Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hivenainelisät

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Käytätkö hivenainelisiä

Kyllä
46
63%
En
27
37%
 
Ääniä yhteensä: 73

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Hivenainelisät

#1

Viesti Andy »

Käytättekö mitään hivenainelisiä? Siis lähinnä vitamiineja tai kivennäisaineita. Makroravinnelisiä kuten proteiineja tai urheilujuomia ei siis lasketa. Oletteko huomanneet vaikutusta?

Itse olen ryhtynyt käyttämään Vitatabs MAXI monivitamiinitabletteja, joissa on suunnilleen kaikkia tarvittavia hivenaineita päivän saantisuosituksen verran. Syön kyllä kohtuullisen monipuolisesti,mutten usko tuosta olevan ainakaan haittaa urheilijan kulutuksella. Mitään erityistä en kyllä ole huomannut noiden käytön aloittamisen jälkeen, ellei vääristynyttä huumorintajua lasketa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#2

Viesti Mika »

Tokkopa noista urheilevalle ihmiselle on mitään haittaa, jos muuten syö normaalisti (ettei esim. juo 10 litraa maitoa päivässä tai jotakin muuta epänormaalia). Asetetut rajat ovat tarkoituksella hieman konservatiivisia. Ihan hyvä näin.

Tietenkään niitä ryynejä ei kannata rouhia kymmeniä päivässä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#3

Viesti fatman »

Olen reilun viisitoista vuotta napostellut säännöllisesti vähintään C-vitamiinia ja jotain monivitamiinia. Tällä hetkellä otan C:tä 1000-1500 g ja yhden monivitamiinin päivässä. Ehkä turhaan, mutta kun katselee noita "tavallisia" pulliaisia, jotka sairastavat nuhakuumeen tai pahempaa useita kertoja vuodessa niin ehkä olen oikeilla jäljillä. Itselläni flunssa tarkoittaa vain normaalia pahempaa räkäisyyttä. Kuulun kuitenkin ns. riskiryhmään astmani ja pölyallergiani vuoksi. Kuumetta on suunnilleen joka toinen vuosi ja se tavallisesti kestää yhden päivän.
Tottakai pyrin myös syömään monipuolisesti. Vihannes- ja hedelmäosastoa syön silti mielestäni liian vähän.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
SammyB
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 389
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#4

Viesti SammyB »

fatman kirjoitti: Tällä hetkellä otan C:tä 1000-1500 g
Aika paljon :o
No joo, varmaankin milligrammoista oli kuitenkin puhe. Tosin sekin on kai aika paljon. Poistunee jo virtsan mukana ylimäärät...?
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#5

Viesti Panu Suominen »

Käsittääkseni C- vitamiini ei varastoidu kehoon, joten sen liikakäytöstä ei ole haittaa. Toisaalta keskityn enemmän koneisiin kuin ihmisiin, joten minun tietoihin ei paljon kannata luottaa. Tosin tuo kilosta puoleentoista on todelakin aika paljon.. :)

Ai, niin ja vastauksena Andylle, niin napsin Multivita Plus pillereitä 1 per päivä.
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#6

Viesti renne »

Panu Suominen kirjoitti: Käsittääkseni C- vitamiini ei varastoidu kehoon, joten sen liikakäytöstä ei ole haittaa. Toisaalta keskityn enemmän koneisiin kuin ihmisiin, joten minun tietoihin ei paljon kannata luottaa. Tosin tuo kilosta puoleentoista on todelakin aika paljon.. :)

Ai, niin ja vastauksena Andylle, niin napsin Multivita Plus pillereitä 1 per päivä.
Olet oikeassa, ylimääräinen C-vitamiini virtaa virtsan mukana pois. C-vitamiinin liikakäyttö voi aiheuttaa kuitenkin ihon kutinaa.
We're all given some sort of skill in life. Mine just happens to be beating up on people.
Sugar Ray Leonard
Kickboxing Team
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#7

Viesti mronkain »

Kalaöljyä syön (nyt on taas lopussa, pitäisi ostaa) ja talvisin D-vitamiinia. Magnesiumia silloin tällöin, kalkkia samoin. Nyt on kaapissa myös multi tabs -putkilo. Kalaöljy ja D-vitamiini ovat mielestäni saaneet olon selvästi virkeämmäksi ja jaksavammaksi pimeään vuodenaikaan. Magnesium auttoi joskus lihaskipuihin.

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#8

Viesti Mika »

C-vitamiini on tosiaan vesiliukoinen, mutta se voi silti säilyä kehossa jopa kolme kuukautta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Re: Hivenainelisät

#9

Viesti Jukka Suominen »

Andy kirjoitti: Itse olen ryhtynyt käyttämään Vitatabs MAXI monivitamiinitabletteja, joissa on suunnilleen kaikkia tarvittavia hivenaineita päivän saantisuosituksen verran.
Kuinka kauan olet käyttänyt? Saa jotain kuvaa siitä miten nuo toimii.
Itse en käytä yhtään mitään ravinnelisiä enkä ole varmaan 10 vuoteen syönyt mitään lääkettä mihinkään, ei edes asperiinia. Poikkeuksena armeijassa joku pakollinen rokotus.
Kiinnostaa vaan tietää kannattaako noita popsia, kun kaikki niitä tuntuu käyttävän. Parempi puoliskoni syö päivittäin jos jonkimmoista vitamiinipilleriä ja tuntuu olevan aina flunssassa tai joku kolotus jossain. Samaa ruokaa syödään, pelkkää kasvispöperä lähinnä. Itse en ole ikinä kipeä, ei edes flunssaa. Ajattelin vaan että voisko noilla olla sittenkin jotain käyttöä.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#10

Viesti Elina »

Noh, tutkimusten mukaan urheilijoiden vitamiinien ja mineraalien tarve on lisääntynyt. Mutta urheilijat tosin syövät myös enemmän, joten jos syö monipuolisesti ja terveellisesti, niin vitamiini- ja mineraalilisien tarvetta ei välttämättä ole. Toisaalta taas siitä ei välttämättä ole haittaakaan, jos syö matalapitoisuuksista lisää (otan myös itse ravintopuolen kannalta huonoina päivinä yhden).

Oliko tarpeeksi savolainen vastaus? :D
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#11

Viesti Simpanssi »

Tuosta c-vitamiinista valmistui juuri tutkimus, jonka mukaan se lyhentäisi flunssan tms sairastamisaikaa, mutta ei juurikaan estäisi sen tarttumista tms.

Eli kipeänä kannattaa nappaila sitä c-vitamiiniä.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#12

Viesti sivarinlötkö »

Tavallista c-monivitaa.
Kuvake
Daun
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 234
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Kankaanpää

#13

Viesti Daun »

Pirkan monivitamiini pillereitä tulee napsittua.
Hate is a place where a man who can't stand sadness goes.
dop
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 363
Lauteille: Maaliskuu 2005

#14

Viesti dop »

Pirkkaa täälläkin, ja kalsium + D. Nyt kolme päivää ilman vitamiinitabuja, and i'm getting the bad vibes..
griip
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#15

Viesti griip »

B-vitamiinia päivittäin, magnesiumia melkein päivittäin ja harvemmin multi-tabsia.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa