Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kehonpainoharjoittelu

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#16

Viesti L.K. »

Flammeelle suosittelen vastuskumin käyttöä leukoihin jos haluat saada toistoja lisää. Myös negatiiviset leuat sekä pidot varmasti auttaa.

Burpeesta sen verran, että itse teen sekä teetän pääsääntöisetsi ns. "sprawl-burpeeta", jossa siis käydään vain pun.asennossa/lankussa. Tätä voi tehdä joko niin että käydään suht tiukasti lankussa tai sitten enempi sprawlin omaisesti lantio lähelle maata ja jalat leveämmälle. Perusteena se, että on lajinomaisempi kuin se "perinteinen" burpee.

Lisäksi, itse olen huomannut, että superkuntoisia lukuunottamatta ne burpeiden hypyt varsinkin alkaa mennä aika onnettomaksi räpyttelyksi aika nopeasti. Omasta melestä hyppy on sellainen, jossa jalat nousee mahd. korkealle, se jos ne nousee 2cm maasta ja samalla viedään kädet pään päälle tai tehdään joku läpsy, ei ole minusta hyppy. Mut ehkä se on vain minä...

Silloin kun tehdään burpeita hypyllä, teetän ne niin, että polvet osuu kämmeniin, jotka ovat hypyn aikana lantion tasalla about.

Samaten se punnerrus burpeessa usein on jotain huonon ja surkean punnerruksen välimaastosta. Punnerrukset punnerruksina.

Kukin toki tyylillään, mutta itse olen "ihmiskokeiden" sekä oman kokemuksen kautta havainnut, että burpeet on noin mukavapmi teettää jos haetaan vähänkin isompia toistomääriä. Silloin siinä säilyy se räjähtävyys vielä eri tavalla. Mukavaahan se ei oikeasti ole juuri koskaan, mutta aina toki ah niin tehokasta kuitenkin:)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Kehonpainoharjoittelu

#17

Viesti Daddy »

sherlock kirjoitti:
Daddy kirjoitti: Aihe on mielenkiintoinen! Nämä on vissiin semmoisia juttuja, jota voi tehdä olkkarin lattialla ilman välineitä tms zydeemejä?

Niin ja mikä on burbee?
Juuri näin! Tässä esim yksi video burpeesta: [video]http://www.youtube.com/embed/JZQA08SlJnM[/video]
Kiitän! Tsekkaan videon kohta alkavan työvuoron jälkeen.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#18

Viesti JariMarjamaa »

Joo suosittelen, "sprawl" tai niinkuin joku sanoi "mma" burbee.
Mun mielestä toi lantio lattiaan, "sprawl" versio, on se ihan normaali...
Mutta jotku haluu tehdä sen kevyempänä eli "jäykkänä", eli käy vain "punnerrus" asennossa ...

Ja joko ihan noin, tai polvet maassa punnerruksella lisättynä ja 1000 toistoa.

Olen tehnyt molemmat :)

Ps. tossa hommassahan ei ole sitten kerrassaan mitään järkeä,
mutta menee osioon "itsensä haastaminen" brushteeth
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#19

Viesti Mika »

Suomeksi tuota kutsutaan ainakin nimillä yleisliike ja keskitysleiriliike. Itse käytän termiä yleisliike.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
JSRastas
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: kangasniemi

Kehonpainoharjoittelu

#20

Viesti JSRastas »

terve vaan kaikille! Olen jauhanut itse joulukuusta asti omapainojuttuja ensin ilman mitään ohjelmia ja onnekseni sattui löytymään tuolta lihastohtorilta todella hyvä aihetta käsittelevä juttu, joka sisälsi myös esimerkkiohjelman.
1. Kyykky 8
2. Leuanveto 8
3. Dippipunnerrus 8
4. Lantionnostot 12
5. Kehonpainosoutu 12
6. Etunojapunnerrus 12
Noita rullasin alussa sen 3x minuutin palautuksilla ja tällä hetkellä teen 4x setin läpi.
Itse valitsin kehonpaino treenauksen ihan käytännön syistä kun asumme korvessa ja joka salireissuun menee noin 10e pelkästään bensoihin. Rupesin sitten hakemaan tietoa ja pikkuhiljaa rakentelemaan kotiin tarvittavia välineitä kuten dippiteline renkaat leuanvetotanko yms. Mukavaa hommaa kaikinpuolin kun saa olla perheen kanssa ja treenata samalla. Lapset ja koira tulee ulkoilutettua samalla.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#21

Viesti L.K. »

JariMarjamaa kirjoitti: Joo suosittelen, "sprawl" tai niinkuin joku sanoi "mma" burbee.
Mun mielestä toi lantio lattiaan, "sprawl" versio, on se ihan normaali...
Mutta jotku haluu tehdä sen kevyempänä eli "jäykkänä", eli käy vain "punnerrus" asennossa ...

Ja joko ihan noin, tai polvet maassa punnerruksella lisättynä ja 1000 toistoa.

Olen tehnyt molemmat :)

Ps. tossa hommassahan ei ole sitten kerrassaan mitään järkeä,
mutta menee osioon "itsensä haastaminen" brushteeth
Itseään on hyvä haastaa aina välillä ja itsekin tullut tehtyä mitä älyttömämpiä treenejä.

Silti, tuota tonni-burpeeta en suosittele kovinkaan monelle koska siinä saa kyllä paikkansa jumiin/kipeäksi niin pitkäksi aikaa että treenitaukoa tulee pitkään. Meillä esiim pari innokasta harrastaja teki tuon ja muistaakseni toista viikkoa meni ennen kuin pystyivät kunnolla treenaan ton jälkeen.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#22

Viesti JariMarjamaa »

Näääh, eihän se ole ku vetää henkeä vähän, niin taas jaksaa ;)
T. Diesel ja seuraavana päivänä treenit kulki ihan normaalisti 8-)
Kuvake
sherlock
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 44
Lauteille: Elokuu 2013

Kehonpainoharjoittelu

#23

Viesti sherlock »

Jahas, meni näemmä hifistelyksi. Onhan näitä vaikka mitä variaatioita, ja kukin kutsuu jos milläkin nimellä. Tässä muutamia variaatioita nimellä 'MMA burpee finisher'.

Että tällaisia sit treenin loppuun n+1 :lol:

[video][/video]
"When the going gets weird, the weird turn pro"- Hunter S. Thompson
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#24

Viesti JariMarjamaa »

Joo British Royal Marines tekivät koulutuksessa Geggo-Burbeita.
Aina 2 punnerrusta, punnerrus, että toinen jalka poikittain toisen polvitaipeen päällä
ja samalla piti ääntää kuin Geggo :smt003
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#25

Viesti L.K. »

JariMarjamaa kirjoitti: Näääh, eihän se ole ku vetää henkeä vähän, niin taas jaksaa ;)
T. Diesel ja seuraavana päivänä treenit kulki ihan normaalisti 8-)
Jep,kukin tyylillään..

Burpeesta on tosiaan valtavasti variaatioita ja itse käytän niitä piristämään tunteja juuri sen takia, ettei jengi sitten kyllästy niihin "perusversioiden" jatkuvaan tekemiseen. Teki variantin tai normiversion, erittäin hyvä ja tehokas liike kuitenkin.

Sherlockin videossa oli kyllä hyviä variaatioita, pitää laittaa kokeiluun (muutama oli tuttu kyllä). :)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Kehonpainoharjoittelu

#26

Viesti Rawson »

Aika jäätävä setti tuossa sherlockin linkittämässä videossa. Tuoko pitäisi toistaa 10 kertaa? Itse olen tehnyt joka toiseksi liikkeeksi vatsa-/selkäliikkeitä, jotta saa sykettä hiukan laskettua.
Purple belt papa power
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kehonpainoharjoittelu

#27

Viesti L.K. »

Joo,olihan tuo aika hurja setti 10 kierrosta vetää. Ainakin toistot alkaa tippumaan aika radikaalisti.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kehonpainoharjoittelu

#28

Viesti obmijoy »

jotta tekeminen on mielekästä ja puhdasta tekisin aluksi vain 30s työtä ja 30s lepo ja vain yhden kierroksen
ja sitten kun menee 2 kierrosta 30s/30s levoilla
alkasin alusta 40s työtä 20s lepoa yks kierros
kuukauden päästä saatais jo videon mukaan homma sujuakkin ihan mallikaasti 45/15 tyyliin 10min
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kehonpainoharjoittelu

#29

Viesti tohtorismies »

Flammee, KISS. Keep it simple stupid. :)

Teet sen pari kertaa vkossa 2-3 sarjaa "hyviä toistoja" ja lisäät aina vkon välein toiston sinne toiston tänne ja otat kevennys vkon joka neljäs vko niin et oikeastaan voi olla kehittymättä.

Se riittävä palautuminen nyt kun vaan pitää ottaa huomioon. Jos aloitat ne taido punnerrukset vaikka niin etä teet 3x2 kahdesti vkossa, lisäät seuraavalla vkolla toiston yhteen tai kahteen sarjaan ja jne sekä otat kevyen tai koko lepo vkon neljännellä vkolla ja sen jälkeen maksimi testin niin ihan varmasti menee ainakin se 5 toistoa hyvällä tekniikalla. Tai leuoissa.

Vaikka noi sun treenaamaat liikkeet mielletään "kondis treeniksi" niin sinun voimataso on sen verran alhainen että sinun pitää suhtautua tuohon kuin voimaharjoitteluun ja sitähän se on.

Ite nimittäin olen painiskellut ihan samojen ongelmien kanssa ja just tuolleen treenaamalla niinkuin sinä treenaat nyt niin en saanut muuta kuin ihteni jumiin, liika on liikaa ja se reeni pitää sovittaa omaan oikeaan tasoon niin kehittymättä ei oikeastaan voi olla.

Vaikka internetissä sanottaisi ihan muuta.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kehonpainoharjoittelu

#30

Viesti obmijoy »

flammee kirjoitti:
MikaM kirjoitti: Mitenkäs se flammee noita leukoja vetelee? Esim 3x4, 3x3, 3x2, 3x1 settiä voi suositella, tai aloittaa nyt mistä aloittaa, vaikka 3x6 jos menee, mutta tuolla tyylillä. Sitten kun vähän puuduttaa välillä, niin vaihtelee niitä perusleukoja muihin, esim sivuttain, jne. Tulee mukavasti toistoja. Kaveriksi hauiskääntöjä. Punnerrusten lisäksi kannattaa reenata ojentajia, esim dipillä ja lisäpainoja kehiin, vaikka syliin.
Vähemmillä toistoilla, laskevia sarjoja harrastan, mutta tyypillisesti vain yks sarja yhtä toistomäärää, esim. 5,4,3,2,1, tyypillisesti punnerruksia yhteensä jotain 30-50 päivässä ja leukoja 10-20. Mulla on pieniä motivaatio-ongelmia näitten kanssa siinä mielessä että jos en treenaa joka päivä melko samanlaista settiä niin en sitten vähän ajan päästä treenaa ollenkaan. :p Nytten kun juoksu on alkanut taas meneen kivutta niin sen määrä on kaksinkertaistunut lyhyessä ajassa, niin on ollut vähän liian löysä olo treenata voimapuolta ja helteetkin on vähän vaikuttaneet, tarvii vähän totutella. Plus mulla oli lyhyt jakso karppausta (en syönyt muuta kuin lihaa ja salaattia) tuossa kun aloin juoksumääriä nostaan, sillon ei kauheasti jaksanut nostella. :lol:

Dippi on hieman ongelmallinen liike, menee olkapää tosi helposti "rikki" - eli on sitten jotain 1-2 kk kipeänä. Leuanvedossa se ei niinkään tunnu, paitsi jos tekee liikaa.
Tohtorismieheltä tärkeää asiaa tuossa:

oma asiani: teet tupla määrän punerruksia leukoihin nähden NE täytyy saada samoihin määriin MUTTA punnertelu on helpompaa
tee siis puneruksistasi yhtä haastavia kuin leuoista
leuoissa sulla on koko kehon paino eli esim 90kg jos painat sen verran mutta punneruksessa vain 45% siitä joten laita painoliivit noin 15kg ja tee punnerukset jalat penkillä silloin saat niihinkin saman rasituksen kuin leukoihin

ja jos miellät tehdä dippejä turvallisesti on pystyttävä ensin esim sotilaspenkkipunnerrukseen 10t 90kg jos siis olet 90kg painoinen mies

itse suosin liikejärjestytä tätä:
hartiapunerrus mininojapuilla tai maassa korokeilla (25cm) makaavilla tikapuilla avittajana leuanvetotangosta roikuva compactfit kuminauha
sit vasta perään heti leuanvedot ja
sitte perään etunojapunerrus mininojapuilla jalat 1,5m korkeudessa

jos teet jokapäivä älä koskaan tee viimeiseen toistoon asti jätä 2 viimistä tekemättä
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa