Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Akupunktio

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Akupunktio

#76

Viesti PetriP »

Jossa oleellinen kohta on:
Kivun lievittämistä tarkastelleissa tutkimuksissa akupunktio on aika usein osoittautunut erityisesti niska- ja selkäkipujen kaltaisissa tuki- ja liikuntaelimistön kivuissa pikkuisen lumehoitoa paremmaksi.


Joka Suomeksi tarkoittaa sitä että saavutettu hyöty ei oikein oikeuta sitä vaivaa mitä hoidosta on.
Kim
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 112
Lauteille: Huhtikuu 2014
Paikkakunta: Hki

Akupunktio

#77

Viesti Kim »

Aikoinaan nipponilla luostarissa ollessani, siellä kävi muuan taolainen lääkäri aina kerran kuussa meitä hoitamassa. Hän kartoitti ongelman kinesiologialla ja sen jälkeen käytti aina vain yhtä neulaa hoidossaan mutta se mihin hän pisti neulan olikin sitten se kohta kropassa missä sitä tarvittiin eniten. Se helpotus oli niin fantastinen joka kerta ja kroppa oli kuin villillä orilla viikon sen jälkeen. Kerran pyysin Yoshia pitämään neulan juuresta kiinni kun hän otti neulan pois, jotta näen miten syvällä se oli. Se oli valehtelematta 10 cm, siis ihan alimmaisten selkärangan nikamien välissä, sieltä suoraan sisälle. Pikkuisen yllätyin. Yoshi oli ja on varmaan edelleen hämmästyttävän taidokas kaveri. Shiatsun puolella, jota olen itsekin opiskellut ja tehnyt paljon, olen nähnyt samaa esim. opettajallani John Lewisillä mutta muita yhtä taidokkaista akupunktiohoitajia ei ole tullut vastaan.

Samoin kuin shiatsussa myös akupunktiossa on ihan erilaisia lähestymistapoja/koulukuntia. Jotkut käyttää yhtä neulaa, jotkut piikittää parikymmentä neulaa. Mitä olen muita hoitoja saanut niin olen eniten digannut yhden neulan tyylistä.

Yleisenä kommenttina sanoisin, että kokeneiden hoitajien käsissä on kyllä aina kiva käydä lajista huolimatta. Johnin, Yoshin tai muuan shiatsumestari Sanadan (Japanissa) taitotasoon kyllä harvoin törmää vaikka vaihtoehtohoitajia on nykyisin joka kylässä. Se mikä jokaisesta näistä em. mastereista on tehnyt pätevän on heidän henkisen harjoittamisen taustansa, hoitotaidon hallitsemisen lisäksi. Sitä vaan tulee niin hyvä sellaisen hoitajan käsissä, jonka mieli on tyyni ja fokusoitunut. Ja päinvastoin.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Akupunktio

#78

Viesti airakti »

https://areena.yle.fi/audio/1-50579916 Kohdasta 1:09 alkaa veljeni osuus akupunktiosta. Mielestäni suoriutuu haastattelusta erinomaisesti vaikka asia jännitti etukäteen. Keskustelu etenee kronologisesti hyvin ja mukana on hyvin faktaa, fiktiota ja huumoria. Haastattelussa keskustellaan George Dillmanista [mention]Kari Aittomäki[/mention] on mainittu. Ainoa mikä meni pieleen, oli faijamme syntymävuosi :-) Suosittelen kuuntelemaan. Muutama päivä aikaa.
TimppaA
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Akupunktio

#79

Viesti Kari Aittomäki »

Olipas olipas kiva kuulla Oden ääni ja että sällillä menee ilmeisen hyvin!

Tuo Dillman-pudotus on tosiaan hauskimpia kokemia mitä kamppailujutuissa olen kokea saanut.
Hitto kun heräsin sieltä lattialta tajuttomana ja tajusin sen että Ode ja muut käkättää, sellasta hyvää naurua.
Hyvä muisto.

Sano Odelle perkeleesti terveisiä ja toivotuksia ja semmosia.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa