Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyt pelaan

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1441

Viesti DeusVult »

Invictus kirjoitti: - Crusader Kings II

Ainoa varsinainen narisemisen aihe tähän mennessä on ollut jotkut sotimiseen/taisteluihin liittyvät asiat - päätin alkaa liittämään naapurikuntaa omien rajojen sisälle ja sitten alkaakin sota jossa vihollisen armeija juoksee meikeläistä karkuun varmaan yli vuoden - vihollisella ei ole myöskään enää yhtään linnaa, kapunkia tai mitään minkä voisi piirittää ja vallata ja se sota ei vaan lopu... Rauhaa kun yrittää viholliselle ehdottaa niin ei tule kuulookaan koska ilmeisesti elää todellisuudessa jossa se sota menee ko. apinan kannalta jotenkin hienostikin. Noh, tämäkin saattaa johtua omasta osaamattomuudesta mutta varsin typerän tuntuista. Useimmiten tälläistä siis kuitenkaan ei ole käynyt.
Sotiminen on CK:ssa aika abstraktia hommaa kyllä. Se että suostuuko se vastapuoli rauhaan vai nou riippuu siitä warscoresta, jonkä määräytyminen puolestaan riippuu siitä kuka aloitti sodan. Esimerkiksi sisällissodassa warscore vähenee koko ajan pikkuhiljaa, eli häviät sodan jos et saa ajoissa separatistien valtaamia alueita takaisin. Vastaavasti taas jos itse olet hyökkääjä, score vähenee pikkuhiljaa jos et saa vallattua aikomiasi alueita. Jos taas saat vallattua, niin sitten periaatteessa scoren pitäisi pikkuhiljaa kasvaa sinun hyväksesi. Tosin, jos vastustajalla on iso armeija jäljellä jossain, ei pelkällä alueen valtaamisella välttämättä ole kovin suurta vaikutusta. Silloin pitää vaan juosta se armeija kiinni ja vetää sitä lättyyn. Tarvittaessa niin monta kertaa että ne penteleet kaatuvat viimeiseen mieheen. Sen pitäisi yleensä onnistua pienen takaa-ajon jälkeen, sillä ennen pitkää vastustaja juoksuttaa armeijansa sellaiseen lääniin josta karkaaminen kestää kauemmin kuin sinne pääseminen.

Yleensä vastapuoli suostuu rauhaan vasta kun warscore on jotain 98%, tosin joskus on käynyt niinkin että vastustaja antautuu oma-aloitteisesti ehdoitta vaikka score on vasta jotain 78%. Riippunee paljon siitä mitä Casus Belliä käytettiin, ja onko sillä toisella useampia sotia käynnissä yhtä aikaa.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1442

Viesti DeusVult »

Far Cry 4:n ilmestymisen vuoksi oli Far Cry 3 tarjouksessa vitosella pari päivää sitten. Nappasin pois kuleksimasta, ja pelasin läpi.

En vakuuttunut.

Graffa on hyvä mutta peli pyörii siltikin aika sujuvasti, myös äänimaailma on hieno. Lukuunottamatta autoradioista kuuluvaa ihme ulvontaa tai vaihtoehtoisesti jotain hawailaista ukulelerämpytystä. Onneksi sen saa aina pois nappia painamalla.

Suurin ongelma pelissä on että se on kuiva. Ja pinnallinen. Ja loppujen lopuksi melko tylsä. "palkittu" juoni on pähkinän kuoressa siinä, että porukka rikkaita kakaroita on jollain skydiving lomalla jossain tyynellämerellä, kun joukko julmia ihmiskauppiaspiraatteja kidnappaa nämä. Yksi sälleistä pääsee pakenemaan, ja lähtee sitten vapauttamaan muita. Kuulostaako tutulta? Tämä todella omaperäinen "nuorten villi loma muuttuu selviämistaisteluksi" -teemahan on käytössä kaikissa ns. teinikauhuelokuvissa, ja ajattelinkin aluksi että kyseessä on joku parodia, tai sitten juoni lähtee jossain vaiheessa kehittymään johonkin yllättävään ja mielenkiintoiseen suuntaan. Ei ollut, eikä lähtenyt.

Pelissä voi "kehittää" hahmoaan expin kautta saatavilla skill pointseilla, ja aseita voi tuunata ostamalla niihin äänenvaimentimen, kiikarin tai punapistetähtäimen, tai hauskan värityksen jolla ei kuitenkaan ole mitään pelillistä funktiota. Ongelma on vain siinä että ne kaikki skillsit ovat aika turhia, eikä siinä lopun täyteen buustatussa äijässä ole hirveän paljoa eroa siihen alkupelin noobiin. Sama pätee aseisiin. Vaikka tarjolla on monenlaista pistoolia, haulikkoa, konepistoolia, rynnäriä jne, jopa sinko ja liekinheitin, niiden hohtoa vähentää se että periaatteessa peli olisi mahdollista pelata läpi sillä ensimmäisellä mutkalla jonka käteensä saa. Lukuisat eri pyssyt jäävät kuriositeetiksi, ja niitä tuleekin haalittua ihan vaan keräilymielessä - ei siksi että niitä tarvitsisi varsinaisesti mihinkään.

"Maailma", eli trooppinen tyynenmeren saari on hienosti mallinnettu, ja täysin vapaa, eli pelaaja voi halutessaan mennä saarella mihin vain haluaa. Periaatteessa pelkästään saaren tutkimiseen voisi käyttää tunteja ja taas tunteja, mutta miksi? Sieltä ei nimittäin voi löytää mitään mielenkiintoista - ainoat löydettävät esineet ovat kirstuja, joissa on pieni määrä rahaa ja joku rihkama, jonka myymällä saa edelleen pienen määrän rahaa. Rahalla voi sitten ostaa niitä pyssyjä. Tosin kun käy läpi niitä radiotorneja jotka paljastavat karttaa, myös osa aseista muuttuu ilmaisiksi. Toisin sanoen siis aseisiinkaan ei ole pakko käyttää rahaa, jos ei välttämättä halua. Saarella on myös nykypelien tapaan "collectibles", eli kerättäviä esineitä, joiden keräämisestä tosin ei pelillisesti hyödy yhtään mitään. Paitsi jos sattuu olemaan niitä tyyppejä joiden elämän tarkoitus on käyttää joku 200 tuntia elämästään etsien niitä, jotta pääsee sitten Steamissa leijumaan saavutuksillaan.

Kaiken kaikkiiaan siis Far Cry 3 on FPS, joka haluaisi olla RPG. Rahkeet ei vaan valitettavasti ihan riitä. Juoni on booring isolla beellä, ja vaikka tehtävissä toisinaan onkin hetkensä, niin kokonaisuus jää vaisuksi. Tämän kokemuksen perusteella saatan kyllä hommata Far Cry 4:n, mutta en ennen kuin senkin hinta on enintään 5€.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Nyt pelaan

#1443

Viesti Disturbed »

Divinity: Original Sin

Tämä on muuten kova RPG peli. Itse kun en mikään HC vanhojen RPG pelien pelaaja ole niin kyllä tämäkin peli tuottaa kovasti vaikeuksia jo melko alussa. Mutta hauskaa on kokoajan! Tarina/kirjoitus on kyllä loistavaa, lore mielenkiintoista ja kaikinpuolin tuntuu pelaaminen mukavalta. Musiikki on aivan loistavaa. Vuoropohjainen taistelu on jees.

Vaan vähän kankealta välillä tuntuu kontrollit ja muut. Muuten ei pahemmin valittamista, joskin vähän smoothimmin saisi peli pyöriä.

[video][/video]

Pillars of Eternityä odotellessa...

Siinä onkin sitten Obsidian tekijöinä, heidän peleistään tykkään. Hiomattomia timantteja...

Wasteland 2 on vielä kokeilematta, sekin kiinnostaa vaan odotellaan tulevia steamin joulualennuksia...
There is no peace, no release, no cure for this disease
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nyt pelaan

#1444

Viesti Mika »

Mänzyn odottama peli julkaistaan huomenna. Ja keskiviikkona. Ja torstaina.
Maanantai 1.12.
Neocolonialism (pc, mac, linux)
CubeZ (pc)
Cargo 3 (pc)
Reverse Side (pc)

Tiistai 2.12.
The Crew (PS4, XOne, pc)
Game of Thrones, Episode 1: Iron from Ice (pc, mac)
DLC: Battlefield 4 // Last Stand (PS4, PS3, XOne, X360, pc) - nyt avoinna kaikille
The Deer God (pc, mac, linux)
Magnifico (pc)

Keskiviikko 3.12.
Game of Thrones, Episode 1: Iron from Ice (PS4, XOne, X360)
Tales fom Borderlands, Episode 1: Zer0 Sum (PS4, PS3, X360)
Chivalry: Medieval Warfare (PS3, X360)
Lumino City (pc, mac, linux)
1Quest (pc)
Potatoman Seeks the Troof (pc, mac)
Rugby Union Team Manager 2015 (pc)
Myths of Orion (pc, mac)

Torstai 4.12.
Game of Thrones, Episode 1, Iron from Ice (iOS)
Club Manager 2015 (pc)
Bombing Bastards (pc)
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/nam ... kaynnistyy" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa

Nyt pelaan

#1445

Viesti Disturbed »

Steamissa on alennukset taas päällä. Ollut jo pari päivää mutta kestää ilmeisesti tammikuun 2. päivään asti

http://store.steampowered.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
There is no peace, no release, no cure for this disease
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Nyt pelaan

#1446

Viesti IIsakki »

Nöstalgia pläjäys menössa: System shock 2.
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1447

Viesti DeusVult »

Dragon Age II oli alennuksessa kympillä, joten päätin kokeilla. DA kolmonen kutkuttaisi tietysti enemmän, mutta kuudenkympin hintalappu ei.

DA kakkosessa on ilmeisesti kolme chapteria, ja uskoakseni olen aika lähellä ensimmäisen chapterin loppua. Peli on juuri sitä mitä pelkäsinkin sen olevan, eli yksinkertaistettu, streamlineattu ja dumbdownattu varjo alkuperäisestä DA:sta. Varusteiden hallinta, skillsit kuten trapping ja crafting vai mitä niitä oli on kaikki joko poistettu tai simplifikoitu, hahmoille ei voi jutella muuten kuin jos joku tehtävä sitä edellyttää, kaikissa keskusteluvaihtoehdoissa näkyy heti ennalta miten vastaaja tulee siihen suhtautumaan jne. Poissa on kaikki ne henkevät keskustelut leirinuotiolla kun hahmot saa suostutelua kertomaan syvimpiä ajatuksiaan ja samalla paljastamaan itsestään piirteitä, joita voi käyttää vihjeinä miettiessää miten heitä voi miellyttää entisestään. Kakkososassa vaan mennään sinne minne iso keltainen nuoli näyttää, ja klikataan sitä objektia mitä käsketään klitata. Kaikesta näkee että peli on tarkoitettu enemmän kärsimättömille konsolijonneille kuin millenkään rpg-faneille: taistelut ovat nopeita ja helppoja, ja niitä on koko ajan. Peli muistuttaakin enemmän melkein jotain Diabloa kuin orkkista Dragon Agea.

Ilmeisesti kolmososa on sitten taas parempi, en malta odottaa että sen hinta tulee hieman alaspäin.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Nyt pelaan

#1448

Viesti Mänzy »

Viimeinkin joulualennusten aikaan Civilization: Beyond Earth oli kunnolla alennettu, joten ostaa päräytin viime perjantaina. Lisäbonus oli, että ensimmäinen bugifiksi oli jo tehty. Viikonloppuna meni 16 h pelin parissa, joten taidan olla riittävän vakuuttunut siitä. :D Hyvää vaihtelua CiV:lle, jota tuskin kuitenkaan täysin hylkään.

Pelistä itsestään: tykkään tarinallisista elementeistä, joita sinne tänne on sujautettu. Näitä ilmeisesti oli Alpha Centaurissa enemmänkin. Alussa (ja varsinkin alkudemossa) välittyy hyvin sellainen lohduton tunnelma ja suru ihmiskunnan lähihistorian vääristä valinnoista. Jokaisella matkan sponsorilla tuntuu olevan hyvä tsemppi päällä siitä, ettei samoja virheitä toisteta. Pelin alkaessa idealistiset tulevaisuudenkuvat täytyy kuitenkin heittää syrjään rankemman selviytymistaiston tieltä, eivätkä toisten sponsorien ajatukset tunnu enää niin miellyttäviltä selviytymisen varmistamisen jälkeen...

Peli tuntuu myös täysin uudistetulta eikä vain CiV-kopiolta.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Nyt pelaan

#1449

Viesti Tapani »

DeusVult kirjoitti: Ilmeisesti kolmososa on sitten taas parempi, en malta odottaa että sen hinta tulee hieman alaspäin.
Kolmonen vaikuttaisi tosiaan paremmalta, mutta eipä ole sekään silleen ykkösen tapaan mukaansa temmannut. Olen tosin aika alussa vielä.

Kakkosessa mua harmitti kaikkein eniten vihulaisten aallot, jotka välillä putos sananmukaisesti taivaasta paikalle toinen toisensa jälkeen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nyt pelaan

#1450

Viesti Mika »

Minä en pelaa mitään pelejä, mutta silti luen tätä ketjua aina innolla. Syy siihen on nuo mahtavat kuvaukset noista peleistä. Ymmärrän paremmin kuin hyvin, mikä teitä noissa peleissä viehättää.

Tuon DeusVultin viestin jälkeen huomasin miettiväni, pitäisikö tuohon Dragon Age -peliin tutustua. :o :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Boti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 133
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1451

Viesti Boti »

Nyt kun toi Payday 2 on Höyryssä reippaassa alessa niin saatiin se useammallekkin kaverille. Kiva peli, rötöstellään pankeissa ja ammuttaan Kissalan poikia ja Walter White wannabeita, mutta yksin siitä ei tuu oikein mitään. Tai sitten voi hiippailla taidegalleriassa ja kiroilla kun hälytin alkaa laulamaan.
Tehtävät tosiaan vaatii hyvää kommunikointia tiimin väliltä tai sitten tulee huolella turpaan. Asiaa ei auta että AI-tiimikaverit on ihan käsiä ja vastustajina ne näkee ja kuulee kaiken sekä osuvat ritsalla kilometrin päähän.

Huonoa on toi grindauksen määrä ja laatu: tehtäviä tekemällä nousee tasoja, eli saa pisteitä joita voi laittaa Perk tree-systeemiin. Paitsi että se maksaa dollareita joita ei tuu niin paljoa (ainakaan helpommista tehtävistä). Aseita voi ostaa kans niillä dollareilla, mutta ne on ihan kökköjä ilman lisäosia, jotka pitää kans ostaa erikseen. Paitsi että ne pitää "löytää" ennen sitä. Ja jos semmosen asentaa aseeseen ja huomaakin että se olis parempi tossa toisessa mörssärissä niin sen poistaminenkin maksaa. On kyllä kehnoja gangstereita kun eivät osaa äänenvaimenninta ottaa irti itse.
Onneksi sniper rifle dlc oli halpa, siinä on aseen hinta-laatusuhde kohdillaan.
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first Tiger Uppercut the universe" - Carl Sagat
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1452

Viesti DeusVult »

Itsekin pelasin Payday2:sta keväällä, höyryn mukaan 105h plakkarissa. Kyllästyin kun DLC:tä alkoi tulemaan kuin sieniä sateella, ja random nettihörhöjen kanssa ei vaan oikein jaksa pelata. Niinkuin kaikissa multiplayereissä, paydayssa on kahdenlaisia pelaajia, niitä jotka ovat niin huonoja että pilaavat muidenkin pelin, ja sitten niitä kunnon kusipäitä joilla on pelikellossa joku 750+ tuntia. Nämä ovat grindanneet kaikki levelit läpi kaikilla vaikeustasoilla niin monta kertaa, että ovat saaneet hiottua kunkin levelin taktiikan ei yhtään vähempää kuin täydelliseksi. Jos itse sitten matsin alettua juokset vähänkin väärään paikkaan tai olet sekunninkin myöhässä, on palaute välitön "OMG LOL NUB GTFO *kicked*". Kerran jonkun tällaisen mulkun kanssa pelasin erästäkin ryöstöä varmaan noin 45 minuuttia, ja sitten sekuntia ennen levelin päättymistä tämä herrasmies nauraa räkäisesti ja kikkaa mut pihalle etten saa levelin suorittamisesta expiä. Silloin kyrsi sen verran että olisin varmaan käynyt potkaisemassa jätkää päähän ja hakannut sen kovalevyn säpäleiksi jos olisin tiennyt missä se asuu - ei niinkään se että jäi ekspit saamatta vaan se eeppiset mittasuhteet saavuttanut kokovartalomulkkuus jota sälli esitti sai pintaan kyllä melko alkukantaiset raivot. Niin ja sitten on vielä ne jonnet jotka quittaa heti jos jäävät vangiksi, vaikka olisivat itse hosteja. Niille vois kans antaa pienet lumipesut, josko sitten oppisivat olemaan, tana.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Nyt pelaan

#1453

Viesti Jussi Häkkinen »

Dreamfall Chapters.

Jo oli aikakin! :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Boti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 133
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyt pelaan

#1454

Viesti Boti »

DeusVult kirjoitti: Niinkuin kaikissa multiplayereissä, paydayssa on kahdenlaisia pelaajia, niitä jotka ovat niin huonoja että pilaavat muidenkin pelin, ja sitten niitä kunnon kusipäitä joilla on pelikellossa joku 750+ tuntia...
Tämän takia mä tykkäänkin pelata vain kavereiden tai edes puolituttujen kanssa. On sentään jotain käytöstapoja odotettavissa. Enkä nyt vihjaa että mä olisin millään mittapuulla hyvä pelaaja...

Team Fortress 2:ssa tulee välillä jotain 3500+ tuntisia vastaan jotka valittavat katkerana kun joku F2P-nuubi onnistuu tappamaan ne. brushteeth Onneksi elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin nettipelit.
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first Tiger Uppercut the universe" - Carl Sagat
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nyt pelaan

#1455

Viesti sivarinlötkö »

[youtube][/youtube]

musavideo kertoo enemmän kuin tuhat videoo, vai miten se meni
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa