Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Syötkö aamiaista?

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Nautitko aamiaista?

Kyllä, ja kunnon sellaisen
21
32%
Kyllä, kevyen
14
22%
Vaihtelevasti
14
22%
En oikeastaan koskaan
16
25%
 
Ääniä yhteensä: 65

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Syötkö aamiaista?

#1

Viesti Mika »

Vaikka alue onkin tarkoitettu oheisharjoittelusta keskustelemiseen, mielestäni myös ne, jotka eivät tällä hetkellä harjoittele mitään, voivat osallistua.

Ajatus tuli mieleen tästä viestistä.
ToniM kirjoitti: Itsellä on myös auttanut tämä, että syön myös aamulla. Muinoin en aamulla syönyt mitään ja ihmettelin, että se paino ei putoa vaikka kaloreita tuli syötyä vähemmän mitä kroppa olisi tarvinnut. Tässä on auttanut se, että aamuisin vetäsen huiviin yhden purkin valio pehmeää rahkaa. Se on sen verran laimeeta kamaa, että menee alas ilman lisukkeita.
Kertokaa muiden hyväksi, millaista aamiaista useimmiten nautitte. :ahmii:

Voit myös kertoa sen, kuinka usein harjoittelet ja harjoitteletko aamuisin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
nyyski
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 682
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Syötkö aamiaista?

#2

Viesti nyyski »

Paistan 3 tai 4 kananmunaa pannulla ja nakkaan sekaan vähän valkosia papuja tomaattikastikkeessa. Yllättävän hyvää ja tomaattiliemi on sen verta suolasta ettei sitä tarvii lisätä. Jos sattuu löytyyn mustapekkajuustoo niin sitten on herkkua!
Matti Lintula
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Syötkö aamiaista?

#3

Viesti Mika »

Kiitos taas tästäkin. Yritän vähän rajoittaa iltasyömistä tänään, mutta tuo ei nyt ainakaan helpottanut... :smt003

Oikeasti kiitän! Hylkään leivän nyt taas hetkeksi aikaa, ja viimeksi tänään mietin mitäköhän oikein nauttisin aamiaiseksi maanantaista alkaen (siihen asti on leipää, enkä kyllä hävitä ruokaa). Tuo on oikein mainio. 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Syötkö aamiaista?

#4

Viesti Mjölnir »

Aiemmin en ole syönyt aamiaista juuri koskaan, mutta kun olen nyt alkanut treenata lähes joka aamupäivä, syön pari desiä maustamatonta jugurttia marjoilla ennen töihin lähtöä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Jaska
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 75
Lauteille: Tammikuu 2013

Syötkö aamiaista?

#5

Viesti Jaska »

Puurot lienevät terveellinen vaihtoehto, mut itse tulee yleensä syötyä leipää aamukahvin kanssa ja aikaiseen aamutuuriin mennessä ei tule syötyä jokuseen tuntiin mitään. ei oikein mun elimistö lähde käyntiin 4.n aikaan aamulla.
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Syötkö aamiaista?

#6

Viesti injunjack »

viikolla voileipia ja karjalanpiirakkaa sekä tuoremehua. Viikonloppuisin usein kananmunia jossain muodossa, ehkä pekonia, leipää, karjalanpiirakkaa, puuroa jos vaimo on keittänyt, laiska kun oon, jugurttia, tuoremehua ja kahvia pannullinen. Niistä on viikonloppuaamiaiset tehty...
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Syötkö aamiaista?

#7

Viesti MikkeM »

Töissä, eli ensin töihin ja siellä aamutoinet ja sitten kahvi ja pala tai kaksi ruisleipää, kotona ennen lähtöä en syö mitään, näin saa pari minuuttia enemmän lepo aikaa.
Tyrol
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Tammikuu 2009

Syötkö aamiaista?

#8

Viesti Tyrol »

Ite tulee paistettua pari kananmunaa sekä 1-2 tomaattia lohkottuna, hiukan suolaa ja mustapippuria niin on mainioo, ja munat voi pilkkoo lastalla että tulee semmonen kiva coctaili.

Jos pitkä päivä tiedossa niin sitten vielä lisäksi kaurapuuroo maustettuna hunajalla + maitoo..
ja toki ruokajuomana menee pannullinen vihreää teetä. :D

reenattua on tullu ny aikas vähäsen lähiaikoina, aamusin lähinnä vien koiran lenkille ja venyttelen jos muistan :?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Syötkö aamiaista?

#9

Viesti Jussi Häkkinen »

En. Pystyn syömään aikaisintaan lounasaikaan. Lisäksi valtaosa aamiaisruoista on aikamoista höttöä puuroineen, leipineen ja muroineen.

Mjölnirin setti näyttää hyvältä. Jos voisin syödä aamiaista, tuo menisi omaan pirtaan.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Syötkö aamiaista?

#10

Viesti Elina »

Mulla on myös ollut ongelmia aamupalan maistumisen kanssa, mutta yritän parhaani mukaan syödä jotain. Banaanit ovat varma veto, yhden saa aina vedettyä helposti. Jos on aikaa herätellä ruokahalua, niin sitten marjat + jugurtti ovat aika kova juttu. Olen vuosien saatossa koettanut syödä puuroa, mutta se jää todella helposti pariin ruokalusikalliseen. Jos pitää oikeasti jaksaa jotakin lounaaseen asti, niin vedän valmiin proteiinijuoman (esim. Gainomax) tai esimerkiksi juotavaa jugurttia.

Lounas onkin sitten vastaavasti yleensä isompi, tosin nyt kun ei koulussa tarvii enää käydä niin lounas on kevyt ja päivällinen isompi. Aika pitkälti nälän mukaan mennään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Syötkö aamiaista?

#11

Viesti Mika »

Lainailen osuvampaan ketjuun.
Jussi Häkkinen kirjoitti: Osalle aamiainen on tärkeä, osalle ei.
nyyski kirjoitti: Kenelle aamupala ei ole tärkeä?
Jussi Häkkinen kirjoitti: Kaikki eivät vain pysty syömään aamulla. Jos ei tunnu siltä ja kroppa tökkii vastaan, ei voi mitään. Syön päivän ensimmäisen ruoan yleensä n. klo. 14-16. Siihen asti juon mehua, kahvia ja vettä.

Ei aamiaisessa mitään taikaa ole. Samanlainen ateria kuin muutkin. Lisäksi monelle lyhytketjuisten hiilarien pommi.
nyyski kirjoitti: Ei ateriana olekaan erityistä, mutta sen ajoituksessa on. Yön aikana on muutenkin useimmilla pitkä tauko syömisessä ja katabolian minimoimiseksi olis hyvä se aamupala syödä.

Kyllä ymmärrän sen, ettei maistu. Olen itsekin ollut yksi heistä. Mutta minullakin on painoa pudotettavana ja olen aika realistinen omasta aineenvaihdunnastani. Siksi opettelin syömään aamupalaa vaikkei se mukavaa ollutkaan.
Jussi Häkkinen kirjoitti: Niin no, kroppa ei nyt ihan niin herkkä masiina ole, että pari lisätuntia mitään merkkaisi. Vuorokausitason tarkastelu on tärkeämpää.
Point kirjoitti: Jotkut väittävät, ettei se aamiainen olisi välttämättä tarpeen ja pieni paasto/aamiaisen väliin jättämisestä ei olisi haittaa.

http://keho.net/artikkelit/paastoamisen ... orituskyky" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pronutritionist.net/wp-conte ... Paasto.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
täältä
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
nyyski
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 682
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Syötkö aamiaista?

#12

Viesti nyyski »

Yritetäänkö tässä nyt sanoa minulle, että aamiainen ei ole tärkeä/kannattava/järkevä?
Matti Lintula
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Syötkö aamiaista?

#13

Viesti Point »

Syön.. Yleensä aamulla maustamatonta jugurttia esim heralla/marjoilla ja kuppi kahvia, jos on aikaa ennen salia. Tämä siis kuuden-seiskan välillä. Sitten töissä yhteisellä kahvitauolla rahkaa marjojen/mehukeiton/hedelmän/stevian kera siinä 9-10 välillä. Viikonloppuisin saatan herkutella englantilaisella aamiaisella (ilman sitä real-alea) tai Lidl maalaiscroissantilla tuorejuuston ja hillon kanssa. :)

Nyt olen muutaman viikon pyrkinyt olemaan tuolla 16/8 paastolla. (Joulu tosin sekoitti kuviota :( ). Tarkoituksena olisi ihan testata onnistuuko sillä vähän vähentämään kokonaiskalorien määrää ja totutella sietämään pientä nälkää. Erityisesti pyrin siihen, että iltanapostelu jäisi pois. Syön vikan ateria klo 20-21... Ja seuraavan kerran sitten puolen päivän jälkeen lounaan. Jos tämän kuun testailisi. Jos mitään tuloksia ei tule eikä ole muutenkaan kivaa, niin palataan rahka-aamiaisen pariin..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Syötkö aamiaista?

#14

Viesti Andy »

Miten määritellään kunnon aamiainen ja kevyt aamiainen?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Syötkö aamiaista?

#15

Viesti Mika »

Sitä en osaa tarkemmin sanoa, miksi aamiaisen merkitystä on korostettu. Voisin kuitenkin arvailla, että se liittyy verensokeriin. Jos on liian (juu, vaatisi määrittelyä) pitkään ollut liian (juu, sekin vaatisi määrittelyä) kova nälkä, voi seuraava ateria olla muuta kuin optimaalinen. Siinä voi olla liiaksi sekä kaloreita että rasvaa ja hiilihydraatteja kyseisen henkilön oman hyvinvoinnin kannalta.

Luulen aamiaisen tärkeyden painottamisen liittyvän jonkinlaiseen holhoamiseen. Sitä kansanterveystyö usein on — eikä nyt ihan syyttä.

Tärkeää on se, että ihminen tuntee itsensä hyvinvoivaksi ja oikeasti myös voi hyvin.

Andy, se määritelmä lienee hyvin subjektiivinen. Esimerkiksi Nyyskin kuvailema aamiainen lienee useimmille kunnollinen, kun taas Mjölnirin aamiainen taitaa olla enemmänkin kevyt. Kalorimäärä ja tietysti oma tuntemus aamiaisen täyttävyydestä ratkaisevat.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa