Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Reiden ympärys

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Reiden ympärys

#1

Viesti SirSamuel »

Potkussa kun varmasti on reitevää sakkia niin eipä ole vielä reiden ympärysksestä keskustelua avattu. Hauiksen ympärys keskustelu kun on NIIN last season juttu :lol: Tarkempia sääntöjä tai kriteerejä ei ole kuin, että mitä se mittanauha näyttää puolesta välistä reittä. Oli se vaikka vaan läskiä niin kaikki lasketaan. Selittääkin saa ja vähä niinku pitää, koska jos on aktiivi pikaluistelija ja/tai kilpapyöräilijä niin kyllä se taatusti näkyy mittaustuloksessakin ;)

Itselläni mittaus näytti 64cm. Toki painoakin on nyt sen 102kg eli onhan siinä reidessäkin sitä voita lisäämässä senttejä.
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3862
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Reiden ympärys.

#2

Viesti Puni »

45/55/63 polven yläpuoli/keskeltä/paksuimmasta kohtaa. Mitä mä voitin?

Niin, lihava kääpiö, harrastaa enimmäkseen koiran vetämänä juoksua, samoilua, lumikolan työntämistä ja joitan satunnaisia satoja tunteja potkujumpaa vuodessa.

edit:

mittasin vielä lisää, hauis&pohje oli molemmat 36cm paksuimmasta kohtaa, valtavaa. Rinnanympärys 114 ja vyötärö juuri ja juuri alle sata, jos puserran vatsalihaksia.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Reiden ympärys

#3

Viesti JariMarjamaa »

Puni kirjoitti: 45/55/63 polven yläpuoli/keskeltä/paksuimmasta kohtaa. Mitä mä voitin?
:D

46/49/58 rentoa ja löysää... Ainakaan en Punia voittanut ;)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20846
Lauteille: Joulukuu 2007

Reiden ympärys

#4

Viesti Lasse Candé »

Mallia skipped leg day - pelasin fudista anyhow. Saan melkein kiinni sormenpäät ja peukalot tarttuessani, mikä tekee ympäryysmitasta jotain yli 50 cm.

Ja sitten vammaisen massiiviset pohkeet. Tulikohan joskus kompensoitua?
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11126
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Reiden ympärys

#5

Viesti flammee »

No mitataan nyt sitten, keskeltä 49 cm. Olen kaiketi semiläskissä kunnossa, joskus aiemmin kun oli ehjänä ja pysty siis juoksenteleen niin paljon kuin halus, reisien väliin jäi selvä rako seisoessa polvet yhdessä.. Viime vuoden loppuneljänneksellä, kun ei ollut vielä sopeuttanut syömisiä rikkinäiseen jalkaan, reisiläskit ahdisti vastaavassa asennossa paljon enemmän.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Reiden ympärys

#6

Viesti Mjölnir »

64 cm reiden ympärysmitta, kehonpainoa on 90 kg. Mulla on aina ollut tikkujalat, mutta olen parin vuoden kyykkäämisellä saanut aika hyvin lisää lihasta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Reiden ympärys

#7

Viesti MikaM »

flammee kirjoitti: No mitataan nyt sitten, keskeltä 49 cm. Olen kaiketi semiläskissä kunnossa, joskus aiemmin kun oli ehjänä ja pysty siis juoksenteleen niin paljon kuin halus, reisien väliin jäi selvä rako seisoessa polvet yhdessä.. Viime vuoden loppuneljänneksellä, kun ei ollut vielä sopeuttanut syömisiä rikkinäiseen jalkaan, reisiläskit ahdisti vastaavassa asennossa paljon enemmän.

Kuinka seistään polvet yhdessä? :)
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Reiden ympärys

#8

Viesti Jussi Häkkinen »

66cm, muodosti aikoinaan hauskoja ongelmia housunostossa (reidet ovat onneksi kutistuneet aika paljon niistä ajoista). Aikoinaan reidenpaksuuteni oli sama kuin erään kaverini vyötärönympärys.

MikaM kirjoitti: Kuinka seistään polvet yhdessä?
Pihtikinttuisten määrä on yllättävä. Tämä toki johtuu yleensä vähäisestä liikunnasta ja suuresta mieltymyksestä gastronomiaan, joten tähän tilanteeseen syy ei venyne.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Reiden ympärys

#9

Viesti Invictus »

Siinä 60,5 cm näytti paksuimmasta kohdasta olevan elopainolla 85+ kg
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11126
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Reiden ympärys

#10

Viesti flammee »

MikaM kirjoitti:
flammee kirjoitti: No mitataan nyt sitten, keskeltä 49 cm. Olen kaiketi semiläskissä kunnossa, joskus aiemmin kun oli ehjänä ja pysty siis juoksenteleen niin paljon kuin halus, reisien väliin jäi selvä rako seisoessa polvet yhdessä.. Viime vuoden loppuneljänneksellä, kun ei ollut vielä sopeuttanut syömisiä rikkinäiseen jalkaan, reisiläskit ahdisti vastaavassa asennossa paljon enemmän.

Kuinka seistään polvet yhdessä? :)
Laitetaan ensin jalkojen sisäsyrjät yhteen, sitten polvet. Jos polvet ja kyynärpäät ei ole raajojen leveimmät kohdat, niin sitten on juostu liian vähän tai tehty liikaa epäolennaisuuksia. ;)
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Reiden ympärys

#11

Viesti MikaM »

Mika ei juokse.
Reidet on 46-51-64. Ja painoa on nyt <83, pituuden ollessa 181.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Reiden ympärys

#12

Viesti Elina »

Minulla on aina ollut lihaksikkaahkot reidet, joten 62-kiloisena oikean reiden mitat 37-51-59.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Reiden ympärys

#13

Viesti Mika »

Pakkohan se on näin hauskaan ketjuun osallistua. :D

36-49-56

Elopainoni on noin 70 kg ja kurkottelen 176 senttimetrin korkeudella.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Reiden ympärys

#14

Viesti JanneM »

VAlitettavasti joudun jääväämään itseni tästä keskustelusta... Varsinkin nyt kun olen tosi lihavassa kunnossa..
Uskon, että pihkeeni on yhtä paksu kun suurimman osan reisi täällä...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Reiden ympärys

#15

Viesti Elina »

Kappas, Mikahan on mallimitoissa :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa