Jasse

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Ylipotkija: JanneM

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Lauteille: Maaliskuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 6 kertaa

Jasse

Viesti Jasse » tammi 14, 2017, 19.53

Nyt on "blogi" lisätty palkiin ja kunnollinen salasana :) Kirjoitin myös about ja palvelut sivujen sisällön. Potku Awards kunniamaininnat tietysti lisäämässä arvoa ja auktoriteettiä :D
"Väkivalta on yhtä aikaa osoitus vallasta että vallan puutteesta."
(Kirjasta "Renkaita Vedessä")

Kuvake
Totte
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Lauteille: Toukokuu 2008
Tykännyt: 2 kertaa
Tykätty: 5 kertaa

Jasse

Viesti Totte » tammi 15, 2017, 00.20

Jasse kirjoitti:Totta turiset. Mun blogspot blogille kävi vähän noin kun koen sen päivittämisen välillä vaikeaksi. Eli päivityksiä tuli todella epätasaisesti. Olen tytyväinen niihin artikkelihin joita esim FSään olen kirjoittanut, mutta niiden kirjoitaminen vie minulta päiviä. Uskon että videoita on kevyempi tuottaa.

Mikä on teidän mielestä sopiva pituus blogivideolle? Itsen olen ajatellut 5-10 min sepityksiä johon yritän lisätä kirjojen kuvia sopiviin kohtiin "puheen päälle".
Oma maallikkomielipiteeni on, että laita tarpeeksi tavaraa heti alkuun. Tällöin se antaa lupaavan vaikutelman ja yleisilmeen. Pidä kuitenkin jotain jemmassa, joten jos tulee kuiva/kiireinen kausi, voit kuitenkin tuottaa päivityksiä pienellä vaivalla.

Andy on muistaakseni sanonut, että videoita jaksaa katsoa maksimissaan se pari minuuttia. Asiapitoisissa videoissa voi pituutta kuitenkin olla enemmän. Oikein tai ei, niin katsojien pitkä huomio pitää kuitenkin "ansaita". Pidä siis (taas maallikkomielipide) ekat videot lyhyinä ja ytimekkäinä, josta ilmenee jotain hyvin mielenkiintoista, mutta jättää jotain seuraavaksi kerraksi. Vältä pitkiä alkujaarituksia ja tee selväksi mistä tulet puhumaan ja puhu siitä. Kun olet saanut vakiintuneet kuulija(/katsoja)kunnan niin voit ottaa enemmän erivapauksia.

Mulla on jäänyt moni video katsomatta sen takia, että se on a) liian pitkä b) alkusepustukset liian pitkiä c) kun olen yrittänyt kelata niiden yli niin ne liukuvat jossain vaiheesa itse asiaan, mutta rönsyilevät, joten ei voi olla varma onko mennyt jotain tärkeää ohi. Sitten pitää kelata taaksepäin aikä lopuksi tiedä mistä tää herra nyt oikein meinaa puhua kun ei tekstissäkään sanota ja homma jää sitten siihen.

Eli pidä hyvä struktuuri. Jos erityyppisille videoille pystyy tekemään erilaiset ympäristöt, auttaa tämä katsojaa hahmottamaan hommaa. Voiko jokaisen videon intro olla kahvipöydän ääressä, kirjoista kertovat osuudet "kirjastossa", tekniikasta kertovat osuudet salilla jne jne. No nyt rupeaa menemään vähän korkealentoiseksi, mutta sulla on aivan varmasti laatutavaraa mitä esittää, joten käytä ihmeessä aikaa myös esitystapaan. Jos valitset videon, niin älä rajoita itseäsi vaan istumaan vaalean seinän edessä puhumassa. Tämä menee jo melkein "minidokkareiden" puolelle ja vaatii enemmän panostusta, mutta laatu on aina laatua. Tuo FFG.video oli mielestäni hyvä kun näytettiin välillä tekemistä vaikka puhe jatkui. Vaikuttaa yllättävän paljon.

Tämä kaikki kirjoitettuna ihan puhtaasti käyttäjänä. Mitään media-alan kokemusta mulla ei varsinaisesti ole.

PS. Tuo "Blogi"-linkki vie etukuvalle, ei blogiin.
PPS. Tuo Hokuto-video taitaa olla mun kuvaama ;)
PPPS. Miten siistii ois saada noi matsit sun selostamana "tässä ajattelin tätä" ja "tässä hain tätä tekniikka" *video hyppää salille missä demoat sen* jne jne. Vaatii taas tietenkin rutkasti enemmän aikaa ja vaivaa.

Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse » tammi 15, 2017, 00.27

Kiitos Totte. Erittäin hyviä vinkkejä. Ja kiitos videosta ;)

Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse » tammi 17, 2017, 19.54

Totte ( ja muutkin). Onko rakenne nyt parempi? Pyysin hakkeriani laittamaan aloitussivun. Entäpä Etusivun, about ja palvelut sivujen teksti?

http://jassejunkkari.fi/

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Lauteille: Joulukuu 2004
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 37 kertaa
Tykätty: 20 kertaa
Viesti:

Jasse

Viesti Mika » tammi 18, 2017, 11.43

Minusta tuo on parempi.

Hyvää keskustelua olette Totten kanssa käyneet. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

magamies
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Lauteille: Joulukuu 2005
Tykätty: 1 kerran

Jasse

Viesti magamies » tammi 18, 2017, 12.08

Hieno Blogi, Aittomäen haastattelu hyvä, taisi olla hieman pitempi versio siitä joka oli Fightsport lehdessä. Hyviä matseja myös Jassella mm. Hokutoryu ottelu oli vauhdikas ja mättöä.
Magamies

Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse » tammi 18, 2017, 19.44

Kiitos kiitos :) Joo, Fight Sportissa joku aina pätki ja muotoili mun tekstejä enemmän kun olis mun puolesta tarvinnut... No, nyt tulee blogiin kaikki artikkelit just semmosina kun ne oon kirjoittanut :D

Kuvake
Totte
ylipotkija

Jasse

Viesti Totte » tammi 18, 2017, 21.30

On se huomattavasti parempi. Vieläkin mua hämää kun painaa sitä "Etusivu"-linkkiä, niin päästään kuvaan. Etusivulla on kuitenkin myös tekstiä, mutta sitä pääsee lukemaan vasta kun tajuaa scrollata tai painaa tuota alaspäin nuolta. Mielestäni linkki "Etusivu" saisi viedä suoraan sinne missä on teksti. Etusivun rakenne on myös erilainen kuin muut sivut (tuo banneri näyttää eri kohdan kuvasta ja on korkeampi). Jos kaikki linkit ovat vierekkäin, pitäisi niiden toiminta olla yhtenäinen.

Kuvaan pääsee halutessaan painamalla tuota logoa (mikä on aika vakiintunut käytäntö, että logo=alkuun). Koska tuo iso kuva toimii kuitenkin vain "alkuposterina", en tiedä miksi jollain olisi palavaa tarvetta päästä sinne takaisin, eikä se siksi mielestäni tarvitse mitään muuta linkkiö. Aloituskuvana toimii kyllä!

Ja sähköposti on nyt hyvä :peukku:

Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse » tammi 18, 2017, 23.08

Kiitos. Katsotaan mitä hakkerini osaa sanoa asiasta. Minulla ainakin on palava tarve katsella tuota kansikuvaa! :D Olin silloin niin nuori ja uljas..

Kuvake
Totte
ylipotkija

Jasse

Viesti Totte » tammi 18, 2017, 23.19

Jasse kirjoitti:Minulla ainakin on palava tarve katsella tuota kansikuvaa! :D Olin silloin niin nuori ja uljas..
Voi olla, että on täällä muillakin, mutta menee tietenkin kaikilla vahvasti "ei kehtaa myöntää"-kategoriaan brushteeth

Kuvake
Jasse
etupotkija

Jasse

Viesti Jasse » maalis 3, 2017, 16.54

No niin! Nyt on sivut virallisesti avattu. Maanantaisin tulee Suomen kamppailuhistoriaa avaavia kirjaesittelyjä ja joka päivä yritän jotain videota tai kirjotusta tuottaa. painotus on kamppailuhistoriassa ja minun omissa ninjailuissani.

Tuossa blogisivu: http://jassejunkkari.fi/blogi/
Tuossa bogia tukeva BF-taiteilijaprofiili: https://www.facebook.com/jassejunkkari.fi/?ref=aymt_homepage_panel
Käykää rohkesti tykkäämässä ja seuraamassa jälkimmäistä. Sieltä löytyy kanssa juttua mun ja Tuomas Simolan välisesä biiffistä :D

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 kurkkija