Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Liikkuvuusharjoitteet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Liikkuvuusharjoitteet

#1

Viesti Elina »

Tällaista ketjua en löytänyt, joten lienee ihan hyödyllinen lisäys. Ketjuun on tarkoitus kerätä hyviä liikkuvuusharjoitteita - yksittäiset harjoitteet kelpaavat, mutta myös kokonaiset liikkuvuusharjoitukset olisivat mainioita. Liikkeet voi selittää sanallisesti, mutta myös kuvia ja videoita saa hyödyntää. Kirjoita viestisi alkuun, jos mahdollista, millaista liikkuvuuspulmaa olet harjoitteella koettanut parantaa.

Tässä lonkan liikkuvuusharjoitteita. Tuttuja liikkeitä, helppoja suorittaa:



Rintarangan liikkuvuusharjoite foam rollerilla (foam rollerin avulla pakotetaan siis liike tiettyyn osaan kerrallaan):

Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Liikkuvuusharjoitteet

#2

Viesti Presenter »

Hyvä aihe. Noita rintarangan liikkuvuusharjoituksia foam rollerilla tulee tehtyä käytännössä ennen jokaista punttitreeniä.

Samoin olen tehnyt tässä videossa näkyviä juttuja, varsinkin ennen kyykkytreeniä. Opettamassa MobilityWODin pitäjä, fysioterapian tohtori Kelly Starrett.

[youtube][/youtube]
Kuvake
Antti Koljonen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 426
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Muay Boran
Takalajit: Historiallinen miekkailu
Kombatan
Sin Moo Hapkido
Thainyrkkeily

Liikkuvuusharjoitteet

#3

Viesti Antti Koljonen »

Tässä pari videota, joiden pääpointti on ehkä vähän muualla kuin liikkuvuusharjoittelussa. Molempien videoiden alussa tulee kuitenkin hyviä dynaamisia liikkuvuusharjoitteista, jotka toimivat erinomaisesti lämmittelynä ja kevyenä palauttavana treeninä. Itse tykkään varsinkin tuossa jälkimmäisellä videolla esiintyvästä selkärangan kiertoliikkeestä, jossa maataan mahallaan lattialla kädet suorana sivuilla ja yritetään koskettaa varpailla vastakkaisen käden kämmenselkää.

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” (George Orwell)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Liikkuvuusharjoitteet

#4

Viesti bodyguard »

Oon tän tainnu jo potkuun pariin kertaan linkata mutta mielestäni varsin hyvä liikkuvuuspaketti tällä videolla. Ja kotimaista työtä:


‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Liikkuvuusharjoitteet

#5

Viesti Daddy »

Vallan mainioita vinkkejä ja videoita! Pitää tutustua noihin ihan huolella.

Olisiko muuten tästä ketjusta ainesta ihan kuulutukseksi?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Liikkuvuusharjoitteet

#6

Viesti Elina »

No, laitetaanpa!
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Liikkuvuusharjoitteet

#7

Viesti Eppu »

Viikon mobility on muistaakseni fysioterapeutin pahvit omaavan crossfit-salin omistajan videosarja, josta omaan päivittäismobilitypankkiin on kertynyt paljon hyviä harjoitteita.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Liikkuvuusharjoitteet

#8

Viesti Mika »

Lasse on pätevä sälli. Syksyn 2014 Potku-tapaamisessa hän ohjasi CrossFit-osuuden.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Liikkuvuusharjoitteet

#9

Viesti JariMarjamaa »

Liikkuvuus harjoitteet on rock.
Olen vastikään ottanut omaan ohjelmaan, joka treenin päälle.
Myöskin asiakkaan ohjelmassa on aina lopuksi liikkumiset :)
Ei vie kun 15min.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Liikkuvuusharjoitteet

#10

Viesti Lasse Candé »

Etteikö vain olisi tämä potkumiitti ollut syksyllä 2012?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Liikkuvuusharjoitteet

#11

Viesti Mika »

Olihan se. :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Liikkuvuusharjoitteet

#12

Viesti MikaM »

Arkistojen aarteita! Eilen testasin Elinan ja Presenterin linkittämät ja teki tosi gutaa ennen treeniä! Kiitos.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Liikkuvuusharjoitteet

#13

Viesti Mika »

Kyl määki Turuus! Eli turkkusselaisen kaimani tavoin tein noiden kahden videon liikkuvuusharjoitteet äsken. Varsinkin tuon Pressun videon liikkeet tekivät minulle oikein hyvää, kun tuolla lantio-pakara-alueellani minulla on kireyksiä.

Nuo CompactFitin videot ovat laatukamaa, joskin ne ovat sitten jo enemmän treeniä. Videolla esiintyvää Jukkaa en ole tavannut, mutta hänen kollegansa Samin koulutuksessa olen ollut. Voin ihan rehellisesti sanoa, että suurin osa kaikista koulutuksista, joissa olen käynyt (ml. Martin Rooney), on ollut pääosin ajanhukkaa sosiaalista kanssakäymistä minun tietotaitotasolleni, mutta se Samin koulutus oli rautaa. Method Makiassa on paljon samaa materiaalia.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Liikkuvuusharjoitteet

#14

Viesti Eppu »

Instagramin ja internetin ihmemaailman kautta törmää valtavan hyviin liikkuvuusharjoitevideoihin. Ja tietysti mitä enemmän niitä katsoo ja tykkää, sitä enemmän algoritmit puskevat niitä syötteisiin.

Squat Universityn blogiteksteissä on mielestäni valtavan hyviä kirjoituksia kuvineen ja videoineen. Kaikista läheisintä tuttavuutta olen tehnyt rintarangan liikkuvuuden parantamiseen tähtäävän liikesarjan kanssa, jonka suoritan jokaista treeniä edeltävänä osana omaa lämmittelyä. Aikaisemmat olkapäävaivani kun johtuivat kyseisen alueen heikkouksista.

Toinen loistava on IG-käyttäjä: https://www.instagram.com/achievefitnessboston/?hl=fi
Yksinkertaiset ja selkeät kuvat ja videot antavat vinkkejä harjoitteluun, tai vähintään asentojen ja liikeratojen tiedostamiseen.

Itse olen pyrkinyt siihen, että erilaisia liikkuvuusharjoitteita tulisi tehtyä lyhyesti kaikissa mahdollisissa tilanteissa ja väleissä, mahdollisuuksien mukaan muihin askareisiin integroiden. Tällöin ei "tarvitse" käyttää niin pitkiä aikoja erillisiin huoltosessioihin, joihin en ole oikein ikinä löytänyt alkuinnostusta parempaa rutiinia. Esimerkkejä tällaisista ovat mm. lapsen pottailuseurustelu syväkyykyssä ja lacrossepallo jalkapohjan alla kokkaillessa. Erikseen ovat tietysti sitten erilaiset kohdejumpat, joita teen valmistavina osina päivän treenisisällön mukaan.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Liikkuvuusharjoitteet

#15

Viesti MikaM »

Noita latsi-venytyksiä voi myös tehdä reenatessa, eli antaa esim ranskalaisissa poikittain penkin päällä käsivarsien laskea kunnolla pään sivuitse alas. Toinen, mutta moobseille, kun tekee vipareita sivulta, niin käsipainojen pitäsi kyllä voida ylettyä lattiaan asti, eli antaa venyä vaan.
Tuota tennispallo nätimpi, jos liikaa painaa, on tuossa alkuvideossa pitkällä putkella makuilu, joka sekin rusauttelee kivasti.
Good stuff!
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa