Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Polvi- ja selkävaivaa

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Polvi- ja selkävaivaa

#91

Viesti MikaM »

Vai että kaimaani...
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Nommo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 130
Lauteille: Maaliskuu 2021
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: kuntonyrkkeily
Takalajit: BJJ/lukkopaini-alkeet

Polvi- ja selkävaivaa

#92

Viesti Nommo »

Tässä sitä vaan edelleenkin keikutaan kamppailulajissa mukana vaikka on polvissa nivelrikko. Ja se iänikuinen fibromyalgia, joka varmaankin pahentaa ja pitkittää kaikkia kipuja.

5 v sisällä polvet ovat tavanneet ärtyä potkuista tai potkujen aikana tukijalkana toimimisesta, pompuista, bussista ulos astumisesta ja portaissa kävelystä, pitkäkestoisesta kävelystä ja kyykkäämisestä. Tässä nyt viikon parin sisään kävi ekaa kertaa niin että mitään konkreettista ärsykettä ja provokaatiota en kertakaikkiaan muista olleen, mutta niin vain kroonistuneessa kipuilussa tuli sellainen vaihe että tulee näitä "shokkikipuja", eli kinttu meinaa pettää kivun vuoksi. Kipu ei ole mitenkään erityisen kova, mutta jalka vaan reagoi äkilliseen polven vihlaisuun niin että petetäänpä nyt alta kun se on niin hemmetin järkevää ja viisasta kertakaikkiaan...

Tällainen tietysti aina panee miettimään että olenko turvallisuusriski taistelupareille. Nyt tämä pettämisvaihe kaiketi tässä on helpottamassa. Mutta kysytään nyt, vaikken usko että kukaan osaa vastata, että olisiko tällaisista jotain hyötyä minun problematiikassani:

https://anacondafightwear.co/products/anacondakneebrace

Face näitä tuputtaa jatkuvalla syötöllä. Olen vaan kaikenlaista viritelmää tässä jo kokeillut ja ei oikein huvittaisi haaskata rahaa jos ei meno muutu sen paremmaksi. Nykyään käytän "siviilissä" Lifeturn-pötköjä polvien päällä (ainakin lämmittävä, jos ei muuta), ja salilla Rehband-tukia. Jälkimmäiset tuli valittua ihan netissä olleen mittataulukon mukaan, mutta tuntuvat niin kireiltä etten tiedä onkohan verenkierto polvissa ihan ok niitä käyttäessä. Ja niillehän on annettu maksimiaikakin minkä niitä saa käyttää, mikä on 3 - 4 t. Että ei niitä nyt millekään leireille voi laittaa.

Alkuvuonna TK-lääkäri väänteli koipiani kun olin makuulla, ja sanoi ettei ole liikerajoituksia. Häntä lähinnä kiinnosti vain että onko operaation tarvetta, mitä ei siis ole. Itse en tässä mihinkään leikkaukseen hingu, vaan siihen että ei satu niin että tosiaan menee ne jalat alta "shokkireaktiona", ja että voisin jatkaa itsepuolustuslajia mahdollisimman pitkään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa