Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hirabayashi

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#1

Viesti Hirabayashi »

Ajattelin ruveta pitämään päivyriä niin voin sitten myöhemmin tsekata missä kohti treeni on voinut mennä pieleen. Sitten detaileja: Aloitin taistelulajien harrastamisen 9 vuotiaana, kun aloitin muay thain, koska se oli melko uus juttu meillä päin ja tietenkin kaikki halusivat oppia taistelemaan. Noh, treenailin sitä kivasti 2 vuotta, kunnes ohjaaja lähti huitelemaan taloremonttia ja koko ryhmä erottui :( Anyway, Sain 14 vuotiaana mahdollisuuden jatkaa muay thaita vuoden, kunnes lopetin sen, koska minulla oli silloin ongelmia opiskelun kanssa ja halusin olla parempi koulussa. Kun täytin 16 ja menin ammattikouluun niin päätin aloittaa wadoryu karaten, joka nyt kylläkin muuttui wadokai haarautumaan, koska meidät on rekisteröity suomen toiseksi kahdesta ainoasta wadokai seurasta, toinen on muistaakseni Hämeenlinnassa ja nyt toinen täällä meillä Joensuussa. Olen harrastanut karatea nyt 1,5 vuotta ja olen valmistautumassa vihreän vyön graduointiin. Koen karaten niin mielenkiintoiseksi, etten voisi edes kuvitella lopettavani sitä.

Tavoitteet nyt ja vuonna 2011:

-käsien liikkeiden terävöittäminen
-wado periaatteiden omaksuminen , jos mahollista niin sensein kanssa kahden kesken vapaavuorolla
-tunnetilojen hallinta 8-)
-vihreän ja sinisen kokeen läpäisy onnistuneesti

tiistai 30.11.2010

Pidin melko kevyen treenin, koska huomenna on ji yu kumite treenit dojolla.

Kevyt rutiini:

-lämmittelyiksi punnerruksia , punnerruksia rystysillä, punnerruksia yhdellä kädellä ja kahdella sormella, kyykkyjä, kyykky maegereita.

1. Kiba dachista lyöntejä ja torjuntoja
2. Junzuki, gyakuzuki, kette junzuki, kette gyakuzuki
3. Maegeri, surikomi mawashigeri jodan, ushiro mawashigeri jodan
4. Chudan uke 1-2, Jodan uke 1-4, Maegeri uke 1-6 , ohyo kumite 1-2

tässä kohdassa alkoi olla kuuma, mutta sehän ei haittaa menoa :D eikun vaan uutta putkeen

5. Mawashigeri jodan --> ushiromawashigeri jodan

Siinäpä se lyhykäisyydessään, joskus otan kevyen rutiinin jälkeen varjoa 2 minuuttia. Ja yleensä en tykkää juuri venytellä ollenkaan, koska saan tehtyä muutenkin lotus- asennon ja etuspagaatit. Sivuspagaattia oon yrittäny, mutta jää vajaaksi. Mieluummin keskityn dynaamiseen toimintaan, koska vain dynaamisella toiminnalla tottuu terävään ja räväkkään liikkeeseen. Jodan potkut ei tuota ongelmia. Seuraavalla kerralla treenaan kataa tunnin tai kaksi päivässä. Keskittyen pinan sandaniin ja yodaniin.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#2

Viesti Hirabayashi »

keskiviikko 1.12.2010

Jiyu kumite dojolla + kotona vyökoe treeniä

Dojolla oli tänäpäivänä jiyu kumite "vapaa sparraustreenit". Alkulämmittelynä oli hölkkäämistä, laukkaamista, ristiaskelia, kädenpyörityksiä, kevyitä lyöntejä ja 5 minuutin kuluttua treenin alkukumarruksista päästiinkin jo käsiksi harjoittelupariin. Ensimmäinen tehtävämme oli tehdä parin kanssa vuoronperään mawashigeri chudan --> gyakuzuki chudan hyökkäystaktiikkaa. Sen jälkeen meidät käskettiin Liikkumaan otteluasennossa parin rytmissä siten, että otteluasento eli hanmigamae oli koko ajan suljettuna. Tämän jälkeen me teimme sokuto chudan --> gyakuzuki chudan hyökkäystaktiikkaa vastustajaan.

Näiden ensimmäisten 15 minuutin jälkeen teimme karatekan kestävyyskuntopiiriä, joka on meidän seurassamme harvinaista herkkua:

1. piiri : maksiminopuisia lyöntejä rinnan edestä + nopeat askeleet, polvennostospurtti, penkillä hyppimistä.

2. piiri : 4 maksiminopeudella tehtyä junzukia, polvennostospurtti polvet sivuille, penkillä hyppelyä 90 asteen käännöksen kera.

Kuntopiirin jälkeen venyttelimme noin 5 minuuttia omatoimisesti. Henkilökohtaisesti vihaan venyttelyä ja tein sen ajan hyödyllisesti uramawashigeri chudania ja jodania + mawashigeri jodan --> ushiromawashigeri jodania. Venyttelytuokion jälkeen siirryimme treenaamaan pistehanskoilla. Ensimmäinen combo niihin oli tobikomizuki --> gyakuzuki, toinen combo oli tobikomizuki--> gyakuzuki --> mawashigeri jodan takajalalla ja kolmas combo oli tobikomizuki--> gyakuzuki --> etujalan mawashigeri jodan.

Lopuksi treenasimme näitä parin kanssa ja käsisuojat olivat kyllä todella tarpeen. No kuitenkin loppuvenyttelyt tein jopa minä, vaikka ajattelenkin, että venyttely on palkkä naisten juttu, mutta oli se ihan siistiä, kun meinas taipuu sivuspagaattiin kokonaan. Kai sitä vois jatkaa, mutta enemmän kuitenkin panostan siihen dynaamiseen puoleen, koska edelleenkin haluan kehittää terävää ja räväkkää liikettä, mutta samalla mahdollisimman rento, mutta ei niinkään veltto suoritus.

Kaikenkaikkiaan treeni oli onnistunut ja se antoi hyvät eväät vyökokeen jiyu kumite osion kannalta. Vyökoe olisi seuraavan viikon lauantaina

Illan kotitreeni vyökoetta varten:

Seisonnat: gyakunekoashidachi, lyhyt kissa asento päinvastoin, eli takajalka päkiän varassa, paino etujalalla. Kokutsudachi, hieman muutettu shikodachi, toisen jalan varpaat eteenpäin ja toisen jalan varpaat 45 astetta takaviistoon, kantapäät samalla linjalla ja paino takana, että jalka, kylki ja hartiat tekevät suoran linjan. Shizentaidachi, luonnollinen seisonta, jalat samalla viivalla, etujalka vain askeleen edessä suoraan eteenpäin ja takajalka 45 astetta sivulle kääntyneenä.

Tobikomizuki shizentaidachista. Eli tobikomizuki on "heittävä lyönti" periaatteessa ihan sama kuin shotokanin kizamizuki. Se vain suoritetaan shizentaidachista ja se päätyy junzuki no tsukkomimaiseen asentoon ilman jalan tömähdystä ja nopea palautus. Ei saa ponnistaa etummaisella jalalla taakse päin vaan pitää tippua taakse päin.

Huomenna lisää kotitreeniä! ;)
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#3

Viesti Hirabayashi »

perjantai 3.12.2010

Klo 18.30 - 20.00 junnu apu-ohjaukset

Aluksi oltiin haarahippaa, sen jälkeen tehtiin venyttelyt. Tämän jälkeen aloitimme tekemään paritekniikoita ja jotkut junnut vaativat hieman enemmän huomiota. Tarkkailimme nimenomaan niitä, jotka ovat menossa ensi viikolla vyökokeisiin. Ja toki muiden tekniikat, mutta kuitenkin silmälläpitäen niitä, joilla on edessään koettelemus. Kävimme läpi chudan uke 1 ja 2, maegeri uke 1-6, jodan uke 1-4. Lopuksi otimme töpselihippaa ja lopulta kaikki jäivät hipaksi ja kaikki olivat onnellisia :lol:

Klo 20.00-21.30 Ylempi jatkokurssi vihreän vyön kokeeseen meneville.

Alkulämmittelynä oli jalkapalloa ja käsipalloa. Ainakun joku sai maalin niin tehtiin kaikkea punnerruksesta kyykkymaegeriin ja fakiiritemppuihin :D Lämmittelyjen jälkeen venyttelimme paikat nopeasti, josta en yhtään tykännyt ja sen jälkeen aloimme tekemään kataa ensin hitaasti ja sitten vyökoe vauhdilla. Kaikenkaikkiaan palaute oli positiivista koko ryhmälle, joten katan täytyy siis olla kondiksessa vyökoetta varten. Katat, jotka teimme olivat pinan nidan, pinan shodan, pinan sandan ja pinan yondan. Kehon periaatteita käytiin läpi melko tarkasti ja kaikki omaksuivat ne, koska teemme suhteessa enemmän kataa kuin esim. paritekniikkaa. Katojen jälkeen teimme kaikki vyökokeeseen tulevat paritekniikat eli, cu 1-2, ju 1-4, maegeri uke 1-6 ja ohyo kumite 1-2. Kun olimme muutaman kerran kerranneet näitä niin otimme esiin pistarit ja eikun vaan moukaroimaan mahdollisimman puhtaalla tobikomizukilla shizentaidachista wado periaatteiden mukaan. Sen jälkeen harjoittelimme pistareihin nagashizuki --> mawashigeri chudan tekniikkaa, joka on tuttu mm. jodan uke sanbonmesta.

Tänään klo 11.30-13.00 on vapaatreenit ja siellä treenailen iloisesti paritekniikoita, kataa, torjuntoja ja yhdistelmiä.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#4

Viesti Hirabayashi »

lauantai 4.12.2010

Vapaavuoro klo 11.30-13.00

Alkulämmittelyksi käsien pyörittelyä, kyykky maegeria ja kaiken näkösiä dynaamisia juttuja. Harjoittelin vyökokeeseen varten bestikseni kanssa :D ja treeni sujui hyvin. Alkulämmittelyjen jälkeen aloimme tehdä maegeri uke 1-6 tekniikoita. Sitten teimme ohyo kumitet 1-2 ja viimeisenä paritekniikoina kertasimme huolellisesti 3 viimeistä maegeri ukea. Maegeri uken hyökkäy ja puolustus aloitus otteluasennot muistaa helposti näin:

Hyökkääjä: kaikki vasemmasta otteluasennosta.

Puolustaja: Vasen, oikea, vasen ; Vasen, oikea, vasen

Kertasimme myös yhdistelmätekniikoita, jotka ovat 1. Gyakuzuki jodan --> soto uke chudan --> mawashigeri jodan , 2. Gedan barai --> gyakuzuki jodan --> surikomi sokuto chudan , 3. Mawashigeri chudan --> ushirogeri hiza --> gyakuzuki chudan. Yhdistelmätekniikoiden jälkeen treenasimme mawashigeri jodania, sokuto chudania ja ushirogeri hizaa. Potkujen jälkeen teimme kette lyönnit ja tobikomizukia shizentaidachista ja harjoittelimme ukemia taaksepäin ja pyörivä ukemi eteen, joka jää kylkiasentoon.

Kaikkien kihon juttujen jälkeen muistelimme läpi pinan nidanin, pinan shodanin, pinan sandanin ja pinan yodanin.

Lopuksi otimme jiyu kumitea 3 minuuttia ja teimme erillaisia taktiikoita. 8-)

Treeni jatkuu ehkä jopa tänäpäivänä.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#5

Viesti Hirabayashi »

Viimeiset 2 viikkoa olen yrittänyt harjoitella meditoimista polvi-istunnasta ja lotusasennosta. Teen sitä yhteen putkeen n. 10-20 minuuttia riippuen siitä paljonko minulla on aikaa. Meditoinnin aikana olen täysin rento ja selkä suorana. Meditoinnin aikana ajattelen kaikkia tähän mennessä oppimiani karatetekniikoita ja niihin liittyviä opetuksia. ;)

Lotusasennon treenaaminen: Ensinnäkin sinun täytyy saada nivusvenytyksessä polvet koskemaan lattiaa tai vaihtaehtoisesti sinun täytyy saada lonkankoukistajavenytyksessä jalat yli 170 asteen kulmaan. Lotusasentoa varten ei tarvitse lämmitellä montaa minuuttia, kunhan vaan avaa lonkat erillaisilla dynaamisilla liikkeillä ja just jotain lihaskunto juttua, että rupeaa polttelemaan kohteessa. Omakohtaisesti vihaan venyttelyä, mutta lotusasento kuuluu minulle tärkeään kategoriaan, joten teen sitä. Jos alussa jalat eivät taivu niin nosta toinen jalka koukkuun suorana olevan jalan etureiden päälle ja taivuta kehoa kohti suorana olevan jalan varpaita ja pidä selkä suorana. Selän suorana pitäminen on hyväksi terveydelle ja se parantaa ryhtiä.

Välttäkää liiallista staattista venyttelyä!!!
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#6

Viesti Hirabayashi »

Lyhyitä detaileja: Olen treenannut nyt alkuviikon vain kaikkia vyökokeeseen tulevia tekniikoita ja viilannut niitä, joissa on hieman kompensaatioliikkeitä. Loppuviikosta Treenailen kataa enemmän. Tekniikat onnistuvat omasta mielestäni erittäin hyvin. :) Eiköhän se tästä lähde.

Jos ajattelet jonkun olevan mahdotonta, niin se on mahdotonta. Jos ajattelet jonkun olevan mahdollista, se on mahdollista. Pidän mahdollisena kokeen läpipääsyn.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#7

Viesti Hirabayashi »

Keskiviikko 8.12.2010

Ylempien treenit klo 18.30-20.00

Ensin hölkättiin, laukattiin, tehtiin ristiaskelia. Alkulämmittelyjen jälkeen teimme paria vaihdellen varvas hippaa, reisihippaa ja olkapää hippaa. Tämän jälkeen teimme parin kanssa kevyitä mawashigeri ja uramawashigereitä reisiin, kunnes toinen pareista käskettiin menemään mahalleen lattialle. Toisen pareista oli tarkoitus saada toinen selätettyä keinolla millä hyvänsä. :lol:

Tämän jälkeen pyörittelimme käsiä ja olkapäitä ja venyttelimme. Kyllä se venyttely alkaa maistua jo paremmin, kun huomasin , että kun lisää dynaamisen venyttelyn lisäksi vähän myös staattista venyttelyä niin paljon mukavempi olo seuraavana päivänä. 8-) Kunhan ei liian kovasti revi.

Treenattiin ihan kihon muodossa tobikomizukia shizentaidachista, nagashizukia shizentaidachista, tavan junzukia, sokutogeri chudania ja ushirogeri hizaa. Tämän jälkeen etsimme parin ja treenasimme sokutogeriä ja ushirogeria mahdollisimman suoraa ja kapeaa reittiä pariin. Pari piti käsiä kapeasti, että niiden välistä pystyi potkaisemaan suoraa linjaavastustajan mahaan. Ihan hyvinhän tuo tuntui menevän :) Tämän jälkeen vielä teimme lopuksi ennen loppuvenyttelyjä "ja vyökoevalmisteluja" semmoista kierähdyspotkua, joka oli sisältä ulospäin kiertävä, jalkapöydällä tehtävä. Teimme kyseisen potkun kierrähdyksestä.

Lopussa harjoittelin 7 minuuttia pinan yodanin, pinan shodanin, chudan uke 1-2 ja jodan uke 1-3.

Luultavasti tämä oli viimeinen treeni ennen vyökoetta, mutta voi olla hyvin mahdollista, että treenaan myös perjantaina, koska silloin käytäisiin ylemmässä jatkokurssissa kaikki vyökokeeseen tulevat tekniikat, mutta toisaalta muistan kaikki vyökoe tekniikat ja olen täysin valmis vyökokeeseen, joten voi olla myös, että lepään vyökoetta varten, että jaksan sitten tehdä täysillä energioilla parhaani mukaan! ;)
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Hirabayashi

#8

Viesti AriJ »

Hirabayashi kirjoitti: ...toinen pareista käskettiin menemään mahalleen lattialle. Toisen pareista oli tarkoitus saada toinen selätettyä keinolla millä hyvänsä. :lol:
Mielikuvat keinoista tuohon.... saattoi tehdä kipiää :D
______________________
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#9

Viesti Hirabayashi »

Launantaina 11.12.2010

Suoritin ja kävin hakemassa vihreän vyön! Olen erittäin iloinen tästä saavutuksesta, mutta myös treenasin aika kovasti tuon eteen. Minulle on tärkeää oikeat liikeradat ja periaatteiden soveltaminen. Noh nyt ruvetaan sitten urakalla treenaamaan naihanchia. Ajattelin aluksi totuttautua naihanchi-dachiin ja sen jälestä, kun saan asennon nopeasti mistä vaan asennosta niin aloitan treenaamaan itse kataa. Ensin pätkissä, sitten kokonaan. Eri nopeuksilla tietysti ja testaan naihanchista sovelluksia ja sen semmoisia. Minua kiinnostaa kyseinen kata erittäin paljon ja se on kuulemani mukaan wadon tärkein kata.

Ja ihan kohta menen treenaamaan urkkatalolle kausisuunnitelman mukaisesti "pinan nidan ja shodan kertaus" ja innolla jo seuraavaa vyökoetta varten, johon voin osallistua joko ensi jouluna tai sitä seuraavana keväänä, ei ole mikään kiire vöitten kanssa.

Olen nyt kiinnostunut enemmän katoista ja haluankin testailla juurikin enemmän nimenomaan sovelluksia ja oppia eri katojen liikeiden merkityksiä. Toinen uusi kata on pinan godan. Ja kun olen treenannut sitä niin pinan katojen sarja on pääkopassa ja sieltä lähden pikkuhiljaa rakentelemaan tehokkaita aseita niistä liikkeiden ruppeista, joita aika monet heittävät romukoppaan, kun eivät mieti nöyränä niiden merkityksiä.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#10

Viesti Hirabayashi »

keskiviikko 22.12.2010

perustekniikkatreeniä

Ihan peruslämmöt juoksusta jne, lyöntejä, lyöntejä shiko dachista jne. Sitten semmosia gedan barai --> gyakuzukia zenkutsudachista paikallaan. Vihdoinkin alkulämmittelyjen jälkeen alkoi nousujohteinen karaten perustekniikka treeni ja päivän pää painona oli gyakuzuki ja maegeri.

Noh. Aluksi tehtiin hirveä määrä gyakuzukia, sitten gyakuzuki + 2 lyöntiä combona, kette gyakuzuki, sitten kette gyakuzuki + 2lyöntiä combona. Sitten pyysin, että saanko mennä makaamaan jalat ylöspäin seinän viereen, koska ennemmäisenä iltana loppui koulu ja tuli tehtyä kaikkea kivaa, mutta se jää salaisuudeksi.

Lopuksi tehtiin potkutyynyyn gyakuzukeja. Ihan viimeinen combo potkutyynyyn oli 6 lyöntiä + maegeri. Syke nousi ja kukaan ei selvinnyt kuivana treeneistä :D

Treenin päätteeksi tehtiin ihan normaaleja venytyksiä ja parivenytys, jossa toinen painoi polvia lattiaan perhosvenytyksestä. Joku saattoi ajatella asiasta ihan muuta kuin se oli. Näköisyyden perusteella :D Noh. Kuitenkin. polvet meni lattiaan asti ilman kipuja.

Kotona vielä harjoittelin sokutogeriä dynaamisesti eri tasoille, gedan, chudan ja jodan. Sitten staattisesti pään korkeudessa pidin semmosen 20 sekuntii ja totesin. "AHA!".

Vähän aikaa tuon jälkeen pyysin siskoa nostamaan mun jalkaa niin korkealle kuin se menee tolleensa sivusuunnassa niinkuin sokutossa. Nous paljonkin yli jodan korkeuteen ja huomasin, että notkeus on parantunut. Pään yläpuolelle niin sanotusti. Olen ihan tyytyväinen tästä saavutuksesta ja uusia haasteita kohti matkatessa kuluu seuraavat vuodet! :)

Minun olisi tarkoitus harjoitella naihanchia ja pinan godania enemmän ja kertailla aiempia katoja. Minua edelleen kiinnostaa naihanchin sisältö. Pakko saada selville mitä se pitää sisällään. Pinan godanista olen keksinyt jo 2 käytännön sovellusta ja testannutkin niitä muutamasti. Paritekniikat ovat seuraavassa vyökokeessa samat paitsi ohyo kumtie 3 ja 4 ovat uusia, joten ne otan ankarasti viikonlopputreenien rutiineihin, jos voisi vaikka tehdä jonkun asiasta tietävän kanssa kunnolla.

Olen myös ruvennut lenkkeilemään enemmän. Esim. Maanantaina oli 2 tuntia juoksua koulussa, jolloin käytettiin sykemittareita. Täysillä juostessa oli joku 172 maksimisyke ja aika paljon kyllä kävelin ja hölkkäsin hiljakseen. Kaloreita meni liksassa 700 ja illalla oli 1h 30 min karatea, jossa oli samanlainen treeni kuin nyt keskiviikkona paitsi vain junzukin kera. Lopuksi hölkkäsin illalla muutaman kilometrin.

Tuossapahan tuota liikuskelen. Armotontahan se on, mutta niin sen pitääkin. Välipäiviä olen ruvennut pitämään 2 kertaa viikossa, jolloin armahdan kehoa. 8-)
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#11

Viesti Hirabayashi »

4.1.2011

Perustreeniä ja henkistä harjoittelua.

Olen viimepäivinä koittanut keskittyä vanhaan asiaan ja se on onnistunut todella hyvin, koska treeneissä on ollut peruskurssi juttuja jonkun verran. Kaipasin niin kovasti torjuntojen harjoittelua ja kappas vaan, harjoiteltiin treenissä jodan ukea "ylätorjuntaa". Ja paljon teoriaa samalla siitä. Eilisissä treeneissä vielä hieman arkailin tuon jalan kanssa vaikka ei tuntunutkaan enää ollenkaan kipua tai jäykkyyttä. Aluksi teimme mawatte jodan ukea salin toiseen päähän ja takaisin muutaman satsin semmosissa jonon tapaisissa muodostelmissa. Sen jälkeen ylemmille eli vihreille ja siitä ylöspäin tuli tehtäväksi tehdä maegeri mawatte jodan uke eli maegeri --> käännös --> jodan uke. Muutaman kerran päästä päähän. Sitten loput treeneistä teimme paritekniikkaa, jonka selittämiseen kuitenkin menisi aika paljon tilaa. Kuitenkin, lopuksi venyttelin spagaattia. Ensi kerralla teippaan tuon jalan, ettei tarvitse pelätä turhantakia.

Henkiseen treeniini kuuluu meditointi ja oikein v*ttumaisten luokka"tovereiden" puhuttelu ja koitan saada heidät puhumaan itsensä säkkiin, kun aloitan väittelyn :D Hyvin on tähän mennessä onnistunut! Ja meditoin sen takia, että voin rauhoittua päivän aikana tulleista negaatioista. Joskus pitää tyhjentää mieli kaikesta pahasta, eihän tämä elämä muuten suju ;)
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#12

Viesti Hirabayashi »

keskiviikko 5.1.2011

Ylempien treenit

Ensin tehtiin alkulämmittelyjä ja venyttelyjä. Alkulämmittelyyn kuului maegereita zenkutsudachista ja kaikennäköstä heilumista joka suuntaan, hyvä, että pysyin kärryillä :D Lämmittelyjen jälkeen teimme paljon junzukia ja sitten vähän muunneltuja komboja, joissa oli lyöntejä, potkuja ja torjuntoja. Lopuksi teimme taas 2 salaista ;) paritekniikkaa, joita jotkut väittävät voittamattomiksi super ninja yber kuupper tappotekniikoiksi :D

Nyt on loppuviikko lomaa, joten siis kokeilen jotain aivan uutta treenimetodia ja lauantaina ois sitten ohjaajakokous. Sittenkun pääsen vetämään ylempien treenejä niin se on sitten menoa se. Jos ei muuten niin ainakin niitten treenien jälkeen muistat jotain varmasti! :D

Sitten olen myös miettinyt ruokavalion muutosta. "wu ji bi fan" eli kaikki mitä on liikaa, ei ole hyväksi. Eli vähemmän energiajuomia ja soodajuttuja, enemmän vettä ja oikeista hedelmistä tehtyä mehua.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#13

Viesti Hirabayashi »

Maanantai 10.1.2011

14-16 välisenä aikana Joensuun Areenassa. Menestymisestä sitten en tiedä sanoa :D Tein cooperin testin ja tulos oli 2900 metriä + ajoittain todella kova hengen ahdistus, joka saattaa johtua energiajuomista :D Coopertestin jälkeen olin yllättynyt tuloksestani, koska se oli toiseksi paras. 8-) Testin jälkeen saimme ainoaksi tehtäväksemme venytellä ja laskea muitten kierroksia kävelytestissä. Itse vain venyttelin syvävenytyksiä mutu-tuntumalla ja lopuksi tein muutaman spagaatin. Ihan lopussa pyysin säbäkaveria taivuttamaaan mun jalkaa mahdollisimman ylös sivupotku asentoon ja meni helposti jodaniin ja siitäkin yli ja tietenkään en nojannut taakse vaan pidin ylävartalon pystyssä. Varmaan paras liikuntatunti tähän mennessä , arvosanaksi 5/5.

18.30-20.00

Ylempien treenit

Lähes poikkeuksetta on ilmiselvää, että uudella kausisuunnitelmalla tällä viikolla tehdään periaatteessa vain pinan godania, joka on ihan jees juttu etenkin seuraavaa vyökoetta ajatellen, jota en jaksa edes ajatella, kun väsyttää. Tänään tehtiin periaatteessa tähän mennessä minun mielestäni mukavimmat alkulämmöt, joihin kuului yhtenä esimerkkiliikkeenä kukkotappelu. Ja semmonen, että kun pari on punnerrusasennossa niin lähetään vetämään hänen raajojaan ulospäin kehosta ja tätä niin pitkään kunnes pari ei enää kestä ja tippuu maahan. Voin kyllä sanoa, että jos ei muuta keksi niin sais käyttää tuota vaikka useamminkin, koska se vaan on niin tehokas. Sitten ruvettiin tekemään pinan godania tutulla kaavalla. Ensin koko kata pari kertaa läpi, sitten pilkottiin osiin ja treenattiin niitä ja lopuksi 2-3 kertaa koko kata läpi alusta loppuun. Hmm, vois kyllä joskus kokeilla lopusta alkuun :D


Sekava kirjoitustyyli johtunee siitä, että olen kohta valvonut vuorokauden. Tänään luvassa totaalilepopäivä :)
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#14

Viesti Hirabayashi »

Perjantai 14.1.2011

Ylempien treenit.

Ensin teimme alkulämmittelyksi juoksua, ukemeita, parin kanssa ukemeita, heitto + ukemi ja sitten saimme tehdä omia venytyksiä. itse yritän venyttää vain lantion aluetta koska se takaa minulle tehokkaampia suorituksia tai olen huomannut semmoisen vaikutuksen. Itse en muuta venyttänytkään suunnilleen kuin spagaattia.

Sittenkun treeni alkoi niin ruvettiin tekemään pinan godanista erilaisia sovelluksia ja parhaiten jäi mieleen se joku heittotekniikka en muista nimeä. Sitten oli vaan semmosia ihan perussovelluksia. En uskalla sanoa niitä bunkaiksi :D Treenin loppujumpaksi teimme kaverilla suljetusta otteluasennosta sotouke --> gyakuzuki täsmälleen samalla vartalon kierrolla kummatkin. Loppujumpan jälkeen hakattiin muutama minuutti pinan godania lemppariohjaajan täsmännyksine 8-) Yksi sovellus oli ensimmäiseen sotoukeen, jossa pari yritti lyödä sivusuunnasta poskeen ja meikän oli tarkoitus torjua se siten, että kun näen sivuttaisnäöllä, ilman pään kääntämistä parin lyönnin tulevan kohti niin käännyn ja teen sotouken. Loppuvenyttelyissä en sen kummempia tehnyt kuin perhosvenytyksen ja sivupotku venytyksen jodaniin. Kaverin mukaan olen kuulemma notkearautakanki :D
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#15

Viesti Hirabayashi »

Sunnuntai 16.1.2011

Juoksutreeni klo 21 "erikoinen"

Päätin tehdä juoksutreenin, koska koen, että kestävyyskuntoni on kärsinyt hieman ja se ei ole kivaa. Jotenka aloitan taas tekemään pitkäkestoisten suoritteiden tuloksia ja pyrin samalla pääsemään parempaan kuntoon ihan sitä ajatellenkin, koska mun pituuskasvu loppu niin painon kanssa pitää alkaa olla varovainen, mutta ei liian varovainen. Vähensin siis ruokavaliostani jonninjoutavat karkit ja limpparit ja energiajuomat. :D Enemmän oikeaa ruokaa. Mutta nälkä ei saa tulla!

Sitten itse aiheeseen. Juoksulenkkini koostui 4 eri osasta. 0,5 km hölkkä, Niinivaaran alikulkukäytävän tolppien kiertäminen loivia seinämiä pitkin, mäkijuoksua niinivaaralla ja pinan godania kesävarusteissa alikulkukäytävällä. Se on hyvä paikka, kun siellä ei ole ikinä ketään. ainakaan siihen aikaan kuin minä. :D

Kesästä asti olen yrittänyt harjoitella itsekseni freerunning: ia. Saapahan treenata stuntteja 8-)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa