Käytättekö ravintolisiä?

Keskustelua kamppailulajien oheisharjoittelusta, harjoitteluun vaikuttavista terveysongelmista sekä liikuntaravitsemuksesta
Vastaa
Kuvake
Point
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6818
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 10 kertaa
Tykätty: 13 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#376

Viesti Point » joulu 18, 2014, 10.35

Ennen ravintolisätkin olivat toimivia


Kuva
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9493
Lauteille: Kesäkuu 2008
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 5 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#377

Viesti Jorge » joulu 18, 2014, 10.43

:shock: :hahaha:

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2765
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#378

Viesti MikaM » tammi 28, 2015, 08.34

Aiemmin jo maininnutkin palautusjuoman. Toista kertaa aloitin kreatiini"kuurin". Tuli bonuksena palarin tilauksessa.

Voiko kreatiini aiheuttaa sellaisen reaktion, että nesteet muuttuu rasvaksi? (Joo, ei kaikki)

Eli oman vaa'an mukaan nestetaso on laskenut kaksi %-yksikköä ja rasva noussut saman verran. Samaan aikaan liikunta on samalla tasolla, ehkä jopa hieman lisääntynyt. Pohdin tätä samaa tuolla omassa vihossakin hieman. Paino on laskenut viis-kuusi-seitsemän kiloa jo syksyllä aletun dieetin myötä, mutta tämä oli kaikki tosiaan ylimääräistä, lähinnä reisistä, veikkaisin. Tammikuussa on jenkkakahvat poistuneet olutpaussin myötä ja paino ehkä tippunut vielä kilon.
Mutta siis tuo koostumus"siirto". WTF.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 87955
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 221 kertaa
Tykätty: 86 kertaa
Viesti:

Käytättekö ravintolisiä?

#379

Viesti Mika » tammi 28, 2015, 10.34

Nuo vaa'at näyttävät täysin erilaisia tuloksia ennen ja jälkeen aivastamisen, niistämisen, syvään hengittämisen ja vaikka nauramisen. Jos nyt siis tarkoitit sellaisia vaakoja, jotka lupaavat mitata kehonkoostumusta ja tarjota lottonumerot.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2765
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#380

Viesti MikaM » tammi 28, 2015, 10.48

Lottonumerot on saamatta, mutta kyllä. En ole liikoja odotuksia siihen asettanutkaan ja siksi punnitsen aina samoilla oletuksilla, aamulla ennen mitään suuhunpantua :) samoissa vaatteissa jne (taas lipesi). Tähän asti tulokset ovat olleet johdonmukaisia ja itse asiassa ovat nyttenkin; olo on lievästi pöhömpi, kuin tammikuun alussa, jolloin olin kuin MEH :) tai niin lähelle, kuin enää voin olla... Toisaalta on sanottava, että Inbody mittari antoi aikanaan vähän erilaiset tulokset.... mutta tästä syystä olenkin verrannut vain mittaria itseensä. Ja vähän tuon kreatiinin aloittamisen jälkeen luvut ovat olleet itsepäisen linjassa, aivan kuten ennen sitä. Eli mittari ei ole ailahdellut, kuten oletimme, vaan pitää linjansa.
Mittarista huolimatta esittämäni kysymys vaivaa silti.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 87955
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 221 kertaa
Tykätty: 86 kertaa
Viesti:

Käytättekö ravintolisiä?

#381

Viesti Mika » tammi 28, 2015, 10.52

Kreatiini ei voi minun tietääkseni aiheuttaa tuollaista.

Nuo vaa'at ovat oikeasti täysin leluja ja toimivat parhaiten verkonpainoina.

Kerron tositarinan. Erään kuntokeskuksen tempauspäivänä olimme Sokoksella esittelemässä mm. sellaista käsirasvamittaria, joka on siis tietenkin täysin lelu. Sitten @sumbeam poikkesi käymään. Hänhän insinöörinä ja skeptikkona innostui kovin. Niinpä hän sitten sai rasvaprosenttinsa muuttumaan pelkästään hengittämällä eri tavoin noin 10 prosenttia.

On se silti ihan yleistä tietoa, ettei noilla mitään järkevää tee. Mutta kreatiinin hyödyistä sitten taas on näyttöä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2765
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#382

Viesti MikaM » tammi 28, 2015, 12.20

Eli seurataan vaan painoa ja jatketaan krean syöntiä. Ja ruokavaliota sekä liikuntaa. Simppeliltähän tuo kuullostaa.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2765
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#383

Viesti MikaM » helmi 19, 2015, 15.16

Paitsi että nyt tuli Intiasta lähetys. Pain Nivaran Churna. Haisee hirveälle, maistuu aivan kamalalle, viikossa pitäisi jo auttaa. Sittenhän tuon näkee, toinen päivä menossa. Kolleega tuli rullaattori kunnosta oman arvionsa mukaan 70% kuntoon.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 10467
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kalajoki
Tykännyt: 20 kertaa
Tykätty: 17 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#384

Viesti flammee » huhti 1, 2015, 21.06

MikaM kirjoitti: Paitsi että nyt tuli Intiasta lähetys. Pain Nivaran Churna. Haisee hirveälle, maistuu aivan kamalalle, viikossa pitäisi jo auttaa. Sittenhän tuon näkee, toinen päivä menossa. Kolleega tuli rullaattori kunnosta oman arvionsa mukaan 70% kuntoon.
En nyt viitti alkaa kertaamaan ketjua, jos siellä vaikka lukisi, eli miksi käytät tollasta ja mitä siinä on? Ja jos et satu vastaan, niin tiedämme että tuota ei kannata käyttää. :p


Mulla oli tuota silmien kuivumista, epäilin sen johtuvan ties mistä ja en mä kyllä selvillä päässyt että mistä se johtuu, tuskinpa siitä jodisuolasta kuitenkaan. Kokeilin silmätippoja (bepanthen), niillä vaivaa sai hetkellisesti helpotettua mutta ei parantunut. Mutta tää toimii:
http://www.terveysapila.fi/vahva-tyrnioljy-mustikka-omegat-120-kaps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva

Vaikutus oli siinä määrin nopea että melko hyvin huomas että silmien ärsytys helpotti kapselin oton jälkeen. Äitilläni oli sama vaiva ja sitä kautta löytyi, kuulemma myös iho jollain tapaa parani.

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2765
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#385

Viesti MikaM » huhti 1, 2015, 21.33

Moon hyvä kirjoottamaan. Lonkkavikaan. Ja tuntuu toimivan. Myös kolleega, jolle annoin yhden satsin, sanoi samaa.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 5939
Lauteille: Joulukuu 2010
Tykännyt: 0
Tykätty: 8 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#386

Viesti Aihki » huhti 1, 2015, 21.38

Senkus kävelet rannalle ja keräät syksyllä. Voit myös ostaa jalostetumpien lajikkeiden taimia ja istuttaa puutarhaan. Mulla on kasvanut mökillä 50 v useita pensaita, eivät vaan tee marjoja kun on ruoja kaksikotinen kasvi ja mulla on vaan toista merkkiä.

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 10467
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kalajoki
Tykännyt: 20 kertaa
Tykätty: 17 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#387

Viesti flammee » touko 18, 2017, 23.19

Piparminttuöljy näyttäisi olevan toimiva ravintolisä treenitehojen parantamiseen.. Refluksitautisilla tosin aiheuttaa närästystä..

https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-10-15
Background
Enhancing athletic performance is a great desire among the athletes, coaches and researchers. Mint is one of the most famous natural herbs used for its analgesic, anti-inflammatory, antispasmodic, antioxidant, and vasoconstrictor effects. Even though inhaling mint aroma in athletes has been investigated, there were no significant effects on the exercise performance.

Methods
Twelve healthy male students every day consumed one 500 ml bottle of mineral water, containing 0.05 ml peppermint essential oil for ten days. Blood pressure, heart rate, and spirometry parameters including forced vital capacity (FVC), peak expiratory flow rate (PEF), and peak inspiratory flow (PIF) were determined one day before, and after the supplementation period. Participants underwent a treadmill-based exercise test with metabolic gas analysis and ventilation measurement using the Bruce protocol.

Results
The FVC (4.57 ± 0.90 vs. 4.79 ± 0.84; p < 0.001), PEF (8.50 ± 0.94 vs. 8.87 ± 0.92; p < 0.01), and PIF (5.71 ± 1.16 vs. 6.58 ±1.08; p < 0.005) significantly changed after ten days of supplementation. Exercise performance evaluated by time to exhaustion (664.5 ± 114.2 vs. 830.2 ± 129.8 s), work (78.34 ±32.84 vs. 118.7 ± 47.38 KJ), and power (114.3 ± 24.24 vs. 139.4 ± 27.80 KW) significantly increased (p < 0.001). In addition, the results of respiratory gas analysis exhibited significant differences in VO2 (2.74 ± 0.40 vs. 3.03 ± 0.351 L/min; p < 0.001), and VCO2 (3.08 ± 0.47 vs. 3.73 ± 0.518 L/min; p < 0.001).

Conclusions
The results of the experiment support the effectiveness of peppermint essential oil on the exercise performance, gas analysis, spirometry parameters, blood pressure, and respiratory rate in the young male students. Relaxation of bronchial smooth muscles, increase in the ventilation and brain oxygen concentration, and decrease in the blood lactate level are the most plausible explanations.

Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6398
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 2 kertaa
Tykätty: 7 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#388

Viesti MarkkuT » touko 19, 2017, 08.33

Päivittäin menee sinkki, B6-vitamiini, magnesium ja kalaöljy, jossa myös D-vitamiini mukana.

Oletteko sillei ihan oikeasti käytännössä huomanneet jotain hyötyä kreatiinista? Jonkin aikaa käytin, mutta sitten se unohtui, kun ei sillä tuntunut olevan mitään vaikutusta.
Ain't no one.

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2765
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#389

Viesti MikaM » touko 19, 2017, 09.47

Luin jostain että nuorilla miehillä se ei juurikaan vaikuttaisi, kun ovat hormonit jo valmiiksi topissa. Tällasilla vanhoilla pieruilla saattaa antaa vähän boostia, kun tasot ovat alenemaan päin. Huomannut? Treenikin on niin epätasasta, että ei pysty kyllä sanomaan.
edit. Magnesiumia syön ja se kyllä auttaa kramppeihin ja suonenvetoihin. Ja sen kun unohtaa ostaa, niin huomaa.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6398
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 2 kertaa
Tykätty: 7 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

#390

Viesti MarkkuT » touko 19, 2017, 10.05

Eikai sillä hormoonien kanssa ole juuri tekemistä? Itse olen käsittänyt, että kreatiinilisällä varmistetaan, että soluilla on polttoainetta. Se, minkä verran sitä polttoainetta ilman kreatiinilisää on, riippunee enemmän ruokavaliosta kuin iästä.

Tuohan siinä kyllä on, että vaihtelu hyvien ja huonojen päivien välillä on niin suurta, että varmaan aika mahdotonta on ihan oikeasti havaita vaikutusta, joka lienee kuitenkin aika pieni.
Ain't no one.


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 kurkkijaa