Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Painonnosto

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#286

Viesti Mika »

Luin tuon saman eilen. :?

No, toivottavasti hän muuten kehittyy ja nauttii treenaamisestaan, jos kisailu ei enää jaksa innostaa. :-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Painonnosto

#287

Viesti Ile »

Mjölnir... :peukku: :peukku: :peukku:
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#288

Viesti Mika »

Nyt vasta huomasin tuon Mjölnirin viestin. Oikein! :DD
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#289

Viesti MarkkuT »

Mjölnir kirjoitti:Mulla on pitkän tähtäimen tavoite siinä, että kohta alan treenaamaan tosissaan, ja mulla on ensin 15 vuotta aikaa harjoitella painonnostoa, tavoitteena on vuoden 2032 Painonnoston Masters 60-64 vuotta. Nykyisillä tuloksilla olisin mitaleilla ja mulla on vielä aikaa 15 vuotta treenata!
Noissa ikämiesten sarjoissa on muuten tulokset olleet aika kovassa nousussa viime vuosina. Itse en vielä pärjää 85-kiloisten ikäluokan 60-64 kovimmalle nostajalle, Tapio Kinnuselle.

[youtube][/youtube]

No, nyt reenaan voimaa hänen ohjelmillaan, että ehkä se siitä. Onhan tässä yli 20 vuotta aikaa. :smt003
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#290

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:Nyt vasta huomasin tuon Mjölnirin viestin. Oikein! :DD
Sitten noiden tavoitteiden jälkeen siirryn vuonna 2052 juoksemaan 100 m, olisin nykykunnossa vahvasti SM-kultamitalissa kiinni 80-vuotiaiden sarjassa!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#291

Viesti Mjölnir »

MarkkuT kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Mulla on pitkän tähtäimen tavoite siinä, että kohta alan treenaamaan tosissaan, ja mulla on ensin 15 vuotta aikaa harjoitella painonnostoa, tavoitteena on vuoden 2032 Painonnoston Masters 60-64 vuotta. Nykyisillä tuloksilla olisin mitaleilla ja mulla on vielä aikaa 15 vuotta treenata!
Noissa ikämiesten sarjoissa on muuten tulokset olleet aika kovassa nousussa viime vuosina. Itse en vielä pärjää 85-kiloisten ikäluokan 60-64 kovimmalle nostajalle, Tapio Kinnuselle.

[youtube][/youtube]

No, nyt reenaan voimaa hänen ohjelmillaan, että ehkä se siitä. Onhan tässä yli 20 vuotta aikaa. :smt003
En minäkään pärjää voittajalle, mutta jos kilpailutilanteen jäätävässä paineessa onnistuu tekemään tuloksen, niin mun nykykunnolla ollaan kyllä mitaleilla :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Termiitti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 146
Lauteille: Tammikuu 2009

Painonnosto

#292

Viesti Termiitti »

Se jäätävä paine kisatilanteessa on monelle ensikertalaiselle melkoinen yllätys ja siksi tulokset jää poikkeuksetta alakanttiin tai jopa tulos kokonaan saamatta.

Sitä kisaamista itsessään pitää siis harjoitella, ja vasta sitten voi alkaa odottaa jotakin tuloksiakin. Siksi kannattaa mennä kisaamaan ihan heti tasosta riippumatta.
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#293

Viesti MarkkuT »

Termiitti kirjoitti:Se jäätävä paine kisatilanteessa on monelle ensikertalaiselle melkoinen yllätys ja siksi tulokset jää poikkeuksetta alakanttiin tai jopa tulos kokonaan saamatta.

Sitä kisaamista itsessään pitää siis harjoitella, ja vasta sitten voi alkaa odottaa jotakin tuloksiakin. Siksi kannattaa mennä kisaamaan ihan heti tasosta riippumatta.
Just näin. Ja vaikkei niin kovasti jännittäisikään, niin siinä on paljon opittavaa. Lämmittelynostojen ajoitus ym. kisatilanteen sähellys.
Ain't no one.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Painonnosto

#294

Viesti Kari Aittomäki »

Taitaa olla lajista riippumaton ilmiö tuo. Eli sen seitkytprosenttisen suorituksen saavuttaa vasta kun kisarutiinia on kehittynyt.

Jossain lajeissa on nähtävissä ristiriitaa jonkin seuran menestymispaineissa, käsittääkseni miltei poikkeuksetta markkinointitarpeisiin perustavaa.
Eli ei päästetä sällejä "edustamaan" ennenkuin ylivoima on varmistettu.
Tämä saa joskus aika arveluttaviakin piirteitä.

Topicista, mähän sain ihan wanhankoulun opetusta nimenomaan painonnostossa, me tehtiin rinnallevetoja ja tempasua jäällä, monoissa (liukkaat). Mutta kyllä tasapainopiste konttailujen jälkeen sitte löyty.
Harmi että kakaranahankittu olkapäävamma esti kunnon harjoitteluun panostuksen.
Judossa myös.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Painonnosto

#295

Viesti Andy »

Kari Aittomäki kirjoitti:
Jossain lajeissa on nähtävissä ristiriitaa jonkin seuran menestymispaineissa, käsittääkseni miltei poikkeuksetta markkinointitarpeisiin perustavaa.
Eli ei päästetä sällejä "edustamaan" ennenkuin ylivoima on varmistettu.
Tämä saa joskus aika arveluttaviakin piirteitä.
Missä lajeissa?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#296

Viesti MarkkuT »

Hyvä pätkä tempaus-, rinnalleveto- ja kyykkytekniikan peruspointeista:

[youtube][/youtube]

Mainioita nuo muutkin Kuortaneen seminaaripätkät. :peukku:

Tuossa Annin luento naisten voimaharjoittelusta:

[youtube][/youtube]
Ain't no one.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Painonnosto

#297

Viesti airakti »

Meillä käy Leppävaaran Fit1 salilla aamuisin samaan aikaan yx 62v hemmo joka on nostellut painoja 70-luvulta asti, on todella hyvässä kunnossa, treenaa joka päivä (?) ja se mitä olen nähnyt niin treenaa todella kovaa, toki on hänellä myös niitä kevyempiä viikkoja. Juoksee ja soutaa laitteilla usein maraton matkoja ja juttelee mulle ajoistaan, itse en noista ajoista tiedä mitään kun ei hirveesti kiinnosta, mutta hänen mukaansa alittaa kummassakin lajissa SM ajan. Kävi nyt sitten ekaa kertaa soutulaite kisoissa Joulukuun alussa, otti osaa 500 metrin soutuun. Tuli yleis-sarjassa kolmanneksi ja voitti yli 60 vuotiaitten sarjan, samalla paransi entistä suomen ennätystä 3.2 sekunnilla. Sanoi että olisi vielä voinut pari sekuntia nipistää mutta kun jännitti niin paljon että ei muistanut loppukirissä vetää tarpeeksi ylävartalolla.
TimppaA
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#298

Viesti Mika »

Se on kyllä harmi, että suuri lahjakkuus on päättänyt vain 25-vuotiaana lopettaa lajin. Toivottavasti jonkinlainen sopu saadaan vielä aikaan.

Uutinen on parisen kuukautta vanha, mutta olen odottanut josko tämä ehtisi kääntyä paremmaksi. Tietääkseni tilanne on edelleen sama, mutta korjatkaa jos sovintoa on lähestytty.

Suomen painonnostotähti Milko Tokola, 25, lopettaa yllättäen uransa – isoja erimielisyyksiä liiton kanssa: ”Tukehtukaa tårta på tårta!”
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Painonnosto

#299

Viesti Eppu »

Pari päivää sitten Milko laittoi instagramiin videon, jossa poltti painonnostokenkänsä pihanuotiolla. Muutenkin aika voimanostohenkiseksi mennyt miehen some-feedit.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#300

Viesti MarkkuT »

Eppu kirjoitti: maalis 6, 2018, 11.53 Pari päivää sitten Milko laittoi instagramiin videon, jossa poltti painonnostokenkänsä pihanuotiolla.
:lol: Tämä jäikin näkemättä.

Leppoisampiakin somettajia löytyy. Esim. tämä Retulainen:



Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa