Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#646

Viesti Eelo »

ti 8.2

Vapari 1h15min

Potkittiin täysiä tyynyihin ja painittiin vähän. Pitäis alkaa kirjoittelemaan kun on tullut treeneistä niin muistais vähän paremmin.

Ke 9.2


Lukkopaini 1h30min

Tekniikkana harjoteltiin mountista alta pakoja. Opinkin loistavan paon jolla pääsin loppusparreissa aina pois mountista alta (kun alotettiin sparrit aina mountista). Sparreissa sain hyviä alistuspainisuorituksia ja en jääny moneen lopetukseen.

La 12.2


Lukkopainin sm, aivan liikaaa tunteja...

Nyt vähän kisaraporttia tähän. Lähtö oli joskus n.0730 ja oltiin kaverin kanssa tampereella melko tasan 930. Siinä sitten kattelin punnitusjonoa ja tajusin, että ei hemmetti ois pitäny tulla vasta tunti myöhemmin sillä punnitukset jatku vielä pitkään... Punnituksissa menin heittämällä läpi 87.4 (sarjaan -91 ilmottauduin) oli paino pitkät kalsarit ja paita päällä. Kovimmat karjut otti punnitukset boxereissa ja jumankauta luulin, että osa oli tullu fitneskisoihin ku oli niin kovassa tikissä. Joku oli myös borat uimapuvussa....

No ennen matsia odottelin joku noin 2 tuntia ja ois pitänyt tajuta ottaa kunnon safkat mukaan. Odottelu oli ihan hirveetä kun jännitti tosi paljon ja kokoajan teki mieli päästä painimaan, että pääsis tekeen jotain tai ees pois sieltä :D Heti kun aikani koitti ja kävelin tatamille katoin vaan, että ei hemmetti mikä mörkö vastassa :D Aivan toooooooooodellla VAAAAHVAN näköinen karju (ja huomasin myös Benun vastustajan kulmassa. Päivän erikoinen pointti: Benun pää näyttää isommalta luonnossa kuin kuvissa :D).

Ottelun alkoi sillä, että kaveri otti musta kiinni riepotteli vähän ja heitti maahan. Taisin jäädä halffiin alle ja siinä sitten hetki nyhjättiin guardin ja halffin välillä. Jossain kohtaa lähin nousemaan ylös halffista ja vastustaja otti giljotiinin kiinni ja köllähti selälleen, mutta passasin giljotiinin ja jäin päälle. No päällä sitten könysin hetken, mutta ajattelin vähän säästellä kun pisteet ei ollu vielä alkanu. Kulmasta huudettiin, että pisteet alko ja ota nyt saidi ja lähin juoksemaan sinne sivusidontaan (tai näin ainakin muistelisin, vähän on hämärän peitossa). Tästä suivaantuneena vastustaja käänty kilppariin, enkä saanu sivusidontapisteitä. Noh hain sitten selän ja sain pisteet siitä. Pisteiden saamisen jälkeen otin bodytriangelin ja puristelin vähän ja koitin hakea rnc:tä kokoajan. En meinannut millään saada kuristusta kohalleen, tai vastustaja vaan repäs aina mun kädet pois, mutta lopuks sitten vastustaja vähän väsähti ja sain kuristuksen kunnolla kiinni ja taputuksen aikaseks. Eli VOITTOJEEEE!!!

Tuli vähän semmonen olo, että tää eka vastustaja on varmaan ennenkin pystypaininut. Oli sen verran varma ote pystypainissa. Tokaa ottelua odottelin sitten taas about tunnin ja tuli uudestaan jännäkakat yms. muut pakolliset toiminnot ennen matsia.

Toka matsi olikin aika pohjanoteeraus. Vastustaja veti heti alussa halffiin ja swiippas ja ohitti ja otti selän ja kuristi. Ehkä 30sek meni matsissa... JEEEEENVOITTANUUU!!! No hyvä mieli tuli siitä, että tää kaveri voitti koko scheissen ja otti siis 91 sarjassa mestaruuden. Eniten tässä matsissa harmitti se, että vastustaja ei ollu ees mua hirveesti isompi tai vahvemman olonen vaan pelkästään 100x parempi. Ei oo siis mitään tekosyitä, hävisin paremmalle.

Kisoista jäi ihan hyvä fiilis ja opinkin paljon. Ensimmäisenä heti tuli mieleen kuinka paljon enemmän voimaa tuolla käytetään kuin perus sparreissa, eli aivan täysiä vedetään. Se yllätti oikeesti kun katoin niitä ekoja matseja, että kuinka kova se intensiteetti oikeesti olikaan. Myös kulmamiehen merkitys yllätti mut. Esimerkkinä katoin muutamia matseja joissa JanneM oli kulmassa, tuli vaan semmonen fiilis, että oispa mullaki ollu oma janne kulmassa. Mua ainakin ois auttanut yksityiskohtanen ohjeistaminen, vaikka ei tossa tokassa matsissa mitään zänssejä ois kyl missään tilanteessa ollutkaan. Jäi myös semmonen olo, että en taida enään alle 91kkösiin mennä jossen tästä vähän lihoa ja saa voimaa lisää :D Hassu huomio myös oli, että en hikoillut koko homman aikana yhtään, vaikka otin kunnon lämmöt noin 20min ennen molempia matseja ja ekassa matsissa väänsin aikalailla täysiä en hikoillut juuri lainkaan, korkeintaan 2 pisaraa hiuksissa. Boxeritkaan ei ollu hiessä kun vaihoin kamoja pois. En tiedä johtuko tää liian vähästä juomisesta vai liiasta jännityksestä, mutta hämmentävää.

Mitähän vielä, videoita ja kuvia tulee varmaan myöhemmin. Kiitokset myös kisojen järjestäjille jos te tätä luette!

Pidän varmaan pari päivää tässä nyt taukoa kun jalat on täynnä haavoja ja pienen flunssan taisin saada tuolta kisoista.

Uusi painilajien ottelurekördini on siis 1-1!

37
Eelis Mikkola
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Eelo

#647

Viesti Benu »

Ahaa, sinäkö se olit :D Mä olin vähä äimänä ku käteltiin matsin jälkeen ja sä vaan sanoit "Benu?"... olin vähä että "Ööh... joo!" ja sit kumpikaan ei sanonu mitään :D Ai miten niin näyttää isommalta? Mulla tosiaan on kyllä iso pää :)

Janne on kyllä hauska kulmamies ja antautuu hommaan tosissaan. Ite olen ennen ollut suht samanlainen, mutta on ruvennut vähä nolottamaan se kun innostun huutamaan liikaa. Taisin olla aika rauhallinen tällä kertaa?

Onneks olkoon vielä voitosta, hyvä matsi se oli sulta!
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#648

Viesti Eelo »

Olin niin täpinöissäni sen matsin jälkeen, että jäädyin täysin sen jälkee ku sanoin sun nimen :D Loppu turnauksen aikana en ees tajunnu käydä sanomassa sulle mitään... Olit sä kyllä paljon rauhallisempi kulmamies kuin JanneM :D (Siihen ei kyllä paljoa vaadita ;))

edittiä. Kiitos vielä onnitteluista!
Eelis Mikkola
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Eelo

#649

Viesti JanneM »

Mua ei kattokaas jännitä, niin voin olla mölyapina kulmassa...
Mun tavoitteena kulmassa on toistaa asia tarpeeks monta kertaa että se joko menee jakeluun, tai on jo myöhästä tehdä mitään. Mielummin eka vaihtoehto. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#650

Viesti Eelo »

Olin tossa pari viikkoa kipeenä kisojen jälkeen ja nyt alotin sivarin (kuukaus koulutuskeskuksessa) joten treenaus on ollut aika oheisharjottelua.Tein myös hienon vuosisuunnitelmanpoikasen tässä kun oli tylsää. Toivon, että kaikki jotka treenaamisesta mitään tietää kommentoi sitä ja kertoo miten pitäis olla. Kisakausia mulla on vain yksi sillä en ole varma muista kisoista. Selkä on myös ollut vähän huonossa kunnossa ja viimeksi kun painin se meni aivan hajalle, tekis kanssa mieli päästä vähän jotain pystylajia treenaamaan.

Mut nyt parin vikan viikon treenit:

2x säbä
6x puntti
1x kuntopyörä
1x lukkopainit (selkä meni :( )
1xkahvakuula
äärettömän monta tuntia pingistä ja bilistä :D

48
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#651

Viesti Eelo »

Im BACK!

Elikkäs en ole tänne ehtinyt kirjoitella, enkä ihan liikaa treenatakkaan kun toi selkä hajos taas aivan totaalisesti. Nyt vähän näyttää siltä, että painit jää taas pidemmäksi aikaa tai iäksi. Hienon harjotussuunnitelman kuitenkin tein...

Noh aloitin uudestaan karaten ja olen käynyt vähän sparrailemassa kisiksellä, mutta aika vähän treeniä kuitenkin on tullut.
Oheisharjottelua onkin sitten tullut vähän tehtyä enemmän. Oon käyny työntää kuulaa, heittää keihästä, loikkimassa, salilla ja kahvakuulaillut. Voimaa tai mitään ei kyllä varmaan oo tullut, mutta hauskaa on ollut. Painokin on nyt lähtenyt melko iloisesti nousuun mikä onkin hyvä juttu, sillä syöminen on kivaa.

Koitan nyt alkaa vähän useammin tänne päivittelemään sillä treenipäivyrin pitäminen motivoi tosi hyvin treenaamaan. Vieläkin saa kommentoida jos haluaa!

Viime viikolla tämmöstä:

Ti KARATE 1h15min

Kunnon lämmöt alkuun ja siitä sitten peru kaatoja. Oli hyvä kerrata niitä, kun ei oo pitkään aikaan tullut tehtyä. Ei menny ihan tekniikka putkeen, mutta ei voi mitään. Otettiin vielä kumitea, joka meni todella hyvin. Sain muutamia tosi hyviä potkuja, mutta kyllä vielä on paaaljon parannettavaa kaikessa. Loppuun vähän hikeä päälle potkutyynyn hakkaamisella ja potkimisella.

Ke Kuntopiiri 40min

Aika kevyen tein kun olin jumissa

Pe karate 1h30min

Oli herkkutreenit, tehtiin vapaata tekniikkaa snägärikoukun blokkiin ja sen jälkeen sabakia. Sabakissa tuli vähän tyhmiä ratkasuja tehtyä, mutta ei voi mitään. Loppuun taas potkutyynyä, zippasin aivan täysin jo heti alussa... Ei kunto kestä enään kun massa kasvaa.

Su puistotreenit n.1h30min

Pikkasen sparria ja tekniikkaa ja sparria. Ei kauheen hyvin menny, KFM hakkas mua Killuminatin kanssa...

edittiä. Fiilikset on tälläset!
[youtube][/youtube]
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#652

Viesti Eelo »

Ti Karate 1h15min

Aika paljon lyötiin ja potkittiin potkutyynyä. Maegeria, Ushirogeria ja Yokogeria tehtiin tekniikoina (eli suora potku, takapotku, sivupotku). Ushirogerissä oli aika paljon ongelmia kun pitää eka pyörähtää 180 astetta ennenkuin saa sen potkun tehtyä, mutta kyllä se vielä joku päivä.

Ke Loikat 45min

Eli loikin vähän ja otin spurtteja. Käsi on vähän kipeä niin en vittiinyt kahvakuulailla vaikka tänään alustavasti olin semmosta suunnitellut.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#653

Viesti Eelo »

To Kuulailu 45min

Ostin uuden (32kg) kuulan ja harjottelin erinäisiä liikkeitä sillä. TGU ei kyllä ihan mene vielä.... Käsien iho ei oikeen kestä noin isoo kuulaa ja keksinkin laittaa rätin käden ja kuulan väliin, mikä auttaa. Se muuten kehittää grippiäkin lisää kun pito vähenee.

Su Loikat 50min Kuula 45min

vähä loikin aamulla ja illalla kuulaaa.

3x5 rinnalleveto ja työntö
3x5 tempaus

Vasurista on peukalo hajalla, joten tein pelkkää rinnallevetoa kympin sarjoissa sillä, eli 6x10 rinnalleveto. Niin ja jos joku ihmettelee miten pitkät tauot pidän sajorjen välillä niin alku- ja loppuverryttelyt vie vähintään 20min tosta ajasta.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#654

Viesti Eelo »

Ma futiskikkailua 2h Kuntopyrä 40min

Vähän on kyllä paha mieli kun pallo ei lennä sairaan kovaa vaikka mulla on melko kova mawa :(
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#655

Viesti Eelo »

Tiistaina ja keskiviikkona kävelin lukemattomia kilometreja koiran perässä metsässä... En tajuu miten sillä riittää virtaa herätä aamulla viieltä ja vielä illalla kymmeneltä ihan pirteenä vielä menossa.

Pe Kuntopyörä 40min

Sain just sykemittarin mitä voisin alkaa käyttää näisssä jumpissa, niin tiedän vähän kehittyykö peruskunto oikeesti vai teenkö jotain aivan väärin.

La Kuntopiiri 40min

Jee sain 40 punnerrusta minuuttiin, eli vaikka paino nousee niin punnerrusmäärät ei ihan himona kärsi.


Nyt on alkanu toi selkä vaivata niin paljon, että pitää uudestaan mennä ortopedille/fysiatrille kattomaan miten tästä jatketaan. Toivottavasti ei leikkaa ettei musta tuu vielä entistä jäykempi :(
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#656

Viesti Eelo »

Ti Kuntopiiri 40min

Ke lentopalloa rannalla 1-2h + erinäisiä määriä uintia

Oli tosi hauskaa vaikka oonki aivan sukka tässäkin. Onneks pituus kompensoi taitojen vähyyttä, iha kuin kamppailussa.. Uimassakin kävin eka aamulla ja sitte lentopallon seassa.

To Kuntopiiri 35min

Sykkeet: Max 184, Min 84 ja keskiarvo 130

Pe Kuntopiiri 35min

Sykkeet Max 172, Min 77, KA 131

En jotenkin saanut ittestäni kaikkea irti kuntopiirissä ja sykkeet tippu esim vatsoissa todella alas. Jos joku tietää mitään sykkeistä niin saa sanoa, sain vaan mittarin ilmaseks niin ajattelin kirjotella niitä ylös.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#657

Viesti Eelo »

sairastelin tossa viime viikonloppuna/alkuviikosta jonkun flunssan niin ei tullut mitään tehtyä. Olen kyllä todella iloinen, että tää flunssa ei menny kuukauden keuhkoputkentulehdukseks niinku yleensä menee..

Asiaan:

Ke säkki 1h

Elikkäs kattelin tossa kipeenä George Foremanin otteluvideoita ja haastatteluja. Jossain haastattelussa se sano, että löi monta erää säkkiä päivässä ja että se on yksi parhaista tavoista lisätä lyöntivoimaa. Noh fiksuna ajattelin "jos mäki lyön säkkiä musta tulee yhtä kova lyömään ku tosta jäbästä". Todellisuudessahan en tiedä yhtään miten säkin kanssa tulis treenata, mutta katsoin taas juutuubista foremanin haastattelun missä se sanoi, että löi eka erän pelkkää etukättä, erän takakättä jne. (muuten Ashiharassa tehdään myös vähän samanlaista potkutyynyyn) ja tämmösen treenin tein.

Elikkäs alkuun kunnon lämmöt varjolla ja keppijumpalla. Pakko sanoa, että jumppakeppi on jumalallinen lämmittelytyökalu. Säkille sitten koitin mahdollisimman rennosti, mutta myös voimakkaasti lyödä. 3min eriä 1min tauolla (tauolla aina treenasin ilmaan tulevaa tekniikkaa): etukäsi, takakäsi, koukut, upparit, ja komboja muutama erä. Loppuun sitte taas keppijumppaa (ahh uusi rakkauteni) ja hyvin mielin kotiin.

Kaikki oli hyvin paitsi noi säkkihanskat on niin huonot, että käsi ei me kunnolla nyrkkiin kun lyö ---> sormet aivan säpäleinä ton jälkeen. Pahinta on, että tää peukalo joka on nyt 4vk vaivannu vihlas tärähdyksestä joka kerta kun löi säkkiin. Ilman hanskoja siteiden kanssa taas rystyset ei meinannu kestää kun löi oikeesti kovaa. Tästä vedin johtopäätökset ---> lyön vaan niin sairaan kovaa, että eihän nyt ihmisen kädet tämmöstä kestä brushteeth tai sitten se säkki oli vaan himokova...

To uimas 45min

Uhh en ollu niin huono kuin viimeks.

Pe kuntopiiri 40min

Meinasin pyörtyy ton jälkeen ja oksutki oli lähellä :( jotenkin olin varmaan syönyt huonosti koska heti kun tankkasin vähän riisiä niin olo parani huomattavasti.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#658

Viesti Eelo »

niin ja vielä jokupäivä mäkin lyön näin kovaa (tai ainakin nään unia siitä) [youtube][/youtube]
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#659

Viesti Eelo »

Ma aamulla kuntopyörää 30min ja illalla infernaalinen kuntopiiri 45min

Aivan zippi oli illalla kun illalla menin koisimaan...

Ti kuntopiiri 30min

Pe kuntopiiri 40min


on nyt menny paljon hyvää treeniaikaa hukkaan koiraaa hoitaessa ja terassilla istuessa... Pitäis saada jotain kiinteitä treeniaikoja niin saisin itteni paremmin motivoitua.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#660

Viesti Eelo »

Su kuntopyörä 40min

Pakko sanoa, että jos joku aikoo polkee kuntopyörää kannattaa suunnata yleareenalle ja katella historiallisia dokkareita samalla. Kunto nousee ja tietämys kasvaa, ei o mitään parempaa.

Ma kuntopiiri 45min

Ei ollu infernaalinen mut melko kova, tuli tän kesän punnerrusenkka: 45 punnerrusta!!!
Eelis Mikkola
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa