No2Mad

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Ylipotkija: JanneM

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#1

Viesti No2Mad » tammi 3, 2012, 14.38

Kokeillas nyt jos vaikka tämä päivyrin pitäminen julkisesti motivoisi harjoittelemaan ahkerammin.
Lähtökohtana seuraavanlainen tilanne. Teloin oikean käden olkapään Sao Paolossa ja vielä selvin päin. Nyt en ole sen jälkeen päässyt harjoittelemaan juuri lainkaan. Punnerruksia pystyy tekemän mutta vauhti on 1mm 5sekuntia. Koska energian kulutus on tipahtanut olemattomiin on paino noussut miehisiin lukemiin.
Elo paino tällähetkellä 136,5kg
pituutta 195cm

Ja koska ei tuo viina pahemmin nykyään enään maistu niin tipaton tammikuu on liiankin helppo. Sen sijaan pidän herkuttoman tammikuun jossa kieltäydyn kaikista herkuista. Oma heikkous on varsinkin joulun jälkeen että jää mässyttely vaihde helposti päälle. Sitä kun on 4 veljeä ja joka paikassa missä tulee joulun alla käytyä olo on kuin syöttö porsaalla, kun sitä kaakkua ja kinkkua ja herkkua tungetaan siihen naaman eteen ja lahjoistakin on puolet suklaata.
Tammikuun ensimmäiset päivät ilman herkkuja on helppoa kun on niin paljon ahminut ettei tee edes mieli mutta tiedän että ensi viikko tulee olemaan tuskaa ja vieroitus oireita.

Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3163
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

No2Mad

#2

Viesti Benu » tammi 3, 2012, 14.55

Noniin, mielenkiintoista luettavaa luvassa! Meillä vähä sama projekti edessä ilmeisesti, vaikka mut (vielä ainakin) punnitaan neuvolassa, mutta kellotin puntariin kovimmat painot eilen sitten inttiin lähdön. Joten sama projekti edessä. Onnea!
Lazy jiu-jitsu

Kuvake
JanneM
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19655
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL
Tykännyt: 21 kertaa
Tykätty: 23 kertaa

No2Mad

#3

Viesti JanneM » tammi 3, 2012, 15.56

Tää on ehkä mielenkiintoisin harjoituspäiväkirja tällä saitilla.
Seuraan tätä kuin haukka.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
North American Defendo Alliance

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#4

Viesti No2Mad » tammi 4, 2012, 16.14

Tiistai 03.01.2012

Aamulla proteiini pitoinen aamiainen niin pysyy nälkä pitempään loitolla.
Välipala 2h aamiaisesta
Ruoka 2h välipalasta
Välipala2 3h ruuasta.
treenini jälkeen pelkkä proteiini palautusjuoma.
ruoka 1h treenistä proteiinia ja hiilaria
Iso lasi maitoa ennen nukkumaan menoa.

Nyt jo alkaa herkkuja tekeen mieli ja joku perhana oli kotoaan tuonut syömättä jääneet konvehti rasiat tänne töihin. Oli pakko mennä työpöydän ääreen juomaan teetä ja syömään välipalaa eikä jäädä kahvi huoneeseen kun ei voi itseensä luottaa.

Treeniä:
SW
Sitä on tullut saamattomaksi ja laiskaksi kun koko ensimmäinen 1,5h meni opettaessa, katsellessa ja huutaessa kun toiset paini.
BJJ
taas alkaa samalla tavalla 1h opetusta ja edellisestä poiketen tuli annettua liikaa matskua samaan peliin mutta toivottavasti se tärkein idea meni jakeluun. En taida osata selittää tekniikoita kunnolla tai hölötän liikaa kun tuntuu ettei mene jakeluun. Toisaalta koitan näyttää oikein kädestäpitäen ja selitän samalla mutta liikaa on liikaa.
Pari painiakin ehdin puvun kanssa kokeilla ensimmäinen vei mehut vaikka lopetuksen sainkin vastustajalta. Heittää en uskaltanut kun viimeksi harjoitus kaveri hajosi ilmalennon jälkeen. Pari kevyttä aloittelijaa vastaan ja kun tuli taas kovempi vastus ja oma mukavuus alue vastaan( tehot nolla) aloin passiiviseksi. Pitäisi pystyä murtamaan tuo oma mukavuus alue ja päästä siitä ohi loppuun asti.

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#5

Viesti No2Mad » tammi 5, 2012, 14.01

herroilta voisinkin näin alkuvaiheessa kysyä mitä odotatte tänne tulevan tai mitä olis toiveissa.
Pitäisikö enenmmän puhua valmentamisesta ja valmennettavista vai puhtaasti omista suorituksista.

04.01.2012
Ruokailu rutiini pysyi samana.

kysymys:"Paljonko nousee penkistä"
Vastaus:" 195"

Ennenkuin kaikki lukee et on se kova jätkä niin kyseessähän on pituus mitta ja minun vakiovastaus tuohon iänikuiseen kysymykseen. Puntilla tuli käytyä ja aina ensimmäinen ja toinen ohjelman kierto on painojen kohdalleen näin siis tälläkin kertaa koska en ole puntilla aikoihin käynyt. Tarkastelin hieman päiväkirjasta vanhoja tuloksia ja sovittelin niitä tekemiseen. Vuorossa yläselkä, hauis ja kyynärvarret
7 liikettä ja 60 sekunttia taukoa sarjojen välissä.
Punttisalilla on helpompi mennä sen oman mukavuus alueen yli vaikka harjoittelee yksin. On helpompi yrittää vielä pusertaa sitä viimeistä toistoa ja huutaa kun jos vertaa kamppailu urheilussa mukavuus alueen ylittämistä. Toki puntillakin jos saa ulkopuolisen motivaattorin siihen viereen niin hups tulee ihan eritavalla tulosta. Monesti yksin nostaessa vaikka kuvittelee tekevänsä maksimit niin todellisuus onkin 90% ja se ulkopuolinen motivaattori tuo sen 10% lisän.

HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 522
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Tykännyt: 0
Tykätty: 8 kertaa
Viesti:

No2Mad

#6

Viesti HarriN » tammi 5, 2012, 14.48

Hyvähyvä! Tätä päivyriä mä alan seurata silmä kovana.

Jos nyt toiveita saa esittää, niin henkilökohtaisesti mua eivät noi punttijutut juuri kiinnostaisi. Pidä homma niin lajikohtaisena kuin vaan mahdollista. Kerro omasta treenistä ja mahdollisista oivalluksista ja painotuskohteista siinä ja valmennuksessa.
Mielipiteet ja möläytykset ovat omiani. Yhdistyksen virallista kantaa edustaessani mainitsen sen kirjoituksessani.

Finnfighters`Gym

Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3163
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

No2Mad

#7

Viesti Benu » tammi 5, 2012, 18.30

Pitkälti samoilla linjoilla Harrin kanssa. Ihan hauska sinänsä kuulla että kuinka usein teet voimaharjotuksia jne, mutta penkkitulokset ei nyt ehkä oo se mielenkiintosin asia tässä päivyrissä. Tollasena kävelevänä jiu-jitsu tietokirjana lukisin mielellään sun omista mietteistä ja oivalluksista pääosin. Mutta kyllähän kaikki jiu-jitsuun liittyvä on mielenkiintoista. Itelle toi painon kehitys on myös mielenkiintosta ku sama projekti edessä tosiaan :D
Lazy jiu-jitsu

Kuvake
JanneM
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19655
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL
Tykännyt: 21 kertaa
Tykätty: 23 kertaa

No2Mad

#8

Viesti JanneM » tammi 5, 2012, 20.52

Mulle kaikki käy, mutta nimen omaan sun oma treeni jiu-jitsussa kiinnsotaa sekä tietenkin ne oivallukset mtiä lajista löydät oman ja valmennettavien tekemisen kautta.
Kunhan et mitään Farian hailaittja rupee tähän postaamaan niinku muut Tamperelaiset. ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
North American Defendo Alliance

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#9

Viesti No2Mad » tammi 6, 2012, 23.29

kiitoksia poijaat. Tämä päiväkirja kirjoittelu on minulle aivan uusi asia joten kaikki palaute ja ohjaus on plussaa.
Puntista vielä sen verran että vaikka kamppailu urheilu on hyvin monipuolista usein käy niin että syntyy lihas epätasapainoa koska suositaan toista puolta. Tämä taas johtaa vaivoihin esimerkiksi selän kanssa. Tästä syystä itse käyn puntilla ja teen erilaisia lihas harjoitteita apuvälineillä. Toimintahan on siis kuten toki tiedätte lajia tukevaa ei itse tarkoitus mutta jätän lihasharjoittelu höpinät vähemmälle.

05.01.2012
MMA mattoa yksityis opetuksena.
Paikalla itseni lisäksi 2 erittäin lupaavaa ottelijaa.
Vaikka tekniikat olivat yksinkertaisia niin se että saa valmennettavat tarraamaan kiinni siitä punaisesta langasta on vaikeaa. En tarkoita tällä sitä että puretaan tekniikka osiin ja selitetään sen yksityiskohdat vaan että valmennettava saa sen ahaa elämyksen ja oppii sen "tuntemuksen" minkä tekniikka vaatii jotta sen pystyy suorittamaan paineen alla. Itse käytän tähän useita metodeja saman harjoituksen aikana kun hinkataan sitä yhtä ja samaa tekniikkaa. Plussana tässä on se että kun valmennettava on muutaman tekniikan opettelun aikana saanut siitä punaisesta langasta kiinni niin se langan kiinni saaminen helpottuu seuraavassa tekniikassa.

06.01.2012
Paljon uusia kasvoja harjoituksissa. Varasin heti harjoituksen alussa itselleni muutaman kovemman erän. Alkuun omat lämmöt kun on tuota painoa niin harva haluaa pariksi yli 130kg painoista nosteltavaa. Kunto on ihan pohjamudissa sen 2min kun sitä riittää ei ole hätää ja olen hyökkäävä osapuoli mutta sen jälkeen sitä menee passiiviseksi. Koko erän ajan yritin itselleni mielessä toitottaa että "hyökkää hyökkää älä passaile ja lepäile vaan hyökkää" vaikka sitte jouduin antamaan positioita huonoista suorituksista johtuen. Pakko yrittää päästä oman mukavuus alueen yli ja tulihan sieltä välillä takaraivoon ajatus "antaa olla en mä jaksa". Tällaisista sparrin aikaisesta ajattelusta on päästävä eroon. Niinkuin kaikessa ensimmäisen kerran kun ottaa sen helpon tien niin sille palaaminen on aina vaan helpompaa. Sit kun se löysäily on jo rutiinia niin itsensä niskasta ottaminen on helvetin vaikeaa. Tuli tämä joskus opiskelu aikanakin tehtyä kun lintsasin koulusta. Ensimmäinen lintsaus oli vaikea ja ottipäähän jälkikäteen että tuli lintsattua mutta seuraava oli jo helpompi jne. Kun sitten yritin taas päästä oikealle polulle opiskelun suhteen tuntuise alkuun ylitsepääsemättömältä ja hirveältä taistelulta. Tämä täysin sama taistelu on nyt edessä.
Olen valmis ottamaan erää oman itseni kanssa...

Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1662
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 5 kertaa

No2Mad

#10

Viesti Eelo » tammi 7, 2012, 22.26

Nyt kun saatiin tämmönen guru paikalle olisi hienoa kuulla montako henkilökohtaista valmennettevaa sinulla on, ovatko he eri saleilta vai yhdeltä vaan (miltä?)ja miten pitkälle teet heidän harjoitussuunitelmat (vuosisuunnitelmat/jaksottaminen, treenien sisältö, kuntotestit jne.)? Niin ja opetatko monella salilla?
Eelis Mikkola

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#11

Viesti No2Mad » tammi 16, 2012, 13.28

Tulee vierailtua useammalla salilla edelleen ja yleensä kuten viimeviikon kun olin reissussa vedin paikalliselle porukalle harjoituksia.
Jokainen valmennettava on yksilö joten ohjelmat ovat yksilöllisiä.
Jos Eelo mietit sopivaa rytmitystä itsellesi niin kannattaa aina aloittaa kysymyksellä "Mitä minä haluan?"
sen jälkeen tarkastelet vastaustasi ja kysyt "mitä se vaatii?"
Kaikkea ei voi saada eli sinusta ei tule thai nyrkkeilyn ja nyrkkeilyn ja painin ja judon ja BJJ suomen mestaria samana vuonna. Vaikka kuuluisit kevyimpään tai superraskaaseen sarjaan jolloin osallistuja määrät ovat minimissä niin kaikkea ei vaan voi saada.
Jotain tarvii uhrata jotta jotain voi saavuttaa.
Tämä seuraava on ihan hyvä perus ohje. Eli älä lue kuten raamattua sillä jokainen on yksilö mutta jos sinulla ei ole valmentajaa joka katsoo joka harjoituksissa sinun perään niin tämä on hyvä.
1 harjoitus viikossa pysyy huono tuntuma tekemiseen ja mitään uutta ei tartu.
2 harjoitusta viikossa pysyy hyvä tuntuma ja vanhat tekniikat pysyvät hyvin mielessä mutta uutta ei saa käyttöön
3 harjoitusta viikossa saadaan aikaan pientä kehitystä
4 harjoitusta viikossa selkeää kehitystä
5 tai enemmän harjoitusta viikossa suunnitelmallista kehitystä
Koska vaaditaan paljon harjoituksia jotta saadaan kehitystä niin kaikkea ei voi harrastaa kerralla jostain on luovuttava.

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#12

Viesti No2Mad » tammi 20, 2012, 13.19

Paino 131,5kg 19.01.2012
Puntilla ja lenkkeilen lähinnä

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#13

Viesti No2Mad » tammi 24, 2012, 11.04

Lauantai 21.01.2012
BJJ-Centerille kylään harjoituksen veti Bernardo Faria. Poikkeuksellinen Alliancen mies kun ei jumpattukaan 45min putkeen vaan hyvät alkulämmöt tekniikkaa ja sparrit.
Selän sain itseltäni pahemman kerran jumiin vaikka en montaa sparria ottanutkaan. Oman seuran mies huuteli vastustajalle neuvoja kun yritin laiskotella. Huutelun sai loppumaan kun siirtyi vuoropohjaiseen tekemiseen koska se näyttää ulkopuoliselle sparrilta vaikka itse laiskottelee.
Vieläkään en ole siis päässyt laiskottelusta eroon harjoittelussa. Ei se vaan ole niin helppoa.

Maanantai 23.01.2012
Jamelao veti harjoitukset ihan perus tekniikoita. Itse seurasin maton reunalta lähinnä ja tein kehon huoltoa.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 88085
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 281 kertaa
Tykätty: 104 kertaa
Viesti:

No2Mad

#14

Viesti Mika » tammi 24, 2012, 16.47

No2Mad kirjoitti: herroilta voisinkin näin alkuvaiheessa kysyä mitä odotatte tänne tulevan tai mitä olis toiveissa.
Pitäisikö enenmmän puhua valmentamisesta ja valmennettavista vai puhtaasti omista suorituksista.
Jos kerran toivomuksia saa esittää, niin sekä että, kiitos :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

No2Mad
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 116
Lauteille: Joulukuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

No2Mad

#15

Viesti No2Mad » helmi 13, 2012, 15.45

Brasilian mies vetämässä seminaaria ja kun jaksaa kysellä niin tietoa saa. Ei ole vuosiin enään tullut mitään uuden uutta mutta yksityiskohtia ja variantteja tulee aina. Itse kyselen paljon kun tekniikkaa näytetään miten vetäjä tekisi tämän tai tämän niin tulee niitä variaatioita tekniikoihin. Usein jopa niihin kaikkein yksinkertaisimpiin temppuihin tulee uusia ideoita ja variaatioita.


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 kurkkijaa