Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Kuntosaliharjoittelun perusteet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Ylipotkija: valvoja

Vastaa
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3322
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 4 kertaa

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#166

Viesti obmijoy » tammi 5, 2013, 15.49

hyvä että otit esiin
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p/ohjeita-kiusatulle.html


Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3235
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Kaarina
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 21 kertaa
Tykätty: 64 kertaa

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#167

Viesti MikaM » tammi 8, 2013, 14.51

Samaa sanoo Pavel kirjassaan ja toimii ku junan vessa.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3322
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 4 kertaa

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#168

Viesti obmijoy » tammi 8, 2013, 15.18

kun treenari osaa perspuristuksen ja on treenanut itselle hyvät perusvoimat eli perusVOIMANOSTOLIIKEETliikeet menee itsensäpainoisella tangolla5-15t sarjoina on tää linkki hyvä
vaikka itse sanonkin
http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=13719&p=707611&hilit=ykk%C3%B6s+l%C3%A4mittely#p707611" onclick="window.open(this.href);return false;

ja hox toi ykkös ja kakkos lämittely on tärkein kohta joka vaiheessa SIIS silloinkin kun tyhjä 20Kg tanko tuntuu painavalta

KUNTOSALIHARJOITELUN PERUSTEISIIN KUULUU: juurilukko eli persreikä puristus ja ykköslämittely sekä kakkos lämittely
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p/ohjeita-kiusatulle.html

obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3322
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 4 kertaa

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#169

Viesti obmijoy » tammi 8, 2013, 15.44

anteeksi hyvät lukijat
huomaate varmaan että kirjoitan aina samoista asioista
koska
yksinkertainen on vahva,
vahva on luotettava ja
luotettava on yksinkertaineen

tie kaikiin tavoiteisiin on tuossa

Suorita läpi ensin ekaluokka ja keskity kesällä parantamaan heikkoja osa alueitasi ja suorita siten tokaluokka ja jos jossain vaiheessa tulee yli suuria ongelmia jää luokalle.

Weiderin menetelmä tai JONKIN lajin peruskurssi on se ekaluokka riipuen siitä minkä alueen peruskoulua käyt.

ole realistinen ja katso itseäsi rehellisesti
silloin ymärrät tänhetkisen tasosi

On ihan yleisesti tiedossa että jos voimailemalla aikoo nostella isoja rautoja silloin on kyettävä dipeihin ja leuanvetoihin omalla painolla ja on opeteltava juokseen ja jopa soutaan ja uimaan vaikka ne eivät liitykään painoharjoiteluun.
SILLÄ vain joustavasti liikuvasta kehosta voit rakentaa voimakkaan.

MUISTA NYT jos ylläolevat asiat ovat hankalia tulet niittä reenaamalla YLÄTTYMÄÄN siitä kuinka tehokas olet ja kuinka kovasti kehityt
sillä ihminen joka lisää leuan vetonsa 2 vedosta 20:neen on ihminen joka kehityy hitosti ja tuohon kun etenet 1,5-3 vuodessa olet saavuttanut selaisen tason, että moinen kehitys ei enään koskaan kohdalasi toistu ja tuskimpa on tarpeenkaan.
Kas jossainkohtaa voimaakin voi olla liikaa, varsinkin jos sen treenaaminen syö liikaa aikaa tekniikka treeniltä.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p/ohjeita-kiusatulle.html

Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#170

Viesti PDC » tammi 8, 2013, 16.00

MikaM kirjoitti: Samaa sanoo Pavel kirjassaan ja toimii ku junan vessa.
Totta. Pavel on saanu jonkinlaisen "charlatanin maineen" kaikkine epämääräisine taustoineen ja yyber amerikka comrad hehkutusten takia, mutta sillä jätkällä on oikeasti enemmän tietoa miten esimerkiksi pitää keho tiukkana mutta aktiivisena kuin monilla muilla, joita nyt "guruina" pidetään.

Kokeilkaa vaikka normi punnerrusta niin, että puristatte täysiä sormilla sitä maata. Ja toki muu kroppa tiukkana kans.

obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 3322
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 4 kertaa

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#171

Viesti obmijoy » tammi 8, 2013, 16.12

sinä iso painava setä joka olet jo pelottava ja et jaksa vetää leukoja etkä dippejä
laitan tän näin ku on aika OT
paljastus:
sinulle on hyväksi ja terveelistä kehittyäs selaiseksi joka jaksaa niitä vetää...

osta compactfit.com sopiva kuminauha ja tee pururata hölkkä/kävely treeniä jossa ulkoliikunnan mukana lähes joka päivä tehdään yhteensä noin 50-100 kevenettyä...
" onclick="window.open(this.href);return false;
...leukaa ja dippiä tee siis 5-20 toiston sarjoja ja hölkää/venyttele tauot
kun et enään pysty dipaileen ja leukaileen siirry tekeen keskivartaloa.

Älä rasita loppuun asti vaan yritä tehdä ma ti to pe. Älä päästä pulssia alle 100.
Jos mahdolista mennä kotiin salin kautta jossa voit kyykätä, penkkipunnertaa ja hartiapunnertaa sekä lopuksi soutaa tai uida niin ulko treenisi saa pisteen iin päälle.
Uskon, että painosi laskee ja voimasi kasvavat näin ja ne leuatkin alkavet meneen jossain vaiheessa.

Tälaisessa treenamisessa ei saa olla yhtään tosikovaa päivää ja koville voi vetää vain perjantaina kun edessä on 2 aktiivista lepopäivää bjj parissa esim.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p/ohjeita-kiusatulle.html

Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#172

Viesti PDC » tammi 16, 2013, 01.24

" onclick="window.open(this.href);return false;

GYMlog on suomen parasta treeni asiaa videon muodossa ja tässä oldie but goldie. Eli kun mietitään sitä, tai keskustellaan treenin pituudesta (esim. se 45min on aika hyvä aika) niin siihen pitäisi AINA lisätä se lämmittely, vaikka ei siitä tunnuta puhuttavan... Eli jos Jaakko Salillakävijä menee salille ja ennen sitä miettii treeniä jonka voi vetää läpi legendaarisessa 45minuutissa, niin se ei 9/10 kerrasta laske siihen alkulämpöjä. Tai joss ottaa valmiin ohjelman netistä, niin 9/10 niissä ei puhuta MITÄÄN lämmittelyistä.

Se on vaan copypaste "Get ripped in 45minutes aka WTF is a warmup?!" ohjelmasta.

Omat treenit painottuu kans sinne 45 minuuttiin mutta kokonaiskesto on varmaan about 1t 20minuuttia. Eka esim. crosstrainerillä tms. joku 5 min. Sitten vaikka vastuskuminauhoilla ja kahvakuulalla joku 5-10min. Vähän venytystä, ja sitten jos vaikka kulmasoutua teen tangolla, niin siinä lämmittely sarjoja 2-3. Kuten jokaisessa muussakin liikkeessä. Sama vaikka se on ojentajat taljassa, nitkutan sitä 10kg lätkää parikytä kertaa. No, hauiksia en viimeks lämmitelly, mutta ne onkin niin pienet.

GYMlogissa on vaikka mitä loistavaa kamaa. Tuo video siis lihashuollosta (venyttely, lämmittely, basics)

Kuvake
Point
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 42 kertaa
Tykätty: 28 kertaa

Re: Kuntosaliharjoittelun perusteet

#173

Viesti Point » kesä 23, 2013, 14.52

Otetaan vastaan hyviä lyhyitä 20-25 min kestoötaan treenimalleja tehtäväksi 4-5 kertaa viikossa.

Nyt toukokuusta lähtien on ollut aikaa käväistä säännöllisesti aamulla salilla tekemässä pikatreeni ennen töihin menoa. Eli sali aukeaa 6:30 ja suunnilleen 7:10 pitäisi astua ovesta ulos pyörän selkään töitä kohti (n16 km)

Toistaiseksi olen tehnyt yhtenä päivänä jalat (etukyykky-syväkyykky-mahd prässi yhdellä jalalla), toisena olkapäät+narut(pystypunnerrus eteen ja taakse, kulmasoutu, hauiskääntö, ojentaja taljassa) ja kolmantena selkä-rinta (penkki-taljat). Päälle sitten muutama vatsa, kahvakuulaheilautus jumppaa kiertona. Treenin olen tehnyt kiertona mahdollisimman lyhyillä tauoilla.

Mutta muita vaihtoehtoja otetaan vastaan. Nyt kesällä kun treenaan sitä Berliinia varten jolloin juoksua tulee 4-5 kertaa viikossa + työmatkapyöräilyt, niin jalkoihin riittää yksi kunnon treeni.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
Mjölnir
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22862
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 35 kertaa
Tykätty: 209 kertaa
Viesti:

Re: Kuntosaliharjoittelun perusteet

#174

Viesti Mjölnir » kesä 23, 2013, 15.37

Point kirjoitti: Otetaan vastaan hyviä lyhyitä 20-25 min kestoötaan treenimalleja tehtäväksi 4-5 kertaa viikossa.
Mä teen usein juurikin tuollaisia 30 minuutin treenejä. Katso vaikka mun päivyristä esimerkkejä:

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=744241#p744241" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=744474#p744474" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=746385#p746385" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=746936#p746936" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747181#p747181" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747401#p747401" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747541#p747541" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747758#p747758" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=749453#p749453" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=749936#p749936" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=750156#p750156" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja niin edelleen...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Kuvake
Point
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 42 kertaa
Tykätty: 28 kertaa

Re: Kuntosaliharjoittelun perusteet

#175

Viesti Point » kesä 23, 2013, 16.07

Mjölnir kirjoitti:
Point kirjoitti: Otetaan vastaan hyviä lyhyitä 20-25 min kestoötaan treenimalleja tehtäväksi 4-5 kertaa viikossa.
Mä teen usein juurikin tuollaisia 30 minuutin treenejä. Katso vaikka mun päivyristä esimerkkejä:

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=744241#p744241" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=744474#p744474" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=746385#p746385" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=746936#p746936" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747181#p747181" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747401#p747401" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747541#p747541" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=747758#p747758" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=749453#p749453" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=749936#p749936" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?p=750156#p750156" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja niin edelleen...

Jes. Onkin välillä osunut silmiin sun treenit. Täytyy kopioda noista itselle joku 5 päivän kierto vaikka kuukaudeksi.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Re: Kuntosaliharjoittelun perusteet

#176

Viesti Polvi » heinä 1, 2013, 09.43

Point kirjoitti: --toisena olkapäät+narut(pystypunnerrus eteen ja taakse, kulmasoutu, hauiskääntö, ojentaja taljassa) ja kolmantena selkä-rinta (penkki-taljat).
Sellainen nipotus, että eikös toi kulmasoutu ole kuitenkin aika puhdas selkäliike? Toki siinä hauberikin aktivoituu, muttei se mikään habaliike ole. :)
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou

Kuvake
Point
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 42 kertaa
Tykätty: 28 kertaa

Re: Kuntosaliharjoittelun perusteet

#177

Viesti Point » heinä 1, 2013, 09.57

Polvi kirjoitti:
Point kirjoitti: --toisena olkapäät+narut(pystypunnerrus eteen ja taakse, kulmasoutu, hauiskääntö, ojentaja taljassa) ja kolmantena selkä-rinta (penkki-taljat).
Sellainen nipotus, että eikös toi kulmasoutu ole kuitenkin aika puhdas selkäliike? Toki siinä hauberikin aktivoituu, muttei se mikään habaliike ole. :)

On. Itseasiassa tuli ajatus tms. Virhe. Pystysoutua tarkoitin.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 88792
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 555 kertaa
Tykätty: 212 kertaa
Viesti:

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#178

Viesti Mika » heinä 1, 2013, 10.09

Pitäisin silti perusmuotoisena pystysoutuakin ehkä enemmän yläselkäliikkeenä. :D Sehän on tavallaan kulmasoudun veli, vain eri kulmasta tehtynä. Jos kulmasoutaa pystystä, se on pystysoutu. :D Mutta tietysti mitä tahansa voi tehdä monin tavoin. Jos kulmasoutaa nopeasti, se rasittaa enemmän hauista ja olkapäitä kuin yläselän lihaksia. Muutenkin yläselkäliikkeet ovat näistä helpoista perusliikkeistä (esim. painonnostoliikkeet ovat sitten omassa luokassaan) vaikeimpia, koska niiden kanssa täytyy hieman keskittyä liikkeen kohdistuessa niihin yläselän lihaksiin. Yleensä nopeasti suoritetut yläselkäliikkeet siirtävät painopistettä yläselästä jonnekin muualle (kädet ja olkapäät). Väärää tapaa ei ole, on vain erilaisia mieltymyksiä ja tavoitteita.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Point
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009
Tykännyt: 42 kertaa
Tykätty: 28 kertaa

Re: Kuntosaliharjoittelun perusteet

#179

Viesti Point » heinä 1, 2013, 10.23

Olen ollut siinä käsityksessä, että se kohdistuu enemmän olkapäihin ns. Vetävänä liikkeenä. Voi olla, että teen liikkeet kyllä "hieman väärin", kun kukaan ammattilainen ei ole ikinä seissyt vieressä katsomassa tekniikkaa silmä kovana :)

http://www.kuntosaliohjelma.fi/kuntosaliliikkeet/hartiat/pystysoutu-tangolla/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaisiko ko. Liike siirtää ns. Selkäpainotteiseen päivään?
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 88792
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 555 kertaa
Tykätty: 212 kertaa
Viesti:

Kuntosaliharjoittelun perusteet

#180

Viesti Mika » heinä 1, 2013, 10.45

Joo, käytin hymiöitä ihan tarkoituksella. :) Ihan hyvinhän pystysoutu on olkaliike. Sen tietysti voi tehdä myös niin, että kohdistaa liikettä vähän enemmän yläselän lihaksiin. Jotkut tekevät kulmasoutuakin ihan tarkoituksella hauisliikkeenä. Tapoja ja tavoitteita on monia. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 kurkkijaa