Keskustelua kamppailulajien oheisharjoittelusta, harjoitteluun vaikuttavista terveysongelmista sekä liikuntaravitsemuksesta

Käytättekö ravintolisiä?

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
AMH
etupotkija
Lauteille: Syyskuu 2008
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti AMH »

Magnesiumia treenipäivinä
Monivitamiinia
Kalanmaksaöljykapseleita

Joskus harvoin tulee ostettua joku palautusjuoma, esim. harjoitusleireillä kun tulee paljon treeniä päivässä eikä välttämättä ehdi syömään tarpeeksi tms.
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar

fatman
kylkeenpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 4 kertaa
Tykätty: 7 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti fatman »

Jaawa kirjoitti: Mä vähä kämmäsin ravintolisien kans, en niin tarkkaan laskenu että paljonko mitäkin ravintoainetta mä saan yhteensä, noh, päädyin vetämään hieman liikaa magnesiumia, mitä ny, 200 päivän ajan. Verenpaine on matalalla, pumppu hakkaa epätasasesti rasituksessa, väsyttää, mielialat vaihtelee. Jee, toivottavasti kukaan muu ei oo niin pässi ku mä.
Kehtaatko kertoa kuinka paljon tuli vuorokaudessa milligrammoja - tai grammoja. :)

Viime kesänä kun oli liian pitkään liian kuuma, vetelin 1-2 grammaa vuorokaudessa.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa

Kuvake
Jaawa
päähänpotkija

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Jaawa »

fatman kirjoitti:
Jaawa kirjoitti: Mä vähä kämmäsin ravintolisien kans, en niin tarkkaan laskenu että paljonko mitäkin ravintoainetta mä saan yhteensä, noh, päädyin vetämään hieman liikaa magnesiumia, mitä ny, 200 päivän ajan. Verenpaine on matalalla, pumppu hakkaa epätasasesti rasituksessa, väsyttää, mielialat vaihtelee. Jee, toivottavasti kukaan muu ei oo niin pässi ku mä.
Kehtaatko kertoa kuinka paljon tuli vuorokaudessa milligrammoja - tai grammoja. :)

Viime kesänä kun oli liian pitkään liian kuuma, vetelin 1-2 grammaa vuorokaudessa.
Vaikea tarkasti arvioida, kun en pidä kiinni tarkasta ruokavaliosta, mutta sanosin jotain gramman luokkaa, puolisen vuotta. Ja sitten tuli treenitaukoja loppuvaiheilla, jolloin yliannostus pääsi todella ryöppymään.
The unplanned organism is a question asked by Nature and answered by death.

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 136 kertaa
Tykätty: 40 kertaa

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Mika »

It is very rare to overdose on magnesium from food. However, people who ingest large amounts of milk of magnesia (as a laxative or antacid) or epsom salts (as a laxative or tonic) may overdose, especially if they have kidney problems. Too much magnesium can cause serious health problems, including nausea, vomiting, severely lowered blood pressure, slowed heart rate, deficiencies of other minerals, confusion, coma, and even death.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

fatman
kylkeenpotkija

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti fatman »

Mika kirjoitti:
It is very rare to overdose on magnesium from food. However, people who ingest large amounts of milk of magnesia (as a laxative or antacid) or epsom salts (as a laxative or tonic) may overdose, especially if they have kidney problems. Too much magnesium can cause serious health problems, including nausea, vomiting, severely lowered blood pressure, slowed heart rate, deficiencies of other minerals, confusion, coma, and even death.
Mulla on selvästi jatkuva yliannostus, koska olen koko ajan aivan confused ja coma!

Kuvake
Jaawa
päähänpotkija

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Jaawa »

fatman kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Mulla on selvästi jatkuva yliannostus, koska olen koko ajan aivan confused ja coma!
Tai sitten sun munuaiset vaan on paljon terveemmät ku mun :)

fatman
kylkeenpotkija

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti fatman »

Jaawa kirjoitti:
fatman kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Tai sitten sun munuaiset vaan on paljon terveemmät ku mun :)
Muutenkin hikoilen aivan tolkuttomasti, joten viime kesä oli siinä suhteessa todella paha. Veikkaan että siksi ei mankun kanssa tullut onkelmia.

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti L.K. »

Tosta tuli mieleen "hassu" episodi kun tuttu kaveri nappasi vähän "yliannostuksen" Green Tea-kapseleita.

Suositus oli kaiketi yksi kapseli ja kaveri otti joku 6-7kpl, koska ei osannut ajatella että olisi mitään vaikutusta.

Oli kuulemma alkanut VÄHÄN hikeä pukkaamaan ja sydän tykyttelemään, massussakin vähän kiertämään..:=D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005
Etulaji: Defendo

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti L.K. »

Tosta tuli mieleen "hassu" episodi kun tuttu kaveri nappasi vähän "yliannostuksen" Green Tea-kapseleita.

Suositus oli kaiketi yksi kapseli ja kaveri otti joku 6-7kpl, koska ei osannut ajatella että olisi mitään vaikutusta.

Oli kuulemma alkanut VÄHÄN hikeä pukkaamaan ja sydän tykyttelemään, massussakin vähän kiertämään..:=D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.

Kehäkettu
polveenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2007

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Kehäkettu »

L.K. kirjoitti: Tosta tuli mieleen "hassu" episodi kun tuttu kaveri nappasi vähän "yliannostuksen" Green Tea-kapseleita.

Näistä jostain rasvanpolttajista on epäilty, että ne aiheuttaisivat maksavaurioita, joten kannattaa varmaan miettiä ennen kuin popsii...hyötykin kun on marginaalinen. Itse joisin vaan vihreätä teetä ja kahvia jos haluaa rasvanpolttoa kiihdyttää. Tietää ainakin varmasti, ettei ole mitään ylimääräisiä aineita joukossa. Yksi "rasvanpolttaja" on kanssa kylmäpuristettu kookosrasva. En tiedä mikä siinä vaikuttaa, mutta tuntuu että se nostaa kehon lämpötilaa/hikoiluttaa ja monet kertovat olleen avuksi laihduttamisessa. En löytänyt luotettavaa lähdettä, mutta väitteitä kilpirauhashormonin määrän lisääntymisestä on esitetty.

Itsellä menee tällä hetkellä monivitamiini, D-30mikrog, C-500-1000mg, kalaöljy jos ei ole syönyt kalaa vähään aikaan ja vähähiilarinen ateriankorvike palautumisjuomana. Kreatiinista ja glutamiinista on mielestäni ollut hyötyä voimaharjoittelun yhteydessä, mutta eivät ole nyt käytössä...

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti bodyguard »

Luin jostain Patrik Borgin haastattelusta että kahvin tai teen juominen kiihdyttää rasvanpolttoa niin vähän ettei sillä ole mitään merkitystä vaikka joisi kuinka paljon.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi

Kuvake
Jaawa
päähänpotkija

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Jaawa »

bodyguard kirjoitti: Luin jostain Patrik Borgin haastattelusta että kahvin tai teen juominen kiihdyttää rasvanpolttoa niin vähän ettei sillä ole mitään merkitystä vaikka joisi kuinka paljon.
Joo, en myöskään ole tuohon rasvanpolttoon liittyen löytänyt mitään tietoa joka viittaisi kahvin tai teen aiheuttavan minkäänlaisia maksavaurioita. Ja juoda näitä voi vaikka miten paljon, vaikka kofeiini onkin se eka haitallinen aine jonka kohdalla överit tulee vastaan, sitä pitää vetää n. 80 kuppia kahvia että siihen pääsee. Pillerien kanssa tosin tarina on sitten eri, kofeiinitablettien ja jauheiden kanssa on sattunut kuolemantapauksia, joten luulen että nuo tee-tabutkin voivat helposti olla vaarallisia jos niitä kourallisen päästää. Yli-stimulaatio tapahtuu niin paljon äkimmin, kun aineet ovat tujummassa, paremmin imeytyvässä muodossa.

Tässä on muutaman kuukauden takainen tapaus ku 23-vuotias sälli veti kaks lusikallista kofeiinipulveria ja heitti lusikan sitten nurkkaan:

Kehäkettu
polveenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2007

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Kehäkettu »

bodyguard kirjoitti: Luin jostain Patrik Borgin haastattelusta että kahvin tai teen juominen kiihdyttää rasvanpolttoa niin vähän ettei sillä ole mitään merkitystä vaikka joisi kuinka paljon.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18326618" onclick="window.open(this.href);return false;

Vihreällä teellä 17% harjoituksen aikana+muut terveyshyödyt. Vaikutus on myös monen kohdalla psykologinen: hiki lentää ja tossu nousee rivakammin kun on vähän kofeiinia koneessa....etenkin aamulla. Silläkin voi olla merkitystä...

Kuvake
Elina
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Elina »

Onneksi kämmäsit magnesiumin kanssa - sen imeytyminen kun heikkenee, jos saatu määrä kasvaa.

Kuvake
Jaawa
päähänpotkija

Käytättekö ravintolisiä?

Viesti Jaawa »

Elina kirjoitti:
Onneksi kämmäsit magnesiumin kanssa - sen imeytyminen kun heikkenee, jos saatu määrä kasvaa.
Tarkotit vissiin että "onneksi magnesiumin kans eikä jonkin muun, samassa tilanteessa paljon pahemman" tms. ? :D Luin ton aluksi että wat, Elinan mielestä se on siistiä että mä sain tämmösen yliannostuksen?! Eiku hetkinen :p

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
Kuvake
Clancy B.
Cog Dis
Elyna
Kuvake
flammee
katar
Kuvake
Leij0na