Terveysuutisia

Keskustelua kamppailulajien oheisharjoittelusta, harjoitteluun vaikuttavista terveysongelmista sekä liikuntaravitsemuksesta
Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 275
Viestit: 87373
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 45 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#526

Viesti Mika » huhti 11, 2014, 09.39

Tällaisia on mukava lukea. :)
Lääkärit ovat onnistuneesti liittäneet keinotekoisesti kasvatetun emättimen neljälle naiselle, joilla sitä ei ollut kehittynyt normaalisti. Leikkauksen jälkeen elin toimi normaalisti, ja naiset ovat voineet viettää normaalia seksielämää.

Kaikki neljä naista kärsivät Mayer–Rokitansky–Küster–Hauser-syndroomasta, jollainen on yhdellä 5 000 naisesta. Aiemmin he eivät voineet harrastaa seksiä, mikä on ollut heille valtava henkinen taakka.

Leikkaus tehtiin Wake Forestin lääketieteellisessä korkeakoulussa Pohjois-Carolinassa Yhdysvalloissa. Tutkimuksen johtaja Anthony Atala kollegoineen otti pienen näytteen potilaiden ulkoisista sukupuolielimistä ja kasvatti soluja laboratoriossa.

Neljän viikon kuluttua soluja oli tarpeeksi, jotta ne voitiin istuttaa biohajoavaan verkkoon, joka oli muotoiltu emättimeksi. Kun elin oli kasvanut verkon ympärille, se liitettiin leikkauksella potilaiden sisään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 15359
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 5 kertaa
Tykätty: 26 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#527

Viesti Andy » heinä 10, 2014, 00.13

Iltalehti romuttaa yleisimmät myytit lihaksista. Mitähän mahtavat olla nuo "naiselliset lihakset", joita saa joogaamalla? Tuo on myös aika mielenkiintoinen näkemys että proteiineja ei tarvitse syödä treenin jälkeen sen takia että proteiineja kannattaa syödä treenin jälkeen nauttimalla rahkaa. :smt017

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014070818473293_tr.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Yleisimmät myytit lihaksista - unohda nämä!

Iltalehti oikaisee yleisimmät myytit lihaksista.

1. Harjoittelu isoilla painoilla tekee lihaksikkaaksi

Näin ei ole, sanoo personal trainer Erika Kits Gölevik. Lihaksikas vartalo vaatii ankaraa ja säännöllistä treeniä, eikä sellaista saavuta pelkästään isoja painoja käyttämällä. Myös ruokavalio vaikuttaa siihen, millä tavalla vartalon lihakset näkyvät ulospäin, Gölevik sanoo. Lisäksi liikesarjojen toistolla on merkitystä.


2. Lihaskuntoharjoittelu ei sovi iäkkäille

Lihaskunnon vahvistaminen ja ylläpito on tärkeää läpi elämän, Gölevik sanoo. Vanhetessa ihminen menettää lihasmassaa ja liikkeiden räjähdysvoima heikkenee. Sen takia lihaskunnon harjoittaminen on tärkeää myös ikääntyessä. Lihakset polttavat energiaa tehokkaammin, joka vähentää keskivartalolihavuuden riskiä iäkkäillä, Gölevik kertoo.


3. Useat toistot pienillä painoilla antavat naiselliset lihakset

Ihmisten lihakset näyttävät ulospäin erilaisilta, ja harjoittelun tulokset vaihtelevat ihmisestä riippuen, Gölevik toteaa. Naiset suosivat usein lajeja, jotka kehittävät kehon syviä lihaksia. Esimerkiksi jooga on oikea laji niin sanottujen naisellisten lihasten saavuttamiseksi.


4. Lihaksikas vartalo vaatii päivittäistä treeniä

Lihaskuntoa ei tarvitse treenata joka päivä, sanoo Gölevik. Riittävä määrä on kolme kertaa viikossa ja noin tunti kerrallaan. Kannattaa muistaa, että lihaskuntoa voi harjoittaa myös muualla kuin kuntosalilla. Esimerkiksi jalkakyykkyjä, vatsalihasliikkeitä, punnerruksia ja ojentajatreeniä voi tehdä kotonakin.


5. Lihaksia täytyy treenata painoilla

Gölevikin mukaan lihaskunto kehittyy hyvin silloinkin, kun hyödyntää vartalon omaa painoa treenatessa. Samalla parantaa huomaamatta kehon liikkuvuutta. Gölevik kannustaa treenaamaan useita lihasryhmiä samanaikaisesti, jolloin harjoittelu nostaa sykettä.


6. Hyvä lihaskunto ei ole tarpeellinen, kun tekee toimistotyötä ja käyttää autoa

Hyvä lihaskunto antaa paremman ryhdin ja suojaa vartaloa vahingoittumiselta, Gölevik muistuttaa. Tarvitsemme lihaksia aina, kun liikumme. Siksi treenaamista ei kannata vältellä keksimällä tekosyitä, Gölevik sanoo.


7. Treenin jälkeen on saatava proteiinia

Treenin jälkeen ei ole pakko nauttia proteiinijuomia tai patukoita. Riittää, kun syöt välipalan, joka sisältää sekä proteiineja että hiilihydraatteja. Proteiinivalmisteet sisältävät usein turhia kaloreita. Niitä voi välttää terveellisellä välipalalla, kuten rahkalla ja tuoreilla marjoilla, Gölevik vinkkaa.

Lähde: Hälsoliv
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 15359
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 5 kertaa
Tykätty: 26 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#528

Viesti Andy » heinä 10, 2014, 00.23

Isoilla painoilla harjoitteluhan ei myöskään tee lihaksikkaaksi. Sen takia Ronnie Colemankin oli tuommoinen siima, kun se kyykkäsi 390 kilolla.

Kuva

Kuva
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3288
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 1 kerran

Terveysuutisia

#529

Viesti obmijoy » heinä 10, 2014, 02.07

siihen ei oltu vaan viitsitty kirjoittaa pimpanpuristus lihaksista niin käyt. naiseliset lihakset sanaa

ja to 7 kohta kyllä oli asiaa
rahka superwood marjijen kanssa on taatusti parempi perus treenareille kuin makeisprotskujuomat

suomessahan on omat soperw ruuat eli omattervellisetr marjat joita löytyy metsästä tai okeestaan nykyäänn kaupoan hylyiltä/toreilta..
ALOITTELIJA perehdy tähän:
http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=13719&p=673842#p673842" onclick="window.open(this.href);return false; tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=16900&view=unread#p676608" onclick="window.open(this.href);return false; http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p/ohjeita-kiusatulle.html" onclick="window.open(this.href);return false;

obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3288
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 1 kerran

Terveysuutisia

#530

Viesti obmijoy » heinä 10, 2014, 02.20

eräs tuttva on ammatibodari ja on lopettanut isojen rautojen käytön ja kasvu on vaan kiihtynyt koska nykyisin nousee nopeammin ja pitemissä sarjoissa ilman lepoa isommat yhteistonnimäärät eli 5 liikettä putkeen per kierros ja kunon lepo ja uusi kierros -tyyliin

aamuaerobinenkin sisältää 30min askelkyykkykävelyä juoksumatolla ja siihen kavelyä 30min päälle

jep isot raudat on turhia 100kg miehelle koska ihminen ei ole nosturi joten on jättänyt 6-15x yli 200kg niskantakaa ja penkkipunerussarjat pois ja tekee 100-160kg 15-25 toistonsarjoja
tulee hauskasti mieleen kun on joskus lukenut ettei bodareilla ole voimaa

jos tollasilla yli 200kg niskantakapunerrussarjoja tekevä alkais 3 vuodeksi pelkästäänn tekeen painonnostoa minkähänlaiset tulokset tulis
painoj´han nyt putois 90kg mutta kai tolainen työntäis pukeilta ottaen anakin 250kg
tosiaan se rinalle saanti ois varmaan ongelma kun siihen tarttee hermotusta ja tekniikkaa sma tempauksessakin
ALOITTELIJA perehdy tähän:
http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=13719&p=673842#p673842" onclick="window.open(this.href);return false; tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=16900&view=unread#p676608" onclick="window.open(this.href);return false; http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p/ohjeita-kiusatulle.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 275
Viestit: 87373
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 45 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#531

Viesti Mika » elo 20, 2014, 14.34

In a study, published in the journal Frontiers in Human Neuroscience, researchers led by Laura Chaddock-Heyman, a research associate in psychology at the University of Illinois at Urbana-Champaign, report that children who are more fit have more white matter in their brains than those who aren’t as fit. The areas of the brain where more white matter was observed are important for attention and memory, and are critical for linking different parts of the brain together.


:peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 15359
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 5 kertaa
Tykätty: 26 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#532

Viesti Andy » helmi 4, 2015, 16.55

Huomatkaa että tekstissä ei missään vaiheessa edes käsitellä otsikon mukaista väitettä tai perustella sitä. Käsittääkseni hivenaineiden määrä ei kuitenkaan ole se mikä ratkaisee absoluuttisesti palautusjuomien paremmuuden. Ilmeisesti koko tutkimuksessa ei edes selvitetty juomien vaikutusta palautumiseen. Lisäksi on aika mielenkiintoista että jonkun gradun tuloksia julkaistaan Ylellä...

http://yle.fi/uutiset/olut_urheilujuomia_parempi_palautusjuoma/7778818" onclick="window.open(this.href);return false;
Olut urheilujuomia parempi palautusjuoma
Oluen tyypillä ei todettu olevan merkitystä palautumiseen. Eri oluttyypit sisälsivät hieman eri määriä eri hivenaineita. Jyväskylän yliopistossa valmistuneessa pro gradu -tutkielmassa analysoitiin 25 olutta ja kolmea palautusjuomaa.


A foaming glass of beer. Kuva: Jyki Lyytikkä / Yle

Tutkielman mukaan olut toimii jopa vettä paremmin kehon nesteytyksessä urheilusuorituksen jälkeen. Se myös sisältää huomattavasti enemmän hivenaineita kuin perinteiset palautusjuomat.

Olut sopii erityisen hyvin nestetasapainon palauttamiseen hikoiluttavan liikunnan jälkeen ja hivenainevaje korjaantuu myös oluella.

– Proteiinien tärkeydestä puhutaan paljon, mutta pitäisi muistaa myös vitamiinien ja hivenaineiden merkitys kehon toiminnassa, tutkielman tehnyt Juho Leikas kertoo.

Päivittäisen hivenainetarpeen saavuttamiseen oluella ei kuitenkaan kannata tähdätä, Leikas sanoo. Yhdestä kahteen olutta on hänen mukaansa voidaan pitää optimaalinen määrä.

Olut sisältää kaliumia, magnesiumia, piitä ja mangaania palautusjuomia enemmän. Piitä oluessa oli yli päivittäisen tarpeen, ja kuparia ja kromiakin yli puolet tarpeesta.
Oluiden hivenainepitoisuudet kasvavat alkoholipitoisuuden noustessa, mutta myös alkoholittomassa oluessa määrät olivat hyvät.

Oluen tyypillä ei todettu olevan merkitystä palautumiseen. Eri oluttyypit sisälsivät hieman eri määriä eri hivenaineita. Raudan puutteesta kärsiville suositellaan Stout- ja Porter-oluita, sinkkiä taas saadaan eniten vehnäoluista.

Leikas muistuttaa kuitenkin, että palautuminen on iso kokonaisuus ja terveellinen ruokavalio on kaiken perusta.

Tutkielmasssa analysoitiin 25 olutta, jotka edustivat eri oluttyyppejä. Vertailuryhmänä tarkasteltiin kolmea eri palautusjuomatuotetta.
THL:n asiantuntijan näkemys: http://yle.fi/uutiset/thln_erityisasiantuntija_oluesta_palautusjuomana_en_suosittele/7779161" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 275
Viestit: 87373
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 45 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#533

Viesti Mika » helmi 4, 2015, 17.21

– Jos kyseessä on yhden miehen juomakoe, niin siitä ei voida vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Hyvin polkaistu. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2596
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Wing Tsun
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb
Tykännyt: 0
Tykätty: 5 kertaa

Terveysuutisia

#534

Viesti MikaM » helmi 4, 2015, 18.52

Ainoassa lukemassani judokirjassa myös suositeltiin olutta treenien jälkeen.
"Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma."
Einstein, A.
Elsa:"Let it go".

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 275
Viestit: 87373
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 45 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#535

Viesti Mika » maalis 10, 2015, 23.08

Parempaakaan ketjua en keksinyt, joten ajattelin tämän sopivan tänne.

Olen miettinyt tätä monasti (viimeksi muuten eilen). Nyt alkoi selvitä. :)
Oletko koskaan ihmetellyt mitä ne näkökentässä harhailevat oudot pallukat ovat? Entä ne madonkaltaiset vaaleat asiat, jotka pakoileva niitä katsoessa?
Voisi olettaa, että ne ovat vain roskaa silmän pinnalla. Totuus on kuintenkin toinen.
Nämä ovat ne oudot pallukat sinunkin näkökentässäsi – Video selittää | Uusi Suomi
http://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/78917-nama-ovat-ne-oudot-pallukat-sinunkin-nakokentassasi-video-selittaa" onclick="window.open(this.href);return false;

[video][/video]

Videossa on upeasti tuotu tiedettä ruohonjuuritasolle.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 15359
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 5 kertaa
Tykätty: 26 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#536

Viesti Andy » maalis 10, 2015, 23.57

Ilmiö on ollut tunnettu kohtuullisen pitkään. Lapsena ihmettelin äidilleni samaa ilmiötä. Hän kertoi että hän oli ihmetellyt sitä myös lapsuudessaan ja oli lopulta viety lääkäriin kun vanhemmat olivat olleet huolissaan mahdollisesta silmäsairaudesta. Lääkäri oli sitten selittänyt ilmiön juuri noin. Äitini on syntynyt 1943 joten tapaus sijoittunee 1950-luvulle.
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 275
Viestit: 87373
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 45 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#537

Viesti Mika » maalis 11, 2015, 00.00

Joo, varmasti tuota on tutkittu jo aikoja sitten, kun se kuitenkin on niin yleistä. En vain aiemmin ollut kuullut tuosta selityksestä. Toki jos olisin jostakin syystä alkanut huolestua ilmiöstä (enkä sano ettenkö olisi joskus sitä vähän niinkin pohtinut), varmaankin joku lääkäri olisi selittänyt sen minulle.

Ihminen on jännä otus. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Leiska
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 315
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Hokutoryu Jujutsu
Sivulajit: Potkunyrkkeily, Koden enshin ryu kenjutsu, BJJ
Tykännyt: 0
Tykätty: 0
Viesti:

Terveysuutisia

#538

Viesti Leiska » maalis 11, 2015, 00.48

Mulla varmaan pää sitten ignoree nuo floaterit, niinkun se siinä selitti :) Noita nopeita kyllä aina välillä näkyy ja turhan usein näkökenttä täyttyy kokonaan jostain valopilkuista

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 275
Viestit: 87373
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 45 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Terveysuutisia

#539

Viesti Mika » syys 24, 2015, 23.16

Toivottavasti tämä poikii jotakin. :)
Koirien käyttäytymiseen vaikuttavien geenien tutkimus saattaa auttaa löytämään syitä myös ihmisten psykiatrisiin sairauksiin. Professori Hannes Lohi puhuu jo varovaisesti alustavasti läpimurrosta ahdistuksesta ja arkuudesta kärsivien koirien geenien tutkimuksessa. Uudet löydöt saattavat osaltaan auttaa selvittämään, mikä merkitys geeneillä on esimerkiksi ihmisen sosiaalisiin fobioihin tai ahdistuneisuushäiriöihin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

MikkeM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1492
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Terveysuutisia

#540

Viesti MikkeM » syys 25, 2015, 05.21

Omat koirat on osallistuneet Lohen tutkimukseen, jotain tietoakin onsaatu koskien omia koiria.


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 kurkkija