Potkulaisten kamppailevat harjoituspäiväkirjat

egg

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
egg
etupotkija
Lauteille: Syyskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti egg »

Öhrms, olen taas unohtanut vihatun tietokoneeni kuukaudeksi pariksi. Eipä ole siis treenipäiväkirjaakaan tullut vähään aikaan pidettyä.

Tässä kuitenkin viimeaikojen highlightit.

1) nyrjäytin eilen nilkkani ja nyt olen varmaan päivän pari aika non-mobiili. :D Meni treeneissä kun nilkka taittui ja astuin tietenkin päälle. Mitäs en osaa liikkua. heh heh. No, toisaalta, tuo oli ensimmäinen kerta.

2) Polveni ja nivuseni rupesivat ryppyilemään kun menin lenkille vailla lämmittelyä ja venyttelyä. Enpä olisi uskonut, että moisesta olisi mitään hyötyä, mutta tulipa todettua, että näinkin voi oikeasti käydä. Nyt ovat jo onneksi parantuneet aika hyvin.

3) Sin moo hapkidon suomen ykkösmies, Rami Vainionpää 6.dan oli vierailemassa täällä Helsingissä ja piti oikein mukavan hermopisteseminaarin.

4) Vedin toiset ja kolmennetkin alkeiskurssitreenit, jotka meni aika hyvin.
Kiitos Andylle ja Mikalle treenien vetovinkeistä. :)

Edit: eikun Mikalle ja Jussille... Mistäs tuon Andyn keksin.
Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

Tänään tuli treenattua 2h 15min.

Ekoissa treeneissä keskityttiin ainoastaan heittojen hiomiseen. Tämän päivän treenit olivat viimeiset ennen varsinaista kesätaukoa ja paikalla oli peräti neljä ihmistä. Jes! Hiton laiskurit. :D Mutta joo, heittoja siis tehtiin tunnin ajan lonkkaheitosta riisipaaluheittoon noin kuusi tai seitsemän erilaista. Pystypainittiin myös ja ihan oikeasti ensimmäistä kertaa sain sparratessa sain heitettyä suht hianosti vastustajaani.

Toisissa treeneissä.... pelasimme jalkapalloa! :D (oli siis alempien vöiden ryhmä ja paikalla oli hieman enemmän porukkaa) Heh, ohjaajamme halusi tehdä alkulämmittelyksi (joka venyi puolituntiseksi) jotain erilaista ja täten syntyi uusi laji - Soccer Hapkido. Kyllähän sitten toki loppuaika treenattiin lajia ihan sen varsinaisessa muodossakin.
Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

Varsinaisista hapkido-treeneistä on nyt kesätauko, mutta onneksi on kolmen viikon summer action leiri, joka käsittää parit treenit joka ilta kolmen viikon ajan erittäin kohtuulliseen 65€ hintaan. On muuten kaikille avoin leiri. Treenit on tuolla Kontulan salilla.

Mutta juu... eilen 1.6. oli leirin ensimmäiset treenit joiden kesto oli 2 x 1.5h.

Ensimmäinen puolitoistatuntinen oli pystyottelytreeniä. Oli ehdottoman hienoa, että lähdettiin hyvinkin perusteista. Ryhmässä oli kaikentasoista porukkaa eri lajitaustoineen. Oli liikkumistreeniä, lyöntien rytmittämistä jne. Hyvät treenit. Tuollaisia perusasiatreenejä pitäisi olla useamminkin niin tajuaisi useammin kuinka vähän oikeasti osaa.

Toiset treenit olivat käsittääkseni maailman historian ensimmäiset (tai ainakaan niitä ei vielä kamalan paljon ole ollut) Ground Game -treenit. Kyseessä on siis sellainen lukkopainiohjelma, jos niin voisi sanoa. Homma pyörähti käyntiin tutustumalla muutamiin erilaisiin positioihin.

Sitten tänään eli 2.6. olikin maahanvienti- ja painitreenit, joka sai tajuamaan sen, että olen erinomainen painija, jos vastustajani on lapsi, jolla ei ole käsiä tai jalkoja. Kaikkia muita vastaan homma onkin sitten vaikeampaa. :D BJJ-tyyliset alasviennit ovat minulle aika uusi asia ja niiden hahmottaminen vie jokusen aikaa. Niissä lähestymistapa on niin erilainen kuin esim. old school -heitoissa. Lopussa painittiin jokunen viiden minuutin erä ja ensimmäistä pariani vastaan pärjäsin oikein mallikkaasti ja tein kyllä tosi nätin lonkkaheitonkin yhdessä välissä. Olen ylpeä. Sitten kun alettiin vaihtaa pareja alkoikin down hill, sillä näillä pojilla oli sänkitukka ja oikein hienot pyöräilyshortsit. Osasivat asiansa yhtä hyvin kuin ulkomuoto antoi ymmärtää. Noh, tulipahan koettua ainakin kymmenen tapaa, jolla mut voi pistää solmuun. :) Hyvää treeniä se oli vaikka happi loppuikin aika mallikkaasti. Treenien jälkeen yrjötti ja pyörrytti.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti Tohtori Krabola »

Mä oon lähössä sunnuntaina (eli tänään) takaisin Joensuuhun, joten täytyy mennä reenailemaan myöhemmin. Ja kuulosti että tuo sinun telottu nilkka pitää sinut myös jonkinlaisessa pinteessä
:D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

Tohtori Krabola kirjoitti: Mä oon lähössä sunnuntaina (eli tänään) takaisin Joensuuhun, joten täytyy mennä reenailemaan myöhemmin. Ja kuulosti että tuo sinun telottu nilkka pitää sinut myös jonkinlaisessa pinteessä
:D
Joo törmäillään sitten myöhemmin. Mut varmaan tuolta kisikseltä löytää kun taas tänne päin eksyt.

Edit: Ainiin ja eilen oli sitten venyttelypäivä. Tänään ajattelin juosta hieman ja mahdollisesti nostella kotona painoja.
Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

Noniin eipä uni tullut silmään, joten nettiä selaamaan...

Tämän päivän treeni sisälsi monen tunnin läsnäolon tyttöystävän kanssa shoppaillessa. Huh huh, että nousi kunto. Ainakin olo oli ihan lyöty sen jälkeen. Tsekkasin myös vaparivideoita netistä aimo annoksen ja niistä innostuneena jaksoin tehdä kunnon lihaskuntojumpan olkkarin lattialla.
Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

eilen 6.6. oli pystyottelua ja lukkopainia. Painissa en oksentanut tällä kertaa. En saanut lukotettua ketään, mutta pystyin puolustautumaan aika hyvin ja pääsin muutaman kerran pakenemaan guardista, kunnes jouduin sinne taas. oikea olkapää venähti tms.

tänään 7.6. olin pystyottelutreeneissä, jossa paneuduttiin hyvin analyyttisesti ja perustavanlaatuisesti suoriin lyönteihin, pariin polvipotkuun, yhteen kiertopotkuun ja etukäden koukkuun. Syke ei kamalasti noussut, mutta oli tähän saakka yhdet antoisimmista treeneistä koskaan.
Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

8.6. pystyottelutreenit. piti jättää painitreenit väliin, koska olkapää vihoittelee jälleen. luulen, että se liittyy noin puolen vuoden takaiseen kädenvääntöonnettomuuteen. mutta juu, pystyottelutreeneissä jatkettiin saman tahkomista mitä ollaan tässä jo viikon verran tehty. eli hionnassa oli suorat lyönnit, etukäden koukku ja polvipotku. nyt kun muutamaan juttuun ollaan paneuduttu oikein kunnolla niin kyllä esim. suorista lyönneistä olen oppinut viikossa ihan hitsin paljon. huimaa kehitystä.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija

Viesti Tohtori Krabola »

egg kirjoitti: 8.6. pystyottelutreenit. piti jättää painitreenit väliin, koska olkapää vihoittelee jälleen. luulen, että se liittyy noin puolen vuoden takaiseen kädenvääntöonnettomuuteen.
Ai vieläkin :shock: Ehkä se absintti pitää oikeesti jättää vähemmälle :lol:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

Tohtori Krabola kirjoitti:
egg kirjoitti:8.6. pystyottelutreenit. piti jättää painitreenit väliin, koska olkapää vihoittelee jälleen. luulen, että se liittyy noin puolen vuoden takaiseen kädenvääntöonnettomuuteen.
Kyllä tai siis toisinsanoen se oli vika kerta kun lähden sun kanssa baariin! :D No ei vitsi vitsi. Se olkapää ehti kyllä parantua, mutta se jaksaa muistuttaa itsestään silloin tällöin jos epähuomiossa riuhtoo enemmän tms.

Pidin viikon totaalitaukoa treenaamisesta ylikuntoepäilysten vuoksi. Tänään päätin treenitauon kunnon juoksulenkkiin. Venyttelin myös huolella. Oikeastaan tuota venyttelyä olen kyllä kuluneen viikon aikana harrastanut kotona, mutta se ei varmaan kamalan vaarallista ole vaikka ylikuntoa olisikin.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija

Viesti Tohtori Krabola »

Jos et vetänyt maksimivenyttelyä niin eipä tuosta suurempaa haittaa.
Turkka Tervonen

Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija

Viesti Tohtori Krabola »

egg kirjoitti:
Tohtori Krabola kirjoitti:
egg kirjoitti:8.6. pystyottelutreenit. piti jättää painitreenit väliin, koska olkapää vihoittelee jälleen. luulen, että se liittyy noin puolen vuoden takaiseen kädenvääntöonnettomuuteen.
Kyllä tai siis toisinsanoen se oli vika kerta kun lähden sun kanssa baariin!
Alotin kato harjoittelun ajoissa että sitten kun lähen vääntää tanglangia niin on turnauskestävyys kohdallaan 8)
Turkka Tervonen

Kuvake
egg
etupotkija

Viesti egg »

Ahaa, no se selittääkin sitten. :D