Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Etunojapunnerrukset

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16219
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 598 kertaa
Tykätty: 284 kertaa

Etunojapunnerrukset

#16

Viesti Lasse Candé » kesä 6, 2013, 15.49

Tässä on myös merkittävä ero lajin suhteen. Meillä on tarkoituksenmukaista puhtaasti lajinhallinnan kannalta saada alkeellinen punnerruskunto ja tekniikka kohdalleen. Omassa treeninvedossani lajinhallinta on tärkein. Tuon ylittävä punnerrustreeni sitten taas on sitä settiä mitä sitten monet tekevät omasta tahdostaan, omiin tarkoituksiinsa.

Tyypillisesti mun treeneissä on punnerrettu vain yksi 20:n setti jonka hyöty on lähinnä muistutuksellinen ja motivoiva. Se suurin hyöty tulee alussa kun kuljetaan tuota tapaa kohti. Kokemukseni on että se duuni tehdään "salaa" kotona.

Liika punnertaminen ei palvele asiaansa wadotreeneissä vaan on jopa haitallista. Paitsi joskus.
You may say that I'm a dreamer
But I'm not

- John Lennon

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan


Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5523
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Tykännyt: 119 kertaa
Tykätty: 191 kertaa

Etunojapunnerrukset

#17

Viesti AlexMachine » kesä 6, 2013, 16.00

Andy kirjoitti:
AlexMachine kirjoitti: Hmm. Punnerrustuloksia nyrkkeilytreenissämme kasvatetaan mm lyömällä.
Meillä taas lyöntituloksia kasvatetaan mm. punnertamalla. En nyt ihan hahmota tätä juttua, että lähdetään kasvattamaan punnerrustulosta sen sijaan että kasvatettaisiin esim. lyöntivoimaa.
Niinpä niin. Tajuat kai että kaikki palvelevat kaikkea, eli kyllä se lyöntivoima kasvaa punnerrettaessa ja päin vastoinkin. Kuntopallojen työntely (josta myös kirjoitin) kasvattaa lyöntivoimaa ja nopeutta mutta myös punnerrustulosta. Nyt käsiteltiin etunojapunnerruksia ja niissä kehittymistä. Jos olisi keskusteltu lyöntivoiman kehittamisestä olisin kirjoittanut kuten sinä kirjoitit. "lyöntituloksia kasvatetaan mm punnertamalla" ja sen jälkeen sama kirjoitus mitä kirjoitin tähänkin ketjuun.
Eipä sen enempää tästä asiasta.
People are what they do, not what they say, not what they think, not what they pretend to be.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 89100
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 724 kertaa
Tykätty: 248 kertaa
Viesti:

Etunojapunnerrukset

#18

Viesti Mika » syys 25, 2014, 22.37

Tässä on muutama ihan hyvä esimerkki perusetunojapunnerruksista. @mikaelf voi kommentoida lihasryhmiä. ;)

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 42 kertaa
Tykätty: 28 kertaa

Re: Etunojapunnerrukset

#19

Viesti Point » syys 25, 2014, 22.43

Mika kirjoitti: Tässä on muutama ihan hyvä esimerkki perusetunojapunnerruksista. @mikaelf voi kommentoida lihasryhmiä. ;)

[instagram][/instagram]
Katsoittekos henkilön hartijalinjaa hänen punnertaessaan?

En minäkään...
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3494
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 36 kertaa
Tykätty: 95 kertaa

Etunojapunnerrukset

#20

Viesti MikaM » syys 26, 2014, 10.57

Kyynärpäät ihan suoraan sivulla hajottavat ainakin mun rikkinäiset olkapäät saman tien. Nopeusrytmi on päinvastoin, kuin minä suosittelisin, menee siis alas nopeammin, kuin ylös. Muutenhan tässä lähinnä varioidaan kulman vaikutusta (ja esitellään fysiikkaa?).
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12811
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Etunojapunnerrukset

#21

Viesti L.K. » syys 26, 2014, 18.06

Joo, siis oli kyllä oikein havainnollistava video :D

Mutjoo...minusta tuossa ns. normaalipunnnerruksessa kädet oli tosi hassun edessä eli kait juuri se hartialinja mitä tuossa puhuttiin oli outo..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.

MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 892
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 1 kerran

Re: Etunojapunnerrukset

#22

Viesti MikaelF » syys 26, 2014, 19.56

Mika kirjoitti: Tässä on muutama ihan hyvä esimerkki perusetunojapunnerruksista. @mikaelf voi kommentoida lihasryhmiä. ;)

[instagram][/instagram]
No, siinä punnerruksia tekevän kohdalla on helpompi luetella mitkä lihasryhmät eivät toimi kuin mitkä toimii. Katsojalla tosin saattaa musculus cremaster hiukkasen nytkähdellä.... 8-)

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 89100
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 724 kertaa
Tykätty: 248 kertaa
Viesti:

Etunojapunnerrukset

#23

Viesti Mika » syys 27, 2014, 14.39

Punnertaa voi myös näin:

[video][/video]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Tykännyt: 7 kertaa
Tykätty: 22 kertaa
Viesti:

Etunojapunnerrukset

#24

Viesti JariMarjamaa » syys 27, 2014, 17.11

Sohaisenpa tännekkin :)

Kyseessä taisi olla tulosten kehittäminen, mikä vaatinee tulosten seuraamista...
Mutta yleisesti asiasta...

Yleisesti niin omassa treenissä kuin ohjauksessakin suosin kapeita, täysipitkäisiä polvipunnerruksia,
ennemmin kuin lyhyitä/leveitä/yms lankku/"oikeassa asennossa" tehtäviä punnerruksia.

Lähes poikeuksetta teen itte aina polvipunnerruksia, ei ole tuota voimaa yläkropassa(kaan) :(
niin että saisin edes jonkinlaista sarjaa tehtyä "puhtaasti". Paitsi jos erikseen sanotaan jotain "lyhet riittää",
niin ne teen sitten lankusta.


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 kurkkijaa