Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Voimaliikkeet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#796

Viesti MarkkuT »

Mjölnir kirjoitti: Oiskohan mulla sitten jalat kuitenkin selkää vahvemmat?
Joo, varmaan kyse on etu- ja takaosaston voimasuhteista.
Ain't no one.
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Voimaliikkeet

#797

Viesti Rawson »

Mjölnir kirjoitti: Tein eilen uuden enkan maastavedossa, 1x200 kg.
Onnea merkkipaalun saavuttamisesta, mutta eikö tuollainen kova voimailu tee kankeaksi ja hitaaksi? Vai onko vaan välttämätöntä modernin sotilasvarustuksen painon takia?
Purple belt papa power
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Voimaliikkeet

#798

Viesti sivarinlötkö »

Piti oikein tarkistaa että mikä vuosiluku kalenterissa lukikaan. Vai olikohan tuo vitsi? ::smoke
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Voimaliikkeet

#799

Viesti Kyynikko »

Tottakai se tekee hitaaksi. Siksi esim pikajuoksijat ovat kaikki ektomorfeja :)

Taktisestikin lihastreenaus on ihan saatanasta. Kadulla olevia huumeneuloja ja laavalammikoita ei esim pysty väistelemään kamppailutilanteessa jos on iso hauis. :D

(Uskotaan nyt että se oli ironiaa...)
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Voimaliikkeet

#800

Viesti Rawson »

sivarinlötkö kirjoitti: Piti oikein tarkistaa että mikä vuosiluku kalenterissa lukikaan. Vai olikohan tuo vitsi? ::smoke
Meinaatko että mun pitää päivittää tietojani? Omassa harjoittelussani olen kokenut hankalana yhdistää kovat voimatreenit muuhun treeniin.
Purple belt papa power
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#801

Viesti Mika »

Rawson kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti: Piti oikein tarkistaa että mikä vuosiluku kalenterissa lukikaan. Vai olikohan tuo vitsi? ::smoke
Meinaatko että mun pitää päivittää tietojani? Omassa harjoittelussani olen kokenut hankalana yhdistää kovat voimatreenit muuhun treeniin.
Kyllähän tuo joidenkin kohdalla on totta, koska palautuminen kovasta voimailusta kestää aikansa. Kyllä Kyynikko ja sivarikin tämän oikeasti tietävät, vaikka hassuina turkulaisina laskevatkin leikkiä. :)

Jos silti katsot Mjölnirin harjoituspäiväkirjaa, huomannet hänen harjoittelevan kovin paljon enemmän kuin suurin osa ihmisistä. Tällöin palautuminenkin on nopeampaa, sillä tuon harjoittelumäärän mahdollistaa koko iän kestänyt (ja kestävä) aktiivinen ja määrätahtoinen harjoittelu (eikä mikään uudenvuodenlupaus tms.). Kovakuntoiset ihmiset ovat kovakuntoisia.

Tietysti Mjölnir itse osaa parhaiten vastata omasta puolestaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Voimaliikkeet

#802

Viesti sivarinlötkö »

Voisin yleistää "joidenkin" koskemaan suurta enemmistöä harrastajista.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Voimaliikkeet

#803

Viesti MikaM »

Lisäksi ja ehkä tärkeimpänä, jos tosiaan katsot noita Mjölnirin treenailuja, niin ei siellä 24/7/365 liikuta ennätyksiä rikkomassa ja olla kisakiertueella. Osa (puntti)treeneistä on jopa erittäin kevyitä. Mutta tavoitteelliseen voimailuun (ja moneen muuhinkin urheiluun) kuuluu tuon ykkösen tarkistus/ petraus sopivin väliajoin.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#804

Viesti Mjölnir »

Rawson kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Tein eilen uuden enkan maastavedossa, 1x200 kg.
Onnea merkkipaalun saavuttamisesta, mutta eikö tuollainen kova voimailu tee kankeaksi ja hitaaksi? Vai onko vaan välttämätöntä modernin sotilasvarustuksen painon takia?
Kankea olen kyllä :smt003 mutta en hidas. Hyppään yli kaksi ja puoli metriä vauhditonta pituutta ja juoksen satasen nopeammin kuin koskaan aiemmin.

Ja en tosiaan niin kankea, etten pystyisi venymään lähelle spagaatia jne.

Minä teen maksimivoimaharjoittelun lisäksi nopeus- ja kestovoimaharjoittelua
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#805

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: Lisäksi ja ehkä tärkeimpänä, jos tosiaan katsot noita Mjölnirin treenailuja, niin ei siellä 24/7/365 liikuta ennätyksiä rikkomassa ja olla kisakiertueella. Osa (puntti)treeneistä on jopa erittäin kevyitä. Mutta tavoitteelliseen voimailuun (ja moneen muuhinkin urheiluun) kuuluu tuon ykkösen tarkistus/ petraus sopivin väliajoin.
Juu, se on just näin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Voimaliikkeet

#806

Viesti Rawson »

Mjölnir kirjoitti:
Rawson kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Tein eilen uuden enkan maastavedossa, 1x200 kg.
Onnea merkkipaalun saavuttamisesta, mutta eikö tuollainen kova voimailu tee kankeaksi ja hitaaksi? Vai onko vaan välttämätöntä modernin sotilasvarustuksen painon takia?
Kankea olen kyllä :smt003 mutta en hidas. Hyppään yli kaksi ja puoli metriä vauhditonta pituutta ja juoksen satasen nopeammin kuin koskaan aiemmin.

Ja en tosiaan niin kankea, etten pystyisi venymään lähelle spagaatia jne.

Minä teen maksimivoimaharjoittelun lisäksi nopeus- ja kestovoimaharjoittelua
Olen tosiaankin treenipäiväkirjaasi lukenut ja hiukan ihmetellyt miten paljon aikaa käytät voimaominaisuuksien kehittämiseen. Otaksun että siihen on selkeä ammatista johtuva syy ja siksi kyselen että johtuuko se painavasta varustuksesta?
Purple belt papa power
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#807

Viesti Mjölnir »

Rawson kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Rawson kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Tein eilen uuden enkan maastavedossa, 1x200 kg.
Onnea merkkipaalun saavuttamisesta, mutta eikö tuollainen kova voimailu tee kankeaksi ja hitaaksi? Vai onko vaan välttämätöntä modernin sotilasvarustuksen painon takia?
Kankea olen kyllä :smt003 mutta en hidas. Hyppään yli kaksi ja puoli metriä vauhditonta pituutta ja juoksen satasen nopeammin kuin koskaan aiemmin.

Ja en tosiaan niin kankea, etten pystyisi venymään lähelle spagaatia jne.

Minä teen maksimivoimaharjoittelun lisäksi nopeus- ja kestovoimaharjoittelua
Olen tosiaankin treenipäiväkirjaasi lukenut ja hiukan ihmetellyt miten paljon aikaa käytät voimaominaisuuksien kehittämiseen. Otaksun että siihen on selkeä ammatista johtuva syy ja siksi kyselen että johtuuko se painavasta varustuksesta?
Mark Rippeltoe'n sanoin:

"Strong people are harder to kill than weak people.
And are more useful in general"

Koska en harrasta kamppailu-urheilua kilpailumielessä, enkä pitkänmatkan juoksua (vast), jossa kantaisin vain omaa kehonpainoani, niin olen tullut tässä vuosikymmenten matkalla siihen tulokseen, että voima on montaa muuta ominaisuutta tärkeämpi työssäni.

edit:
and more useful in general :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#808

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti: Kovakuntoiset ihmiset ovat kovakuntoisia.
Olen muuten tämän huomannut, että alkuun pitää nöyrtyä tekemään huolellinen pohjatyö ja sen jälkeen vasta treeni alkaa kulkea. Kun perustaso paranee, niin pystyy tekemään vaikeampaa ja enemmän sekä useammin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Voimaliikkeet

#809

Viesti obmijoy »

kun ikää tulee kestävyys vain kehittyy ja voimaominaisuuksien kehitys vuosi vuodelta kovemman työn takana

3000m cooper on mjölkyn ikäselle sopiva se vain pitää pitää sinnä 50-60v asti ja ei varmasti ole ongelma (kstävyys kynäniskat jotka lenkeilijöiksi itseään kutsuvat juoksevat kaikki tuon, jos ovat terveitä ja hajoavat jos selkään laittaa 20kg ja tartis juosta lujaa ja pitkälle)
voimatasot ovat nouseet hyviksi ja tekninenosaaminen on tainut aina olla se vahvin puoli eli kokopaketti on rakenettu just oikeessa järjestyksessä, tekniikan takana on oltava kestävyys ja voima, kriisityössä kestävyys takaa pään keston ja toimimisen.

voiman kehitys on hidasta ja haastavaa koska on trenattava niin monipuolisesti (työ/lajiliikuntaa)
kestävyys pysyy yllä kaikella tuollalaji tekemisellä
fiksu osaa tehdä lajitreeninsä selaisiksi, että toimii hienpintaan nostajana ja palauattavana treeninä

ihmettelen joskus noita Mjölkyn kevyitä punttitreenejä niitä kun on paljon(+paljon lajia) mutta juju onkin siinnä että hän ei halua vetää itseään jumiin
eli kehonkuuntelu on aika huipuunsa viety.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Voimaliikkeet

#810

Viesti MikaM »

Oma tietämätön mielipiteeni on harjoituskirjan perusteella, että kiloja noissa keveämmissäkin treeneissä tulee kuitenkin liikuteltua paljon. Kestävyyttä rasituksessa. Tuossa on vähän samaa, kuin Sheikon menetelmässä. Ja maksimit nousee, sekä sentit siirtyy oikeisiin paikkoihin.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa