Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Harkoissa pyörryttää

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Truenib
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Marraskuu 2008

Harkoissa pyörryttää

#16

Viesti Truenib »

Kokeileppa laittaa 1dl malto6 tai muuta hiilaria juomaveden sekaan ja sitä sitten treenien aikana.. Voi johtuu verensokerista ja vaikka mistä, mutta itselläni tuo on auttanut huomattavasti.. Se ei edes maistu siinä vedessä tai muuta koostumusta, joten et sitä edes huomaa.
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Harkoissa pyörryttää

#17

Viesti taikuri »

En ole lukenut koko ketjua mutta:

1) onko suvussa sokeritautia

2) On tai ei tutki(tuta) onko sinulla sitä.

Kaikkea hyvää.
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Harkoissa pyörryttää

#18

Viesti m4G- »

Haha, tuossa juuri itsekkin mietin, kun toissapäivänä ekat treenit pienen kuumeilun jälkeen... Vedin kyllä niin kovaa BJJssä kun vaan pystyin ja painit päälle se 3x 5min armotonta vääntämistä. Kun nousin ylös, päätin, että menen takaisin istumaan, kun ei olisi pystyssä pysynyt ja sitten ei tiedä, että tuleeko vielä laatta. Eli pyörrytti ja oksetti samaan aikaan. Ihan jees... Veikkaan että minulla verensokeri (koulussa söin klo 12 aikoihin) ja sitten tuo nesteytys. Pitää yrittää tänään juoda melko hyvin.
wut...
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Harkoissa pyörryttää

#19

Viesti m4G- »

Mutta eikös tuo ole muutenkin kovan vääntämisen/kuristumisen jälkeen, kun nousee ylös? En sitten tiedä, ittellä ainakin välillä huippaa sillain vähäsen, että menee ohi parissa sekunnissa.
wut...
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

Harkoissa pyörryttää

#20

Viesti Nikke »

Nyt mennyt tähän mennessä hyvin, ja sillon kun oli, niin ei kestänyt kaksi sec, vaan vähintään 2min
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#21

Viesti ChB »

Itsellä myös sama ongelma. Aloitin hokutoryun peruskurssin nyt syksyllä, ja on jo kolmena kertana joutunut menemään tatamin reunalle lepuuttamaan kun on meinannut taju lähteä. Trial and errorilla olen huomannut että syömiset ja nesteytys vaikuttavat olennaisesti siihen pysyykö kovassa treenissä pystyssä. Samaten kahvi ja tupakka :oops:
Minulla on tosin melko huono kunto, joten se saattaa myös vaikuttaa asiaan :D
On kyllä käynyt mielessä että pitäisikö varmuden vuoksi käväistä lekurilla.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Harkoissa pyörryttää

#22

Viesti Jussi Häkkinen »

ChB kirjoitti: Itsellä myös sama ongelma. Aloitin hokutoryun peruskurssin nyt syksyllä, ja on jo kolmena kertana joutunut menemään tatamin reunalle lepuuttamaan kun on meinannut taju lähteä. Trial and errorilla olen huomannut että syömiset ja nesteytys vaikuttavat olennaisesti siihen pysyykö kovassa treenissä pystyssä. Samaten kahvi ja tupakka :oops:
Minulla on tosin melko huono kunto, joten se saattaa myös vaikuttaa asiaan :D
On kyllä käynyt mielessä että pitäisikö varmuden vuoksi käväistä lekurilla.
Käy. Tarkastuta ainakin verenpaine ja muut perusjutut.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
mrkekkerinorsu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 65
Lauteille: Lokakuu 2012

Harkoissa pyörryttää

#23

Viesti mrkekkerinorsu »

Asiaan saattaa Nikke vaikuttaa ikäsi (18?). Murrosiässä menee hormonit sekaisin, myös insuliini ja glukagoni. Vielä kun on testoa ja kasvuhormonia paljon veressä niin solut ottavat kovassa rasituksessa hirveää kyytiä ravintoa--> verensokeri tippuu ja lujaa. Tämä siis spekulaatiota, mutta mahdollista. Käytkö puntilla? Kannattaa ottaa vesipulloon jotain urheilujuomaa ja tosiaan ottaa kevyt hiilariannos ennen reeniä, vaikka just Paussi-keksejä, että tulee nopeita ja vähän hitaampia hiilareita.

Toki lääkärissäkin käynti on hyvä, varsinkin jos edellisestä tarkastuksesta on aikaa!
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista. -Rauno Repomies
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#24

Viesti ChB »

Nyt on lekurille varattu aika. Täytyisi vielä oppia tunnistamaan milloin olisi hyvä hieman himmata treeneissä. Pidän siitä kun saan koetella rajojani. Tulee sellainen olo että on ylittänyt itsensä. Toisaalta taas ottaa päähän ja hieman hävettääkin kun joutuu viittaamaan senseille että saisinko luvan mennä tatamin reunalle lepuuttamaan kun meinaa lähteä taju.
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Harkoissa pyörryttää

#25

Viesti Lasileuka »

ChB kirjoitti: Samaten kahvi ja tupakka :oops:
Tupakoinnista on hyötyä vain vastustajalle. Kun oma hapenottokyky menee punaiselle niin savuton vastustaja voi vielä tikittää pitkään. Onhan se lopettaminen vaikeaa, mutta suosittelen kokeilemaan. Keuhkoista löytyy kummasti tilaa lisähapelle kun ei kessuta. Säästyneet rahat voi sijoittaa vaikka lakritsipiippuihin, jos verenpaine antaa myöden.
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
ChB
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 17
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MSR Iaido
Takalajit: Hokutoryu

Harkoissa pyörryttää

#26

Viesti ChB »

Noniin. Sain perua tarkastuksen kun neljä päivää sairaalassa ja melkein pari kuukautta saikkua sydänlihastulehduksen takia ajoi saman asian. Huomenna rasitus ekg ja toivottavasti vimppa lekurissa käynti, katsotaan mikä on tuomio. Mitään poikkeavaa ei (sydänlihastulehduksen lisäksi) löytynyt mistään, eli tankkaukseen pitäisi kiinnittää enempi huomiota, ja tietysti tupakointiin ja yleiseen kunnonkohottamiseen.
Kuntoilija
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 74
Lauteille: Marraskuu 2012
Paikkakunta: Helsinki

Harkoissa pyörryttää

#27

Viesti Kuntoilija »

Joku mainitsi jo aiemmin verensokerin alhaisen tason. Sitä sanotaan hypoglukemiaksi. Kaupoissa on myytävänä Siripiriä. Prismassa tuollainen ei taida maksaa kahta euroakaan.
Kuntoilija
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 74
Lauteille: Marraskuu 2012
Paikkakunta: Helsinki

Harkoissa pyörryttää

#28

Viesti Kuntoilija »

Olen kokenut judoharjoituksissa joskus lievää oksettavaa pahoinvointia. Pää ei ole tottunut mattorandorin pyörityksiin. Tunne on voinut tulla heittoharjoituksessakin. Se on sellaista kun autossa tulee joskus matkapahoinvointia, jos ei katso tietä. Tunne vie innon harjoituksesta. Olen silloin siirtynyt vähäksi aikaa syrjään. Tunne häviää harjoitusten jälkeen.

Olen ajatellut, että se johtuu huonosta tasapaino(aisti)sta. Ehkä ajan mittaan sietokyky paranee.

Pää on ollut "sekaisin" kun on joutunut ensimmäisiä kertoja puristuksiin vahvojen jalkojen väliin. Se tunne menee kuitenkin lyhyessä ajassa ohi.
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Harkoissa pyörryttää

#29

Viesti SirSamuel »

Olen huomannut itselläni selkeän yhteyden niskojen/kaulan lihasten jumissa olemisella ja kuperkeikkojen/ukemien tekemisessä tulevan pyörrytyksen välillä. Joskus en kestä viittäkään kuperkeikkaa yhteen menoon ku alkaa jo tatami pyöriä silmissä aivan vastustamattomasti! Sinänsä typerää, että heittosarjoissa(ukena) ei tunnu juuri koskaan mitään pyörrytystä!
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Harkoissa pyörryttää

#30

Viesti Andy »

Minua pyörryttää harjoituksissa aina välillä kun kaveri pääsee mojauttamaan oikein nasevan heijarin leukaan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 75 kurkkijaa