Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyt pelaan

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nyt pelaan

#1456

Viesti sivarinlötkö »

ATK-pelien kermaa. Lopettakaa pässit se DOTA ja pelatkaa oikeaa anime peliä. Liveroolipeliversio tulossa.

Rengarina mennään.

TONIGHT WE HUNT

[youtube][/youtube]

tai sitte VLADIMIR

verenimijät parhaita

[youtube][/youtube]
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nyt pelaan

#1457

Viesti sivarinlötkö »

ja tätä kans kun on vauhti paiva

eilen oli, tanan on vauhti paiva

[youtube][/youtube]
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1458

Viesti DeusVult »

Kuva

Noniin, nyt ei puhutakaan mistään välimallin tekeleestä. DA Inquisition on Dragon Age sarjan kolmas ja uusin osa, ilmestyi viime vuoden lopulla. Ja sujahtaa sukkana tietokoneroolipelien aateliin.

Kakkososa päättyi siihen kun Kirkwallin velhot kapinoivat heitä kurissa ja herran nuhteessa pitäviä templareita vastaan. Kapina levisi äkkiä ympäri maata, kunnes nuo kaksi faktiota olivat käytännössä sodassa keskenään. Kolmosen tarina alkaa, kun velhojen ja templareiden rauhanneuvottelun paikkana toiminut temppeli lentää taivaan tuuliin, ja "paavi" sen mukana. Räjähdyksestä selviää vain yksi mies, jonka käteen on ilmestynyt outo vihreänä hohtava hommeli. Joidenkin mielestä tämä mies on messias, toisten mielestä taas syyllinen temppelin tuhoon. Maisemaan ilmestyy outoja ulottuvuusportteja, ja koska nyt maagit ja templarit ovat toisilleen hyvin hyvin vihaisia ja kirkkokin on sekasorrossa, päätetään perustaa Inkvisitio tutkimaan tapausta ja ylläpitämään rauhaa. Pelaaja on tuo hohtavakätinen mies (tai nainen), jonka tehtäväksi tulee todistaa syyttömyytensä tapahtumiin ja singahdella Inkvisition nimissä ympäri maita ja mantuja erilaisia nakkeja hoidellen.

DA Inquisition on toteutukseltaan AIVAN eri kategoriassa kuin juosten kustu kakkososa. Ensinnäkin grafiikka, joka kakkososassa oli melko heikkotasoista jopa siihen aikaan (2009 vai milloin se nyt tulikaan), on nyt aivan huippuluokkaa. Ja huippuluokkaa ei tarkoita "ei pyöri kenenkään koneella", vaan optimointi on ilmeisen onnistunut koska ainakin omalla Geforce GTX 660 Ti:lläni grafiikka-asetukset saa tappiin ilman, että pelattavuus liiaksi kärsii. Näyttävyys ei rajoitu pelkästään grafiikan teknisiin hienouksiin, vaan myös levelisuunnittelu on jotain aivan muuta kuin kakkososassa. Siinä missä kakkosessa oli käytännössä kait joku neljä erilaista luolaa ja ulkomaisemaa, jotka olivat vielä kaiken lisäksi aika pieniä ja joita sitten kierrätettiin tehtävästä toiseen, on kolmososan maailma kohtalaisen valtava ja erittäin hyvin laadittu. Mukana on niin hiekka-aavikkoa, sateista ja vuoristoista rannikkoa, maaseutua, homeista suota ja niin edelleen, kaikki erittäin aidon näköisiä ja tunnelmaltaan erilaisia.

Tehtäviä saa suorittaa vapaassa järjestyksessä. Se yhdistettynä avoimiin maastoihin pitää huolen putkijuoksutunnelman täydellisestä puuttumisesta. Juonta kuitenkin kuljettavat eteenpäin vain tietyt tehtävät. Näiden suorittaminen tulee mahdolliseksi, kun sekalaisia nakkeja on saanut hoidettua tietyn minimimäärän. Kyseinen minimi vaan ei ole kovin kummoinen, ja ainakin itselläni tuota pikkutehtävistä kerättyä "poweria" on aina reilusti enemmän kuin mitä seuraavan juonitehtävän suorittaminen vaatii.

Erilaiseen puuhasteluun on lukuisia mahdollisuuksia. Maastosta voi kerätä kasveja ja kiviä/metalleja, joilla voi sitten tukikohdassa tunettaa taikajuomia tai takoa uusia aseita ja haarniskoita. Erilaisia vaihtoehtoja esim, aseiden luomiselle on niin paljon, että suurin osa taitaa jääädä yhden läpipeluun aikana käyttämättä, mikä on tietysti hyvin positiivista.

Hahmoille ei valitettavasti voi jutella kuin tukikohdassa, mikä heikentää roolipelikokemusta, mutta tukikohdassa käydyt keskustelut kyllä avaavat hahmojen tarinoita tyydyttävästi. Jotenkin kuitenkin Inquisitionin hahmot vaikuttavat laimeammilta ja tylsemmiltä kuin edellisissä osissa. Hahmojen kanssa voi flirttailla niin halutessaan (vieläpä "sukupuolineutraalisti"), ja jos homma menee yhtään niinkuin aikaisemmissa osissa, ahkera flirtti voi johtaa ankaraan mattopainiin vällyjen välissä, mikä puolestaan voi vaikuttaa jollain tavalla tarinan kulkuun. Ongelma on vain siinä, että Inquisitionissa en ole vielä tavannut yhtään sellaista hahmoa jonka kanssa haluaisin flirttailla tai kenen tarinasta olisikin pätkääkään kiinnostunut - ainakaan lähestulkoonkaan samalla intensiteetillä kuin edellisissä osissa.

Taistelusysteemiä ja hahmon kehitystä on taas rukattu edellisistä osista, ja omasta mielestäni huonompaan suuntaan. Ilmeisesti vähemmän taktiikkaa mutta enemmän stroboja ja kromia sisältävä, epämääräinen huiskiminen on sitten konsolijonnejen mielestä mageempaa kuin DA:Originsin alkuperäinen taistelusysteemi, mutta I beg to differ. Myöskään taitopisteitä (strenght, cunning, jne) ei saa enää asettaa hahmolle itse, vaan ne on mitä ne on ja niihin vaikuttaa automaattisesti päällä olevat varusteet sekä levelöidessä valittavat aktivoitavat abilityt. Ja kun niihin ei voi itse vaikuttaa, niin eipä niiden olemassaolo paljoa kiinnostakaan, joten koko skillpoint-systeemin olisi samalla voinut jättää pois ehkä kokonaan. Kaipa se on siellä taustalla säilytetty ettei old school RPG-fanit ihan suorastaan saa slaagia.

Kaiken kaikkiaan DA Inquisition on sellainen pläjäys, että en yhtään ihmettele että se on valittu vuoden 2014 parhaaksi peliksi. Kaikesta näkee, että peliä on tehty rakkaudella ja oikealla innolla, eikä pelkästään rahastamistarkoituksessa, vaikkakin konsoliyleisön ajatteleminen onkin saanut tekijätiimin tekemään kehityksessä ratkaisuja, jotka eivät vannoutuneita PC-pelaajia ja vanhan koulun RPG-faneja miellytä.

Pro:

+ Uskomaton grafiikka, hyvä animaatio
+ Laajat maastot ja hieno tasosuunnittelu
+ Hirviöt ja vastustajat eivät nouse tasoja pelaajan kanssa, vaan ne ovat mitä ovat. Näin siis jos liian aikaisessa vaiheessa menee leijumaan väärille tyypeille, saa turpaansa. Tämä oli aikaisemmin jo katoavaa kansanperinnettä.
+ Aseissa ja haarniskoissa paljon askarreltavaa
+ Valinnat tarinan käännekohdissa vaikuttavat tarinan kulkuun, ainakin jonkin verran.

Contra:

- Hahmot eivät innosta
- Tarina ei ehkä yhtä mukaansatempaava kuin ykkösosassa
- Dumbdownattu taistelu ja hahmonkehitys
- Hahmojen kanssa voi keskustella vain tukikohdassa
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Nyt pelaan

#1459

Viesti taikuri »

Backgammonia edelleen. Päivästä ja vuodesta toiseen erinäisiä määriä. Livepelaajia on hankalampi löytää. Täytyy vissiin marssia lautoineen lähimpään kebabbilaan jossa hengailee myös muita kuin asiakkaita.
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Nyt pelaan

#1460

Viesti Disturbed »

Insurgencya taas pelaillut. Sotapeli joka vähän realistisempi kuin useimmat, mutta ei kuitenkaan realistisin markkinoilla. Osumista kuolee helposti, rekyyli on kova eikä tässä aina sooloilemalla pärjää.

Aseet oikeen mukavia, löytyy mm. AKM, MP40, Mosin Nagant, M249, Beretta, AR, SKS jne.

[video][/video]

[video][/video]
There is no peace, no release, no cure for this disease
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Nyt pelaan

#1461

Viesti Invictus »

Dark Souls I & II

Ekan hankein jo viime kesänä mutta alkuinnostuksen jälkeen peli oli jäähyllä muutaman kuukauden aijeuttamansa vitutuksen ja henkisten traumojen vuoksi. Toiminta RPG kyseessä ja painottaisin tässä tuota toimintaa pitkälti. No joku aika sitten ajattelin, että voishan tuota jatkaa ja tulihan se sitten loppuun asti tahkottua hitaasti ja epävarmasti. Niin peli on siis tavallaan aivan hirveä. Siis vaikeustasoltaan. Viehätys piileekin lähinnä tässä haasteellisuudessa, taistelut (etenkin pomotaistelut( vaativat ihan oikeaa keskittymistä - ei adhd rämpytystä tai autoattackin vihollisiin klikkailua ja potionien juonteja kun hp mittari on hiukan vähissä. Tosin vähintään yhtä paljon pelin viehätys piilee sen tunnelmassa, se on kolkko ja esim. dialogia on hyvin vähän, maailma on tunnelmaltaan todella synkkä, yksinäinen, toivoton, lohduton... No tälläistä synkistelyfantasiaa kauhuelementeillähän tämä jossa on kiitettävän paljon sellaista kieroutununeen vinksahtanutta fiilistä joka on hyvin ominaista japanilaisille peleille/elokuville jne.

1 pelin hienoimmista ominaisuuksista on multiplayer -osio joka on toteutettu perinteisestä poikkeavalla tavalla... Pelissä ei siis ole erikseen mitään multiplayer tai online moodia. Sen sijaan muiden pelaajien "haamuja" voi kutsua omaan maailmaansa auttamaan hankalimmissa paikoissa (esim. parit bossit ovat niin käsittämättömän vaikeita että itsen on vaikea kuvitella miten ne pystyy voittamaan ilman ulkopuolista apua) ja sen lisäksi pelaajat voivat hyökätä toisten pahaa-aavistamattomien pelaajien maailmoihin tarkoituksena tietty listiä toinen. Sepä se onkin ratkiriemukasta kun on raivaamassa tietään vihollislaumojen läpi usvaportin eteen jonka takana odottaa joku kerrostalon kokoinen mörkö ja sitten toisesta ulottuvuudesta pamahtaa yllättäen nurkan taaksen joku 2 metristä katanan, vesurin ja vannesahan sekoitusta heiluttava hullu...

Peliä ei voi tallentaa perinteiseen tapaan milloin tahansa kuinka monta kertaa tahansa vaan se käyttää autosave toimintoa ja tallentaa käytännössä koko ajan kaiken mitä tapahtuu. "Checkpointteina" toimii matkan varrelta löytyvät nuotiot joissa voi palautella kärsimänsä vahingot, joista viimeisimpään käytettyyn myöskin aina automaattisesti palaa takaisin kuollessaan. Niin ja ne kaikki viholiset (paitsi bossit ja minibossit) heräävät tietty taas henkiin mukavan lepohetken päätteeksi :D

Kokemuspisteitä ei myöskään perinteiseen tyyliin ole vaan sen sijaan kerääntyy "souleja" vihollisten tuhoamisesta - omien kuolemien myötä niitä myös katoilee joten niitä tulee ja menee. Ne ovat kuitenkin "kauppatavaraa" sekä ominaisuuksien nostamiseen, loitsujen, aseiden, haariniskojen ja ja yleiensäkin kaiken mahdollisen hankkimiseen. Sen lisäksi pelissä on vielä omanlaisensa "humanity" systeemi jonka toimintaa käytännössä on hankalahko lyhyesti selittää, mutta konseptina se liittyy oleellisesti siihen että tässä ollaan epäkuolleiden maailmassa jossa yritetään epätoivoisesti pitää kiinni ihmnisyyden rippeistä.

Kakkososa jatkaa hyvin samoilla linjoilla, mutta on edeltäjäänsä selkeästi teknisesti kehittyneempi ja toisaalta hieman siloitellumpi (ykkösen karismaattisesta kolkkoudesta on kyllä osa kadonnut kieltämättä). Joitakin puutteita on korjattu melko onnistuneesti ja kakkosessa on "fast travel" toiminto alueiden välillä heti alusta asti joka säästää paljolta turhautumiselta sillä ekassa tämän sai käyttöön vasta noin pelin puolessa välissä ja silloinkin se oli jonkinverran rajoittunut. Eli samoja alueita ei tarvi juosta läpi ja samoja vihollisia tappaa niin moneen kertaan siis.

Molempia pelejä suosittelen ehdottomasti kaikille jotka haluavat seikkailla kuolleiden sielujen maailmoissa pistämässä halki, poikki ja pinoon hienoja, ahdistavia ja harmillinen olentoja mitä tyylikkäimmillä aseilla. Ja siinä ohessa selvittää sitä mysteeriä että mikä ns, onkaan homman nimi. Tarina kummassakin pelissä on mutta se täytyy oikeastaan itse kaivaa esille matkan varrelta löytyvistä tiedon murusista ja vähäsanaisista dialogeista.

Etenkin suosittelen kaikille joita yht'ään kiinnostaa toimintapainotteinen rpg ja jotka haluavat vaihtelua tyhmennettyihin putkijuoksuihin ja loputtomaan adhd hurmokseen muutamalla hienolla elokuvamaisella cutscenellä höystettynä. Loppuun kai voisi lisätä jonkun "ei heikkohermoisimmille" mutta huolimatta siitä että itse en tod. ole mikään pelaajavirtuoosi niin molemmat osat olen erittäin viihdyttäviksi kokenut. Toimii erittäin hyvin stressinhallinta simulaattorina brushteeth

Demon´s Souls oli periaattessa tämän "trilogian" ensimmäinen osa, joka julkaistiin vain ps3lle. DS I & II ovat sen sijaan saatavaissa x360, ps3 ja pc alustoille. Jos sarja ei ole tuttu, mutta kiinnostaa kokeilla niin suosittelisin melkein aloittamaan DS 2:sta sillä siihen näihin peleihin tottumattomilla on tod. näk- matalin kynnys.

Loppukevennys joka aukenee pelit tunteville;

Kuva
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Nyt pelaan

#1462

Viesti Tapani »

World of Warcraft: Warlords of Draenor.
En tiedä miten tässä näin kävi, kun on toi Dragon Age Inquisitionkin kesken. Jotenkin tuli vaan taas tartuttua.
Onpahan kuitenkin tähän mennessä yksi parhaista wowin lisäreistä, yksinpeli on hauskaa ja juonet hyviä, intanssit komeita. Grafiikkojakin on päivitetty vähän lähemmäs tän päivän vaatimuksia. Monta pientä parannusta tehty, ja ekaa kertaa piiitkäään aikaan wowissa on taas sellaista tutkimusmatkailun ja seikkailun tuntua.
Ainut ongelma on se, että mun käyttämä serveri (earthen ring) on poissa ollessa tyhjentynyt melkein kokonaan. Vaikka meidän kilta on vielä ihan elossa, niin maailma näyttää tosi tyhjältä. Harmi.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nyt pelaan

#1463

Viesti Mika »

Kaikkensa ne tekevät, jotta pelit myisivät (vaikka oikeastihan tuo taitaa olla pilari). :D
Kanadassa ihmetellään Angry Birds -lelupaketin ylimääräistä lisäkettä.

Äiti löysi CBC:n mukaan [lähde] nimittäin Target-liikkeestä ostetusta Angry Birds Star Wars Telepods -paketista pussillisen marihuanaa.
http://www.findance.com/uutiset/24959/a ... marihuanaa" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Nyt pelaan

#1464

Viesti Disturbed »

Dishonored

Pakko tätä on kehua. Kolmas kerta kun pelasin pelin läpi, toinen kerta kun pelasin lisärit. 46 tuntia näyttää steam, kaikki laadukkaita pelitunteja. 56% achievementeista

Dishonored on oiva hiippailupeli (jonka tosin voi vetää rytinälläkin lävitse). Steampunk meininkiä, salamurhaajana toimintaa, toimintatapoja ja eri reittejä on todella paljon, joten uudelleenpelaattavuutta löytyy kyllä. Pelin voi myös pelata läpi tappamatta ketään(!) vaikka kyseessä onkin salamurhauspeli. Lisärit (DLC) ovat oikeasti hyviä ja mielenkiintoisia, samoin pelin lore. Synkkä tunnelma onnistunut erittäin hyvin

Olen pelannut nyt läpi pelin sekä lisärit sekä raivokkaasti vastustajia (sekä välillä myös siviilejä) tappaen mutta myös pelaten pelin lävitse tappamatta yhtään ketään. Hyvin erilaisia pelikokemuksia ja tietyt ratkaisut vaikuttavat pelin kulkuun. Jos meno menee synkäksi, vihollisia tappaa paljon ym niin tulee pimeämmät kentät, enemmän rottia ja weepereitä ym. Myös lopussa on eräs pientä shokkia aiheuttava kohtaus mikä tapahtuu jos liikaa rellestää.

Yliluonnollisia elementtejä mukana, outsider ym. Mutta tämä ei lannista tunnelmaa, päinvastoin.

Ei voi kun suositella. Jonkinlaista videota laitoin pystyyn mutta tämä ei kerro juurikaan paljoa pelistä, ihan huvin vuoksi tein vaan

[video][/video]


Steamista tosiaan löytyy usein 3,74€ hintaan normiversio ja GOTY (DLC mukana) alle 8€ silloin kun peli on -75% tarjouksessa. Ollut aika usein, etenkin joulu ja kesäalejen aikaan.

OUTSIDER WALKS AMONG US
There is no peace, no release, no cure for this disease
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1465

Viesti DeusVult »

Tiistaina julkaistu suomalainen kaupunkisimulaattori on noussut maailmalla hitiksi ja arvostelumenestykseksi.

Peli nousi heti tiistaina illalla julkaisun jälkeen Steam-pelikaupan myydyimmäksi peliksi ja keskiviikkona iltapäivällä se oli koko maailman viidenneksi pelatuin peli Steamissa. Saavutus on suomalaispelille merkittävä.
http://nyt.fi/a1305936649200" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiva että myös ei-mobiilipelit saavat ansaittua julkisuutta mediassa. :peukku:

Itse en ole vielä pelannut, enkä tiedä tulenko pelaamaankaan. Se firman edellinen tekele, Cities in Motion 2 ei vakuuttanut (tai sitten en vain osannut, pelasin sitä muutaman tunnin). Peli tuntui jonkinlaiselta köyhänmiehen versiolta vanhasta legendaarisesta Transport Tycoonista, vaikka olikin tietysti hienommalla grafiikalla toteutettu. Ansaintatargetti oli jo ensimmäisessä tehtävässä joku $13 000 000 tai whatever, ja kun voittoa kertyy joku pari hunttia kuussa vaikka miten taktisesti on sijoitellut bussilinjat ja muut ympäri kaupunkia, niin en oikein tajunnut että mitähäh? Pitäskö sitten vaan venaa joku 100 vuotta reaaliajassa että tulee se targetti täyteen?
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Boti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 133
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1466

Viesti Boti »

DeusVult kirjoitti:
Tiistaina julkaistu suomalainen kaupunkisimulaattori on noussut maailmalla hitiksi ja arvostelumenestykseksi.

Peli nousi heti tiistaina illalla julkaisun jälkeen Steam-pelikaupan myydyimmäksi peliksi ja keskiviikkona iltapäivällä se oli koko maailman viidenneksi pelatuin peli Steamissa. Saavutus on suomalaispelille merkittävä.
http://nyt.fi/a1305936649200" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiva että myös ei-mobiilipelit saavat ansaittua julkisuutta mediassa. :peukku:
Itse hommasin Cities: Skylinesin heti kun pystyin ja täytyy sanoa että tykkään. Cities in Motionit olivat joukkoliikennesimuja (metroasema Suomenlinnaan kiitos), joten niiden vertaaminen tähän ei ihan käy. Sim Cityyn voi ja pitääkin verrata, sillä Skylines on PALJON parempi peli (varsinkin heti ilmestyttyään). Ei oo pakko olla koko ajan online, kaupungin rajoja voi kasvattaa aikas paljon ja kaikki tuntuu toimivan. Aika helppo tää on, jos ei pidä mitään kiirettä.

Toinen mitä tuli viime viikolla pelattua oli se Civ: Beyond Earth, kaverin kanssa väännettiin aika pitkä peli loppuun eikä siitä jääny kovin hyvä maku suuhun (hetikohta tämän jälkeen siihen tuli update, joka taisi korjata monia asioita). AI-vastustajat olivat melkein idiootteja, kaikki tuntui hitaalta ja tervassa tarpomiselta eikä sisältöä ole läheskään niin paljon kuin haluaisi.
Eikä toi Starships vaikuta ollenkaan, arvosteluiden perusteella se on vielä keskeneräinen tabletti-peli.
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first Tiger Uppercut the universe" - Carl Sagat
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nyt pelaan

#1467

Viesti sivarinlötkö »

Tappelupelien aatelia; [youtube][/youtube]

Mutta Street Fighter on edelleen paras sarja, ja Double Dragon... ysärillä tehtiin parhaat pelit, nykyään kaikki on massatuotettua tårta på tårta.
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Nyt pelaan

#1468

Viesti Disturbed »

Nyt kotona kuukauden matkan jälkeen ja heti laitoin asennukseen GTA V PC version. Yli 60gb, mutta ei tuossa enää kauaa mee kun aamusta alotellut. En malta odottaa!

Mutta nyt oon pidemmän aikaa ootellut peliä nimeltä Grim Dawn. Peliä voi jo pelata, mutta ei ole ihan vielä täysversioksi kehitetty, odotan siis sitä että kaikki valmiina. Diablo tyylinen eli ARPG peli, kovasti kehuttu ja odotukset korkealla.

Norjassa tuli pelattua kaverin kanssa (tietokoneella) Monopolia. En päässyt huijaamaan kun koneella pelattiin joten hävisin usein. Ei siitä enempää
There is no peace, no release, no cure for this disease
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Nyt pelaan

#1469

Viesti Disturbed »

Nyt voin vähän päivitellä tuntemuksia GTA V:stä.

Onhan se rautaa. Tappeleminen on todella hauskaa puuhaa, etenkin tuon fysiikkamoottorin takia, joskin potkut ovat kehnoja verrattuna GTA IV:en. Peli näyttää todella hienolta, First Person modi toimii hyvin, ajaminen hieman huonompaa kuin GTA IV myös, mutta kokonaisuutena parempi paketti. Pelattunja nyt 27 tuntia, tästä ehkä 4 tuntia vain tappelua ja videon tekemistä (PC versiossa mukana Rockstar Director jolla voit tehdä omia pikkupätkiä) ja ehkä 5 tuntia Online moninpeliä

Yksinpeli ollut hauskaa pelattavaa, tehtävät ja hahmot mukavia ja mielenkiintoisia, etenkin nuo Strangers and Freaks tehtävät. Eräässä kohtaa oltiin niin töötissä että alieneita näin jokapuolella joita ammuin minigunilla ja eräässä toisessa tehtävässä oli pasmat niin sekaisin että vieressä huusi apinalauma ja putosin taivaalla värien vaihtuessa radikaalisti. Väkivalta, joka GTA peleihin perinteisesti on kuulunut on hupaisaa ja hulvatonta mielestäni. Toki siitä on kohistukin (sekä GTA peleistä yleensäkin muutoinkin) mutta peli ei minussa kukkahattutätiä nostata, mutta niin käy melko harvoin muutenkin. Peliähän tämä muutenkin vain on

Onlinessa ollaan pelattu kaverin kanssa, ollaan vedetty ralleja ja eri pelimuotoja sekä free roamausta. Tänään pelattiin pari tuntia ainakin, käytiin mm. ryöstämässä huoltoasemia, toinen kuskina ja toinen vei rahat. Myöhemmin tehtiin ryöstö missä oli kaksi pienkauppaa parin sadan metrin alueella, minä otin toisesta rahat ja kaveri toisesta. Molemmilta pakomoottoripyörät valmiina poliisien tuloa varten. Karkuun lähdettiin vuorelle, mutta sieltä vielä lähdettiin piiloon kun poliisihelikopteri tungeksi turhan lähelle...

Noh, tämän onnistuessa kaveri halusi tuulettaa tätä asiaankuuluvasti. Ajettiin takaisin vuorelle ja hyppäsin kyytiin. Kaveri ehdotti takaperinvolttia mopedilla vuorelta. Näin teimme ja kuolimme, itse lensin niskoilleni... Naurettiin aikamme. Itselle ja muille pelaajille tulee välillä bounty jos liikaa hurjistelee ja muita tappaa. Rupesimme myöhemmin bounty huntereiksi ja jahtasimme erästä lurjusta. Lurjus yritti pakoon mutta töpeksi autollansa ja ajoi toisen auton kylkeen täten hidastaen vauhtiaan. Ajoimme ohi uzit laulaen ja tapettiin se kaveri siihen paikkaan, tuntui hyvältä kieltämättä. Kaikkea muutakin hauskaa on tänäänki oltu, ostin ison ja komean kolmion itselleni merinäköalalla ja pari autoa. Nyt on "rahat lopussa", enää 55 tuhatta jäljellä joten voi olla että kohta yritetään Heistiä, eli ryöstötehtävää. Tämä erilainen kun nämä huoltoasemien tai pikkukauppojen ryöstöt, nämä oikeita tehtäviä oikeilla rahoilla ja jokaisella roolinsa. Pelaajia tarvii ilmeisesti neljä näihin. Kuulemma todella jänniä mutta näitä en ole vielä itse kokeillut

Mutta kaiken kaikkiaan, kaiken odotuksen väärti. Ehdottomasti

Kuva
There is no peace, no release, no cure for this disease
xYm
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2014
Etulaji: Vapaaottelu
Sivulajit: Lukkopaini, potkunyrkkeily
Takalajit: Practical wing chug kung fu

Nyt pelaan

#1470

Viesti xYm »

Pakko ihmetellä, että miksi sinusta Disturbed tappelu on hauskaa puuhaa GTA V:ssä ?

Fysiikkamoottori mikä pelissä on (olisiko se gta iv:stä tuttu Euphoria-enginen jalostettu versio ?)) olisi antanut niin paljon enemmän mahdollisuuksia. Tarkoitan että pontentiaalia jää käyttämättä. IMO.

Pelissähän on 3 täysin erilaista hahmoa eri kykyineen. Miksi kaikki tappelevat samalla tavalla ? Lihaksikas Franklin voisi esim osata heittää/viedä maahan ja Michael koulunyrkkeillä teknisesti tjs ??

Oletko pelannut Sleeping Dogsia, vanhempaa Gta SA:ta tai Gta VC:ää ? Sleeping dogssissa ja San Andreaksessa on monipuolisia tappeluelementtejä ja Vicy Cityssä kaikenlaisia astaloita (esim. ruuvimeisseli) mitä voi käyttää aseina.

Pelissä ei ole esim alapotkuja, yläpotkuja, heittoja, monipuolisia astaloita, monipuolisia countereita yms yms.

Omasta mielestä GTA V:n suurin kompastuskivi on juuri tappelu. Tässä on vedetty mielestäni mutkat suoraksi eikä ole viittitty panostaa oikeastaan lainkaan :(

Ps. toinenkin todella ärsyttävä on ajettavuus ja varsinkin moottoripyörällä. Se kun kiihdytät kilokyykyllä ja tuntuu kuin kiihdyttäisit menemään Toyota Corollalla. :D

Mutta muuten kyllä hyvä peli ja loistavaa viihdettä :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 76 kurkkijaa