Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Harrastatko liikuntaa riittävästi?

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Ylipotkija: valvoja

Täyttyvätkö viikkoliikuntasuositukset kohdallasi säännöllisesti?

Kyllä
6
32%
Osittain
4
21%
Ajoittain (joinakin viikkoina kyllä, joinakin ei)
5
26%
Eivät
4
21%
Muu vaihtoehto (mikä?)
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 19

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 10676
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kalajoki
Tykännyt: 62 kertaa
Tykätty: 51 kertaa

Harrastatko liikuntaa riittävästi?

#16

Viesti flammee » tammi 25, 2018, 18.31

Kun tulee pitkikseltä ja on uupunut ja on kalorivajetta jotain 1500 kcal, niin kyllä se tuo ylempi kaava on toimivampi, vatsakin herkemmin oireilee jos sinne tunkee silleen määrällisesti liikaa tavaraa. Kalorivajetta ei kait tarvi kokonaan paikata heti, mutta kyllä se herkästi tulee sitten yöllä vielä suurempi nälkä, jos liian vähän syö ja sillä sitten menee myös yöunet pilalle, niin se negatiivinen vaikutus on vielä suurempi. Eli tonni jotain pikasafkaa joka menee sukkana sisään aiheuttamatta sivuvaikutuksia ja sitten hetken päästä, kun tulee nälkä, voi syödä päälle normaalin aterian. Tokikaan kyseessä ei ole pelkkä optimointi, vaan myös sellanen nautiskelujuttu. Eihän rehutkaan pahaa ole, mutta kyllä mieli tekee enemmän pizzaa pitkiksen päälle.


Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3237
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 21 kertaa
Tykätty: 64 kertaa

Harrastatko liikuntaa riittävästi?

#17

Viesti MikaM » tammi 25, 2018, 18.41

Varsinkin, jos tietäs, mikä on pitkis.
Itellä ollu periaate just vähän päinvastoin, kun tossa kuvassa tai tekstissä, oikeestaan. Syön just, mitä sattuu tekemään mieli tai on tarjolla. Joka kyllä on toisinaan myös terveellistä. Syön harvoin määrääni enempää ja paino on kohdillaan, samoin energiat. Kolesteroolit aina ollu just aavistuksen yli viitearvojen, mutta tämä on debatin alanen asia muutenki. Go figure.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2738
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: CF
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW
Tykännyt: 19 kertaa
Tykätty: 57 kertaa

Harrastatko liikuntaa riittävästi?

#18

Viesti Eppu » tammi 25, 2018, 19.57

Ok, eli henkilökohtaiset mieltymykset ja tuntemukset.

Googlasin triathlonistin ruokavalion peruspilarit. Tuossa esitellään omaa mutuani tukeva käsitys aktiivisuutta tukevasta terveellisestä ruokavaliosta. Jutun lopusta löytyvä lista suositeltavista ruoka-aineista korostaa sitä, että kannattaa myös valita minkälaisia hiilareita, proteiineja ja rasvoja syö.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja -treenipäiväkirja

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3237
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 21 kertaa
Tykätty: 64 kertaa

Harrastatko liikuntaa riittävästi?

#19

Viesti MikaM » tammi 25, 2018, 20.06

No mä en juuri koskaan syö mchese pafkaa. Viimeksi kun erehdyin, niin tuli ihan fyysisesti huono olo. Ei vaan oo mua varten, eli kevennetään sen verran. Eli ihan ruokaa menee. Ja se on mun käsittääkseni askel numero yksi. Ja ite tekemä paras: eilen oli Vorschmack alkuun ja naudan paistia punaviinikastikkeessa perään.... (okei, okei, Vorschmack tuli purkista..., mutta muusi oli omaa)
Tuosta liikunnasta, olin laskurissa ja se totes, ei kysyny, että liikunta tulee harrastettua tarpeeksi, ihan katsomalla... röyhistelyn paikka. Tai sit se oli ihan virkaheitto...
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3471
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WTF Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Tykännyt: 155 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Harrastatko liikuntaa riittävästi?

#20

Viesti Puni » tammi 28, 2018, 13.09

Vihdoinkin kerkesin lukemaan säiettä. Oma huomioni, noin lyhyesti, vaikuttaisi siltä, että kun aiemmin on juuri tuota kovaa mutta harvoin -menetelmää ja se ei ole toiminut, nyt kierroksessa on seisomatyö ja loikoilun minimointi noin yleisesti. Vaikuttaisi, että olen pirteämpi kun aiemmin, vaikka univelkaa ja perhedraamaa on piisannut enemmän.

Ergo johtopäätökseni on se, että kovaa treeniä en niinkään tarvitse systemaattisesti, mutta matalan tehon tekemistä pitää olla aamusta iltaan. Sattuneesta syystä nyt on motivaatiolisää kevätkaudelle, niin ajetaan tällä vaikka vuoden loppuun niin osaa jotain pitempiaikasia havaintojakin anaalisoida.
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen

(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 kurkkijaa