Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

Jillian

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Jillian
aloituspotkija
aloituspotkija
Lauteille: Toukokuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Jillian

Viesti Jillian »

Jaa, eksyin sitten tänne... :)

Ennen kuin alan kirjoittaa itse päiväkirjaa, voisin varmaan hieman kertoilla itsestäni ja lajitaustastani.

Eli olen Jillian, mutta jotkut varmaan saattavat tuntea minut Poomse-ka:na muissa foorumeissa. Harrastan WTF Taekwondoa Ramil Mansikan ja Iiro Suorelan johdolla Hwarang TKD Nurmijärven seurassa. Takana minulla on noin 2,5 vuotta intensiivistä treenaamista, ja vyöarvoni on tällä hetkellä toisen asteen vihreä. Treenaan 7 tuntia viikossa, eli 4 kertaa. Lisäksi lenkkeilen ja pyöräilen välipäivinä.

Muita harrastuksiani ovat yksinlaulu (klassista), kirjoittaminen (runot, novellit, romaani työstettävänä), pianon soittaminen ja säveltäminen.

Tällaista pientä henkilöstä nimimerkin takana... Sitten itse asiaan, eli eilisiin treeneihin.

8.5.2006

Treenit alkoi klo 19, alkeiden kanssa. Alkulämpö poikkesi täysin tutusta, teimme treenin varsinaiseen aiheeseen johdattavia harjoitteita. Teimme erilaisia hyppyjä muutaman hengen jonoissa salin päästä päähän. Myös viivajuoksua tuli tehtyä punnerruksineen ja vatsalihasliikkeineen yms.

Treenin aiheena oli sitten hyppypotkut, ja keskityimme hyppysivupotkuun. Niitä teimme samoissa alkulämpökokoonpanoissa pistariin, ensin ilman vauhtia ja sitten vauhdin kanssa. Lopuksi valmentaja antoi jokaiselle ryhmälle kassin, joka laitettiin noin puolen metrin päähän pistarista. Tarkoituksena oli hypätä kassin yli ja osua potkulla pistariin. Treenasin eilen ensimmäistä kertaa kyseistä potkua, ja olin erittäin mielissäni siitä, että onnistuin! Aiemmin olen tuntenut jotain käsittämätöntä kammoa hyppysivupotkuihin, mutta ihan turhaan... :roll:

Treenit jatkuivat klo 20, kun oma ryhmäni saapui paikalle. Vaikka normaalisti treenaamme enimmäkseen liikesarjoja maanantaisin, jatkoimme taas potkulinjalla. Nyt teimme vaan ihan normaaleja potkuja pistariin pienryhmissä. Lopputreenistä palasimme taas liikesarjoihin, ja niitä tehdessä aika kului niin, että olimme vartin verran yliaikaa salissa.

Treenit olivat varsin raskaat, tai siltä ne ainakin tuntuivat, sillä en ole lomien ja kisojen takia päässyt treenaamaan viikkoon. Kuitenkin sain paljon irti, ja lisää intoa kotonakin treenaamiseen, kun opin jälleen uutta! :)
This is gonna suck for sure, so don't stress over it!

Jillian
Hwarang TKD Nurmijärvi