Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Voimaliikkeet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#841

Viesti Mjölnir »

Mulla kättelee aika hyvin laskennallinen ja todellinen ykkösmaksimi, ainakin voimanostossa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Voimaliikkeet

#842

Viesti MikaelF »

Fysioterapiassa joutuu useimmiten käyttämään näitä laskennallisia menetelmiä - turvallisuussyistä - vielä siten että käyttää arvioinnissa varsin kevyttä vastusta ja pitkää sarjaa. Tilanne ei ole silloin ihan sama kuin se että tekisi testin esim 10:llä toistolla. Yksi virhelähde testatessa ja samalla ikuinen kiistan aihe on se miten määritellään se viimeinen hyväksytty suoritus. Usein käytetään ”repetitions until failure” mutta mikä se failure on? Lääkinnällisen harjoitusterapian uranuurtaja Jenkeissä OMT -ft Ola Grimsby suositteli käyttämään rajana ”repetitions until compensation” varsinkin moninivel / monilihasliikkeissä. Hänen porukkansa oli tehnyt jotain kokeita tähän liittyen mutta en nyt muista oliko julkaistu. Heidän mukaan kompensaatio suorituksen aikana lisäsi laskennallisen RM:n tarkkuutta varsinkin silloin kun testissä käytettiin pitkää sarjaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#843

Viesti Mjölnir »

Juuri kun pääsin kehumasta, niin tänään tein maastavedossa 8 x 175,5 kg, joka on erään sovelluksen mukaan laskennallisesti 219 kg, tosiasiassa en ole nostanut yli 200 kg pitkään aikaan, enkä usko että nytkään olen yli 210 kg kunnossa.

Pystypunnerruksessa 5 x 68 kg, mikä on laskennallisesti 1 rm 78kg, tämä on lähellä totuutta, luulisin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa