Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

CrossFit

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

CrossFit

#331

Viesti Mika »

Ihan kevyet kisat, voi stana... lol

Vaikka superlaativeja pitäisi käyttää erittäin harkiten, ymmärrän kyllä jos tuollaisen kisan voittajaa kutsutaan maailman kovakuntoisemmaksi* mieheksi tai naiseksi.

*Kunto on terminä erittäin epämääräinen ja väljä. Mutta siksi se sopiikin tässä yhteydessä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CrossFit

#332

Viesti Mjölnir »

Naiset vetivät ensimmäisen lajin, 12 km pyöräily, kymmenen kierrosta 1,2 km rataa. Näytti lähetyksessä näkyneen kolmet kunnon lipat. Islannin naisista Davidsdottir ja Thorisdottir olivat kärkiporukoissa, kolmas islantilainen jäi parinkympin paikkeille 40 kilpailijan joukosta.

On se kumma, että noin pienestä maasta pääsee kolme naista karsinnoista loppuun saakka

Edit: Islannista on neljä naista!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CrossFit

#333

Viesti Mjölnir »

Miesten ensimmäisessä erässä Collins teki 30 ring muscle uppia aikaan 1:46. Ei mennyt unbroken
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 69
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

CrossFit

#334

Viesti Eppu »

Mjölnir kirjoitti: heinä 30, 2018, 16.40 Harjoittelun kannalta mielestäni ei myöskään pääsääntöisesti kannata vetää itseään loppuun harjoituksissa. Huomasin, että kun olkapääni oli loukkaantunut enkä pystynyt treenaamaan täysillä ennen kisoja, siitä oli itse asiassa hyötyä. Sellainen 85% suoritus on mielestäni parempi pidemmän päälle kuin vetää aina 100 lasissa.
Kova suoritus Mjölnir!

Sanomassasi piilee mielestäni tiukka totuus, joka aika usen unohdetaan, erityisesti CF-piireissä. Tämä korostuu harrastajissa, joille ohjatut CF-treenit tarjoavat oikeastaan kaiken fyysisen aktiivisuden elämässään. Halutaan ottaa siitä ajasta kaikki irti ja sitten revitään liian kovilla kierroksilla.

https://www.youtube.com/watch?v=LmsIkne ... e=youtu.be
Ben Bergeron on kovan tason valmentaja, useita Games-tason urheilijoita tallissaan. Videolla olevassa keskustelussa erottelee tiukasti sport- ja fitness-harjoittelun (Urheilu-CF ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kehittämiseen tähtäävä harjoittelu). Ydinsanoman voisi tiivistää: parempi mennä salille viitenä päivänä tekemään fiksusti jotain itselle sopivaa, kuin repiä 2-3 kertaa viikossa yli oman kapasiteetin ja yrittää epätoivoisesti palautua. Kuten Jari Sarasvuokin kertoi vaimonsa Virpin valmentajan filosofian olleen: "Vähän liian vähän on paljon, paljon enemmän, kuin vähän liian paljon".
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

CrossFit

#335

Viesti Ile »

Joo, pieni alipalautuminen on paljon vaarallisempaa kuin pieni ylipalautuminen.

Jälkimmäinen toistuessaan aiheuttaa ehkä esimerkiksi jotain sellaista, että saavutat vasta 13 kuukaudessa sen, minkä ihan optimaalisella tekemisellä olisit teoriassa voinut saavuttaa 12 kuukaudessa, mutta tällaisella viivästyksellä ei ole ainakaan kuntoilijalle mitään merkitystä - varsinkin kun se hyvä palautuminen mahdollistaa jatkuvan mukavan harjoitusvireen ja terveenä pysymisen.

Sen sijaan pieni alipalautuminen varsinkin kroonistuessaan saattaa aiheuttaa pitkäaikaisia ongelmia, tasannetta ja jopa takapakkia kehitykseen ja myös tekee harjoittelusta vähemmän nautinnollista ja pakottaa kenties pitämään taukojakin siitä, ja vastustuskykykin kärsii.

Itse en varsinaisesti ole kilpaurheilija ollut, mutta yli 30 vuotta on liikunnallista elämäntapaa takana ja yksi isoja oivalluksia on, että pitää uskaltaa palautua.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

CrossFit

#336

Viesti MikaM »

Mjölnir kirjoitti: elo 1, 2018, 20.29 Miesten ensimmäisessä erässä Collins teki 30 ring muscle uppia aikaan 1:46. Ei mennyt unbroken
Nyt täytyy kyllä kysyä selvennystä vikaan lauseeseen. Siis joku teki nopeammin? Vai onko tuo unbroken joku CF-termi?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 69
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

CrossFit

#337

Viesti Eppu »

MikaM kirjoitti: elo 2, 2018, 11.59
Mjölnir kirjoitti: elo 1, 2018, 20.29 Miesten ensimmäisessä erässä Collins teki 30 ring muscle uppia aikaan 1:46. Ei mennyt unbroken
Nyt täytyy kyllä kysyä selvennystä vikaan lauseeseen. Siis joku teki nopeammin? Vai onko tuo unbroken joku CF-termi?
Unbroken tarkoittaa keskeyttämätöntä sarjaa, eli jos pitää tehdä yhteensä 30 toistoa, 30 toiston sarja on unbroken (UB), jos taas tekee esimerkiksi 20+10, ei ole ub.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CrossFit

#338

Viesti Mjölnir »

Varmaan useimmiten ongelma on tosiaan se, että sekoitetaan fitness ja kilpa-CrossFit keskenään, ja ajatellaan, että tulee fitiksi treenaamalla CrossFit kisoja tai benchmarkkeja, kun se työ tehdään oikeasti muulla tavalla: oikealla ohjelmoinnilla, palautumisella ja ravinnolla
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CrossFit

#339

Viesti Mjölnir »

Eilen oli Games-historian rankin päivä; neljä kovaa lajia. Puolustava mestari Fraser johtaa, vaikka ei ole voittanut yhtään lajia

Totalissa, jossa on 12 min aikaa (4min / liike) tehdä kyykky-ykkönen, tiukka pystypunnerrus ja maastaveto, tehtiin kovia tuloksia, ottaen huomioon, että se oli jo kolmas laji
Kyykyssä kovin tulos oli n 200 kg, pystypunnerruksessa 108 kg ja mavessa 268 kg, kokonaistulos 570 kg!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 69
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

CrossFit

#340

Viesti Eppu »

https://www.boxrox.com/mass-firings-at- ... f-fitness/

CrossFit antoi kenkää neljällekymmenelle työntekijälleen, joka on noin 30-40% pääkonttorin väestä. Taustalla on ilmeisesti Glassmanin halu suunnata CrossFitin mediakuvaa kohti terveysfitnestä, pois päin urheilufitneksekstä.

Mielestäni ihan luonnollista bisneksenkin näkökulmasta. Isot massat tarvitsevat CrossFit-harjoittelun monipuolisuutta, mielekkyyttä ja soveltamista. Maailman fiteimmän etsinnän ympärillä pyöriminen on toki näyttävää, mutta koskettaa henkilökohtaisella tasolla niin kovin harvaa.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 69
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

CrossFit

#341

Viesti Eppu »

https://www.boxrox.com/regionals-is-gon ... k-in-2019/

Pikkuhiljaa alkaa tipahdella tietoa. CrossFit Games -karsintaprosessi menee uusiksi. Paikan kisoihin voi tienata jatkossa hyväksytyissä näyttökisoissa tai olemalla oman maansa kovakuntoisin. Jälkimmäinen ilmeisesti ratkaistaan aikaisemminkin käytössä oleen Open-vaiheen tavoin. Voidakseen saada maansa fiteimmän statuksen, tulee maassa olla virallinen CrossFit-sali.

Tästä muutoksesta täytyy saada vielä lisää tietoa ja katsoa ajan kanssa mitä tapahtuu. Äkkiseltään tämä tuntuu sekä kisojen tarpeettomalta kasvattamiselta, että paluuta takaisin ranchgamesaikoihin, jolloin kisoihin ilmestyi maailman kolkista ihmisiä, jotka halusivat kokeilla mitä crossfit on. Pikaheittona väittäisin, että moni kova jää rannalle (toisaalta nyt kovimmatkin siirtyvät kisailemaan myös muille kuin pääyhtiön järjestämille kisalavoille, tavoitteenaan Games-paikka) ja kisoihin ilmestyy satakunta/sarja sellaista kisailijaa, jotka eivät olisi aikaisemmin saaneet kutsua Regionaaleihin. Mahdollisuus osallistua on niin suuri houkutus ja kokemus, että ihmiset eivät sitä todennäköisesti jätä käyttämättä.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CrossFit

#342

Viesti Mjölnir »

LinnaMasters 2018- karsinta suoritettu eilen, Wod Connectin Leaderboard näyttää, että olisin ollut 6. sarjassani kisanneiden 32 joukosta.

Karsintalaji oli:
25 cal soutu
25m askelkyykkyä 50 kg levytanko rinnalla
20 leuanvetoa
20 varpaat tankoon
15 tangonyli burpeeta
15 rinnalleveto ja ylöstyöntö 50 kg
100 tuplanaruhyppyä
Ja sama käänteisessä järjestyksessä takaisin
Aikaraja 20 min, jokaisesta suorituksesta joka jää tekemättä yksi sekunti sakkoa.
Itsellä homma loppui 8 cal ennen että olisin päässyt maaliin aikarajassa. Tulos siis 20:08 min

Entinen kolleegani on huimassa kunnossa, on kai vielä palveluksessa eikä eläkkeellä, voitti karsinnan aikaan 19:15

Itselle tuplanaruhypyt olivat paha, alkuun pääsin kai 29 putkeen, sen jälkeen enintään 20 sarjoissa, välillä huomattavasti vähäisemmissäkin

Eiköhän tuolla kisapaikka kuitenkin irtoa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 69
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

CrossFit

#343

Viesti Eppu »

Tämän vuoden karsintalaji oli minun mielestäni onnistuneesti tehty. Vaatii konetta ja sopivaa taitotasoa liikkeiden suhteen, sisältää kehonpainoilua monipuolisesti ja ulkoisen taakan liikutteluakin parilla tavalla, ja kaikki yhdessä helposti mitattavassa paketissa. Mastersien taso on kyllä joka vuosi ilahduttavan kova, boxillamme moni junnukin kokeili tuota karsintaa, eikä se tosiaan ollut mitään skaalattua eläkelöyhyttelyä.

Leukojen loksuttelua: Järjestävä taho CF Hämeenlinna ei näemmä osannut tälläkään kertaa vetää kotiin päin ja suojella tavaramerkkiä, kun omat urheilijat eivät voittaneet yhdessäkään sarjassa ja sitten tuollaiset Mjölnirin kaltaiset unaffiliated-sedätkin pääsee ilman lisenssidollareita kärkikahinoihin.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CrossFit

#344

Viesti Mjölnir »

20ACF878-3D67-42B1-819A-BA8683B777BB.jpeg
Sieltähän se kisapaikka lohkesi.
Viime Kuntokarkeiloiden voittajakolmikko, Eli minä, Pelander, Kilpeläinen ovat kaikki mukana nyt LinnaMasterseissa. Otetaan revanssi

Toivottavasti itse kisoissa on joku maksimivoimalaji, luulen, että se on ainut tapa voittaa tuo entinen kolleegani Raution Antti, joka teki jäätävän tuloksen karsinnassa

40-44 vuotiaissa myös entinen työkaveri teki kovan vedon ja oli karsinnan toinen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

CrossFit

#345

Viesti tapsaattori »

Olivatko karsinnan lajit suhteellisesti kestävyyspainotteisia?
Mun on vähän vaikea hahmottaa millaista suorituskyvyn eroa kisassa minuutin ero tarkottaa. Happokestävyyttä ja hapenottokykyä tarvittaneen kuitenkin merkittävästi, jotta just vaikka naruhyppyihin saa herkän liikkeen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa