Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Laihduttaminen

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#16

Viesti Vlad Tepes »

sivarinlötkö kirjoitti: No kun minä en laihduta peiliä varten, olen ihan tyytyväinen ulkonäöllisesti omaan kroppaani, joten ei se peili kauhean hyvä mittari aina ole. Suurempi motivaattori on terveys, kun on jo toisinaan pientä häikkää sydämen kanssa.
Kaikki ylimääräinen läski on haitaksi liikunnan kannalta. Peili on armoton mittari koska et voi paeta lukujen taakse. Peilin kautta näet onko sinulla selkeästi löysää läskiä liiaksi. Minulla ainakin on. Paino on noin 90 kg. Ilman tuota läskikuormaa voisi arvioida ehkä 75 - 80 kg.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihduttaminen

#17

Viesti tabitha »

mronkain kirjoitti: Ne pienet naposteluporkkanat (ja muutkin hedelmät ja vihannekset) ovat todella hyviä kun nälkä yllättää ja/tai tekisi mieli jotain mässyä.
Jos mässyä tekee mieli, ole puoli vuotta ilman mässyä. Sen jälkeen ei ihan oikeasti enää tee mieli mässyä. Itselläni on jo loppunut himo karkkiin, jätskiin, voihin ja sipseihin. Valkoiseen leipään ei vielä ole täydellisesti.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Ameepa
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 595
Lauteille: Maaliskuu 2005

#18

Viesti Ameepa »

Mulla ainakin tuota mahaa kasvattaa, tai vähintään ylläpitää mieletön himo pizzaan. Se oluenjuontikaan ei välttämättä oo se paras lääke.
Tarinoita yöelämän sankareista: http://ameepa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#19

Viesti sivarinlötkö »

Vlad Tepes kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:No kun minä en laihduta peiliä varten, olen ihan tyytyväinen ulkonäöllisesti omaan kroppaani, joten ei se peili kauhean hyvä mittari aina ole. Suurempi motivaattori on terveys, kun on jo toisinaan pientä häikkää sydämen kanssa.
Kaikki ylimääräinen läski on haitaksi liikunnan kannalta. Peili on armoton mittari koska et voi paeta lukujen taakse. Peilin kautta näet onko sinulla selkeästi löysää läskiä liiaksi. Minulla ainakin on. Paino on noin 90 kg. Ilman tuota läskikuormaa voisi arvioida ehkä 75 - 80 kg.
Liiaksi _mitä varten_?
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Re: Laihduttaminen

#20

Viesti Jarppa »

sivarinlötkö kirjoitti: Ei löytynyt ihan vastaavaa threadia.

Mitä kokemuksia teillä on laihduttamisesta? Miten paljon ja missä ajassa, millaisilla elämäntapojen muutoksilla?

Itse olen nyt saanut tässä muutamassa kuukaudessa pudotettua n. 7kg. Nyt tuntuu laihtuminen tyssänneen, joten kaikenlaiset "piristykset" dieettaamiselle olisivat tervetulleita.

Lopuksi esitän kysymyksen: Onko laihtuminen ilman nälkää myytti?
Mulla putosi paino n. 10 kiloa ihan kovalla treenaamisella (84kg -> 74 kg), ilman minkäänlaista erikoisempaa painonpudotusta joskus 4-5 vuotta sitten, 3-4 kuukaudessa. Kouluruokaa päivällä, puuroa aamusin ja leipää ja mehua iltasin, pyörällä joka paikkaan (pienessä kaupungissa) ja 6-7 krt/vk treenit. Eikä nälkää tarvinnut kärsiä lainkaan. :)

Nyt kun treenaa vähemmän ja liikkuu autolla on paino taas huipussaan, yli 88 kg. Mä en nälkäkuurille jää kun korkeintaan pariksi päiväksi, jos kisat on edessä ja paino siinä rajoilla. Silloinkin syön salaattia ja hedelmiä niin ettei pahaa nälkää pääse tulemaan.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

Re: Laihduttaminen

#21

Viesti Vlad Tepes »

tabitha kirjoitti:
mronkain kirjoitti: Ne pienet naposteluporkkanat (ja muutkin hedelmät ja vihannekset) ovat todella hyviä kun nälkä yllättää ja/tai tekisi mieli jotain mässyä.
Jos mässyä tekee mieli, ole puoli vuotta ilman mässyä. Sen jälkeen ei ihan oikeasti enää tee mieli mässyä. Itselläni on jo loppunut himo karkkiin, jätskiin, voihin ja sipseihin. Valkoiseen leipään ei vielä ole täydellisesti.
Totta. Paras keino ja helpoin. Eikö tuo napostelu jo muutenkin ole hiukan neitimäistä. :D

Karkit, sipsit, vaaleat leivät kaikki ovat menneet.

Jäätelö vähenemässä, mutta suklaa, tuo elämiemme sulostuttaja, ei luovuta. Eilenkin söin Tobleronen. Suklaa on ihanaa.

Minun läskit johtuu kyllä ihan siitä että syön jumalattomia määriä lihaa joka ui rasvassa. Teen ruokaa siihen tyyliin että oliiviöljyt pannulle tirisemään, mammutillinen lihaa päälle ja kun on valmista niin sulatellaan vielä voit päälle.

Edit: Ja kun rehellisiä ollaan niin kyllä se menee helposti noin 15 olutta viikossa.
Viimeksi muokannut Vlad Tepes, loka 7, 2005, 14.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#22

Viesti Vlad Tepes »

sivarinlötkö kirjoitti: Liiaksi _mitä varten_?
Sitä tilaa varten jossa et ole laisinkaan lihava. Se on terveellinen ja urheilua ajatellen ihanteellinen tila. Se esteettisyys tulee ihan plussana.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#23

Viesti JanneM »

mawashi kirjoitti: Entäs miesten ne?
Niihin mä en ota kantaa...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: Laihduttaminen

#24

Viesti mronkain »

tabitha kirjoitti:
mronkain kirjoitti: Ne pienet naposteluporkkanat (ja muutkin hedelmät ja vihannekset) ovat todella hyviä kun nälkä yllättää ja/tai tekisi mieli jotain mässyä.
Jos mässyä tekee mieli, ole puoli vuotta ilman mässyä. Sen jälkeen ei ihan oikeasti enää tee mieli mässyä. Itselläni on jo loppunut himo karkkiin, jätskiin, voihin ja sipseihin. Valkoiseen leipään ei vielä ole täydellisesti.
En tiedä pitäisikö tuon päteä kaikkeen, mutta olen ollut vapusta asti ilman minkäänlaista alkoholia. Ei siis pitäisi tehdä mieli. Arvaa pitääkö paikkansa?

- Marko
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#25

Viesti sivarinlötkö »

Mun ainut pahe on se viinapullo tai pari kuukaudessa. Muuten syön vähän ja proteiinipainotteisesti.

Oma arvaus on että laihtuminen on jotenkin tyssännyt sen takia että en juo päivässä juuri ollenkaan nesteitä.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#26

Viesti sivarinlötkö »

Vlad Tepes kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:
Liiaksi _mitä varten_?
Sitä tilaa varten jossa et ole laisinkaan lihava. Se on terveellinen ja urheilua ajatellen ihanteellinen tila. Se esteettisyys tulee ihan plussana.
Liika tiristely vie myös tehoa pois treenistä, voimista eikä ole edes psyykkisesti fiksua. Meigä luottaa siihen että jos kunto ja voimat on Fedorin luokkaa, niin ainut mitä tarvii on lajitreeni. Ei tarvi vatsalihasten erottua...
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#27

Viesti kenttiensankari »

94.4 kiloa painoin aikoinani. Treenasin karatea sitten yhtenä syksynä 5-6 kertaa viikossa ja paino laski älyttömän nopeasti. Jouluna pysyi paikallaan ja sitten taas keväällä alkoi laskemaan. Viime vuonna sykynä painoin jo 73 kiloa. Vuodessa lähti 21 kiloa. Nyt olen kerännyt massaa itselleni sen verran että elopainoa on 82 kiloa, paljon miehekkäämmän oloinen olen taas 8)

Nälkää en varsinaisesti nähnyt, soin ihan normaalisti. Jätin pois vaan limsat,karkit ja ylimääräisen rasvaisen ruoan. Ahkera treenaaminen on erittäin kuluttavaa puuhaa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#28

Viesti tabitha »

jos kunto ja voimat on Fedorin luokkaa, niin ainut mitä tarvii on lajitreeni.
No toi on varmaan useimmille aika iso JOS...
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#29

Viesti sivarinlötkö »

tabitha kirjoitti:
jos kunto ja voimat on Fedorin luokkaa, niin ainut mitä tarvii on lajitreeni.
No toi on varmaan useimmille aika iso JOS...
No se nyt vain oli yksi esimerkki, on niitä muitakin. Ihmiset kun tuppaavat pitämään heti kovempana jannuna jos lihakset erottuu hyvin, mikä on hieman hölmöä.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#30

Viesti Vlad Tepes »

sivarinlötkö kirjoitti: Ei tarvi vatsalihasten erottua...
Ei niiden tarvitsekkaan erottua kuin Hollywoodin fantasioissa. Möhömahaisuuden ja riutuneisuuden väliin mahtuu... normaali tila. 8)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa