Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Training for Warriors (TFW)

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Training for Warriors (TFW)

#1

Viesti Eppu »

Mjölnir kirjoitti: marras 13, 2018, 18.52 Niin, itse suosittelen TFW-systeemiä jos haluaa kuntoilua ja terveysliikuntaa, kilpa-CrossFit ei ole siihen optimaalinen vaihtoehto
onhan se tietty ihan loogista olla suosittelematta kilpaurheilua kuntoliikunnaksi :D
Brändihaaste tulee siitä kun CrossFittiä mainostetaan kisoilla, mutta oikeasti metodissa ei ole kyse kisailusta. Nyt meneillään oleva ryhtiliike on selvästi Glassmanin aggressiivista kampanjointia lajin palauttamiseksi "kansalle" (rahan perässä, tietysti). Jos muuten katselee CrossFit mainsiten treenejä 2000-luvun alusta, niin niillä ei ole mitään tekemistä sen ring-hspu crossfitin kanssa, miksi lajia väännettiin muutama vuosi sitten. Tavallaan firma on siis tekemässä paluuta juurilleen ja pyrkii korjaamaan julkikuvaansa sen sisältöä vastaavaksi - boxeilla se jumppa on koko ajan ollut jumppaa kaikille.

TFW:n ja cf:n vertailu on muuten varmaan ihan oiva uusi juoni, sillä ainakin itselleni vieras menetelmä ja paikalla on asiantuntija. Onko isoin ero metodissa, bisnesmallissa vai nimessä? TFW on ilmeisesti pyrkinyt puhtaaseen jumppabrändiin, eikä kyseisen organisaation nimissä kilpailla? Olen myös ymmärtänyt, että kyseessä ei olisi open source -malli, vaan lisenssisalien treenejä ohjailtaisiin ylätasolta?

Ylipotkija: Jaettu CrossFit-ketjusta.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#2

Viesti Mjölnir »

TFW affiliaateilla on pääsy tietokantaan, jossa ohjataan treenejä. Itse en kuitenkaan ole tai ollut koskaan affiliaatissa töissä, niin en tiedä tarkasti systeemiä, mutta level 1 ja 2 sertifioituna ohjaajana voin avata Rooneyn ajatusta TFW:stä

Kyseessä on siis nimenomaan "fitness" -brändi, jolla on iskeviä sloganeita ja perustuu pääasiassa toiminnalliseen harjoitteluun. Toiminnallisuudellahan tulisi siis tarkoittaa sitä, että millaista suorituskykyä henkilö tarvitsee elämässään, työssään tai urheilussaan ja näitä kykyjä sitten parannetaan.

TFW-konseptina lähtee siitä, että kuntoilijan pitää löytää neljä tuntia viikosta aikaa harjoittelulle, 8 tuntia yössä nukkumiselle ja syötävä terveellisesti. Tähän on olemassa "Warrior 20" lista, jonka sisältäviä aineita tulisi syödä. Kaikenkaikkiaan systeemi on yksinkertainen ja sen noudattaminen (niin liikunta, uni kuin ravinto) ei vaadi paljoa.

Rooneyn tausta urheilijana on vaikuttanut siihen, että sprintit ovat aika suuressa osassa, eli monet kuntopiirit sisältävät sprinttejä, koska "ehkäpä ihmisen toiminnallisinta voimaa on liikuttaa omaa kehoaan mahdollisimman nopeasti"

TFW:n viikkotreeni rakennetaan suunnilleen seuraavien periaatteiden mukaisesti: 4D 4E, Four days (in a week) Forever. Eli fitness on elämän kestävä projekti, joka edellyttää neljä treeniä viikossa, järkevän suhteen palautumisen, unen ja ravinnon kanssa.

Viikon neljästä treenistä kaksi on voimaharjoitusta ja kaksi on kuntopiirityyppisiä. Kuntopiirinä käytetään esimerkiksi "Hurrikaaneja" (TFW:n tavaramerkkikuntopiiri) tai levytanko/kahvakuulakomplekseja taikka "energy circuiteja", joiden tarkoitus on kuluttaa tehokkaasti energiaa. Taustalla näissä on idea HIIT-harjoittelusta ja intensiivisen harjoittelun jälkeen jatkuvasta hapenkulutuksen positiivisista vaikutuksista.

TFW:n "tavaramerkki"-kuntopiiri, eli Hurrikaani (Hurricane) tarkoittaa HIIT-harjoittelua, jossa ensin esim juostaa radalla tai matolla ja sen jälkeen tehdään pari muuta liikettä noin minuutin kestävinä erinä kolmesti, jonka jälkeen on palautuminen. Tämä toistetaan kolme kertaa (eli 3 x 3 min kuten kamppailu-urheilun erät). Juoksu voidaan korvata myös naruhyppelyllä, kelkantyönnöllä, seinäntyönnöllä, paikallaanjuoksulla, kuminauhajuoksulla jne.
Hurrikaanien level määrittää sen "vaativuuden", eli 1 level on pelkkä juoksu, esim 15 sek sprintti ja palauttelu, kunnes syke on 120. Level 2, 15 sek sprintti ja liikepari, jossa on kevyitä kehonpainoliikkeitä tai kuntopalloliikkeitä, esim etunojapunnerrus ja vartalonkierrot kuntopallolla. Level 3 on kevyin painon tehtävät levypaino/kahvakuulaliikkeet juoksun kaverina, Level 4 on raskaat kehonpaino/levypainoliikkeet (esim dippi, leuanveto, maastaveto isommalla kuormalla), level 5 on vahvamieslajin liikkeet juoksun kaverina. Palautusaikoja ja työaikoja voidaan varioida tarpeen mukaan, sekä esim kamppailu-urheilijalla sprinttiin kaverina voi olla myös säkin lyömistä tai välineitä jne.

Voimaharjoitus on joko ylävartalopäivä tai alavartalopäivä. Ylävartalopäivänä tehdään joko pystypunnerrus tai penkkipunnerrus ja sille vastaliike, eli vetävä saman akselin suuntaan. Esim pystypunnerrus-leuanveto, penkkipunnerrus-rengassoutu tai kulmasoutu. Alavartalopäivänä tehdään joko kyykky ja vatsat tai maastaveto ja vatsat. Sarjojen määrää ja toistojen määrää voidaan varioida, mutta perusperusperusperiaate on, että tehdään lämmittelysarjat ja 3 x 8 toistoa varsinaisena työsarjana.

Rooney sanoo, että jos pitäisi määritellä mitä TFW on, niin se on mahdollisimman puhtaita ja raskaasti tehtyjä perusliikkeitä, esim etunojapunnerrus tai tiukka leuanveto ja sprintit.

Itse käytän, ja meillä Heraclesilla on käytetty, TFW-tyyppistä harjoittelua jo pitkään, sekä personal trainer - hommissa ja Cross Training -treenien vedossa suurimmaksi osaksi tehdään tämän metodin mukaan.

Oma kilpa-CrossFit-harrastus on sitten eri asia, mutta kisavalmistautumisen ulkopuolella treenaan itse TFW -menetelmällä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#3

Viesti Mjölnir »

Jos homma kiinnostaa enemmän, niin kannattaa tilata kirja Warrior Cardio, joka kertoo tästä kuntopiirihajoittelusta enemmän esimerkkejä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Training for Warriors (TFW)

#4

Viesti Eppu »

Äkkiseltään vaikuttaa, että kaikissa toiminnallisen harjoittelun metodibrändeissä kyse on pitkälti samasta tavarasta, omiin papereihin käärittynä. Samoista asioista käytetään omia käsitteitä, kuten metcon/hurricane ja kaiken taustalla on pyrkimys tuottaa tavalliselle kansalle monipuolinen, turvallinen ja elämänlaatua parantava kehityskäyrä - kovalla asenteella ja iskusanoilla höystettynä.

Markkinointibisneksessä ja tienaamisessa mukaan astuu kilpailu, jota ei voiteta olemalla samaa mieltä samasta asiakaskunnasta kilpailevien kanssa. Hyvä esimerkki tuosta on tuo Rooneyn korostama "puhtaat perusliikkeet ja tiukat leuanvedot", joka on toiminnallisen harjoittelun isoimman brändin julkikuvalle päinvastainen veto.

https://functionalbodybuilding.net/
Funktionaalinen kehonrakennus on omanlaisensa esimerkki brändäämisestä ja kilpailusta. Games-tason urheilija Marcus Filly vetoaa myös ulkonäkökeskeisiin tavoitteisiin. Tiukan CF-kunnon lisäksi pumpataan välillä habat isoiksi. Mies oli käsittääkseni aikanaan CF-HQ:n palkkalistoilla, mutta tuollainen ulkonäköpumppaus ei mahdu CF:n brändiin, joten sai kenkää tai muutoin siirtyi aloittamaan "uuden lajin".

TFW:n liikemallissa näyttää olevan isossa roolissa juuri bisnes. On leveleitä, kirjoja, dvd-matskua ja muuta maksullista tietokantaa. Näköjään kun menee ensimmäistä kertaa affiliaattisalin sivuille, tulee ponnahdusikkuna, jossa tarjotaan valmentajakoulutusta - ei mielestäni välttämättä ihan omiaan madaltamaan kynnystä lähteä nollapohjilta tai takamatkalta. Toki varmasti jo nimeen liitetty "warrior" on ollut tietoinen valinta, mutta mielestäni ristiriidassa elinikäisen ja terveen kuntoliikunnan kanssa.

Itse ajattelen, että tärkeintä on levittää gospelia, ja mitä useammalla eri nimellä tai vetoamistavalla sitä liikkuu, sitä useammille ihmisille se leviää. Ben Bergeronin sanoin: "Mitä teemme sillä tulevaisuuden 120 vuoden eliniällä, jos siitä viimeiset viisikymmentä vuotta ollaan autettavina hoitokodissa?"
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#5

Viesti Mika »

Kävin Martin Rooneyn ensimmäisellä Suomen-seminaarilla joskus kymmenisen vuotta sitten. Tällä alueella jossakin on ketju aiheesta. Seminaarin jälkeen juttelimme noin tunnin verran. Tiedän aika tarkkaan, mikä Martin Rooneyn tietotaitotaso siihen aikaan oli.

Kyse onkin tosiaan siitä, että kuka treenaamiseen perehtyneistä lukemattomista ihmisistä haluaa ja sitten vielä osaa tehdä siitä liiketoimintaa.

Lainaan pari sivua tuosta Martinin mainitusta kirjasta.

During the Category 1 Hurricane, for example, youmight run a 20-second sprint on the treadmill and get your heart rate up to 185
beats per minute. You could then wait until your heart rate gets down to 120
beats/minute before starting the next sprint. The beauty of this Training for
Warriors approach is that it makes the interval correspond to the fitness
level of the participant.

mr2.png

Kirjan alussa kerrotaan perustietoa treenaamisesta. Jollekulle treenaamiseen vasta kunnolla perehtyvälle tuo on varmaan ihan hyvä opus.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#6

Viesti Mjölnir »

Martin itse selittää tätä Training For Warriors - nimeä sillä, että "olemme sotureita fitneksen puolesta taistelussa pahoinvointia ja ylipainoa vastaan" :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Training for Warriors (TFW)

#7

Viesti Eppu »

Vaikka onkin asiaa, kuulostaa silti vähän jälkikäteen keksityltä :D Tässä vaan siis subjektiivinen käsitykseni. Muistelin tämän keskustelun synnyttyä, että hankin netistä aikoinaan TFW-dvd:n, koska kyseessä piti olla kaikista kovimpien vapaaottelijoiden ja muiden pahapeppujen järjettömän kondiksen salaisuus. Kyseessä ei kuitenkaan ollut varsinainen harjoittelu-dvd, tai sitten toteutus oli todella amatöörimäinen, sillä kyseessä oli vain usean tunnin juoneton pätkä, jossa kuvattiin jumppaavia ihmisiä ja miten Rooney heille välillä yritti taukojen aikana verbaalisesti selittää, miksi tehdään mitäkin.

Mielenkiinnosta vierailin useammankin TFW-affiliaatin sivuilla. Suuressa osassa selaimeen aukeaa valmentajakurssia tyrkyttävä mainos tai asia tulee sivuilta muuten todella nopeasti esille. Olen aina pitänyt kyseistä markkinointimenetelmää jotenkin erikoisena. Ymmärrän pienten ja laajenemiseen pyrkivien konseptien/brändien kykenevän näin parhaiten levittämään ideaansa suhteessa resursseihinsa. Oma ajatukseni on kuitenkin luotaan poistyöntävä: jostain konseptista kiinnostuneen ihmisen perehtyminen aloitetaan valmentajakurssilla, jonka jälkeen hän liikkuu maailmalla "sertifioituna valmentajana". Mieleen tulee yhden jos toisenkin brändin valmentajaedustajia, joiden käytännön referenssit eivät kuitenkaan ole ihan sitä, mitä esimerkiksi mediassa ja saleilla valmentajina esiintyviltä kaipaisi. Eihän kaupallisilla valmentajakursseilla oikein viitsitä hylsyjäkään antaa.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#8

Viesti Andy »

Treenataanko TFWssa peruskestävyyttä ollenkaan?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#9

Viesti Mika »

[mention]Mjölnir[/mention] ohjasi tänään yhden HIIT-ryhmäni treenit. Treenasin mukana koko ajan. Välineitä olivat mm. kuntopallo, vastuskumit, hyppynarut ja tekniikkatikkaat. Oli kyllä ihan mahtava treeni tämä TFW:n yksi Hurrikaani. :kiitos:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#10

Viesti Mjölnir »

Tämä oli lähinnä ns. Kakkostason hurrikaania, jossa tehdään juoksua ja kehonpainoa/kuntopalloa. Kolmostaso on juoksu+Kevyet painot/kahvakuulat, nelonen raskaammat painot ja raskaat kehonpainoliikkeet kuten leuanveto ja dippi. Viitostasossa tehdään strongman - liikkeitä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#11

Viesti Mjölnir »

Tuollainen treeni oli helppo keksiä vauhdissa sen mukaan, mitä ihmiset osaavat ja montako treenaajaa on, ja mitä välineitä käytössä. Perusperiaate on 3 min erät ja harrastajien tason mukaan pidetään tauko erien välillä, tänään tauot olivat n minuutti ja eriä tehtiin kai n 6? Eli intensiivivaihe kestää n 20 minuuttia, sellainen on tyypillinen hurrikaani
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#12

Viesti Mjölnir »

Tyypillistä amerikkalaista mainoshypetystä, mutta tässä Martin selittää taustoja
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#13

Viesti Andy »

Andy kirjoitti: joulu 10, 2018, 22.45 Treenataanko TFWssa peruskestävyyttä ollenkaan?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#14

Viesti Mika »

Olihan tuo hyvä video. Ja Martin mainitsi Suomen. :D

Andy, taitaa olla niin, että nämä harjoitusmuodot ovat enemmänkin erikoistuneita eivätkä niinkään kaikkia fyysisen harjoittelun osa-alueita kattavia.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Training for Warriors (TFW)

#15

Viesti Mjölnir »

Andy kirjoitti: maalis 19, 2019, 22.28
Andy kirjoitti: joulu 10, 2018, 22.45 Treenataanko TFWssa peruskestävyyttä ollenkaan?
Training For Warriors - nimisessä fitness-konseptissa ei treenata erikseen peruskestävyyttä
Treenit ovat voimatreeni tai hurrikaan,
voimatreeni on yläkroppa tai alakroppa
hurrikaani on esim kahvakuula/tankokompleksi / kuntopiiri taikka hurrikaani -niminen kuntopiiri, jossa yhdistetään sprinttejä ja kehonpaino, kuntopallo, kahvakuula, levytanko tai voimamies-liikkeitä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa