Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

Premier

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Jep. Ji ben gongit tosiaan teen kaikesta huolimatta. Zhan zhuangia en kuitenkaan uskalla tehdä ainakaan täyspitkänä. En voi uskoa, että 20-30s isometrinen jännitys olisi mitenkään terapeuttista. Varsinkaan, kun lonkankoukistaja on pahimmissa kohdissa sekä jännityksessä että venytyksessä (deng chan shi).

Vai kuinka?
premier
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Elina »

Jepsh. Mullakin teki silloin kaikkein eniten pahaa juuri deng chan shi zhan zhuangin osalta. Jiben gongit taas jätin sillon kokonaan väliin, kun en saanut jalkaa nostettua.
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Perjantai

Taas piti rientää suoraan töistä kiireen vilkkaa treeneihin. Treenit oli Kampissa 20-22. Tutun kuvion mukaisesti olin mukana ji ben gongissa, minkä jälkeen siirryin häröilemään itsekseni.

Sillä aikaa kun muut tekivät zhan zhuangia 20-30s asennoilla itse tein samaa sarjaa 5s/asento erittäin matalilla asennoilla ja jatkuvasti maata puristaen. Oli muuten rankkaa. Hiki virtasi samaa tahtia kuin 20-30s asennoilla ilman puristusta :) Mutta ehkäpä on hyödyllisempää tehdä vaikkapa vain 5s kunnon asennoilla puristaen kuin 20-30s korkeilla asennoilla löysästi? Tämä lähestymistapa sopii ainakin paremmin tuon lonkankoukistajani kanssa treenailuun.

Sen jälkeen aloin tekemään fan cheetä. Sahasin liikesarjan loppuosaa kombinaatioina. Jotain sain tehtyä, mutta kovin hyvää intensiteettiä en saanut hommaan tänään.

Loppuun tein vielä zhan zhuangin uudestaan samaan tyyliin, kun eka kerta oli niin valaiseva kokemus. Tällä kertaa alkoi sitten jo paikat kramppailee, mutta lepuuttelin vähän jalkoja, kun alkoi krampata, ja tein normaalisti loppuun.

Kaiken kaikkiaan oli ihan kivaa :)


Päivän ravinto

Aamupalalla kokojyväpaahtosämpylä, päällä margariini ja kurkku. Juomana kivennäisvesi.

Lounaalla tonnikalapasta (mikroruoka), pussillinen naposteluporkkanoita (250g). Jälkiruokana hillomunkki :oops:

Välipalana kanateriyakilimekolmioleipä ja light kokis.

Treenien jälkeen 3 tuoppia kolmosolutta. Kotona "härkäruukku" (mikroruoka), 4 lihapullaa ja kokojyväpaahtosämpylä. 3 suklaakeksiä.


Yöunet

01.00-10.00. Piti mennä aamulla treenaamaan klo 9, mutta en päässyt sängystä ylös. Nukkumaan mennessä tunnin verran meni pyöriskelyyn brainstormin takia :x
premier
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Maanantai

Tänään alkoi sitten pitkästä aikaa koulu :D/ Syksyn olen viettänyt tutkintoon kuuluvassa työharjoittelussa. Kouluun paluu tarkoittaa sitä, että mulla on taas hyvät omatreenitilat käytössä, kuntosali mukaan lukien. Mitään en lupaa, mutta täytyy harkita, jos kokeilisi taas punttitreeniä.

Koulusta menin kodin kautta hammaslääkäriin ja sieltä edelleen treeneihin. Treenit normaalisti etu-töölön koululla 19-21. Alkuun lämmittelyt omaan tahtiin, minkä jälkeen tehtiin ji ben gong. Ji ben gong kulki ihan hyvin, lonkan koukistajakaan ei bugittanut tällä kertaa häiritsevästi. Toivottavasti alkaa olla paranemaan päin.

Ji ben gongin jälkeen hylkäsin taas julmasti muun porukan ja tein itsekseni zhan zhuangin mahdollisimman särmissä asennoissa kovasti maata puristaen 5s/asento. Hiki taas virtas ja jaloissa poltti, kivaa oli :D Vähän joutu kyl keräilee itteään suorituksen jälkeen.

Sen jälkeen aloin työstää cuo gangia. Pätkin osiin ja sahasin niitä vaihtelevalla intensiteetillä. Kertaalleen taisin häröillä lan jien ja fan cheenkin läpi. Hirveen hyvää tuntumaa en saanut cuo gangiin tänään, mutta ei se mahdottoman huonosti kuitenkaan mennyt. Täytyy keskittyä tämä viikko nyt cuo gangiin, kun pari viimeviikkoa on mennyt fan cheen parissa. Eniten tällä hetkellä tuntuu tuottavan liikesarjan ekat liikkeet. Ei ne ees oo vaikeita, mutta tekniikka hajoo täysin, kun lisää vauhtia siinä kohtaa. On se ihmeellistä :? Varsinkin, kun olen mielestäni aiemmin hallinnut senkin osan ihan ok :D


Päivän ravinto

Aamupalalla paahtoporkkanasämpylä, päällä margariinia ja MEETVURSTIA. :shock: Ei ollut mitään kevyempää särvintä jääkaapissa :( Lasillinen kivennäisvettä.

Lounaaksi kasviskanapataa ja riisiä. Lisukkeena pieni lautasellinen salaattia, päällä hieman sinappipohjaista kastiketta. Tässä toinen syy, miksi oli kiva tulla takaisin kouluun, saa syödä järkevää ruokaa :)

Välipalana 0,5l light kokista.

Kotona palanen lihamureketta, lisukkeena peruna ja muut kasvikset uunissa paistettuna (melko rasvasta). Juomana gefilusmehu.

Treenien jälkeen juustohampurilainen (mikroruoka) :oops: Nämä olivat ilmestyneet jääkaappiin ja viimeinen käyttöpäivä lähestyy uhkaavasti. Pidän huolta, ettei tällaista roskaa jääkaappiin vastedes ilmesty. Lisäksi vielä lautasellinen porkkanasosekeittoa krutongeilla (mikroruoka). Juomana gefilusmehu. Kaksi suklaakeksiä.


Yöunet

01.30-08.30. En muista heränneeni yöllä :)
premier
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Ilmeisesti puolittainen treenitauko alkaa tuottaa tulosta. Sormi on tuntunut suht hyvältä tänään. Nyt pitää vaan malttaa, ettei hajoo heti uudestaan.
premier
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Noniin. Ei olekaan vierähtänyt kuin kuukaus edellisestä merkinnästä. Hirveästi ei ole tosiaan tullu treenattua. Iski joku ihme kestonuha päälle niin ei ole uskaltanut treenata.

11.2. olin turuus yhteistreeneissä. Oma osallistuminen loppui ji ben gongiin, kun alkoi lonkan koukistaja taas oikuttelee. Tein kuitenkin vielä urhoollisesti kun treenattiin hieman huolellisemmin hyppypotkuja. Tämä sitten kostautui ihan ruhtinaallisena jumilla seuraavan kahden päivän ajan. Johtui ilmeisesti siitä 3 viikon täydellisestä treenitauosta sitä ennen... Pitäis vaan ottaa iisimmin pitkän treenitauon jälkeen, mutta minkäs teet, kun ei vaan tajua.

Alkuviikko sitten huilailtiin, mutta perjantaina menin sitten pappatreenaamaan. Jumppasin hieman jalkaa, tein vähän liikesarjoja ja häröilin.

Maanantai

Tänään sitten jatkoin pappatreeniä. Lämmittelin alkuun ja jumppasin jalkaa. Sen jälkeen tein liikesarjat kertaalleen läpi ja loppuajan sitten tein Cuculcanin kanssa kahden miehen liikesarjaa.


Päivän ravinto

Lautasellinen makaronilaatikkoa. Pieni purkki ituja. Arviolta 12kpl suklaakeksejä. 4 viipaletta paahtoleipää, välissä viherpippurileikettä. 2 lasillista mehua.

Treenien jälkeen porkkanasosekeitto ja krutonkeja (mikroruoka). 4 viipaletta paahtoleipää, välissä viherpippurileikettä. Suklaavanukas. Lasillinen mehua.

Viimeaikoina on hieman lähtenyt taas käsistä toi sokerin kulutus, kun ei ole tarvinnut kirjoitella syömisiä tänne :D Yritän nyt taas siivota ruokavaliota julkaisukelpoiseen kuntoon.
premier
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Ei, en ole lopettanut tanglangin harrastamista. Edellisessä viestissä mainitun lonkankoukistaja-ongelman kanssa olen paininut sieltä asti. Viimeiset 10 päivää vietettiin porukalla Puolassa shifun opissa, mutta pääsin treenaamaan tasan 1/2 kertaa, kun samainen vamma oikutteli. En sitten viitsinyt treenata ollenkaan, kun ajattelin, ettei puolittain treenaaminen ole järkevää, eikä kärsivällisyys olisi todennäköisesti siihen riittänytkään siinä ympäristössä :)

Nyt kuitenkin alkoi ketuttaa homma sen verran, että päätin alkaa edes pappatreenata. Teen siis mitä pystyn ja vältän juttuja, jotka eivät tunnu hyvältä. Jos jalka menee huonompaan suuntaan niin sitten taas höllätään.

Maanantai

Ekat treenit Puolan reissun jälkeen. Allergia riehuu, mutta suht hyvin kuitenkin kulki henki. (Täytyykin käydä hakee allergialääkkeitä huomenna) Paikalla oli sen verran vähän porukkaa, että päätettiin vetää ji ben gongit yhdessä ja sen jälkeen taoluuta omaan tahtiin.

Ji ben gongissa otin todella varovasti. Matalia ja kevyitä potkuja. Näin ei ainakaan treenatessa tuntunut mitään ihmeempiä kipuja. Paikat oli vaan todella jäykän oloiset, mikä ei oo ihme ottaen huomioon treenitauon pituuden.

Sen jälkeen tein zhan zhuangin 5s matalilla asennoilla. Ei pahempia kipuja, mutta jäykältä tuntui tämäkin.

Zhan zhuangin jälkeen aloin sitten sahaamaan kevyehkösti Puolassa opittua liikesarjaa bai yuan chu dongia (eli white monkey exits the cave). Alkuun alusta loppuun, jotta liikesarja jäis paremmin mieleen (ekaa kertaa siis tein liikesarjaa, Puolassa katselin vaan sivusta). Sen jälkeen sopiviin pätkiin ja niiden sahaamista sitten. Kovin matalia asentoja en uskaltanut tehdä ja pyrin pitämään liikkeet mahd pehmeänä, jottei paikat poksahtelisi. Ei ihmeempiä kipuja tässäkään.

Loppuun sitten kevyet venyttelyt.

Päivän ravinto

Tällä saralla oon saanut ihan positiivista edistystä aikaan. Ennen Puolan reissua paino oli tipahtanut jo n. 79kg:hen. Eka kerta hyvin pitkään aikaan kun paino on ollu alle 80kg. Treenannuthan en ole, joten kyseessä on ollut joko lihasmassan katoaminen tai rasvan vähentyminen. Todennäköisesti hieman kumpaakin, mutta enemmän on lähtenyt lihasta.

Puolan reissun aikana on todennäköisesti tullut ainakin pari kiloa lisää johtuen paikallisesta ruokavaliosta. Tuli syötyä ja juotua vähän mitä sattuu, joten nyt täytyy toteuttaa jonkinlainen puhdistusdietti, jolla saadaan suoliston toiminta normalisoitua ja kaikki kuona ulos :)

Aamupalaksi 2 palaa ruisleipää, päällä kinkkua. Juomana tuoremehua.

Lounaaksi perunaa ja tonnikalakastiketta. Juomana gefilus-piimä ja vesi. Perunan sijaan olis ollut riisiäkin tarjolla, mutta jostain syystä otin sitten perunaa kuitenkin :?

Päivän aikana 2pulloa light kokista :oops:

Kotiin tultua 2 palaa ruisleipää, päällä kinkkua. Lasi tuoremehua. Omena.

Treenien jälkeen 2 palaa ruisleipää, päällä kinkkua. 250g kirsikkatomaatteja. Lasillinen maustamatonta jugurttia (0,1%)
premier
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Keskiviikko

Hehe. Alkaa ajantaju hämärtyä. Menin seitsemäksi hesperian puistoon. Ketään ei ollut paikalla, joten siirryin kisahallille koska ajattelin, että porukka on siirtynyt sinne. Siellä sitten vasta tajusin, että eihän meillä ole keskiviikkosin treenejä :lol:

Noh, eipä siinä mitään. Oli paikat aika hapoilla maanantain pappatreeneistä vielä, joten ajattelin tehdä hieman palauttavaa treeniä.

Alkuun lämmittelyt ja zhan zhuang 5 sekunttia/asento. Sen jälkeen kevyehkösti taoluuta. Bai yuan chu dongia treenailin. n. 45min jälkeen ajattelin, vaikka ei kipuja juuri tuntunutkaan, että antaa lonkan levätä, ja lähdin kotiin.

Päivän ravinto

Aamupalaksi söin lounaan. Naudan ulkofilettä, parsaa, salaattia, leipäpala ja kermajuustoperunoita. 0,6l pepsi maxia. Marjapiirakkapala. (Oli ilmanen lounas niin piti syödä kunnolla :D)

Kotiin tultua pari lasillista mehua.

Treenien jälkeen 2 palaa ruisleipää, päällä margariinia ja kinkkua. 250g kirsikkatomaatteja ja tonnikalapakastepizza. Omena ja pari lasillista mehua.
premier
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti premier »

Torstai

Pappatreeniä vallilan amiksella. Vieläkin oli vähän pakka sekasin, en ollut ihan varma, että onko meillä treenit siellä vai amfiteatterilla :D Mut ei ollu mun syy, ku ei paikalla ollu ketään vielä 15min ennen treenien alkuu. Vähemmästäkin hämmentyy :?

Kolme henkeä oli sitten loppujen lopuksi paikallaan, joista 1 täysikuntoinen, joten oli sitten ihan vapaatreenit. Ei kyllä haitannut, kun olisin todennäköisesti treenaillut itsekseni joka tapauksessa, ettei tuu liikaa fiilisteltyä ja hajotettua paikkoja.

Alkuun pitkät lämmittelyt ja kevyet venyttelyt. Sen jälkeen taoluuta (bai yuan chu dong). Nivunen tuntu vähän väsyneeltä, joten päätin ottaa iisisti. Vähän vielä venyttelin ja lähdin sitten tunnin treenin jälkeen kotiin lukemaan tenttiin.


Päivän ravinto

Aamupalaksi 2 palaa ruisleipää, päällä margariini ja kinkku. Lasillinen mehua.

Lounaaksi tonnikalaperunalaatikkoa ja salaattia. Lasi piimää.

Ennen treenejä iso pussi karkkia, ruisleipää kinkulla ja muutama lasi mehua :oops:

Treenien jälkeen lisää ruisleipää ja 250g kirsikkatomaatteja. Viitisen lihapullaa.

Lisää ruisleipää ja kinkkua ja jotain muuta tuli sit vielä syötyä.




Treenien jälkeen
premier

Seuraajat

deelux
Kuvake
nyyski