Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

PDC

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#61

Viesti PDC »

Matti Joensuun leiri huomenna alkaapi

http://www.mattijoensuu.eu/matti_joensuu/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toivottavasti mustakin tulee pimp 8-)

Whattaaaaaaaaa?!
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#62

Viesti PDC »

22.-25 Matti Joensuu 6. Dan, Kuortane

MAHTAVA leiri. Aika sekavat ja semi innostuneet fiilikset joten en tiedä mitä kirjottaa. No, Matti ole todella hyvä ihan kaikin puolin. Opettajana, innostajana ja persoonana. Omaperäinen mutta järkyttävän helposti lähestyttävä ja mukava. Ennen kaikkea todella jalat maassa oleva. Ja tekninen osaaminen oli kyllä 8-)

Ja tapahtu myös se mitä puolileikillä seurakavereilla heitin (taisi meidän Kokkolan seura olla isoin osanottaja 5 henkilöllä joka on oikeastaan puolet koko seurasta), että ois hienoa kokeilla "hyökätä" Matin päälle ja kattoa mitä tapahtuu.

No, siinä tehtiin puukko tekniikkaa (mistä oikeastaan koko leiri koostui, tai paremminkin kontaktista, kissan askelista, eli pehmeästi liikkumisesta ja EI paikallaan olemisesta ja keskustaan viemisestä) ja siinä sai sitten vähän varioida puukon sivuttais (eli kahdeksikko viiltoja mahaa kohden tms) liikkeen ohelle pistämällä sekaan lyöntiä, potkua ym. No, perus tapa oli tehdä 3 viiltoa ja sitten joku hyökkäys, mutta Matti kun oli siinä kohdalla mun ja mun parin kanssa ja sanoi, että hyökätä, tein niin, että eka 2 viiltoa, sitten heti potku hämäämään ja sitten taas puukolla osumaa.

FAIL. Ei mitäääään jakoa ollut. Ei mitään. En muista mitä ees tapahtu, mutta puukko oli Matilla 2 sekunnissa ja minä maassa, iloisena :D

Loistava leiri.

Muita henkilöitä mitä jäin mieleen oli etenkin H.P. Virkki, joka muistaakseni on 5 dan Helsingistä. Pääsin yhestä herran pariksi (jengiä varmaan lähemmäs 30 enimmillään) ja se oli oikeasti ihan helvetin hieno kokemus. Ja se siittä teki H.P;n persoona. Tehtiin siinä jotain tekniikkaa taas puukolla. Vähän hain sitä itse ja H.P neuvoi. Sitten tuli Clap Matilta, eli istuttiin ja näytti lisää. Samalla kun istuttiin niin H.P taisi sanoa, että tehään sit vielä uudestaa. Ajattelin, että fuck yeah.

Noustiin, tehtiin tekniikkaa ja mietittiin käden asentoa. Clap, istumaan ja H.P sano, että katotaan miten se tehtiin. Istuttiin, katottiin ja H.P kuiskas

Joo, kato, kyllä me oikeen tehtiin. Treenataan vielä 3 kerta niin kokeillaan uudestaan

Voi kuulostaa aika perusetilta mutta se miten se sen sano, tai siis koko sen olemus sai heti ajattelemaan, että ei helvetti sää oot mukava jätkä! Loistava tyyppi vaikka vain kerran olin parina. Inspiroiva.

Myös Kari/Kaarlo/jotain sinne päin (en muista sukunimeä) oli väkevä ilemstys. Vanha patu semi joulupukki parralla, 4 dan (ei sillä, että niillä ois jotain mystistä arvoa mulle, mutta ei ainakaan sekotu jos on saman nimisiä paljon tms), varmaan +20v treeniä takana oli opetus. Helvetti sen kädet oli ku tukit! En oo koskaan tuntenu itteäni niin pieneks (ja oon kuitenkin itekkin joku 180cm ja 118 jne kiloa). Preesense perkele.

Myös ranskan heppu oli hieno, en tiedä nimeä, mutta HETI osas korjata mun tekniikka virheet. Bad ass shit

Mahtava leiri. Kiitos järjestäjille!

-Petri-
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#63

Viesti PDC »

Taisipa ollakkin niin, että Helsingin Meidokanilta oli joku 7 osallistujaa, joten korjataan aiempaa väitettä.

Vieläkin ihan fiiliksissä leiristä. Mahtava.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#64

Viesti PDC »

Mitäsköhän tässää....

Joo, olin eilen hierojalla ja löyty suureksi kivuksi ja iloksi varmaan 3 triggeripistettä selästä. Niistä se paineli hiljakseen ja eka oli kun ois puukolla tökätty mutta 10sekunnin päästä ekaa kertaa varmaan puoleen vuoteen verty selkä. Loistava hieroja, en helvetti nimeä nyt muista. Medirexissä, pitkät hiukset ponnarilla, mies, suosittelen todella paljon.

Tässä kans oon visualisoinut ukemia koska se on alkanut tökkimään ja pahasti. En enään vain uskalla mennä sitä oikeen käden kautta. Ei mene. Tätä videon opetusta aattelin tänään treeneissä kokeilla

[youtube][/youtube]

Vähän puolitiestä lähtee. Ei kokonaan maasta mutta ei pystystäkään.

Joooo o. On tekeminen leirin jälkeen sujunut ihan helvetisti paremmin. Tuntee sen fiiliksen kun esim- saat toisen maahan ja pidät vaan kontaktin. Et paina siis, pidät kontakin ja heti kun toinen alkaa nousemaan BAM! ohjataan muualle. Ei painamista vaan elämistä. Kuluu vähemmän energiaa iteltäkin mutta ei toiselta.

Jiu wazaa ollaan kans tehty melkeen jokasessa treenissä ja kun muistaa Matti Joensuun kissan tassut, eli pehmeän elävän liikkumisen, ei siis odottamisen, sujuu jo ihan OK tasolla.

Fuck shit up, hail satan, ylistys Saganille
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#65

Viesti PDC »

Unohin perkele, eli oli mielessä muutakin. Tässä random juttuja mitä oon pähkäilly

* Näkee aika monesti miten ukena olevat jotenkin ylireagoi johon kontaktiin ja siittä tulevaan tekniikkaan/ohjauskeen ym. Eli se näyttää jotenkin siltä aivain kuin odotettaisiin, että Nage haluaa niin käyvän. Ite aloin sit ajattelemaan, että miks niin tehdään? Miks ylikorostetaan sitä reagointia? Heilutaan oikeelta vasemmalle kun oltais kumia. Joten oon yrittäny tehdä niin, että tietoisesti pistän vauhtia astetta alemmaksi kun tunnen sen kontaktin ja minne se meneekään, tai vie mua. Montakin astetta lasken sitä omaa menemistä. Ei mitään kiirettä. Mutta en jäpitä vastaan siis. Oon vaan. Perus huttua taitaa olla mutta kuitenkin...

* Systemassa näyttää olevan jotain yhteistä aikidon kanssa, sen pehmeyden hakimisessa.

* Ei oo mitään väliä jos oon 6. kyu tms, koko loppuelämäni. Mitä väliä? Ei mitään. Ei se vaikuta mun oppimiseen tai kehitykseen mitenkään. Fuck being in horry.

* Helpottaa nagelle kun ite on ukena ku on kontakti ja todellakin ohjaa sitä kontaktiaan nagen vatsaa kohti. Ainakin tuntuu helpottavan ja auttavan sitä fiiliksen löytämistä.

* Ehkä myös helpottaa se, että ottaa kiinni ranteesta niin, että etusormi osottaa eteenpäin, jos on vaikka ranteessa kiinni, niin se osottaa samaan suuntaan kuin ranne on. Eli se menee se käsi paljon helpommin sinne sitä nagea kohti, kun taas kaikki sormet alaspäin/ylöspäin/kokonaan nyrkissä, se menee alaspäin helpommin, eikä keskustaan. Tämän opin opettajalta.

* Älä purista miekkaa, vaan yritä pitää enemmänkin etusormella ja peukalolla kiinni jolloin ase tuntuu elävän paremmin kun muut on rennompina.

* Mitä väliä miten liikut. Tenkan, irimi tenkanm ei perkele, ei onnistu. Fuck that! Liiku hyvin, muulla ei nyt oo oikeen merkitystä jos ei lasketa ihan lähikontaktia ja tekniikan suorittamista tai siihen lähtemistä. Details come after movement.
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

PDC

#66

Viesti Beorn »

Mielenkiintoisia ajatuksia, mukavaa lukea.
PDC kirjoitti: * Älä purista miekkaa, vaan yritä pitää enemmänkin etusormella ja peukalolla kiinni jolloin ase tuntuu elävän paremmin kun muut on rennompina.
Pieni tekninen huomio; eikö miekasta pitäisi pitää kiinni lähinnä kolmella viimeisellä sormella (ja näilläkin melko rennosti), siis pikkurillillä, nimettömällä ja keskisormella ja ote siten, että kämmen on selvästi miekan päällä. Näin minua ainakin on opetettu. Vertaapa vaikka otteeseen ikkyota tehdessä, sama ote, vaiko eikö?
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#67

Viesti PDC »

Beorn kirjoitti: Mielenkiintoisia ajatuksia, mukavaa lukea.
PDC kirjoitti: * Älä purista miekkaa, vaan yritä pitää enemmänkin etusormella ja peukalolla kiinni jolloin ase tuntuu elävän paremmin kun muut on rennompina.
Pieni tekninen huomio; eikö miekasta pitäisi pitää kiinni lähinnä kolmella viimeisellä sormella (ja näilläkin melko rennosti), siis pikkurillillä, nimettömällä ja keskisormella ja ote siten, että kämmen on selvästi miekan päällä. Näin minua ainakin on opetettu. Vertaapa vaikka otteeseen ikkyota tehdessä, sama ote, vaiko eikö?
Hmmm. Pitääpä seuraavan kerran kun on asetreeni tutkailla. Kiitti korjauksesta/toisesta näkökannasta!

Tämä vain taisi perustua Miyamoto Musashin kertomaan, että pitäisi pitää miekkaa kahdella sormella(?). Mutta hyvin löyhä kuva vielä asiasta siis, kuten varmaan huomaa!
JKoskinen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 764
Lauteille: Tammikuu 2006

PDC

#68

Viesti JKoskinen »

PDC kirjoitti: Tämä vain taisi perustua Miyamoto Musashin kertomaan, että pitäisi pitää miekkaa kahdella sormella(?). Mutta hyvin löyhä kuva vielä asiasta siis, kuten varmaan huomaa!
Ei taida perustua. :) Musashia mukaillen peukulla ja etusormella pidellään kevyesti, keskari ennemmin tiukasti kuin väljästi, ja kaksi viimeistä tiukkana. Aikidossa on pääasiassa kaksi tapaa pidellä asetta, miekalla se on kuin edellä. Ote miekan päältä.
Juho Koskinen
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#69

Viesti PDC »

Asia selvä :) Kiitos korjauksesta.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#70

Viesti PDC »

Jep. Kysyin sitä Musashi juttua ja kuinka ollakkaan olin muistanut sen päin persettä :D Eli se oli mennyt täsmälleen kuten JKoskinen sen sanoi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#71

Viesti PDC »

Kävin tässä OMT:llä ja 5 nikama/n kohdilla se jumitus ym. Lihasepätasapainoa toisessa pakarassa, eli aktivoituu ensin reisi ja sitten pakara, vai miten se nyt olikaan, mutta väärinpäin. Sitten kompesoi sitä nuo pitkät fileelihakset=infernaalinen jumitus. Ja kuulemma jos esim. nojaat eteenpäin tietokoneella selkä köyristyneenä, noin 20minuuttia, seuraa, tai siis voi seurata, 8 tunnin ajan selkälihasten jumistus ym. HC.

No, tein eilenkin niitä fysio vahvistus ohjeita ja nyt aika hyvin vatsalihakset jumissa. Vein vielä joku 15 punnerrusta pätkissä ja aina välissä vähän 15kg käsipainolla hinkkasin. Hyvä fiilis. Kahvakuulat otetaan asiaksi tässä kohta...
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#72

Viesti PDC »

Käyttiin ihan kahestaan treenaamassa pari tuntia perusteita. Nikkyo, ikkyo, sankyo ja jonkyo (miten ne nyt kirjotettiinkaan). Ruosteessa vähän kun tullu välillä niin ajatuksia herättävää tekniikkaa ym. tehtyä, että perusteet oli unohtunut vähän. Mutta kyllä ne parin kolemn kymmenen toiston jälkeen alko muistuun ja ryhti ja lähestyminen napakoituun. Pitää ottaa Masutatsu Oyama lähestymistapa

Tuhannen harjoittelupäivän jälkeen muuttuu aloittelijaksi ja mestariksi kymmenen tuhannen harjoittelupäivän jälkeen

Perusteita enemmän, hifistelyjä jos tulee paikkoja mutta ei hakeen sellaista.

Keep it simple

Enso circle. Henry Rollins.

Niissä se lepää.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#73

Viesti PDC »

Aikido 3 hengen voimin, noin 2 tuntia varmaan

Taas varmaan itsestään selvyys mutta

Kun ottaa kontaktin toisen käteen, niin sen tarkoitus olisi se, että voidaan treenata sitä muotoa. Siinä pitää olla yhteisymmärrys, ei mikään Teeppä tekniikka perkele kun painan täysiä vastaan!. Joten sen nagen pitäisi antaa toiselle sitä kontaktia, painaa hiukan sitä toista kohti, eikä vain pitää kiinni. Ei saa olla kuin patsas, pitäen aivottomasti kiinni toisen kädestä tms. Koska kun annat toiselle vähän sitä fiilistä, että olet tulossa kohti, ihan vain työntämällä toisen kättä/käsivartta toista kohti, niin silloin tilanne simuloi huomattavasti paremmin sitä jiu waza tilannetta jossa reagoit siihen kosketukseen. Mutta jos nage vain pitää kiinni ja seisoo tekemättä mitään (ja sama vaikka ihan ikkyosta lähtiessä. Nage on maassa, pyri tulemaan ylös, älä jää sinne odottamaan) ei tule saaduksi parasta mahdollista harjoittelua ja varmaan se jiu wazakin tulee kusemaan vielä enemmän alussa kuin ehkä voisi.

Tämän opin tänään vielä tarkemmin ja selvemmin treeneissä. Kiitos ohjaajien.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 91
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

PDC

#74

Viesti PDC »

Ote voimaa

herr döktör antoi ohjelman ja oon sitä tehnyt, nyt kolmas kerta. Pirun simppeli. Leuanvetotangossa roikkuminen täysiä puristaen, ja siittä laskeutuminen vain sormien varaan. Eka päivänä 4x1, sit 6x1 jne. Ja voin sanoa, että todellakin TUNTUU käsivarret vahvemmilta vaikka vasta niin vähän tehny. Vaikutusta voi olla silläkin, että kun painoa on se lähelle 120kg, niin ei siinä ihan mitään tyynyä roikoteta niillä käsvarsilla :D

Ohjelma on muunnos Esa K:lta.

Toimii. Eli

4x1 negatiivinen toisto

treeni 2
6x1

treeni 3
8x1

treeni 4

10x1

treeni 5

3x2 negatiivinen toisto (ensimmäisen "laskun" jälkeen hyppäät tai miten tahansa keplottelet itsesi niin että saat käden taas kiinni)

treeni 6

4x2


2x viikko. Esimerkiksi maanantaina ja torstaina tai miten tahansa, kunhan saat vaan lepoa riittävästi. Huomio MODATTUA Esa k:ta by minä. Sinun tarpeisiin/vermeisiin.
Eli jos kiinnostaa niin varmaan tohtori neuvoo sitä jota kiinnostaa :)

Nöyrä kiitos täältä.

-Petri-

ps. Toivottavasti ei haittaa kun pistin ton sun viestin pätkän tänne?!
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

PDC

#75

Viesti tohtorismies »

Juuh, ei mittään.

Punastuttaa...

Modattua Esa K:ta ja Steve (HIGH PLAINS HEAVY METAL MASTER BOY!!!) Justaa. " onclick="window.open(this.href);return false; Minä olen isona tommonen..

Eli puheeksi Pdc:n kanssa tuli tämä heavy finger roll mistä on ollut puhetta puristusvoima ketjussa, negatiivinen toisto pelkästään siksi koska pdc ei jaksa tehdä koko toistoa.

Kohta jaksaa... Koska Pdc on kohta :naka:

Tuo on voiman hankintaa ei muuta. Voimmasta puheen ollen suuri kiitos Esa K:lle joka näytti minulle "tien". Vaikken todellakaan mikään vahva yksilö ole. Vielä.


Nyt muuten alko projekti 40kg alasin rinnalle veto itsellä, eli sarvesta kiinni yhdellä kädellä ja etuheilautuksia hiljalleen aloitin treenaamaan. Kunhan saa heilautettua huoletta vaakatasoon niin sitten teen riven sillä.


http://gripempire.com/Strength_Training_ALUS.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Edit. Eikä ne sinun forkut vain tunnu vahvemmilta koska ne on jo sitä. Hiljalleen...
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa