2016 murtamaan peukalon sekä reväyttämään pohkeen ja akillesjänteen kiinnityskohdan. Olenkin nyt lähinnä kuntouttanut pohjetta ja koitan palata pikkuhiljaa kamppailun pariin.

Eli olen vuoden 2012 jälkeen lähinnä kuntouttanut erilaisia vammoja (sekä hankkinut niitä lisää) ja paino on heitellyt n.88 ja 100 kilon välillä. Taidot ovat kehittyneet lähinnä nyrkkeilyssä. Vaikka olenkin huonommassa kunnossa ja heikompi kuin aikoihin, lyön silti kovaa. Tässä onkin sitten ollut aikaa miettiä omia tavoitteita, mahdolisuuksia ja motivaatioita kamppailun saralla. Mielenkiintoista on ollut huomata, että kuinka pitkälle pelkästään nuorena opituilla taidoilla (ja pituudella) pääsee varsinkin sparrissa. Olen kuntoutuksen lomassa treenatessani pystynyt sparraamaan (pystyssä) erittäin kovien kilpailijoiden kanssa ilman suurempia ongelmia (kunnes kunto loppuu..).

Tavoitteita

Haluan palata potkunyrkkeilyn/thainyrkkeilyn pariin ja pidemmän aikavälin tavoitteena haluan ottaa yhden ottelun potkunyrkkeilyssä. Jos tuntuu hyvältä ja paikat kestävät voisin käydä häviämässä SM-kisoissa ja hakemassa yhden mitalin kotiin. Tämän jälkeen voikin sitten miettiä lajivalintoja uudestaan.

Haluan kunnollisen valmentajan ja kunnollista valmennusta. Olen treenannut aivan liian kovaa ja liian paljon täysin omassa valmennuksessa tai sellailsessa tilanteessa, jossa henkilökohtainen valmennus on ollu heikkotasoista tai vähäistä. Olen hukannut paljon potentiaalia treenaamalla väärin ja vääriä juttuja.

Koitan tiputtaa painon takaisin about 88-90 kiloon. Olen aivan liian heikko plussapallosarjaan ja haluan mielummin lyödä itseäni pienempiä, koska ne ei yletä lyömään takaisin. Raskaassa sarjassa tämä ei ole niin selkeä vaihtoehto sillä sielläkin on pitkiä tyyppejä. Lääkäri myös suositteli painon alhaalla pitämistä, jotta keho kestäisi pidempään ilman vammojen uusiutumista.

Haluan saada takaisin sen miehisen tuhovoiman mikä minulla oli joskus potkuissa. Selkäleikkauksen jälkeen en ole saanut potkuihin sitä räjähtävyyttä ja viimeistä vetoa, joka minulla aiemmin oli. Todellisuudessa en varmaan enään pääse samanlaiseen räjähtävyyteen kuin aiemmin, mutta hienoa se olisi.

Jonkunlainen järki tekemisessä. Jos tuntuu pahalle niin ei pidä treenata. Jos tuntuu, että käsi ei kestä lyömistä niin ei pidä lyödä lisää säkkiä. Järjen voisi myös tuoda kehonhuollon puolelle, eli sitä olisi hyvä alkaa tekemään...

Koitan aktivoitua vähän potkunetissä, jotta voin saada asiantuntevaa ulkopuolisten mielipiteitä ja näkemyksiä itseä askarruttaviin kamppailuun liittyviin kysymyksiin.

Tekemisiä


Olen nyt aloittanut tässä kuussa varovaisesti harjoittelemaan säkillä 4kk kuntoutuksen (lue: istuin perseelläni ja heiluttelin kuminauhaa) jälkeen. Olen käynyt 2-4 kertaa viikossa lyömässä n.8-10 erää säkkiä kaupungin liikuntahallilla. Tänään kävin ekaa kertaa Kisiksellä koittamassa miltä potkiminen tuntuu ja oli niin hauskaa, että leikin säkin kanssa yli tunnin. Tekeminen oli tahmeaa, mutta tuli hyvä mieli kun olin joka tapauksessa aamupäivän kovin säkkienpotkija karateparvella. Toisaalta paino- ja pituusetu oli luonnollisesti mun puolella. Tekeminen kuitenkin maistui ja pohje tuntui siltä, että voisi ehkä ensi viikolla mennä oikeisiin treeneihin varovaisesti koittamaan. (VAROITUS: KASUAALIA PERVOILUA TULOSSA) Kisisreissu muistutti myös sen miksi se on niin ylivertainen paikka harjoitteluun: säkkiä hakatessani vieressä joku tanssija harjoitteli twerkkaamista päällään seisten. Kamppailu-uran jälkeen lähden tanssijaksi.(SE LOPPUI JO)


ps. Kaikesta huolimatta itseluottamus on kuitenkin Luupäämaisissa sfääreissä. Hakkaan teiät kaikki. Et niin.
Eelis Mikkola
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Eelo

#699

Viesti Mika »

On ainakin huumori ja asenne kohdillaan. :D :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Eelo

#700

Viesti KungFuMiäs »

Noniin back to the shit Eelo :peukku: . Olis hienoa tavata ja vaihdella nyrkkejä joskus kun oon Helsingissä taas. Oon itsekin nyrkkeilyyn hieman dippaillut viime aikoina Vaasassa, paitsi viimeinen vuosi on mennyt pääasiassa elannon ja pekonin leivän päälle tienaamisessa. Mutta se muuttuu tässä pian toivottavasti, siinä samassa tulen myös reissaamaan treenin puolesta Helsingissä enemmän.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Eelo

#701

Viesti Andy »

Missä seurassa treenaat?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#702

Viesti Eelo »

KungFuMiäs kirjoitti:Noniin back to the shit Eelo :peukku: . Olis hienoa tavata ja vaihdella nyrkkejä joskus kun oon Helsingissä taas. Oon itsekin nyrkkeilyyn hieman dippaillut viime aikoina Vaasassa, paitsi viimeinen vuosi on mennyt pääasiassa elannon ja pekonin leivän päälle tienaamisessa. Mutta se muuttuu tässä pian toivottavasti, siinä samassa tulen myös reissaamaan treenin puolesta Helsingissä enemmän.
Homma sovittu! Keskiviikkokerho nousee kuin feenix tuhkasta.
Andy kirjoitti:Missä seurassa treenaat?
Tarkoituksena olisi mennä takaisin Crestille, jossa ennätin muutaman viikon kesällä treenata.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#703

Viesti Eelo »

Pohje otti selkeästi kyttyrää kun kävin potkimassa sitä säkkiä. Olen viime päivityksen jälkeen käynyt vain muutaman kerran lyömässä säkkiä ja ottanut lungisti, jotta se jalka joskus paranisi. Kävin myös fysioterapeutin suosituksesta hierojalla, jonka mukaan mulla on kaikki pohkeen syvät lihakset täysin jumissa. Siltä se tuntuukin. Pitää käydä ens viikolla uudestaan, jos vaikka lähtis jumit aukenemaan. Olen myös oppinut yleisesti hyville suomalaisille tavoille ja sairastuin heti kun sain kaikki työt tehtyä ja "loma" alkoi.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#704

Viesti Eelo »

Treenirintamalla kajahtaa! Kävin tosiaan kolme kertaa hierojalla availemassa pohjetta ja hommahan toimi. Tuntuma alkaa olla sellainen, että käyn varmaan tällä viikolla koittamassa ekat oikeat treenit. Melkeen voisin alkaa käymään kerran kuussa hieronnassa kun se näyttää ihan tosissaan auttavan jumeihin.

Aloitin vuos sitten boulderoimisen kun en pystynyt kamppailemaan vammojen takia. Homma oli jäissä nyt puolisen vuotta pohkeen vuoksi, mutta pääsin välipäivinä taas kiipimään. Voimat ja taidot ovat romahtaneet aivan totaalisesti, mutta pystyin silti kiipeämään muutaman helpon kuutosen.

Kiipeily on mukavaa oheisharjoittelua vaikka ei ehkä kaikkein optimaalisin valinta pystylajien harrastajille. Kehonhallinta varmasti kehittyy, mutta voimapuolella joutuu tekemään aika vähän räjähtäviä tai työntäviä liikkeitä. Boulderoinnissa reitit on myös niin lyhyitä, että aerobista treeniä siitä ei saa tekemälläkään. Onneks mulla ei oo tarvetta optimoida yhtään mitään tässä vaiheessa. Hauskaa se on vaikka 98kg pistää jo vähän painetta sormille seinällä roikkuessa.
Eelis Mikkola
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 2

Eelo

#705

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

You go girl!

:peukku:
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa