Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Käytättekö ravintolisiä?

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Käytättekö ravintolisiä?

#361

Viesti Point »

Ainoat lisäravinteet joita pyrin käyttämään säännöllisesti talvisin ovat d-vitamiini ja joku kalaöljy/omega3 hässäkkä. Tämä perustuu pääosin, niihin suosituksiin ja siihen, että tunnen saavani niihin oikeasti talvelle lisäenergia/vastustuskykyä. Lisäksi flunssan iskiessä nappaan ylimääräisiä ylimääräisiä c-vitamiineja/sinkkiä. Tiedän, että vaikutus on marginaalinen siihen, mutta koska en tykkää flunssasta, niin kokeilisin vaikka suolihuuhtelua, jos siitä sanottaisiin olevan apua :)

Puutostiloja tuskin on ikinä ollut varsinaisesti vaikka joskus on tullut oireita b-vitamiinin puutteesta, kun en syö oikein tummaleipää (tai leipää ylipäätänsä)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Käytättekö ravintolisiä?

#362

Viesti Andy »

Itse en ole mikään varsinainen kemisti noiden lisäravinteiden suhteen. Palautusjuomia käytän yleensä kovien treenien jälkeen. Poikkeuksena intervallijuoksu, kun sen jälkeen olen suoraan kotona ja voin syödä jotain normiruokaa. Lähinnä syy palautusjuomien käyttöön on siis niiden kätevyys kun jotain pitää kuitenkin syödä heti treenin jälkeen. Merkkejä olen kokeillut vaikka minkälaisia, eikä niissä suurempaa eroa ole. Joidenkin jälkeen on tosin syötävä nopeammin kuin toisten ellei halua verensokerin nopeaa laskua, mikä on aika huono juttu. Yleensä aikaa on kuitenkin riittävästi merkistä riippumatta.

Urheilujuomia käytän lähinnä kesällä ja joskus leireillä, jos hikoilua tulee paljon. Muutoin voi seurata kramppeja. Patukoita syön silloin tällöin esimerkiksi jos minulla on treenien veto oman treenin jälkeen enkä pääse syömään normaaliruokaa ajoissa. Mieluummin otan tällöin esim. banaanin tai jopa voileivän, mutta patukat ovat siitä hyviä että niitä voi säilyttää salilla, autossa tai treenikassissa pitkiä aikoja niin että niitä on aina tarvittaessa saatavilla ilman että tarvitsee käydä kaupassa tai tehdä eväitä.

Vitamiineja, rasvahappoja yms. olen silloin tällöin syönyt mutta nyt en syö oikein mitään kun mitään vaikutusta en ole havainnut, söi niitä tai ei. Päättelen että perusruokavalioni sisältää riittävästi hivenaineita.

Beeta-alaniini on oikeastaan ainoa eksoottisempi lisäravinne jota olen käyttänyt enemmänkin. Siitä on selvästi havaittava apu lajisuorituksiin ja kilpailuun, joten käytän sitä säännöllisesti. Kutina on ärsyttävää, mutta siedettävissä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Käytättekö ravintolisiä?

#363

Viesti Andy »

Onkos kellään kokemusta tauriinin käytöstä?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Käytättekö ravintolisiä?

#364

Viesti MikkeM »

Joskus olen kokeillut purkillisen pari kun kävin salilla ja tulin ns huijatuksi, mitään hyötyä en havainnut, toki myönnettäköön, en treenannut mitenkään tavoitteellisesti, enkä todella kovaa.

Urheilijan ravintolisänä en osaa sanoa hyödyistä, vöittävät että olisi hyötyä kolesteroli,teroli arvoihin, mutta ilmeisesti mitään tutkittua tietoa ei ole hyödyistä löytynyt.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Käytättekö ravintolisiä?

#365

Viesti Elina »

Tuosta beeta-alaniinista - syksyllä istuksin erään karnosiinitutkijan parilla luennolla. Hänen mukaansa beeta-alaniinin käyttöön yhdistetty pistely on seurausta liian suurista kerta-annoksista.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Käytättekö ravintolisiä?

#366

Viesti Andy »

Sain ilmaiseksi purkin tauriinia ja olen miettinyt miten sen käyttäisin. Beeta-alaniinin kutinan saa tosiaan pois tai ainakin vähemmäksi ottamalla päiväannoksen useammassa osassa. Lisäksi se kannattaa ottaa täyteen vatsaan jolloin se kai imeytyy hitaammin.

Nämä ovat tietysti ristiriidassa sen kanssa jos sitä haluaa käyttää treeniboosterina ennen jumppaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Käytättekö ravintolisiä?

#367

Viesti katar »

Mä nyt sitten sorruin ja ostin maca-jauhetta Raakatorilta; torstaina tulee, joten silloin pääsee testaamaan. Lähinnä testimielessä ostin, kun sitä on kehuttu siellä sun muualla, niin katsotaan onko siitä mihinkään. Raakatori.fi sivujen teksti kertoilee tuotteesta voivan olla hyötyä, jos kärsii masennuksesta (jota itsellä on lievä lääkärin mukaan), uniongelmiin (sekä itsellä että miehellä), kohonneessa verenpaineessa sun vaikka ties missä. Katsellaan, eihän sitä tiedä, jos se vaikka auttaisi. Suhtaudun hieman skeptisesti, mutta katellaan. Jos sitä smoothien sekaan heittäisi, vaikka. Mustikkaa on pakkasessa, sitten vähän maca-jauhetta, ehkä vähän jotain mehua. Ja niin, tilasinhan mä sieltä sitä kookosvettäkin, niin jos sitäkin lurauttaisi sekaan.
Niin, onko jollakulla kokemusta maca-jauheesta, vinkkejä???
Ja niin, onko joku kokeillut noita chia-siemeniä smoothien, tms, joukossa? Onko minkämoisia?
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Käytättekö ravintolisiä?

#368

Viesti taikuri »

Elina kirjoitti: Tuosta beeta-alaniinista - syksyllä istuksin erään karnosiinitutkijan parilla luennolla. Hänen mukaansa beeta-alaniinin käyttöön yhdistetty pistely on seurausta liian suurista kerta-annoksista.
Elina. Sinulla on mitä ilmeisemmin tietoa noista ravintolisistä. Haluan siis tietää haitallisuudesta tai tiedosta mitä sinulla on hallussasi asian suhteen.

Elikkäs... Joskus ennen käden vammautumista käytin vaihtelevina (tutun kemistin itsetekeminä, ei (kotona tehtyjä)) comboina L-Agriinipyroglutamaatin, L-lysiinin ja piperiinin coctaileja. Ovat tietääkseni täysin laillisia.

Toimivat äärettömän hyvin. Joskin aiheuttivat useimmiten valtavan hikoilun ja (jopa kivuliaan) pistelyn ennen treenejä. Jauheiden määrät, noin suunnilleen (maitoon sekoitettuna) olivat n. 8g./arg, ?/L-lys. ja n. 30 mg./pip. Combo siis valmiina.

Eli about tuo määrä ennen ja jälkeen treenien. Toinen tuttu toimitti nämä siis yhdelle eräistä vankilan kätköistä. Mutta tästä viimeisimmästä ei sen enempää. Nyt kiinnostaa mahdolliset haitat ja hyödyt.

Elinalle kiitokset jo etukäteen. :)
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Käytättekö ravintolisiä?

#369

Viesti Elina »

Anteeksi, mennyt ihan ohi tämä!

Eli siis käytit kotitekoista stäkkiä? Haittavaikutuksia on luonnollisesti aina vaikeaa yksilöllisesti arvioida, eli valitettavasti et varmastikaan saa vastausta kuin ajan kanssa, JOS jotain ilmenisi (ainesosien puhtaus sun muut tekijät, vaikka kombo muuten olisikin "vaaraton"). Biokemiaan asian suhteen en sen suuremmin koske - kannattanee kysellä pätevämmiltä jätkiltä kuten esimerkiksi Hulmilta :smt003
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Käytättekö ravintolisiä?

#370

Viesti flammee »

Onkos kellään kokemusta tai muuten vaan korkeampaa tietämystä entsyymeistä? Oon jonkin aikaa käyttänyt tällasta MONIZYMX10:aa ja ihan tuntus siltä niinkuin tää toimis. Tässä on vaan sellanen puoli että tää epäilty toimivuus ei oikein tunnu missään, mutta siis vatsa ei turvota, huomaa käytön jälkeen että vatsa pysyy suht litteänä, mikä on mulla harvinaisempi juttu, ainahan se vähän pullottaa eli turvottaa. :p Näitä siis suositellaan käytettäväksi ruuan yhteydessä, mutta toisesta lähteestä luin että jos käyttää aterioiden välillä niin sillä sais rakennettua kroppaan pysyvämpää vaikutusta. Eli olen käyttänyt silleen vähän sekä että.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Käytättekö ravintolisiä?

#371

Viesti obmijoy »

onko tuttun
toimiiko
http://www.crossfitsammain.com/kertomus ... bc6833a94e" onclick="window.open(this.href);return false;

MaxMan ja tentogopower

itse uskon vain d vitamiiniinn ja kreatiiniin ja tietysti proteiniin

onko linkin aineista kokemusta potkulaiisilla?
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Käytättekö ravintolisiä?

#372

Viesti Andy »

Olihan tämä siis vitsi?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Jiu-Jitsu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 868
Lauteille: Huhtikuu 2005

Käytättekö ravintolisiä?

#373

Viesti Jiu-Jitsu »

Vihdoinkin tuote joka kiinteyttää paksusuolta! Tätä on odotettu!
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Käytättekö ravintolisiä?

#374

Viesti obmijoy »

ei ole vitsi fb kautta moiseen mainokseen törmää
jos kreatinin markkinoille tuloaikaan olisi ollut nettisaitteja olisin kysynyt samalla tavoin.
Aloin käyttämään kreatiinia vasta kun sitä oli ollut kaupoissa yli 4v.
en oikee ole uskonut noihin lisäravinteisiin...

tai mistä minä tiedän onko vitsi
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Käytättekö ravintolisiä?

#375

Viesti tabitha »

Magnesiumia aloin nappailla koska vinkattiin että se voisi auttaa lihaskramppeihin ja yleiseen lihasjännityksen nousuun. Nyt pari viikkoa mennyt 150mg magnesiumsitraattia päivässä ja lihakset on huomattavasti rennommat. Jännä aine.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa