Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kahvakuulaharjoittelu

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#46

Viesti Mjölnir »

tohtorismies kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
tohtorismies kirjoitti: Paljonko on suomen ennätys tempauksessa 24kg kuulalla gs kisoissa? Ja pitääkö se kugeli laskea maahan joka toiston jälkeen?


Näyttäisi, että 85 kg painoinen kaveri on 24 kg kuulalla tempaissut 145 kertaa.

Kuulaa ei pidä laskea maahan, vaan sitä EI SAA laskea maahan. :)
Kiitos, tuo on ilmeisesti kokonaistoistojen määrä? Siis kummankin käden toistot? Montako käden vaihtoa tuossa saa tehdä?
Kysessä on siis 10 minuutin aikana tehtyjen tempausten kokonaismäärä. Kättä saa vaihtaa kerran tuon suorituksen aikana.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kahvakuulaharjoittelu

#47

Viesti tohtorismies »

Juuh ja olithan tuota jo vvastannutkin aiemmin... Liian hätäinen.. Mietin vain omaa tasoa kun omalla kugelilla kokeilin pari kuukautta sitten kahden vuoden kuulatauon jälkeen maksimia niin 60 toistoa meni kylläkin vaihdoin kättä 10 toiston jälkeen. Kaasua jäi tankkiin mutta näin fiksummaksi lopettaa kun keuhkot halusivat ulkoistaa itsensä... :lol:
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
marks
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 161
Lauteille: Marraskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#48

Viesti marks »

Tule tohtorismies katsomaan viikon päästä Tampereelle SM -kisoja (15.5.). Siellä tulee hyvällä tuurilla uusia ennätyksiä :) Ei tosin mulle mutta tiukemmin treenanneilla on odotettavissa todella hyviä tuloksia. 32kg sekä 24kg sarjat tulevat olemaan kovinta Suomi-GS:ää tähän mennessä :)
marks
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 161
Lauteille: Marraskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#49

Viesti marks »

Niin, ja tuolla on vielä nykyinen Hall Of Fame kahvakuulaurheilussa, haastan kaikki rikkomaan enkat! :)

http://kahvakuula.fi/girevoy-sport/hall-of-fame/" onclick="window.open(this.href);return false;
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kahvakuulaharjoittelu

#50

Viesti tohtorismies »

Juu kiitos vain marks mutta on muita menoja tassuvammaisille sille viikonlopulle, mikä on tuon työnnön ja tempauksen välinen lepoaika kisoissa? Josko sitä kehtaisi yrittää leikkiä urheilijaa kerran eläessään ja joskus jos treeni maittaa niin repäisisi.. Kauheita on nuo teidän tuloksenne mutta sellaisessa rajojen rikkomis hengessä voisi vaikka koittaakin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
marks
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 161
Lauteille: Marraskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#51

Viesti marks »

Kisoissa on työnnön jälkeen vähintään puolen tunnin tauko, käytännössä se venyy usein riippuen paljonko porukkaa on kisoissa. Noi on ihan hyviä kuntotestejä vaikka ei kisoihin lähtisikään.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#52

Viesti L.K. »

On kyl jäätäviä tuloksia tuolla listassa.

Ja pakko kyl sanoa että naisten tulokset eritoten...siis suhteessa..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Harri Ylilammi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 260
Lauteille: Syyskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#53

Viesti Harri Ylilammi »

Mars kirjoitti: img
:o
Älkää nyt vaan mitään -for dummies kirjoja ruvetko lukeen, siinä menee vaan aika ja rahat hukkaan.

Esim. Tämä kesällä julkaistava kirja, ja sata muuta mitä tuolla amazonissa myydään vaikuttaa paljon lupaavammalta:
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#54

Viesti Mika »

Harri Ylilammi kirjoitti:
Mars kirjoitti: img
:o
Älkää nyt vaan mitään -for dummies kirjoja ruvetko lukeen, siinä menee vaan aika ja rahat hukkaan.
Olet siis lukenut tuon kyseisen kirjan. Mikä siinä mielestäsi oli huonoa?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Harri Ylilammi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 260
Lauteille: Syyskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#55

Viesti Harri Ylilammi »

En ole lukenut enkä kyllä luekkaan, koska se sattuu olemaan tuota kyseistä sarjaa. Kirja-maailman peelot tunnistaa siitä että niillä on kirjahyllyt täynnä noita kelta-mustia "opuksia".
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#56

Viesti Mika »

Jaa, kyse olikin siis jostakin periaatteellisesta vastustuksesta eikä siis mistään varsinaisesta tiedosta. Hyvä että tuli selvitettyä :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
marks
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 161
Lauteille: Marraskuu 2006

Kahvakuulaharjoittelu

#57

Viesti marks »

Mun mielestä Idiot's Guide to Zen Living on hyvä opus, tosin se ei ole Dummies -sarjaa eikä liity kahvakuuliin :)

Kahvakuulatreenikirjassa näkisin kyllä mielelläni mahdollisimman maanläheistä kieltä koska itse treeni on hyvin yksinkertaista pohjimmiltaan, ja usein näkee paljon lyhenteitä ja turhaa monimutkaistamista. (olen itsekin syyllistynyt tähän kyllä)

Mun oma Kahvakuula for Dummies menee näin:
- opettele perusteet
- opettele perusteet hyvin ja kertaa niitä
- MIETI miten oppimiasi perusteita voi hyödyntää siinä mitä kuulatreenillä tai yleisesti fysiikkatreenillä tavoittelet
- toimi

Parhaiten menee uskoakseni kun pystyy sijoittamaan kahvakuulaharjoittelun periaatteet fyysisen harjoittelun kokonaisuuteen eikä yritä hakea niistä vastausta kaikkeen mahdolliseen harjoitteluun.

:)
KingBuzzo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 130
Lauteille: Syyskuu 2009

Kahvakuulaharjoittelu

#58

Viesti KingBuzzo »

Pikku kokemus kuulien tehosta: kun viimeksi vedin leukoja intissä, niitä meni 7 toistoa. Nyt kokeilin ensimmäistä kertaa neljän vuoden kahvakuulailun jälkeen, niin yllätyksekseni leukojen veto oli helppoa kuin heinänteko. Lopputulos 21 toistoa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kahvakuulaharjoittelu

#59

Viesti Mjölnir »

:thumbsup:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Kahvakuulaharjoittelu

#60

Viesti Mars »

marks kirjoitti: Parhaiten menee uskoakseni kun pystyy sijoittamaan kahvakuulaharjoittelun periaatteet fyysisen harjoittelun kokonaisuuteen eikä yritä hakea niistä vastausta kaikkeen mahdolliseen harjoitteluun.
Homman ymmärtää pitää riittävän simppelinä vaikkapa niin että ajattelee kahvakuulatreenin eräänlaisena kehonpainotreenin laajennuksena.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 7 kurkkijaa