Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

#136

Viesti Sole »

Ei sitä tiedä mitä on tullut tehtyä, onhan mullakin usein tälläisten tilapäisten blackouttien jälkeen lonkat mustelmilla. Vähän kun tutkisin asiaa, selvisi syyn olleen nunchakuitten pyörittelyssä (on muuten aika vaikuttavaa joittenkin mielestä ;) ) kun tuo koordinaatio on vähän ollut heikohkoa niin on omat paikat kolissu... Eli ei sitä tiedä minkäslaisia komboja sitä ilmaan on vedelty huomionkipeenä ;)
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#137

Viesti Eelo »

Joo no näitä tulee joskus :D Vähä kyllä mietityttää ku en mä mitään komboja osaa enkä nunchakuja (onneks) omista. Ehkä oon jotai paininu :D
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#138

Viesti Eelo »

25.2

Nyrkkeily

Perinteiset 4 erää säkkiä ja 4 erää palloa. Jätin sparrit väliin kun tänään aion mennä pitkästä aikaa lukkopainimaan ja loistaa siellä. Oonha mä kattonu 2 harjotusvideoo.

Ultimate

Heittelin siis frisbeetä ja juoksin tunnin.

Tähän sitten sanon vielä, että se mörökölli joka on tulossa syömään mua ku en oo treenannu kunnolla, ni voi vielä hetken odotella ku ei oo ollu nää treenitauot mun vikaa!!
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#139

Viesti Eelo »

25.2

Subbari

Elikkä tulin vähä ajoissa ni venyttelin 20min, sitten alkulämmöiks vielä venyteltiin 20min :D. Tekniikkana 3 swiippiä halffista, oli ihan toimivan olosia, pitäis vaan muistaa olla vähän kyljellään kokoajan ku on tossa alla. Näiden jälkeen 4x8min sparrit, olin vähän shokeerannu ku kuulin tän, mut eihän se estäny, koska meni niin loistavasti pitää laittaa ihan toiseen kappaleeseen.

Elikkä eka erä. Vastassa oli 107kg painava kaveri, eli vain 27kg isompi ku mä. Heti alkuun puikkasin selkään ja siitä painoin kaverin maahan polvella. Siitä sitten selkään ja siinä sain akrobatisoida pitkään, viimeinkun sain RNC kiinni, tajusin ettei mun vastustajalla oo kaulaa. Siinä sitten hetken mietittyäni muistin Aittomäen naamalukkokuvat ja aloin vääntäää ja kovaa. Siinä sitten se taputti. Seuraavan lopetuksen sain suoralla nilkkalukolla, kun vastustaja koitti vetää mut guardiin. Loppuajan ja ajan tossa välissä hallitsin täysin, vaikken lopetuksia tehnykkään, sain pari hienoa swiippiä tehtyä jotka olin just kattonu netistä :D

Seuraava erä taas yli 100kg jätkä vastassa, tää oli sitte vielä paaljon väkevämpi. Siinähän sitte taputin 4x vaikka hallitsin positiopelin täysin, ei vaan voima ja nopeus riittäny lopetuksiin. Vähä tuntu siltä, että tää jätkä on judoa tahkonnu aikasemmin, ku vei mut onks se nu utsimatalla maihin ja piteli silleen kaulusotteessa hassusti.

Kolmannessa erässä olin jo aivan kuollut, mut onneks tuli jo vähän pienempi jätkä painiin, taisin jäädä pariin lukkoon, mut puolustin hyvin. Tän kanssa onnistu kans opetusvideo kikka, miten päästä ohittaa guardi selkään: elikkä silleen raiskaajakursitusta pitää ja kun toinen käy jujiin kippaa sen äkkiä sivuun ja kaatuu vaan päälle.

Neljäs erä taas meni täysin taputellessa lihaskimpun kourissa. Tän jälkeen teki jo mieli oksentaa, mutta pidin pizzat sisällä.

Elikkä näin yhteenvetona meni tosi hyvin siihen nähden etten kuukauteen oo kunnolla paininu. Kuolemahan tossa tuli, kun ei kunto jaksanu. Vähän alko siinä ärsyttään ku ei voimat riittäny lopettamiseen, mutta kyllä tää haba vielä joskus kasvaa. Onse hieno tuntea miehistä läheisyyttä pitkästä aikaa ;)
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#140

Viesti Eelo »

26.2

Vapari

Alkuun taas venyttelin ja sitten lämppärissä kaikenmaailman käsilläseisontoja. Tän jälkeen pystytekniikkaa, eli potkujen kounttereita ja blokkeja, sekä kountteri jos toinen koittaa tulla iholle. Siitä sitten siirryttiin mattopaineihin, elikkä tais olla 4 eri pitusta erää. 2 ekaa erää ilman lopetuksia, 3 erä teknisesti ja 4 normisti. Meni harvinaisen hyvin taas, ekat 3 erää vein kunnolla ja lopetinki (painelukko :p ) ja vikaki erä meni hyvin aluks ja sainki ekan lopetuksen, mutta sitte alko väsyä, elikkä vikassa sain suoran nilkkalukon ja triangelin tehtyä ja jäin monesti kaikkeen.

Näiden jälkeen oli selkä ihmeen kipeenä, alkaa varmaan kohta taas toi vamma vaivata. Niin ja sitten vielä, että taidanpas lähteä kilpailemaan 15.3 MMA Bashiin d-säännöillä. Pitää kattoa vähän miten nää treenit menee sen mukaan.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#141

Viesti Eelo »

27.2

Venyttelytuokio aamulla + pyörän korjaus.

Elikkä piti mennä nyrkkeileen, mutta pyörästä puhkes kumet, niitä sitte ajattelin korjailla. Eihän se mitään ku eka vaa yhestä puhkes (tää jo eilen), noh vaihoin sen, sitte viddu toinen puhkes ku nostin ton kellarista pois... Siinä masentuneena, sitten ajattelin vaihtaa senki sisäkumin, puhkes sitte se toine jonka olin just vaihtanu... MITÄ SEKUNDAA MULLE MYYDÄÄÄN STNAAA, siinävaiheessa heitin pyörän vaan kellariin ja menin himaan venytteleen.

Vapari

Alkuun tekniikkaa, horjutuksia. Thai-halauksesta, ristivyöstä ja jostain ihan ihmeestä. Sitten niille horjutuksille maahanviennit, periaatteessa kahenjalan alasvientejä. Sai vaan muutamassa ajaa vähän enemmän. Sitten noita drillailtiin hetki ja siirryttiin mattoon. Tekniikkana jujista pakenemista, sain pari hyvää niksiä tähän. Tän jälkeen yks 10min lukkopainisparri. Vein mattoon yhestä jalasta ja oli guardissa pitkään. Sitte vedin guardiin, toinen ohittaa ja menee mounttiin ja koittaa jujia yms. mä puolustan. Tää about 10x elikkä ite en saanu ku melkeen yhen jalkalukon tehtyä, mutta kaveri sai monta paikkaa, muttei onnistunu lopettaan.

Elikkä meni ihan hyvin, oli ehkä vähän liikaa ei niin toiminnalliset treenit, ku tuli kunnolla hiki vasta sparreissa. Toi pyörä vaan alkaa ottaa päähän, onkoha siinä ulkokumissa joku naula tai jotain... Niin ja joo tosiaan 15 päivä enskuuta otan sen matsin, toivottavasti jonku huonon ja lyhyen kanssa :D
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#142

Viesti Eelo »

28.2

Subbari
Alkuun himo "kuntopiiriä" Elikkäs juostaan ympyrää sitten, juostaan 3x viivojen välillä (viivoja about 10 tai yli) joka kerta kovempaa. Sitten karhukävelyä täysillä viivojen välillä... Oli melkeen itku tulossa ku luulin, että lisää ois tulossa. Sitten palomiehenpyörää, siitä sitten tekniikkana selkään menoa niskaotteesta (toinen käsi niskassa, toinen toisen kädellä) ja siitä sitten vedetään nilkoista alas (suplexi ois paljon kuulimpi). Mattotekniikkana ihan perus swiippiä semmosesta guardista, että jalat on kaverin jalkojen sisällä (saa kertoa sen nimen) ja istutaan. Siitä sitten paria swiippiä lisää ja heelhookkiin meno. Siitä sitten sparreihin siirryttiin, koska selkä iha nuuskana lähin aina matosta, niin siis 4x6min sparrit. Meni ihan loistavasti sparrit, joko lopettelin kokoajan tai oli todella tasasta. Vikan kanssa vaa meinas mennä hermot, kun se oli nii hikinen, että se vastas jotain öljypainiaa. Mulla oli triangeli kireellä, sen käsi kunnolla siinä ja painan käsillä. Tosta se yhtäkkiä vaa luiskahtaa pois, alko siinä kolmannella kerralla ärsyttään toi.

Elikkä yhteenvetona, mä olin liekeissä vaikka selkä on ihan jumissa. Vois oikeesti saada tän selän kuntoon kerralla, vaikka jollain poppakonstilla.

Musta tuntuu, että mä kirjottelen ehkä vähän liian pitkiä kuvauksia.
Eelis Mikkola
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

#143

Viesti Sole »

Mites pitkään oon treenaillu, kutakin lajia? Ja ne kriittiset tiedot eli paljo penkissä?
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#144

Viesti Eelo »

Sole kirjoitti: Mites pitkään oon treenaillu, kutakin lajia? Ja ne kriittiset tiedot eli paljo penkissä?
Elikkä oon treenannu viime elokuusta lähtien vaparia ja lukkopainia, nyrkkeilyä vähän kauemmin. Näitä ennen Bujinkania vuoden. Niin ja kriittiset tiedot :D 75kg on enkka, mutta puolustukseks mulla on piiiiitkät kädet ni on vaikee nostaa :D, en oo kyl pitkään aikaan koittanu, pitäis ehkä.
Eelis Mikkola
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

#145

Viesti pulkkanaru »

Eelo kirjoitti:
Sole kirjoitti:Mites pitkään oon treenaillu, kutakin lajia? Ja ne kriittiset tiedot eli paljo penkissä?
Elikkä oon treenannu viime elokuusta lähtien vaparia ja lukkopainia, nyrkkeilyä vähän kauemmin. Näitä ennen Bujinkania vuoden. Niin ja kriittiset tiedot :D 75kg on enkka, mutta puolustukseks mulla on piiiiitkät kädet ni on vaikee nostaa :D, en oo kyl pitkään aikaan koittanu, pitäis ehkä.
Siis Eelollahan on kädet ku kahden metrin ratapalkit. Ei oo tårta på tårta, koska jopa MINÄ sain lukotettua sen kädestä väännössä (kerran, vahingos) :lol:
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#146

Viesti Eelo »

No ei ne ehkä ihan kaha metrii oo mut lähelle :D

29.2

Vapari
Elikkä alkuun lämppärit ja temppukoulua, melkeen uskalsin nousta käsille seisoon. Sitten pystyssä tekniikoita, väistöjä, toinen hyökkää yms.... Tästä matto tekniikoihin, elikkä puikkaus ja sen jälkeen GNP. Elikkä myös matossa lyömistä harjoteltiin. Tän jälkeen piti ottaa 15min sparreja, mutta arvatkaa mitä.... About 1min ekassa sparrissa, niin tää jätkä rykäsee senkin jalka-americanan (semmosen mikä kiristetään lonkalla ja jaloilla) ihan ympäri about sekunnissa ja multa kuuluu kaks semmosta KRUNTS -ääntä kyynerpäästä. Siihen loppu mun sparrit. Toivottavasti meni vaan lihas ku se paranee ehkä nopeemmin ku jänteet tai jotku nivelsiteet ja luut.

Elikkäs yhteenvetona, meni ihan vtun prseeks ton sparrin takia. Sattuu vieläkin. Vähän ottaa päähän ku mulle just käy aina tämmösiä, eihän tää oo ku 3 kerta ku menee kyynerpää jotenki yli tän mun lyhyen vapaaottelijan uran aikana.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#147

Viesti Eelo »

Tänään kuvattiin toi käsi. Mitään ei oo poikki, elikkä saa tehä mitä haluaa jos kestää kivun.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#148

Viesti Eelo »

3.3

Lukkopaini

Alkuun jotain drillejä jotka tais mennä ihan hyvin. Sitten tekniikkana melkeen triangelista selkään meno ja loppuun sparrit. Sparrit meni ihan hyvin vaikka toi käsi oli kipeenä.

4.3

Vapari

lämppäreiks jotain rentoa painia ja sen jälkeen pystytekniikkaa. Hajotin kyllä ny säären kun potkasin toista polveen vähä liian kovaa, pitäis hankkia kunnon suojat. Tän jälkeen taas puikkausta ja sitten mattotekniikkana jujia polvi mahalla asennosta. Tän jälkeen 1 n-5-8min sparri joka meni jotenkin, sain yhen hienon jujin.

Jalkaa jäi kyl vähän vaivaa ja iso mustelma siinä nyt.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#149

Viesti Eelo »

5.3

Ultimatea

Elikkäs koulujen väliset ultimate turnaus. Alotin juoksemisen 0930 ja lopetin 1530. Oikeesti siis about 5x 25min juoksin (ei ollu meillä pahemmin vaihtomiehiä) ja sitte vielä lämppärit ennen joka peliä lisäks. 2 maalia sain ja muutaman syötön maaliin, elikkäs perus suoritus multa. Keskityin siis enemmän puolustamiseen ja vastustajien juoksuttamiseen + sitomiseen toisaalle. Hauskaahan oli, että ei sais ottaa yhtään kontaktia, niin sain pahimman tällin päähän tänä vuonna tuolla. Hyppäsin kiekkoon kiinni ja kun käännän päätä joku hyppää kyynerpää edellä mua naamaan. Nyt on vähän turvonnu poski :D

Aluks oli ajatuksena mennä harkkoihin vielä tänään, mutta kävi yllättävä käänne ja päästiin jatkoon ku oltiin meiän puulin kakkosia. Niinpä tuli vielä 2 matsia lisää (jotka sitte hävittiin) eikä enään oikeen ehtiny/jaksanu lähteä harkkoihin.
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#150

Viesti Eelo »

6.3

Kisiksellä

Alkuun venyttelin 15min, sitten siirryttiin sparraileen asgeirin kanssa. Meni ihan hyvin, oli vaan vähä outoa ku molemmat vaan kyttäs toista. Sitten mattopainiin. Tää osuus meni vähän laiskasti, taitaa eilinen painaa viellä päälle. Drillit meni kyllä iha hyvin, mutta ihmeen nopeesti zippas kunnon paineissa.

Nyt vois vielä venytellä, ettei huomenna oo ihan jäissä.
Eelis Mikkola
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa