Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sazu

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Sazu
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 34
Lauteille: Marraskuu 2010

Sazu

#1

Viesti Sazu »

Moikka!
Olen Sazu, Helsingistä. Aloitin Taekwondon vuoden 2007 alkupuolella Helsingin itsepuolustuskoululla ja vuonna 2008 mukaan tuli myös Brasilian jiu-jitsu.
Harjoittelu oli intensiivistä ensimmäiset 3 vuotta ja kävin salilla treeneissä viitenä päivänä viikossa. Aloittelijan huumassa onnistuin rikkomaan itseni aivan totaalisesti ja olen tätä paikkaillut viimeiset kaksi vuotta.
Taekwondossa tulee käytyä maksimissaan kaksi kertaa viikossa ja aikaa salilla vietän nykyään harvinaisen vähän. Palo on kuitenkin edelleen tallessa ja treenaan kotona aktiivisesti.

Koska vöissä eteneminen on jäänyt minulle toissijaiseksi kun en voi niin usein treenata kun haluaisin tällä hetkellä, olen ottanut itselleni tavoitteeksi Chloe Brucen skorpionipotkun. Jos vaikka tulisi treenattua ahkerammin.
Potkun treenipäiväkirja tukee omaa harjoitteluani ja ehkä tätä tulee jopa kirjoiteltuakin jos joku tätä lukisi! Kirjoittelu on varmaan aika kankeeta aluksi mutta eiköhän tää tästä sitten kun vähän totun!


11.10.-12.
Joskus viime vuoden puolella mestari ehdotti, että yrittäisin pyrkiä skorpionipotkuun, venyvä kun olen. Olen miettinyt tätä siitä asti ja tällä viikolla päätin alkaa treenaamaan siihen ihan tosissaan.
Pienet alkulämmöt päälle ja venyttelemään!
Heti alusta käy selväksi, että skorpionipotkuun on ihan hirvittävän pitkä matka vaikka kuinka onnistuisikin spagaatit sun muut, joten täytyy selkeästi ajatella tätä jotenkin porrastetusti. Ensin sivuspagaatti ja vähän enemmän voimaa jalkoihin, sitten vasta itse potku.
Aamun intensiivisen venyttelytuokion jälkeen mulle kävi selväksi, miten alkumetreillä vasta ollaankaan. Pistää nöyräksi kun on aina ollut se oman ryhmän venyvin ja sitten huomaakin ettei oikeestaan oo mitenkään erityinen tällä saralla! Perspektiiviä!
2x30 sec sivupotkuvenytyksiä
2x30 sec jalat niin auki kuin mahdollista, otsaa lattiaan.
2x30 sec istuma-asennosta lattialta toinen jalka suoraksi, toinen 90 asteen kulmaan syliin
2x30 sec varovainen spagaattiyritys n. 80% omasta venyvyydestä
Venytysten jälkeen siirryin tekemään staattisia potkuharjoitteita tasapainolaudalle.

Ei oo muuten tuntunut jalat tältä sitten keltasen vyön kuntotreenien! :D
Kuvake
Sazu
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 34
Lauteille: Marraskuu 2010

Sazu

#2

Viesti Sazu »

12.12.-12
Tänään on lepopäivä ainakin venyttelyjen suhteen ja jätin suosiolla spagaatit sun muut sikseen.

2x10 ristivatsat
2x10 vatsarutistukset
2x10 yläselkä
2x10 alaselkä
2x10 punnerrukset
2x10 sukelluspunnerrukset
2x10 kyykky + etupotku

Lihaskunnon jälkeen tein staattisia potkuharjoitteita ja keskityin kertaamaan eri vyöasteiden torjuntoja.
Tänään tuli yllättävän hiki, joko oon ihan rapakunnossa tai sitten tein erityisen kovaa kaiken.
Kuvake
Sazu
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 34
Lauteille: Marraskuu 2010

Sazu

#3

Viesti Sazu »

13.12.-12
Ainakin toistaseksi oon palautunut sellaseen tahtiin että tekis mieli nostaa treenien intensiteettiä, mutta musta tuntuu että jos teen niin, saatan herkästi rikkoa paikkoja joten pitäydyn tässä tasasessa tahdissa.

vuorikiipeilijä 3x12
päkijöillenousu 3x12
kyykky + etupotku 3x12

nilkkapainojen kanssa:
etupotku 3x12
kirvespotku 3x12
työntöpotku 3x12
sivupotku (matala + korkea) 3x12
koukkupotku (matala + korkea) 3x12
kiertopotku 3x12

pienten painojen kanssa lyöntejä + torjuntoja, toistoja n. 180

Olo on aina treenatessa ihan järkyttävä mutta parin minuutin breikin jälkeen on taas sellainen olo että vois heittää saman setit vielä pariin kertaan, tykkään tästä!
Kuvake
Sazu
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 34
Lauteille: Marraskuu 2010

Sazu

#4

Viesti Sazu »

15.12.-12
Tänään syyskauden viimeiset varsinaiset TKD-treenit, aika mielenkiintoinen meno.
Alkulämpässä tehtiin enimmäkseen parin kanssa, kannettiin toista ja oli paljon kehonhallintaan liitttyvää juttua. Omaa tyytyväisyyttä lisäs havainto siitä, että kyllä tämmönen 157 cm 50kg painoinen naikkonen jaksaa kuin jaksaakin kantaa sen 35 kiloa painavemman miehen!!!
IP-tekniikoita otettin edestä kuristuksesta ja treenin viimeiset minuutit meni "yö steissillä" -harjoitteeseen, jossa siis yksi menee keskelle ja muut hyökkäävät päälle x ajan.

Ei fyysisesti ainakaan itselle mitenkään tappavan rankat treenit, mutta ehkä henkisesti kyllä. Oon tosi tyytyväinen suoritukseeni siinä ryhmäharjoituksessa sillä oon muutama vuos taaksepäin saanut oikeen urakalla turpaan jengiltä, joten tuleehan siinä ihan erilainen tunnelataus.

Mutta hyvin meni ja nyt onkin sitten omaa treeniä tammikuuhun asti!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa