Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Leuanveto - keskustelua ja äänestys

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Kuinka monta leukaa pystyt vetämään

0
1
7%
1
1
7%
2-4
2
14%
5-9
3
21%
10-14
4
29%
15-19
2
14%
20-29
1
7%
30-39
0
Ei ääniä
40 tai enemmän
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 14

fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#346

Viesti fuusetsu »

MikaM kirjoitti: Toisena päivänä omana settinään 3x5, 3x4, 3x3, 3x2, 3x1.
Mitä tällainen sarja tarkoittaa?

Itselläni on (tai on sitten kun taas ehkä kesän jälkeen kerkeän) tarkoitus vaihtaa ylätalja osittain ja ehkä lopulta kokonaan leuanvetoon. Parantelin koko kropan voimatasoja keväällä kolmisen kuukautta ja parin testin perusteella leuanvedossa kymmenessä toistossa pari viimeistä tuntuu rankalta. Maksimia en ole viitsinyt kokeilla, koska se olisi sekottanut muun ohjelman. Tavoitteena - sitten kun pääsee takaisin salille - on ainakin aikaisemman tason saavuttaminen, eli vähintään 20 leukaa. Toisena tavoitteena olisi varmaan tehdä nämä 20 erittäin puhtaalla tekniikalla ;) Yhdellä kädellä leuan vetämistä en pidä vielä tavoitteena, vaikka sekin on joskus onnistunut.

Tavoitteet minulla on salilla perusvoimassa, joten joudun varmaan jossain vaiheessa hommaamaan jonkinlaisen painovyön. Muuten en pääse ylätaljasta eroon.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#347

Viesti MikaM »

Miten tämän nyt selvemmin sanoisi? Ensin teet kolme kertaa viisi toistoa/leukaa, erittäin lyhillä levoilla, tyyliin 10 s. Sitten kolme kertaa neljä leukaa. Jne. Jos ykkösten jälkeen tuntui liian kevyeltä koko setti, niin seuraavalla kerralla aloitat kolme kertaa kuudella leualla. Leuanveto tapa on vapaa, eli itse esim vaihtelen myöta- ja vastaotetta, välillä teen sivuttain jne. Ihan kivaa!
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Boti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 133
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#348

Viesti Boti »

Kuva

:?
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first Tiger Uppercut the universe" - Carl Sagat
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#349

Viesti Jorge »

=D>

On se tärkeää käyttää lisäpainoja, kun samaan aikaan avustaa kuminahoilla

#BEASTMODE #AAARRRRRGGGHHH
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#350

Viesti flammee »

Ehkä siinä on se että saadaan vastus "tasaisemmaksi" koko matkalta... Eli kun normaalisti leuanvedossa on ala-asennossa raskain kohta, niin siinä kumi auttaa eniten, mutta melko lyhyen matkan jälkeen apu vähenee reilusti, niin yläosa tuleekin sitten jo melkolailla normaalin vastuksen mukaan.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#351

Viesti Mjölnir »

Olen nyt ehkä vuoden ajan treenannut leuanvetoja säännöllisesti, 5-10 toiston sarjoja, ja viime viikolla tein ensimmäistä kertaa pitkään aikaan 15 toistoa myötäotteella, sekä eilen 22 toistoa neutraalilla otteella. Olen käyttänyt harjoittelussa sekaisin myötä- ja vastaotetta, ristiotetta, pitkiin sarjoihin apuja vastuskuminauhasta jne.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#352

Viesti Daddy »

Mika kirjoitti: Jos mietit tekeväsi ylätaljaa ns. oikein, näkenet yhteyden.

Kuva
Ah-ha-ha-haa! Nyt vasta tajusin tosta kuvasta, että leuanvedot myötäotteella kannattaa tehdä leveällä otteella. Itte olen pyristellyt melko kapealla otteella. Onneksi tuli luettua tätä ketjua uudestaan.

Niin se poliisikoulun pääsykokeen myötäote-leuanveto on tämmöinen:
" onclick="window.open(this.href);return false; (kohdasta 0.17 eteenpäin).
Eli leveällä otteella siis.

Koklasin, niin tosiaankin onnistuuu paremmin leveämmällä otteella.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#353

Viesti Samppa »

Viime keväänä tuli pari kuukautta kiskottua salilla käynnin lomassa, kun polvivamma oli pakottanut sivuun jo vuodeks lähes kaikesta treenailusta ja sain viimein motivoitua itteni tekee ees jotain.

Tossa jotain kokeilua. Lisäpainoilla tuntu itellä kehittyvän toistomääräkin kohtuu nopeasti.

[video][/video]
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#354

Viesti Puni »

Video ei saatavilla
Video on joko poistettu Facebookista tai videon yksityisyysasetus estää näyttämisen.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#355

Viesti Samppa »

Puni kirjoitti: Video ei saatavilla
Video on joko poistettu Facebookista tai videon yksityisyysasetus estää näyttämisen.
Prkl... Joko nyt.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#356

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Olen nyt ehkä vuoden ajan treenannut leuanvetoja säännöllisesti, 5-10 toiston sarjoja, ja viime viikolla tein ensimmäistä kertaa pitkään aikaan 15 toistoa myötäotteella, sekä eilen 22 toistoa neutraalilla otteella. Olen käyttänyt harjoittelussa sekaisin myötä- ja vastaotetta, ristiotetta, pitkiin sarjoihin apuja vastuskuminauhasta jne.
Kovaa settiä! Varsinkin ikätasoon nähden! :)

Mikä about on toistomäärä/harjoituskertojen määrä tms. viikkotasolla?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#357

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Olen nyt ehkä vuoden ajan treenannut leuanvetoja säännöllisesti, 5-10 toiston sarjoja, ja viime viikolla tein ensimmäistä kertaa pitkään aikaan 15 toistoa myötäotteella, sekä eilen 22 toistoa neutraalilla otteella. Olen käyttänyt harjoittelussa sekaisin myötä- ja vastaotetta, ristiotetta, pitkiin sarjoihin apuja vastuskuminauhasta jne.
Kovaa settiä! Varsinkin ikätasoon nähden! :)

Mikä about on toistomäärä/harjoituskertojen määrä tms. viikkotasolla?
No, tällä hetkellä normaalitreeniviikko sisältää neljä tai viisi kuntosaliharjoitusta, joista 3-4 on voimaharjoituksia ja yksi cross training / kahvakuula tms "kuntopiiri". Lähes joka kerta teen alkulämmittelyksi 2 x 10 leuanvetoa, ja yhteen voimaharjoitukseen kuuluu lopuksi 5 x 10 leuanvetoa. Eli noin 150 leukaa / viikko perustasolla, ja jos kuntopiirissä on vielä samoja, niin sitten siihen päälle.

Tuntuu vähän siltä, että maastaveto on kehittänyt myös sivussa leuanvetoa, kun selkä on vahvistunut ja otevoima kasvanut.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#358

Viesti Ile »

Ok! Tuossahan kertyy jo aika mukavasti toistoja. Tää kiinnostaa siinä mielessä, että itsekin olen vuosien mittaan muutaman kerran aloittanut säännöllisen leuanvetoharjoittelun... ja siinä aina mietityttää tuo harjoittelun jaksottaminen.

Jos puhutaan esim. ihan aloittelijasta (jolla maksimi saattaa olla vain muutama toisto), niin silloinhan leuanveto on aika "iso" ja kokonaisvaltainen liike, joka mielestäni ei suinkaan ole mikään "verryttelyliike" yhtään sen enempää kuin esim. penkkipunnerrus isoilla painoilla.

Toki sen harjoittelun luonne aika nopeasti muuttuu, kun toistomäärät kasvavat ja sitten tulee luontevaksi jakaa harjoittelu useille päiville (siis jos jatketaan toistomäärän kasvattamista eikä lähdetä hakemaan mitään lisäpainomaksimeja).

Itsellä on nyt taas ihan suht nousujohteinen putki päällä. Pisimmissä treenisarjoissa on yli kymmenen toistoa, mutta maksimeissa ollaan varmasti kaukana noista sun lukemista (aika harvakseltaan tulee varsinaista maksimia kokeiltua). Erityisesti myötäote on tällä kierroksella jäänyt lapsipuolen asemaan ja lähinnä taljalla vedettäväksi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#359

Viesti Mjölnir »

Ei mullakaan noin yli kaksikymmentä mitään strictejä ole, vaan kippileukoja... Mut hyvä fiilis silti :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

#360

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Ei mullakaan noin yli kaksikymmentä mitään strictejä ole, vaan kippileukoja... Mut hyvä fiilis silti :)
Joo, no munkin mielestä omatoimiseen vetelyyn riittää suorituskriteeriksi lähinnä riittävä liikelaajuus, eli ala-asennossa pitää käydä suorilla käsillä ja yläasennossa leuankärki ylittää tangon.

Olis ihan tuskaa vetää kilpasääntöjen mukaan niin, että kippauskiellon lisäksi ala-asentoon pitäisi pysähtyä odottamaan "vedä"-komentoa, jolloin elastinen energia jäisi hyödyntämättä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa