Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Apuja ruokavalioon

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Apuja ruokavalioon

#1

Viesti Reba » maalis 4, 2018, 17.46

Oon viime vuodet keskittynyt punttiin ja treenannut tavoitteellisesti personal trainerin ohjein.
Nyt haluan keskittyä enemmän thainyrkkeilyyn ja mulla on ollut hankaluuksia saada ruokailuja siihen pisteeseen että jaksaa lajitreenit.

Ongelmana on reaktiivinen hypoglykemia ja 10-12 kg ylipainoa, ja kolme vuotta sitten koettu ylikunto jonka jälkeen paino ei liikahda alas vaan ennemminkin nousee, söi vähän tai paljon.

Aloitin thaitreenit ja ruokamäärää piti lisätä. Verensokeri heittelee. En oo selvästikään löytänyt vielä hyvää tapaa syödä että energiaa riittää.

Löytyisikö täältä apuja? Löytyykö täältä pt:tä joka hallitsee kamppailijan ruokavalion?


Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2224
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori
Tykännyt: 6 kertaa
Tykätty: 5 kertaa

Apuja ruokavalioon

#2

Viesti Jopo » maalis 5, 2018, 19.30

terveyskirjasto kirjoitti:Reaktiivinen hypoglykemia voidaan tehokkaasti estää noudattamalla ruokavaliota, jossa vältetään nopeasti imeytyviä (nopeita) hiilihydraatteja. Hiilihydraatteja voi turvallisesti nauttia, jos ne ovat "hitaita" eli kuitupitoisia, esim. ruisleipä ja muut täysjyväleivät. Jos oireita silti esiintyy, välipala ennen kuin oireita yleensä esiintyy, usein estää ne.


Oisko vaikka tuo mitään alkajaisiksi?
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille

Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Apuja ruokavalioon

#3

Viesti Reba » maalis 5, 2018, 21.16

Tuo on jo tiedossa, tosin kun on se päivä kun verensokeri ailahtelee niin parempi on syödä sekä nopeita että hitaita hiilareita sekä proteiinia.
Jännä maininta välipalasta ennen oireita. Kun sen aina tietäisikin etukäteen milloin se tipahtaa!


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 kurkkijaa