Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Endomondo

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Endomondo

#1

Viesti katar »

Onko kellään käyttökokemusta tästä? On siis Samsungiin käyvä appi, jolla mitataan liikkumista. Nyt itsellä ongelmana, että mittaa aikaa mutta ei matkaa. GPS on päällä ja silti sama juttu pariinkin kertaan: Kellään tietoa mistä moinen johtuu? Ja onko suositusta jostain toisesta vastaavasta, joka mittaisi matkaa ja aikaa???
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Endomondo

#2

Viesti Ile »

Mun lähipiirissä mittaa kyllä matkaakin ja toimii pääasiallisena juoksusovelluksena. Kävin juuri äsken vielä tsekkaamassa, että reitit ja matkat näkyy netissä.

Muistelen tosin, että satunnaisesti saattanut olla jotain ongelmaa mutta käsittääkseni siis pääasiassa toimii.

Edit. En siis tiedä mistä johtuu :)
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Endomondo

#3

Viesti YJT »

En ole Endomondoa kokeillut, mutta voi olla että jos käynnistät puhelimen GPS:n ja heti perään Endomondon, niin sen voi olla vaikeuksia "saada kiinni" siitä GPS:stä. Tällaista olen ollut havaitsevinani useammallakin treeniapsilla, eli kannattaa antaa puhelimen paikallistaa itsensä ensin GPS:llä (yläpalkkiin tulee GPS-symboli), ennen kuin käynnistää treeniohjelman.

Lisäksi olen huomannut, että jollakin puhelimella oli aika paljon eroa siinä, missä taskussa puhelinta piti lenkin aikana. Housun taskussa mittaus tuntui olevan epätarkempi, mutta kun hankin olkavarteen kiinnitettävän kotelon niin GPS sai paljon nopeammin kiinni signaalista ja reitti tuntui hyppivän paljon vähemmän tien sivussa kun katseli lenkkiä jälkikäteen. Varmaan on puhelinkohtaisia eroja paljonkin.

Noita vastaavia appsejahan on vaikka kuinka paljon, esim Sportstracker, Runkeeper, Nike+ Run club, Asics, Runtastic, jne. En ole sillä tavalla näitä erilaisia testaillut, mutta Fitness22:n ohjelma Running Distance Tracker+ vaikuttaa aika hyvältä. Minulla on ollut käytössä saman firman muita treeniappseja, ja olen tykännyt niistä. Tässäkin on kaikenlaisia juoksuohjelmia pelkän juoksun seurannan lisäksi. Lähinnä kysymys kuuluu, missä vaiheessa muuttuu maksulliseksi, ja paljonko se sitten maksaa. Kokemusta juuri tästä ohjelmasta ei kuitenkaan ole.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Endomondo

#4

Viesti AlexMachine »

Minulla käytössä. Noin 1000km kellotan Endomondolla vuodessa. Kun Käynnistää Endomondon, odotatko että oikeassa alakulmassa näkyvä GPS logo näyttää vihreää OK merkkiä? Joskus kun mittaamisen aloittaa eikä ole kiinni GPSssä niin ei tahdo löytää. Vaimolla on Haglöfsin vanutakki jossa windstopper kalvo, blokkaa ajoittain puhelimen signaalia ja sitä kautta myös softan.
Onhan puhelimen asetuksissa annett7 Endomondolle lupa käyttää paikannusta ym?
Olen kokeillut muutamia vastaavia softia mutta pidän Endomondosta.
Oletko koittanut poistaa softan ja asentaa uudelleen?

Edit. Android laitteissa Endomondo ei voi mitata matkaa jos virransäästö/sleep mode on käytössä.
Samsungissa -> Access Battery settings -> App Power Saving -> Details >- Endomondo -> Disabled
The beatings will continue until morale improves.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Endomondo

#5

Viesti katar »

kiitos vinkeistä, pitää tarkistaa noi virransäästöjutut, ne oli ainakin jossain välissä käytössä meinaan
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa