Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

nora

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#61

Viesti nora »

Elina kirjoitti: No, tuo oli taas bg:n tulkinta. Minä taas yritin hienovaraisesti vain vihjailla, että lieneekö sillä naismäärällä jotain tekemistä Alioppilaan kanssa? :smt003
Ehkä Alioppilas tietää vastata tähän paremmin :D
Mä oon viimeksi ollut tankulatreeneissä kesäkuussa 2009 O.O järkkyä.
bodyguard kirjoitti:
nora kirjoitti: bodyguard, kerkesin olla jenkeissä 8,5kk ja nyt tosiaan on vielä reippahat 3kk edessä.
No kyllä tuossa ajassa on jo ihan luvallista tulla vähän koti-ikävä :D
Jep! Olen myös sitä mieltä että kerkesin ylittää sen rajan että kehtaa vähän ikävöidä :D

Sunnuntaina matkasin takaisin Atlantaan. Luonnollisesti heräsin myöhässä ja rikoin jälleen oman henkilökohtaisen ennätykseni lähtökuntoon laittautumisessa. Ja olin vielä ajoissa noutamassa mummiakin, jonka kuskasin tädilleni ja sitten tätini ajoi meidät lentokentälle.

Ensimmäinen lento Helsingistä Amsterdamiin meni ihan hillittömässä koomassa ja jonkinlaisessa unihorroksessa. Sitten oli tunti aikaa keritä seuraavalle lennolle, joka meinasi jäädä väliin kun passintarkastus-jono oli kilometrin mittainen. Meinasi päästä jännäpissi housuun. Ehdin kuin ehdinkin sitten Atlantaan lähtevälle lennolle. Vähän väsytti alkuun mutta sitten mun viereen istui yksi kiva coloradolaistyyppi ja puhuin sen kanssa oikeastaan koko matkan. Yhden leffan katselin myös.

Ja tänään maanataina on lähteny pyörät heti pyörimään. Töitä ja kohta kouluun. Hurraa.

Urheiltua on tullut lenkin (30min) verran minkä lisäksi vatsalihaksia 50 ja ojentajia 3x20.
Ulkona on +25 ja makasin siellä tänään ottamassa aurinkoa. En aio tulla lakananvalkoisena takaisin kotiin täältä!
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

nora

#62

Viesti Alioppilas »

nora kirjoitti:
Elina kirjoitti: No, tuo oli taas bg:n tulkinta. Minä taas yritin hienovaraisesti vain vihjailla, että lieneekö sillä naismäärällä jotain tekemistä Alioppilaan kanssa? :smt003
Ehkä Alioppilas tietää vastata tähän paremmin :D
Mä oon viimeksi ollut tankulatreeneissä kesäkuussa 2009 O.O järkkyä.
Jolloin potkaisit minua alakertaan sen verran lujaa, että ehkä tämä "yksi tytöistä" -teoria on suhteellisen tarkka.
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#63

Viesti nora »

Haha! Joo. Jäi se mun myllyttäminen vähän lyhyeksi sillä kertaa. Ihan hyvä. Meinasi kunto jo muutenkin loppua :D

13.4 Ratsastus
Kolmikaarista kiemurauraa ja esteitä. Ulkona oli helle ja kenttä oli superpölyinen. Heppakaveri oli hyväntuulinen ja saatiin yhdessä ihan asiallista jälkeä aikaan. Omassa ratsastuksessa oli vaan (jälleen) puutteita. Esimerkkinä vaikka se, että ei pitäisi unohtua matkustelemaan vaan ratsastaa esteillä ihan jokainen askel ennen hyppyä. Sama juttu toki kouluratsastuksessa. Vähän ärsyttää että koin tämän oivalluksen taas tunnin viimeisillä minuuteilla. Eihän se mikään uusi juttu ole, mutta se tuntuu unohtuvan kerta toisensa jälkeen. Grrr. Mut heppa oli symppiksin ja ihanin! Mä oon vaan luuseri.

Kotona ujot 50 vatsaa.

ps. mulla on rusketusrajat! hähähä.
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#64

Viesti nora »

14.4
Lenkki 20min.
Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole motivaatiota pyöriä pidempään tuolla ulkona. Se on aina se sama ralli. Ärsyttää kun mihinkään puistoon ei pääse kävellen niin kiinnostaisi ehkä pyrähdellä pidempiäkin matkoja :E no miten vaan. Tuli hiki ja ulkona on kuuma!
Kotona
50normi vatsaa
3x10 linkkareita
3x20 ojentajia
ja epämääräinen joukko punnerruksia.

Nyt suihkuun ja sitten kouluun -->
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#65

Viesti nora »

15.4

Melko samanhenkinen setti kuin eilenkin. Lenkkii ja vatsiksia. Fiilis on vähän hassu. Mut ei se mitään. Musiikkia pöytään niin mun maailmassa on taas aurinko!

Nämä on niiiiiiiiiiiiin kivoja! Sydäntä.
[youtube][/youtube]
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#66

Viesti nora »

18.4

Perusperussettii! Lenkki 40min ja kotijumppaa. Perään kokista ja taloussuklaata ja salkkareita. Masterplan! Onneksi oon näin viisas.
On ollut aika kiva viikonloppu.
Perjantaina kävin katsomassa muutaman bändin ja siitä jatkettiin vielä kavereiden kanssa johonkin baariin jorailemaan vähän lisää. Voidaan leikkiä että sekin oli urheilua. Ainakin keikalla tuli hiki kun vähän riehaannuin.
Ensi tiistaina olisi sit seuraava keikkanen. Musiikki on maailman paras keksintö.
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#67

Viesti nora »

20.4

Lenkki 30min ja 100 vatsalihasta.
Ihan kuppasta tää mun meno. No joo.

Eilen lähikaupan poika juoksi mut ostostelujeni jälkeen kiinni parkkipaikalla ja esitti semiherttaisen treffeillekutsun. Eipä ole vähään aikaan käynyt niin :D jouduin kieltäytymään kauniisti vaikka olinkin imarreltu. Hihi.

Jää ratsastukset tänään väliin kun menen katselemaan Owl Cityä downtowniin. Hymyilyttää jo valmiiksi.
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#68

Viesti nora »

22.4

Lenkki 40min. Ja olipa kivaa! Juoksin kaikki tappomäetkin kuolematta puoleen väliin!

24.4

Lenkki 30min vesisateessa. Piti kääntyä aikaisemmin kotiin kun tuo myrsky meinasi piiskata mut kumoon :D Oli silti vallan mukavaa.
Tänään oon lyhytsanainen ._.
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#69

Viesti nora »

25.4
Samainen 30min lenkki. Oli kivaa kunnes tuli paha olo ja sitten makasin menkkakipujeni kanssa loppusunnuntain ja maanantain koomassa kotona ja odotin kuolemaa. Not funny.

Tänään tiistaina (27.4) olin taas elämäni kunnossa ja treenailin aamusta vatsalihaksia ja kärsivällisyyttäni lasten kanssa. Töiden jälkeen piti olla ratsastus ja lähdin jo ajamaankin sinne. Matkalla iski ihan hillitön sade ja tuulikaan ei ollut ihan mitään kevyttä puhaltelua. Ajoin sitten takaisin kotiin koska olin ihan varma että ei mulla mitään tuntia ole ja myöhemmin opettajalta varmistettuani selvisi että asia oli juurikin näin. Ensi viikolla uudestaan!

Illasta päätin sitten vielä ryhdistäytyä ja en tiedä että mikä mua vaivasi kun jaksoin jolkotella tuolla ulkona tunnin verran! Okei, te kaikki hyväkuntoiset lenkkeilijämiehet ja -naiset siellä, naurakaa vaan! Mutta mulle toi oli saavutus! Koska vaikka kunto jo riittäisikin niin mulla ei vaan riitä kärsivällisyys. Oon jumissa mun samoihin lenkkimaastoihini koska en todellakaan ole lähdössä ajamaan mihinkään (meidän tapauksessa ei-valaistuun) puistoon lenkille kahdeksalta illalla. Tiedätte mitä siellä käy. Tai voi käydä. Joten meikäläinen paahtaa naapurustossa naapureiden iloksi!
Mutta tänä iltana pikkujalat jaksoi kipittää. Ilta oli kiva ja sopivan viileä ja mulla oli mukana maailman parhaimmat musiikit! Me like it.
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#70

Viesti nora »

3.6.

Moi.
Sain huomautuksen, että täälläkin pitäisi käydä. Ja tottahan se on. Treenikertojakin on tullut vaikka kuinka, joista riittäisi tänne laulamista.
En kuitenkaan jaksa vanhaan palailla kuin sen verran että lenkkejä on vedetty 3-4kertaa viikossa 40min-1,5h kerrallaan. Voisi siis sanoa että oon asteen kehittyneempi (ja kärsivällisempi) lenkkeilijä! Taputuksia selkään ja shamppanjaa silmään.

Ratsastustunnit loppui multa tämän viikon tiistaina. Heppakaveria ja tallia jää ikävä ja vika tunti oli erittäin kiva. Hypyt sujui eikä mikään itkettänyt. Ratsastuksenopettajalle vein kakkua. Kaupasta. Seuraavan kerran pääsen satulaan elokuun puolella.
Suomeen palaan 28.7! Ja kohta starttaa Los Angeles+Las Vegas+San Francisco-reissut. Ensi viikon keskiviikkona kuitenkin Floridaan. :)

Nyt on ollut muutaman päivän taukoa päänsäryn vuoksi. Se on vetänyt mut täysin koomaan. Huomenna lääkäriin ja jos siellä ei selviä mitään niin sitten olisi yksi rikkinäinen pää lahjoitettavissa. Halukkaita anyone?
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

nora

#71

Viesti Elina »

Mahtavaa, että noi lenkit on olleet noinkin pitkiä! :) Sustahan tulee kohta maratoonari!

Oikein hauskoja loppureissuja. L.A.:ssa ja Las Vegasissa en ole käynyt (koska meillä oli auto silloin semmoinen, että ruuhkia piti välttää, koska ylikuumennus), mutta San Franciscossa tuli käytyä. Ihana kaupunki! Käy Chinatownissa! Mihkä päin Floridaa meette?
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#72

Viesti nora »

Elina kirjoitti: Mahtavaa, että noi lenkit on olleet noinkin pitkiä! :) Sustahan tulee kohta maratoonari!

Oikein hauskoja loppureissuja. L.A.:ssa ja Las Vegasissa en ole käynyt (koska meillä oli auto silloin semmoinen, että ruuhkia piti välttää, koska ylikuumennus), mutta San Franciscossa tuli käytyä. Ihana kaupunki! Käy Chinatownissa! Mihkä päin Floridaa meette?
Jep! Oon itsekin kovin iloinen että jaksaa köpöttää pidemmällekin :D
Floridassa mennään Daytonaan. Oon siellä käynyt aikaisemminkin ja sieltä pääsee kätevästi Orlandoon ja Sea Worldiin (jonne mulla on kausikortti :D). Sellainen neljän päivän rantalomanen siis parhaan kaverin kanssa.
Joka tulee tänne muuten tänään! Parasta.

Eilen kävin tunnin rauhallisella (tai sitten vähemmän rauhallisella..) kävelylenkillä. Ei pysty juoksemaan tän hedarin kanssa. Tänään lääkäriin. Nyyh :(
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#73

Viesti nora »

4.6

Lääkärissä käyty ja lääkkeet noudettu apteekista. Syyksi epäilivät lievää migreeniä tai stressiperäistä päänsärkyä. Katsotaan, ilmeneekö verikokeista jotain jännempää. Mutta olipa nyt mitä oli, niin onneksi ei ole aivokasvain ja toivottavasti saadaan napeilla meikäläinen kuntoon.
Sen verran on kyllä jo parempi fiilis että käväisin 30min juoksulenkin ja perään vatsanrutisteluja ja punnerruksia.

Voiko joku viisaampi kertoa että onko sillä oikeasti merkitystä, että tekeekö lihaskunto-osuuden ennen vai jälkeen aerobisen treenin? Oon kuullut villiä huhua että jos tekee lenkin jälkeen niin lihaskuntotreenin teho on heikompi. Totta vai höpöhöpöä?
Etukäteen nätti kiitos :]
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

nora

#74

Viesti Mika »

nora kirjoitti: Voiko joku viisaampi kertoa että onko sillä oikeasti merkitystä, että tekeekö lihaskunto-osuuden ennen vai jälkeen aerobisen treenin? Oon kuullut villiä huhua että jos tekee lenkin jälkeen niin lihaskuntotreenin teho on heikompi. Totta vai höpöhöpöä?
Etukäteen nätti kiitos :]
Höpöä. Tokihan kaikki riippuu: jos juokset itsesi ihan puhki, et vain saa sen jälkeen samoja tehoja irti kuin olisit saanut ennen juoksemista.

Tietenkin sitten toinen aspekti on vammautumisherkkyys väsyneenä, mutta etköhän sinä tee ihan turvallisia liikkeitä ja osaa kuunnella kehoasi.

Pitäkäämme yksinkertaiset asiat yksinkertaisina.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
nora
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 110
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Espoo

nora

#75

Viesti nora »

Myöhäinen kiitos Mikalle vastauksesta :)

Ja moi!
Olenpas ollut kiireinen tyttö. Paras kaveri tuli tänne pariksi viikoksi ja leikin toiselle turistiopasta sen aikaa. Käytiin Floridassakin riehumassa. Urheilusuoritukset oli vähäisiä vaikkakin käytiin kyllä harrastamassa altaalla uintia (ja siis oikeasti myös, ei mitään kellumista) ja salilla parina iltana ja yksi ilta pakotin sen mukaani tunnin lenkille. Sanoi sen jälkeen ettei lähde mun kanssa enää. Höh.

Tänään sunnuntaina on ollut hieno päivä. Pääsin nimittäin VIHDOINKIN hyppäämään skydivingin!! Maksoin kymmenen dollaria ylimääräistä ja meikäläistä vietiin astetta korkeammalle (eli vapaapudotuksen aikakin tuplaantui siinä kivasti). Oli aivan mahtavaa ja sanoinkuvaamatonta. Suosittelen lämpimästi kaikille! 8)

Illasta juoksin vielä reilut puoli tuntia. Ulkona on myöhään illallakin yli kolmenkymmenen asteen verran lämmintä. Jep. Ei muuta!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 21 kurkkijaa