Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Griy

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#931

Viesti Griy »

15.10.12 1h defendoa
Puukkojuttuja. Puukot aiheuttavat väkivaltaa... huomattavasti kovempaa kuin muut.

Aluksi lämmiteltiin kevyesti nyrkkisparrilla. Tuntui, että jokainen lyönti tuli läpi. Tässä saattaa olla kohta, jossa bjj painit tulevat tuntumaan. Tuntuma lyönteihin katoaa. On todella mukava treenailla, kun tietää, että kaveri ei lyö :)

16.10.12 1h15min bjj alkeiskurssi
Opettelimme sivusidonnan ja siinä liikkumista. Lopuksi tehtäväsparria, jossa päällä olija yrittää päästä sivusidonnasta mounttiin ja alla olija pyrkii purkamaan sivusidonnan.
-----

Jos taas pari sanaa painiharjoittelustani.. näin alkuun vaikuttaa siltä, että opin tunnistamaan positiot paremmin ja tajuan niissä liikkumista vähän enemmän. Tietenkin aika, jonka vietän bjj salilla, on pois defissalilta ja tämä ei voi olla näkymättä. Katsotaan jouluna, mitä on tapahtunut. Joka tapauksessa ensi keväänä joudun päättämään, mitä harrastan, sillä vapaa-aika tulee vähenemään reippaasti.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#932

Viesti Griy »

18.10.12 1h15min bjj alkeiskurssi
Harjoittelimme pakoja mountista. Alkuun kerrattiin jo tehtyjä ja uutena tekniikkana elbow escape ja jalkahookien purkamista. Ymmärtääkseni elbow escapessa on kyse mountin purkamisesta kyynärpäällä avustetulla katkaravulla. Lopputunti opeteltiin irrottautumaan vastustajan hookeista.
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#933

Viesti L.K. »

Se on hyvä jos auttaa tuntemaan positioissa, toki varmasti mukavaa tutustumismatkaa sullekin sit koittaa soveltaa niitä defistreeneissä, jossa sitten matossa taas vastassa on kaikki tekniikat (lyönnit,törkyily jne).

Eittämättä suheluku näkyy defiksessä, mutta toki sul on reeniä takana jo sen verran pitkään defiksessäkin että ei varmaa iha het viel. Enempi se ajatusmalli tai IDEOLOGIA;) on se mikä voi alkaa jossain kolos tuottaa hankaluuksia, eritoten defiksen skenetreeneis kun tulee se paine päälle ja joutuu menee sinnä "selkäranka"-osastoon eli tehdään mitä tulee luonnostaan.
Jos sitten ne sun toimintamallit tietyis jutuis alkaa vaihtuu sinne brassivaihtiksiin, niin ne voi tuottaa ongelmia joissain tilanteissa.

Itse tietty toivon että jos ens keväänä oot valinnan eessä, jatkaisit meillä:)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#934

Viesti Griy »

29.10.12 defendoa jatkoryhmässä
Pystyjuttuja. Jaksoin puoli tuntia, jonka jälkeen oli pakko lopettaa. Jetlag on ilmeisen tehokas ilmiö. Muutoinkin treeni oli pieni katartofi: minä lopetin kesken, toiselta sattui polveen ja kolmannella kääntyi maha ympäri...

30.10.12 1h15min BJJ peruskurssi
Tiistaina olo oli jo parempi, joten tatamille mars. Olin ollut viikon pois, mutta en vaikuttanut jääneeni jälkeen suuremmin.

Kerrattiin edelliseltä viikolta vapautuminen kyynärvarsikuristuksesta maassa, pari versiota. (tämä oli sitten jotain aivan muuta, kuin mitä olen vastaavaan tilanteeseen oppinut. Pitää vielä funtsia, mikä tässä on se periaatteellinen ero, josta eri ratkaisut syntyvät.) Uutena asiana katsottiin tilannetta, jossa puolustaja on alla ja hyökkääjä guardissa lähes seisovillaan, painaen kädellä alla olijaa kurkusta. Tämän ratkaisua tutkittiin lopputunti ja lopuksi päästiin kipuamaan hyökkääjän selkään.

Tällaisissa itsepuolutustilanteiden tapaisissa harjoitteissa tulee ehkä selvimmin esiin defendon ja bjj ero. Samoja tilanteita opetetaan ratkaisemaan eri tekniikoilla, mutta minusta suurin eron on opetusmenttaliteetissä. Defendo-tunnilla ajatus tuntuu lähtelevän kamppailua elämstä ja kuolemasta, kun taas bjj-peruskurssilla olemme huomattavasti rauhallisemmin tutkailleet tekniikoita pohtimatta painetta ja stressiä sen enempää. Tällaisia ajatuksia tällä kertaa..
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#935

Viesti L.K. »

Polven meno E:ltä on vanha vamma ja eihän se nyt ole eka kerta kun joku treeneissä ykää tms?;)

Tuo mentaliteetti on varmasti totta. Tietty BJJ:ssä kun muutenkin pyritään vähän eri asioihin niin on loogista, että
esim mainitsemastasi positiosta ei ole syytä ns.kiirehtiä jos ei ole "paniikkia".
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#936

Viesti Griy »

1.11.12 1h15min bjj peruskurssilla
Kerrattiin pari tietä kaverin selkään. Sitten opeteltiin kuristamaan sieltä selästä. Loppupainina positiopainia: backmountissa toinen hakee kuristusta ja toinen pyrkii pois positiosta. 50% teholla.... ?? Havainto, kuristuksen oikein saaminen on vaikeaa, mutta sitä voi kompensoida kuristamalla päätä täydellä teholla...

---
Hartiat on aika jumissa.. jotain rentouttavaa pitää löytää. Auttaisikohan uiminen?

Viikonlopulle olen ohjelmoinut defendoa ja sunnuntaille kehonpainoharjoittelun seminaarin, jota odotan jo aika innolla :)
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#937

Viesti Griy »

lauantai 3.11.12 1h defendoa
Tehtiiin jotain pystyssä. Treenin jälkeen olin väsynyt. Juu.. en käynyt uimassa, eikä hartiaseutukaan ole sen paremmaksi mennyt.

--
Sunnuntai 4.11.12 3h kehonpainohajoitteluseminaari defendosalilla
Teoriaa ja käytäntöä kehonpainolla harjottelusta. Muutama ajatus jäi mieleen: alku- ja loppuverryttelyt ovat hyvä juttu. Kannattaa tehdä. Ja näissä voi helposti opetella itse treenissä tehtäviä asiota, mutta kevyemmin. Toinen ajatus on se, että leikkiminen on kivaa ja sen varjolla aikuinenkin voi saada hyvän treenin. Kolmas ajatus oli se, että moni hyvässä kunnossa oleva ei taida ollakaan monipuolisesti hyvässä kunnossa (pätee myös itseeni). Esimerkiksi kuperkeikat voivat olla yllättävän vaikeita, vaikka "kaikkihan" ne osaa. Tutkittiin myös , miten punnerruksista, kyykyistä, leuanvedoista, dipestä ja käsillä seisonnasta saa lisää voimaa irti.

Seminaarin innoittamana aion ainakin parantaa defendoharjoitusteni aloituksi ja lopetuksia sekä opetella seisomaan käsilläni, vetämään leukaa ja dippaamaan. Ja jatkan tatamilla möngerrystä kuperkeikkojen ja muiden muodossa. Se on kivaa :)

---
Maanaintaina 5.11.12 1h defendoa

Myöhästyin vähän, mutta silti pyörittelin nivelet auki, heiluttelin jalkoja ja tein pari syöksypunnerrusta. Itse harjoituksessa opettelimme lyömään suoria. Siinä riittääkin tekemistä. Lisäksi potkimme vähän, potkut menivät paremmin. Tällä kertaa jaksoin hyvin.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#938

Viesti Griy »

6.11.12 1h115min bjj peruskurssi

Lämmittelimme ja jumppasimme hyvän aikaa. Kiva hiki tuli. Tekniikkana opettelimme "hissisweepin". Lopuksi tehtäväsparria, jossa lähtö guardissa, alla olevan tavoitteena päästä mountiin ja päällä olevan tarkoituksena ohittaa guard. Lopuksi vielä vähän jumppaa. Näissä treeneissä tuli hyvä hiki ja oli jo vähän paimisen tuntua, vaikka osaamista ei paljoa ollutkaan.

--
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#939

Viesti Griy »

Moi Minna,
Mitenkähän on mahdollista, ettet ole kirjoittanut tänne yli kuukauteen? Onko ollut jotain parempaa tekemistä? Kuvitteletko kenties, että tämä 5 minuuttia, jonka käytät harjoitusten ylöskirjaamiseen olisi jostain muusta pois? Tällä viidellä minuutilla viet ajatustasi eteenpäin ja opit aika pienellä sijoituksella pitkän päälle paljon..

----
Täytyy katsoa Heiaheiasta, mitä sitä oikein on tullut tehtyä viimeisen kuukauden aikana...
6 defendotreeniä
noin 12 bjj treeniä
Muutamia kävelylenkkejä + kuntosalikäyntiä

bjj-kurssi loppuu pian. Tammikuusta kampittelu jatkuu defendotreeneillä. Hyvä jos aika tulee riittämään tähänkään. Pitää tarkasti miettiä, mitä haluaa, siten saa ajan riittämään.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#940

Viesti Griy »

20.12.12 1h15 min bjj alkeiskurssilla

Alkulämmittelyn jälkeen tutustuttiin kauluskuristuksiin selästä. Erittäin tehokasta, jos vain saa hyvin kohdalleen. Sitten samaa tehtäväpainina. Lopuksi vapaampaa painia noin 25 min. Laskelmieni mukaan tämä oli 21. harjoitus, noin 6 treeniä on jäänyt väliin erinäisen reissujen takia. Ilmeisesti olen jotain oppinutkin, viimeisimmillä kerroilla on alkanut painissakin olla jotain järkeä. Tunnen positiot nyt paremmin ja useimpiin osaan ajatella jotain ratkaisua. Tästä olisi hyvä jatkaa, jos jatkaisi.
Minna N
Kuvake
Risto R
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 3062
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Joensuu

Griy

#941

Viesti Risto R »

Eikös ookkin ärsyttävää ku oppii tommosta mikä ois kyllä tosi mukavaa ja jossa tuntuu että kehittyy ja jota vähän jopa älyää, mut ku ei aika riitä ja ei tue sitä varsinaista lajiakaan niin kauheen hyvin... :D
Joensuun historiallisen miekkailun seura
"I [sword] am Royal, enforce justice, propagate goodness and destroy evil." -Fiore dei Liberi, 1409

Liity etupotkijaksi!
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#942

Viesti Griy »

Risto R kirjoitti: Eikös ookkin ärsyttävää ku oppii tommosta mikä ois kyllä tosi mukavaa ja jossa tuntuu että kehittyy ja jota vähän jopa älyää, mut ku ei aika riitä ja ei tue sitä varsinaista lajiakaan niin kauheen hyvin... :D
Näihän se vähän tuntuu olevan. Ajatellaan kuitenkin myöteisesti ja uskotaan, että jotain pientä siitä on taas tarttunut matkaan ja siitä on hyötyä tulevaisuudessa. Olen iloinen, että kävin tuolla, vaikka se sekoittikin kaikkea muuta ja rahapussikin taas keveni. Nyt pitää pestä puku ja laittaa se kaappiin odottamaan. Ehkä se vielä huutelee sieltä ;)
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#943

Viesti Griy »

1.1.2013

Tehdäänpä yhteenveto vuodesta 2012:
- olen merkinnyt heiaheiaan 375 harjoituskertaa, yhteensä 318 tuntia. Viime vuonna vastaavasti 319 ja 280. Liikun nyt enemmän ja säännöllisemmin kuin koskaan.
- Harjoituskerrat koostuivat seuraavasti:
1. Defendo 90 kertaa, 98 h
2. Kävely 67 kertaa, 54 h,
3. Pyöräily 52 kertaa, 30 h, 421 km
4. Sisäsoutu 37 kertaa, 25 h, 254 km
5. Brasilialainen Jujutsu 21 kertaa, 26 h
6.Kuntosali 21 kertaa, 13 h
7 Kahvakuula 18 kertaa, 11 h
8.Soutu 12 kertaa, 19 h, 187 km

Eli olen harjoitellut defendoa, käynyt treeneissä ja seminaareissa sekä tehnyt yhden tasokokeen (ct3)!!
Olen kävellyt huvikseni ja rentoutuksekseni
Olen harjoittanut työmatkapyöräilyä. Tästä olen iloinen, tämä on ollut vaikea tapa aloittaa ja pitää.
Olen harjoitellut sulkvan soutuihin ja kiertänyt saaren menestyksekkäästi. Tähän olen tosi tyytyväinen. (tähän siis liittyy kaikki soutu ja kuntosalitreenit)
Olen käynyt bjj:n alkeiskurssin.
Olen hieman kuulaillut, tosin aika vähän.

Tähän vuoteen olen tyytyväinen. Monta asiaa on mennyt eteenpäin, kunto on aika ok ja olen terve kaikin puolin.

---
Vuonna 2013 aion
- Liikkua 5 tuntia viikossa, ja pitää tästä kiinni, vaikka luvassa on isoja muutoksia.
- harrastaa defendoa ja harjoitella kohti seuraavaa tasokoetta
- Opetella käymään kuntosalilla (voi tulla aika, etten pääse muualle ja tapa on rakennettava valmiiksi)
- Pyöräillä töihin
- Mahdollisesti harjoitella soutamista (vähän epävarmaa vielä, lähdenkö Sulkavalle)
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#944

Viesti L.K. »

Hyviä lukemia. Mites kuulailu? sitähän voi kuitenkin tehdä missä vain ja koska vain;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#945

Viesti Griy »

L.K. kirjoitti: Hyviä lukemia. Mites kuulailu? sitähän voi kuitenkin tehdä missä vain ja koska vain;)
Nyt kun sanot, niin kuulailua voisi ajatella tuossa mielessä. Se pitää vain hoitaa jossain muualla kuin kotona, jostain syystä en saa mitään aikaiseksi omissa nurkissa. Onneksi tuossa lähellä on sali, jota voin käyttää.
Minna N
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa