Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Griy

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#976

Viesti Griy »

15.6.13 1h defendoa, pako

Alkuun harjoituksen teemaan sopivaa tatamilla pyörimistä: kuperkeikkoja, katkiksia, polvijuoksua.
Harjoittelimme poistumista mattopainin eri positioista. Nopeasti ja yksinkertaisesti.

---
Sulkavalle 4 viikkoa, takana 90 km.. onneksi on vielä jokunen viikko aikaa. Meillä on uusi vene, se on hyvä. Niin hyvä soutaa :D
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#977

Viesti Griy »

12.7.13 Sulkavan soudut, 5h13min57sek

Toista kertaa Sulkavalla, tällä kertaa perämiehenä. Sää oli loistava, aurinkoinen ja vähätuulinen. Lähdössä veneitä mustanaan ja voi sanoa, että ei ole aikaan näin paljoa jännittänyt. Paikallaan istuessa syke 143 :D, onneksi se siitä jo tasottui ja maaliin tulleessa oli jo suhteellisen rauhallista tykyttelyä.

Viime vuodesta oli vene vaihtunut pykälää parempaan, soutajat olivat toista kertaa mukana ja oltiin jopa harjoiteltu yhdessä. Oli siis lupa odottaa tuloksen parantumista. Maaliin tultiin puoli tuntia aikaisemmin kuin viime vuonna ja sijoituskin parani reippaasti! Tulokseen oltiin todella tyytyväisiä!

Alkumatka meni mukavasti pienessä myötäísessä. Keskivaiheilla väsymys alkoi nostaa päätään ja tekniikka hajota. Loppupuolikas menikin taistellessa, jotta saatiin edes jonkinlaista vautia pidettyä. Parempaan aikaan pystyäksemme, on meidän jaksettava soutaa pidempään paremmin, on jaksettava pitää tahti koko ajan hyvänä ja tekniikan puhtaana. Niillä se vauhti pysyy. Voisi sanoa, että nyt on otettu tyhjät pois ja harjoiteltava, mikäli halutaan parantaa tulosta.

Myös perämiehen on harjoiteltava lisää. Lähtö meni suhteellisen hyvin, vaikkakin pieneen hässäkkään jouduttiin. Lähtö on ahdas ja veneitä 150, joten tarkkana pitää olla. Matkan aikana oikeisiin linjoihin, peesaamiseen ja joukkueen kannustamiseenkin on hyvä miettiä kuviot vielä paremmiksi.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#978

Viesti Griy »

16.7.13 1h defendoa

Yhteistreenit. Alkuun pystypania. S ystävällisesti näytti leirillä oppimiaan juttuja. Kerratiin kaatoja pystyssä ja maassa. Loppu tunti neljän ryhmissä yllätyshyökkäyksia pystyssä ja maassa. Kaikenkaikkiaan mukava tunti, oli kiva treeanata.

---
Muutamia iltoina olen onnistunut kuulailemaa pieniä pätkiä. Tarkoitus on rakentaa iltarutiinia.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Re: Griy

#979

Viesti Griy »

16.7.14
Tasan vuosi edellisestä kirjauksesta! Olen edelleen kuvioissa ja vieläpä melko samoissa kuin aiemmin.

Tänään olen harrastanut kuntokamppailua ja viime viikolla olin sulkavan souduissa. Tällä kertaa soudin ja aikamme oli 5 h 20 min. Eli pikkuisen enemmän kuin viimeksi. Olisi ollut mukava parantaa mutta tämä on tulos, jos ei harjoittele joukkueena. Omaan suoritukseeni olen aika tyytyväinen: jaksoin aika hyvin, vaikka lajireenit jäivät vähiin ja muutenkin olen vuoden aikana urheiullut paljon aiempaa vähemmän. Ravintopuoli meni nappiin ja palautuminenkin on tuntunut sujuvan. Ehkä ensi vuodeksi löydän paremman joukkueen ?

Mitäs muuta tähän kirjoittaisi... defendorintamalla on tasaista, jopa alamäkeä. Harjoitukset ovat jääneet paljon väliin. Kahvakuulaa harrastan noin joka toinen _kuukausi_ ja pikkuisen olen käynyt defisseuramme kuntokamppailutunneilla. Muutoin jotain satunnaista lenkkeilyä ja kehonhuoltoa. Ei juuri mainittavaa. Voisi ehkä skarpata mutta mitään en lupaa :D
Minna N
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Griy

#980

Viesti Mika »

Tuo on ihan hyvä asenne. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#981

Viesti Griy »

Hei Kaikki, Harkitsen aloittaa taas treenien kirjaamisen. Toivon sen auttavan liikuntaharrastuksen ylläpitämisessä ja edistävän oppimista. Kirjaan tapahtumat Heiaheiaa, mutta voisi olla hyödyllistä kommentoida niitä muutamalla sanalla.

Tänä kesänä olen olen suunnistanut, käynyt hieman defendossa ja kuntokamppailussa sekä lisännyt reippaaasti (lähi)retkeilyä. Tavoitteena on ollut kirjata 5 tuntia viikossa liikuntaa ja se ei kylläkään ole onnistunut. Toivon, että treenipäiväkirjan pito auttaa minua löytämään ne puuttuvat tunnit viikostani. Töiden ja kotihommien ohella vapaita tunteja on todella vähän ja tilaa omille harrastuksille, ilman lapsia, ei tunnu löytyvän automaattisesti.
Minna N
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Griy

#982

Viesti Mjölnir »

Tervetuloa takaisin, Minna.

Vaikka oma päivyri on alkuajoista aika reilusti virtaviivaistunut kerronnan määrässä, niin koen kuitenkin hyödyllisenä analysoida harjoittelua sen verran, että pystyn kirjoittamaan treenit jälkeenpäin ylös. Itseäni ainakin auttaa tämä reflektio.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#983

Viesti Griy »

Reflektio auttaa varmasti, joten aloitetaan.

24.8.15 1h defendoa
Alkulämmöt lötköpotkotaistelulla: toisella pötkö, toinen väistelee. Lämmin tuli.
Peruspotkuja paikaltaan ja pysäyttävästi. Alhaalta tulevaa puukon iskun torjuntaa kevyen teknisesti, tarkoituksena opia parempaa torjuntamotoriikkaa. tuli tarpeesee, todella kauan aikaa sitten tehnyt näitä. Tämän jälkeen yhdistelmäharjoitus, jossa maalimiehellä panssari ja puukko. Erilaisia hyökkäyksiä. Itselläni huomaisin aikalailla puukon edessä pomppimista ja hidasta päättämistä. Monta kertaa oli puukko mahassa tai kyljessä. Kokonaisuutena sopiva treeni pitkän tauon jälkeen. Tiistaina suht. ok. olo, pientä väsymystä korpassa.

25.8.15 1h kevyttä metsäilyä iltarastien muodossa.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#984

Viesti Griy »

27.8.15 fyssarikäynti. On tullut tavaksi käydä noin kerran kuussa purkamassa jumit. Kannattaa kyllä.

Viikonloppu metsäleireilyä Evolla. Tosi kivaa!

1.9.15 1h iltarastit. Hieno rantametsä ja kalliot. matkaa tuli kolmisen kilometriä, josta juoksin vähän matkaa. Aika rankkaa tuo polkujuoksu, mutta niin kivaa!
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#985

Viesti Griy »

8.9.15 Iltarastit Santalahdessa, lähtö pimeällä. Tosi kivaa! Itse asiassa juoksin ihan hyvän matkan :)

9.9 Kahvakuulassa 45 min

10.9 1h defendon peruskurssilla. Lyöntejä, polvipotkua, kilpiharjoituksia ym perushuttua. Hyvää harjoitusta ja osaavan parin kanssa hyvä intensiteetti.

Näiden lisäksi sain sellaisen ahaa! - elämyksen, että pieni aamukävely ennen töitä parantaa työvirettä. Joten muutamina aamuina 20 min metsäpolkuja kävellen/juosten.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#986

Viesti Griy »

Askelmittarista. 10 min kävelyssä tulee 1000 askelta. 10 000 askelta tarivitaan siis 100 minuttia kävelyä, eli 1h 40 min. Ikäväkseni minun pitää kertoa, että sen eteen pitää ihan keskitttyä tavallisena työpäivänä. Joka aamu 20 min kävely ja iltapäivällä sama, ei tahdo riittää.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Re: Griy

#987

Viesti Griy »

Työmatkailua, en pahemmin välittäisi. Samalla on onneksi avautunut mahdollisuus vierailla muissa defendo-treeneissä. Porissa ollessani osallistuin treeneihin ja ne olivatkin yllättäen ulkona. Harjoittelimme perushommia hämärällä asfalttipihalla. Mukavaa vaihtelua ja samaa tuttua lajia tuntuivat treenaavan :)

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Minna N
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa