Varsinaisista hapkido-treeneistä on nyt kesätauko, mutta onneksi on kolmen viikon summer action leiri, joka käsittää parit treenit joka ilta kolmen viikon ajan erittäin kohtuulliseen 65€ hintaan. On muuten kaikille avoin leiri. Treenit on tuolla Kontulan salilla.
Mutta juu...
eilen 1.6. oli leirin ensimmäiset treenit joiden kesto oli 2 x 1.5h.
Ensimmäinen puolitoistatuntinen oli pystyottelytreeniä. Oli ehdottoman hienoa, että lähdettiin hyvinkin perusteista. Ryhmässä oli kaikentasoista porukkaa eri lajitaustoineen. Oli liikkumistreeniä, lyöntien rytmittämistä jne. Hyvät treenit. Tuollaisia perusasiatreenejä pitäisi olla useamminkin niin tajuaisi useammin kuinka vähän oikeasti osaa.
Toiset treenit olivat käsittääkseni maailman historian ensimmäiset (tai ainakaan niitä ei vielä kamalan paljon ole ollut) Ground Game -treenit. Kyseessä on siis sellainen lukkopainiohjelma, jos niin voisi sanoa. Homma pyörähti käyntiin tutustumalla muutamiin erilaisiin positioihin.
Sitten tänään eli
2.6. olikin maahanvienti- ja painitreenit, joka sai tajuamaan sen, että olen erinomainen painija, jos vastustajani on lapsi, jolla ei ole käsiä tai jalkoja. Kaikkia muita vastaan homma onkin sitten vaikeampaa.

BJJ-tyyliset alasviennit ovat minulle aika uusi asia ja niiden hahmottaminen vie jokusen aikaa. Niissä lähestymistapa on niin erilainen kuin esim. old school -heitoissa. Lopussa painittiin jokunen viiden minuutin erä ja ensimmäistä pariani vastaan pärjäsin oikein mallikkaasti ja tein kyllä tosi nätin lonkkaheitonkin yhdessä välissä. Olen ylpeä. Sitten kun alettiin vaihtaa pareja alkoikin down hill, sillä näillä pojilla oli sänkitukka ja oikein hienot pyöräilyshortsit. Osasivat asiansa yhtä hyvin kuin ulkomuoto antoi ymmärtää. Noh, tulipahan koettua ainakin kymmenen tapaa, jolla mut voi pistää solmuun.

Hyvää treeniä se oli vaikka happi loppuikin aika mallikkaasti. Treenien jälkeen yrjötti ja pyörrytti.