Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vaivat

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Aake
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19
Lauteille: Elokuu 2010

Vaivat

#226

Viesti Aake »

Alaselkä: Välilevyn pullistuma, madaltumaa jossain ja jotain muuta pientä, joiden termejä en muista. Nyt jo paremmassa kunnossa mutta muistuttaa itsestään säännöllisesti.

Jalat: penikkatautia pukkaa, kylmähoito auttanut hieman mutta ei kokonaan.

Olkapää: Vasenta olkapäätä vihloo hieman esim. nostaessa käden ylös. Ei mikään hirveän kova kipu, aina välillä on ja välillä ei.

Ikää 17 vuotta. Hirvittää että missä kunnossa olen 50 vuotiaana.
Anapiros
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 267
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaivat

#227

Viesti Anapiros »

janip kirjoitti: . Ei tahdo edes kipulääkkeet auttaa.
Selän kanssa ei kannata leikkiä, joten ei muuta kuin fysioterapeutin luokse käymään.
Kahden selkäleikkauksen jälkeen kolme vuotta Kuntoutus Ortonissa kuntoutuksessa käyneenä, rohkenen suositella.
(Näyttääkin oma kuntouttaja tulleen valituksi vuoden 2010 Fysioterapeutiksi.).
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Vaivat

#228

Viesti airakti »

Selkä: välilevy kuivunut, niska: Välilevy pullistunut, sattuu niin prkeelsti, lääke: Kovempaa matsia niin ei ehdi miettimään pikkuvikoja :badgrin:
TimppaA
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Vaivat

#229

Viesti Elina »

Mulla on taas oikea epäkäs/olkapää ihan tulehduksissa. Kipu säteilee ranteeseen ja kyynärpäähän, myös pahimmillaan kallonpohjaan asti. No, särkylääkettä, kylmää, lepoa (vaikken oo mitään kyllä tehnytkään...).
Anapiros
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 267
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Vaivat

#230

Viesti Anapiros »

airakti kirjoitti: Selkä: välilevy kuivunut, niska: Välilevy pullistunut, sattuu niin prkeelsti, lääke: Kovempaa matsia niin ei ehdi miettimään pikkuvikoja :badgrin:
Nuorempana olin samaa mieltä.
Nyt vanhempana voin vain kiroilla tekemiäni valintoja.
Yksikin käynti fysioterapeutilla / ortopedilla saattaa pelastaa vuosikausien kovilta kivuilta / leikkaukselta / invaliditeetilta.
Siksi suosittelen.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Vaivat

#231

Viesti airakti »

:badgrin: nuorempan olin samaa mieltä :badgrin: :badgrin: kuinkas vanha olet? mä olen 47 ja seison sanojeni takana...
TimppaA
Anapiros
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 267
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Vaivat

#232

Viesti Anapiros »

airakti kirjoitti: :badgrin: nuorempan olin samaa mieltä :badgrin: :badgrin: kuinkas vanha olet? mä olen 47 ja seison sanojeni takana...

Noh, kolme vuotta vanhempi olen.
Jotta siltä pohjalta ;).
Jos kerran pärjäilet, niin ei muuta kuin onnea valitsemallanne tiellä.
Kuvake
JanneKoo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 257
Lauteille: Helmikuu 2009

Vaivat

#233

Viesti JanneKoo »

Olin kauan reenaamatta ja alako vaivat: polven sivuja "poltti" kun astui jonkun korkeamman askelman, ja selekä löi niin jumiin ettei meinannu saada venyteltyä jalkoja, tämä johtu meleko varmasti töistä(timpuri), mut mistä johtuu tuo polvien sivujen polttelu?
Niin ja vaivat tosiaan rupes häviämään kun alotti reenaamisen.
"A person who never made a mistake, never tried anything new"
"A question that sometimes drive me hazy: am i or the others crazy"
-Albert Einstein-
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Vaivat

#234

Viesti PDC »

Mika kirjoitti:
PDC kirjoitti: Kai tää on käypä paikka.

Puutuuko kenelläkään muulla alkulämmittelyssä esim. etenkin vaikka saksihyppyjen aikana, varpaan päät? Mulla käy AINA niin. Vetäjät veikkais, että selkä on tohonkin syypää... ?
En tiedä onko tästä hyötyä, mutta lääkäri vastaa samantapaiseen kysymykseen:

Ei ainakaan tunnu osuvan kohdalle. No, viime treeneissä sitä ei ollut ja selkä on ollut parempi, joten...

Toinen kysymys. Olin OMT:llä ja löysi jonkun kohdan mihin kiinnittyy muistaakseni vinovatsalihas, semmonen kalvo kohta, tossa lonkan kohdalla, kyljen jossain kohtaa, kuitenkin alhaalla. Paino sitä niin ei jumala kun sattui mutta lopulta tuntu järkyttävän hyvältä. Ei oo koskaan tuntunu tuo alavatsa NIIIIN löysältä ja ei jännittyneeltä. En muista mikä kohta se oli, oisko antaa jollakin jotain osviittaa. Jotain ylimenoalueista se ennen sitä puhu ja käsitteli, mutta en tiedä oliko täysin sama kohta...
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

Murtumat

#235

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Ihanaa...ketju jossa keski-ikäiset voivat leuhkia ja valittaa vaivoistaa. Sen lisäksi että hakeutuu ajoissa lääkärille niin niitä, varsinkin urheilu etuliitteellä varustettuja, kannattaa kuunnella myös mitä tulee paranemisen aikajanaan ja kuntoutumiseen.

Ensimmäisen kerran kun polvesta meni kierukat (keinonurmi on tuomiojasta) niin olin yhden a junnu heteropallopelin poissa mutta pelasin muuten kaikki pelit ja jatkoin vielä kauden loputtua miesten sm sarjassa aloituskokoonpanossa. Kun koipi lukkiutui ensimmäisen kerran niin ta4vittiin useampi feelgood piikki että se saatiin avattua. Pari viikkoa myöhemmin pystyi jo machosti muljauttamaan sen itse suoraksi kesken ottelun. Syksyllä selvisi että kierukkavamma pahentunut ja että lumpiossakin oli vamma. Vaikka sen leikkasi maineekas orto niin se jäi epävakaaksi taivutuksen loppupäästä.

Pystyi toki pelaamaan, skimbaamaan, knockdownaamaan ja valetudoilemaan mutta nyt on 45 mittarissa eikä siellä ole nivelpintaa jossa EI ole rikkoa. Rakenteellisesti riittävän vakaa, kivun kanssa voi elää eikä se haittaa menoa muutenkaan pahemmin, mutta jossain vaiheessa tulee isompi remppa.

Olkapää meni sijoilta kun kävelin pimeässä rappukäytävässä enkä huomannut lumimiinaa. Sain lapsena päähän että moinen pimeässä haahuilu tekee minusta paremman ninijan enkä ole sittemmin päässyt eroon tavasta. Enivei se yhdistettynä wanhoihin koveriin rappuihin aiheutti liukastumisen ja olkaapää tippui kainaloon.

Mutta ei hätää! Olin nähnyt useamman kerran kaikki tappavat aseet joten otin kädellä kiinni kaiteesta ja rykäisin. Se sattui niin paljon että olin kusta housuihin. Olkapää meni kuitenkin paikoilleen ja ahneenan paskiaisena oli pari päivää myöhemmin ovella koska oli pikkujouluaika. Kantositeet ovat håmåja varten! Vähän arka ja rajoittuneet liikeradat mutta kyllä sillä pystyi taltuttamaan Jumalaa uhmaavia kurjia. Menin vasta parin kk kuluttua lekurille joka sitten sivisti minua kertomalla että kantoside estää hermojen arpeutumista. Noh jokunen vuosi lisäaikaa ja tunnottomuudet, puutumiset, pistelyt jne olivat jo poissa...

Kannattaa mennä lekurille aina kun on syytä epäillä nivel- tai luuvammaa ja malttaa antaa kropan parantua...

Edit: tulevaisuudessa potkuun tulee varmaan eturauhasvaivoja, ummetusta ja muita geriatrisia hoitoja käsitteleviä ketjuja...

:patsukki:
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Murtumat

#236

Viesti MikaM »

Niitä odotellessa ja ehkä säki pääset miehen ikään...
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Vaivat

#237

Viesti JariMarjamaa »

Jääkiekkopolvia särkee.
Jujutsu kyynärpäitä särkee.
Ja päätä/silmää särkee silmänpaine sokeassa silmässä.
Toi silmänpaine vähän haittaa pääalaspäin tehtävissä kehonpainoliikkeissä, ei tunnu hyvältä,
mutta ei se menoa estä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vaivat

#238

Viesti Mika »

Olen koko aikuisikäni kironnut, että vaikka jalkapallo ei ole ollut päälajini enää nuoruuteni jälkeen, kaikki pahimmat loukkaantumiseni olen saanut futiskentällä. Niinhän siinä taas kävi, prkl: reisi revähti. :D

Reisi.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Nommo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 130
Lauteille: Maaliskuu 2021
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: kuntonyrkkeily
Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet

Vaivat

#239

Viesti Nommo »

Meikäläisen vaivoista pääosa on ihan muualta, oikeastaan "omasta takaa" ennemmin kuin harrastuksen parista. Sairastuin nimittäin fibromyalgiaan juuri ennen kuin aloitin Krav Magan syksyllä 2018. Muita treenaamiseen vaikuttavia vaivoja ovat allerginen astma (jokusen kerran puhku loppunut kesken), asentohuimaus (myös fibro taitaa aiheuttaa huimausta), sekä lapsesta asti ollut motorinen kömpelyys (ilmeisesti neurohäikkää päässä).

On kuitenkin pientä kivaa treeneissäkin tullut. 2 v sitten hakkasin säkkiä niin kovaa että se ilmeisesti provosoi lasiaisen irtauman toiseen silmään, koska omituiset ilmiöt näössä tulivat säkkiriehan jälkeen. Likinäköisenä minulla oli moinen irtauma mahdollisuus saada nuorempana kuin mitä se keskimäärin tulee. Ja sehän tulee meistä todella monelle, mutta kaikille se ei tee näköön häikkää.

Kerran olen kaatunut taapäin ja lyönyt pääni, mutta ei tullut edes tärähdystä. Kerran meni ilmat pihalle kun nuori mies tuuttasi täysillä tumppua pötsiin, mutta sittemmin on kehittynyt vatsalihaksia, ettei ihan joka tuuppaus enää kaksinkerroin saa.

Fibron takia aivan mitättömät ja älyttömät jutut saattavat kiusata pitkään. Parin kanssa osui jotenkin kädet niin että etusormeni hivenen taipui taaksepäin, ei kuitenkaan edes venähnyt, mutta sormi oireili vaihtelevasti kuukausia. Joulukuussa tehtiin kierrepotkuja ja toinen polveni keksi siitä ärtyä, ja on sitten kipuillut vaihtelevasti kuukaudesta toiseen. Fibrohan on kipu-uupumusoireyhtymä.

Myös alaselän kanssa on jatkuvaa vaivaa tai särkyä. Olen huomannut että jos teen mattotekniikat väärin, kyllä kipeytyy. Jos teen oikein, ei välttämättä kipeydy. Motivoi kummasti tekemään juuri oikein...

(Harkitsin tänne tullessani ottaa nimimerkiksi Vaivaisakka, mutta ei nyt sentään liioitella...)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vaivat

#240

Viesti Mika »

:tervetuloa:

Meitä puoliterveitä on täällä muitakin, kuten ehkä olet huomannut. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 6 kurkkijaa