Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sami Tolvanen

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#1

Viesti Sami Tolvanen »

Jaa, jospa minäkin nyt sitten omalta osaltani aloittaisin tällaisen harjoituspäiväkirjan pitämisen. Eipä mulla nyt vielä paljoa kirjoiteltavaa ole, mutta jotain pientä nyt kuitenkin.

Aloitin kamppailulajiharjoitusken piiiiiiitkän tauon jälkeen viime viikon torstaina kun olin ensimmäisissä Defendo-treeneissäni Prime Fightersin salilla Helsingin Herttoniemessä. Eilen kävin PF:n potkunyrkkeilytreeneissä ja voi jessus mitä murhaa!

Olin luullut olevani edes jonkinlaisessa aerobisessa kunnossa parin kolmen vuoden työmatkapyöräilyn jäljiltä mutta höpöhöpö. Meinasin tuupertua jo 5-10 min alkulämmittelyjen aikana/jälkeen ja loppusparrauksen (siis kevyen loppusparrauksen...) aikana jouduin jo pitämään breikkiä etten oksentaisi. Mutta kai se siitä, ajan kanssa.

Mun harjoitteluni/kuntoiluni koostuu tällä hetkellä siis työmatkapyöräilystä (yht. 22 km/pv), kuntosalilla käynnistä aamuisin ennen työpäivän alkua silloin kun ehdin ja nyt sitten Defendo ja potkunyrkkeilytreeneistä. Olen ajatellut kesän ajan käydä PF:ssa tuon kaksi kertaa viikossa, kerran Defendossa ja kerran potkunyrkkeilyssä. Syksyn tullen katson sitten uudestaan.

Eilen potkunyrkkeilytreeneissä otettiin alkulämmittelyn jälkeen ensin lyönti- ja sitten lyönti-potku -kombinaatioita. Lopuksi oli kaksi lyhyttä erää sparria, toinen käyttää käsiä toinen jalkoja -periaatteella.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#2

Viesti Sami Tolvanen »

Jatkoa vielä edelliseen merkintään.

Viime viikon Defendo-treeneissä otettiin pistari-alkulämmittelyn jälkeen suoran lyönnin torjuntaa + sisäänmeno ja maahanvienti, rinnuksista tarttumisesta vapautuminen ja maahanvienti, veitsiuhkausta vastaan toimiminen + sisäänmeno ja maahanvienti. Erittäin asiallista meininkiä, minun mielestäni.

Semmoisen omituisen ilmiön olen näiden parien treenien perusteella huomannut, että suuntautumiseni kamppailulajien harjoitteluun on muuttunut. Teininä kun treenailtiin niin meininki oli puhdasta pystyottelua, pientä "halailua" oli joskus kehässä kun köysiin mentiin mutta mihinkään mattotekniikoihin ei ollut kiinnostusta. Pikkuisen tämä lieveni aikido-harjoitteluni myötä mutta pystyottelijaksi ja "etä-ottelijaksi" olen itseni aina mieltänyt. Mutta nyt on tullut sellainen tunne, että haluaisin treenata enempi iholle menemistä ja asioiden hoitamista sitä kautta. Esim. Defendo-treeneissä harjoitellut jutut tuntuivat nyt luontevammilta kuin eiliset kickboxing-tekniikat joita kuitenkin olen treenannut nuoruudessani paljon enemmän. Omituista. Onkohan muhun iskenyt joku läheisyyden kaipuu? :oops:

Eilisestä (ja kuntoni loppumisesta...) vielä sen verran että tunnin potkunyrkkeilytreenien lisäksi pyöräilin eilen yhteensä n. 35 km, joista n. 17 km treenien jälkeen kotimatkalla... Ihme etten ole tänään tämän kipeämpi, mutta ehkä tuska tulee viiveellä. Toivottavasti ei huomiseksi, huomenna olisi taas Defendo. :)

Ja hei, ollaan sit... eikun, että näitä mun merkintöjä saa kommentoida, erityisesti ottaisin mieluusti vastauksia ihmisiltä jotka itsekin treenaavat Primessä, olisi kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä seurasta ja harjoittelusta.
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Sami Tolvanen

#3

Viesti cyt »

Sami Tolvanen kirjoitti: Semmoisen omituisen ilmiön olen näiden parien treenien perusteella huomannut, että suuntautumiseni kamppailulajien harjoitteluun on muuttunut. Teininä kun treenailtiin niin meininki oli puhdasta pystyottelua, pientä "halailua" oli joskus kehässä kun köysiin mentiin mutta mihinkään mattotekniikoihin ei ollut kiinnostusta. Pikkuisen tämä lieveni aikido-harjoitteluni myötä mutta pystyottelijaksi ja "etä-ottelijaksi" olen itseni aina mieltänyt. Mutta nyt on tullut sellainen tunne, että haluaisin treenata enempi iholle menemistä ja asioiden hoitamista sitä kautta. Esim. Defendo-treeneissä harjoitellut jutut tuntuivat nyt luontevammilta kuin eiliset kickboxing-tekniikat joita kuitenkin olen treenannut nuoruudessani paljon enemmän. Omituista. Onkohan muhun iskenyt joku läheisyyden kaipuu? :oops:

:lol:

Kiinnostuksen kohteet treenamisessa muuttuu, varmaan kaikilla...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#4

Viesti Sami Tolvanen »

cyt kirjoitti: :lol:

Kiinnostuksen kohteet treenamisessa muuttuu, varmaan kaikilla...
Totta tuo. Silloin teinixinä ihailtiin Van Dammen überhyppytakakiertareita ja jos joku olis edes ehdottanut "mattotreeniä" = painia ni kaikki ois ollu ihan [-( . Nyt kun mulla on tämä kiinnostus syttynyt uudestaan niin se on enempi tuonne realistisen itsepuolustuksen ja voimankäytön puolelle.

Ja sit tän aamun kuntoilua:
- 11 km työmatka pyörällä
- kuntosalilla
*vatsa-selkä -kuntopiiri
*5 min säkkiä
*palauttava venyttely, koko kroppa.
Enempään ei ollut aikaa, pitäis ruveta nousemaan aikaisemmin. :heratys:
Sit tulee vielä 11 km kotimatka fillarilla. Ja illalla on Defendo. Siitä huomenna lisää.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Sami Tolvanen

#5

Viesti porky »

Sami Tolvanen kirjoitti: Semmoisen omituisen ilmiön olen näiden parien treenien perusteella huomannut, että suuntautumiseni kamppailulajien harjoitteluun on muuttunut. Teininä kun treenailtiin niin meininki oli puhdasta pystyottelua, pientä "halailua" oli joskus kehässä kun köysiin mentiin mutta mihinkään mattotekniikoihin ei ollut kiinnostusta. Pikkuisen tämä lieveni aikido-harjoitteluni myötä mutta pystyottelijaksi ja "etä-ottelijaksi" olen itseni aina mieltänyt. Mutta nyt on tullut sellainen tunne, että haluaisin treenata enempi iholle menemistä ja asioiden hoitamista sitä kautta. Esim. Defendo-treeneissä harjoitellut jutut tuntuivat nyt luontevammilta kuin eiliset kickboxing-tekniikat joita kuitenkin olen treenannut nuoruudessani paljon enemmän. Omituista. Onkohan muhun iskenyt joku läheisyyden kaipuu? :oops:
Käyhän kokeilemassa BJJ:tä, siinä on sellasta rehtiä lämmintä läheisyyttä. Eikä sitä ole edes yritetty naamioida itsepuolustukseksi brushteeth .
Saija Tarvainen
Kuvake
Puukko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 587
Lauteille: Helmikuu 2009

Sami Tolvanen

#6

Viesti Puukko »

porky kirjoitti:
Sami Tolvanen kirjoitti: Semmoisen omituisen ilmiön olen näiden parien treenien perusteella huomannut, että suuntautumiseni kamppailulajien harjoitteluun on muuttunut. Teininä kun treenailtiin niin meininki oli puhdasta pystyottelua, pientä "halailua" oli joskus kehässä kun köysiin mentiin mutta mihinkään mattotekniikoihin ei ollut kiinnostusta. Pikkuisen tämä lieveni aikido-harjoitteluni myötä mutta pystyottelijaksi ja "etä-ottelijaksi" olen itseni aina mieltänyt. Mutta nyt on tullut sellainen tunne, että haluaisin treenata enempi iholle menemistä ja asioiden hoitamista sitä kautta. Esim. Defendo-treeneissä harjoitellut jutut tuntuivat nyt luontevammilta kuin eiliset kickboxing-tekniikat joita kuitenkin olen treenannut nuoruudessani paljon enemmän. Omituista. Onkohan muhun iskenyt joku läheisyyden kaipuu? :oops:
Käyhän kokeilemassa BJJ:tä, siinä on sellasta rehtiä lämmintä läheisyyttä. Eikä sitä ole edes yritetty naamioida itsepuolustukseksi brushteeth .
Meidänkin treeneissä yksi poika totesi: "Käyn täällä siksi, että saisin edes joskus halauksia."
Hanna Hirvonen
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#7

Viesti Sami Tolvanen »

Puukko kirjoitti:
porky kirjoitti:
Sami Tolvanen kirjoitti: Semmoisen omituisen ilmiön olen näiden parien treenien perusteella huomannut, että suuntautumiseni kamppailulajien harjoitteluun on muuttunut. Teininä kun treenailtiin niin meininki oli puhdasta pystyottelua, pientä "halailua" oli joskus kehässä kun köysiin mentiin mutta mihinkään mattotekniikoihin ei ollut kiinnostusta. Pikkuisen tämä lieveni aikido-harjoitteluni myötä mutta pystyottelijaksi ja "etä-ottelijaksi" olen itseni aina mieltänyt. Mutta nyt on tullut sellainen tunne, että haluaisin treenata enempi iholle menemistä ja asioiden hoitamista sitä kautta. Esim. Defendo-treeneissä harjoitellut jutut tuntuivat nyt luontevammilta kuin eiliset kickboxing-tekniikat joita kuitenkin olen treenannut nuoruudessani paljon enemmän. Omituista. Onkohan muhun iskenyt joku läheisyyden kaipuu? :oops:
Käyhän kokeilemassa BJJ:tä, siinä on sellasta rehtiä lämmintä läheisyyttä. Eikä sitä ole edes yritetty naamioida itsepuolustukseksi brushteeth .
Meidänkin treeneissä yksi poika totesi: "Käyn täällä siksi, että saisin edes joskus halauksia."
:muahaha:
Janney
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1008
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: ESPOO

Sami Tolvanen

#8

Viesti Janney »

Sami Tolvanen kirjoitti:
Puukko kirjoitti:
porky kirjoitti:
Käyhän kokeilemassa BJJ:tä, siinä on sellasta rehtiä lämmintä läheisyyttä. Eikä sitä ole edes yritetty naamioida itsepuolustukseksi brushteeth .
Meidänkin treeneissä yksi poika totesi: "Käyn täällä siksi, että saisin edes joskus halauksia."
:muahaha:
We in BJJ have this saying "Ystävyys, läheisyys..."

Oho. Taisin paljastaa BJJ-salaisuuksia.
------------------------------------------------------
BJJ / Satunnaisesti joskus harvoin nykyään jotain muuta.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Sami Tolvanen

#9

Viesti porky »

:smt034
Saija Tarvainen
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#10

Viesti Sami Tolvanen »

Myöhäinen päivitys: Ai saatana!!! :stretcher:
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#11

Viesti Sami Tolvanen »

Tunnetila ei ole paljoa edellisestä parantunut. Tai siis ei tunteissa mitään vikaa ole, helevetin hyvät reenit mun mielestä mutta kun mua sattuu!!! Kyynärvarret on aivan mustelmilla ja mä EN saa herkästi mustelmia...

Lukikohan se treenien vetäjä, Timoko sen nimi nyt oli, mun ajatukset, kun olin ajatellut että jos harjoitusten alussa kysytään että mitä halutaan treenata niin sanon että ihan perinteistä nakkikiskaheijaria eli suckerpunchia vastaan tehtävää torjuntaa ja haltuunottoa. No, sitä me sitten tehtiinkin, 10 min pistarilämmittelyn jälkeen seuraavat 45 min ja tuosta sitten nuo mustelmat käsivarsiin.

Olin taas harjoituksen lopussa kyllä niin rättipoikkipuhki että huh huh, mutta hyvää teki.

Tehtiin siis tosiaan yläkoukun torjuntaa ja siitä haltuunottoa ja maahanvientiä. Variaatioina oli liikkuminen hyökkääjän selän taakse ja maahan vienti, torjunta ja kurkunsivussa olevan hermopisteen painaminen ja maahanvienti ja sitten vielä torjunnan jälkeistä pehmitystä ennen maahanvientiä.

Mä tykkään ainaskin tässä aloittelijavaiheessa tuosta tavasta, että hierotaan oikeastaan koko treeni samaa juttua, silleen ainakin minä saan tempoa paremmaksi ja tulee sitä toistoa toistoa toistoa mikä on oppimisen ehdoton edellytys. Ainakin minulle.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#12

Viesti Sami Tolvanen »

Lajin ja seuran vaihdos edessä, työaikakomplikaatioiden vuoksi. :(
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#13

Viesti Nico Koskeva »

Mihinkäs sitä sitten siirrytään?
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#14

Viesti Sami Tolvanen »

Felipewiii kirjoitti: Mihinkäs sitä sitten siirrytään?
Itse asiassa teidän seuran (jos luin tietosi oikein...) vaparin alkeiskurssille olen näillä näkymin huomenna tulossa tutkailemaan. Vähän hirvittää mut ei kai siellä nyt aloittelijoita heti hakata? :oops: Ennen ku on kurssimaksu maksettu? :smt003
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Sami Tolvanen

#15

Viesti Nico Koskeva »

Eeei ihan heti. Sellaset aika rennot ja hyvät peruskunnon saamisee :D Saattaa tuntua hölmöltä opetella lyömään ja liikkumaan, mut onhan sielä sitte mattotekniikoitakin ;D Tervetuloo vaa!
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa