Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

[:] Fukushiman ydinonnettomuus [:]

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Fukushiman ydinonnettomuus

#16

Viesti Mika »

Se, mikä minusta näissä on mielenkiintoista, on tietty hyvin selvä kaavamaisuus. Ensinnäkin tietoa (eli "tietoa") etsitään täysin epäluotettavista lähteistä ja niiden nimeen vannotaan fanaattisesti. Toiseksi näistä pitää ehdottomasti aloittaa ihan oma aiheensa, vaikka aiempaa keskustelua olisi olemassa. Kolmanneksi näitä keskusteluja aloitetaan ympäri nettiä samaan aikaan. Neljäs yhdistävä tekijä on se, että kaikkea alleviivaa salaliittoihin viittaaminen. Siihen liittyen nimenomaan viralliset tahot nähdään Darth Vaderin liittolaisina. Viides huomio kohdistuu siihen, että sivuston muihin keskusteluihin ei edes aiota ottaa osaa. Tähän on syynä se, että tarkoitushan on nimenomaan valistaa koko maailmaa, jolloin kaikki muut aiheet ovat täysin merkityksettömiä. Näiden aiheiden aloittajat tekevät selvästi kaikille muille palveluksen avaamalla heidän silmänsä mustalle totuudelle.

[:] :bow: [:]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Fukushiman ydinonnettomuus

#17

Viesti TimoS »

Aleksi T kirjoitti: Potkuun voisi ottaa käytännön, että näihin laatuaiheisiin laitetaan [:]...[:] -tägit, jotta löytää parhaat palat helpommin.
:hyvinsanottu:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Fukushiman ydinonnettomuus

#18

Viesti TimoS »

Gaikokujin kirjoitti: Nojoo, en tuohon enempää ota kantaa tuohon ydinräjähdykseen. Siitä on kahdenlaista tietoa ja onko sillä nyt mitään väliä edes, räjähti se jokatapauksessa..
On sillä minusta aika helvetin iso merkitys! Verrataanpa vaikkapa Hiroshimaa ja Fukushimaa. Toisessa tapahtui ydinräjähdys, toisessa ei. Kummassako kuoli pitkälle toistasataa tuhatta ihmistä ja kummassako "ydinräjähdyksen" kuolinuhrit ovat yhden käden sormilla laskettavissa (vai oliko peräti niin, ettei tuo räjähdys itsessään aiheuttanut yhtään kuolinuhria)? Kummassako räjähdys pisti koko alueen hajalle ja kummassako tuhot johtuivat tsunamista?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Fukushiman ydinonnettomuus

#19

Viesti TimoS »

Mika, kuudes huomio: kun aletaan lyömään faktoja pöytään, alkaa vääntely tai faktat jätetään täysin huomiomatta :D
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kiltamestari
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12
Lauteille: Heinäkuu 2011

Fukushiman ydinonnettomuus

#20

Viesti Kiltamestari »

Mika kirjoitti: Se, mikä minusta näissä on mielenkiintoista, on tietty hyvin selvä kaavamaisuus. Ensinnäkin tietoa (eli "tietoa") etsitään täysin epäluotettavista lähteistä ja niiden nimeen vannotaan fanaattisesti. Toiseksi näistä pitää ehdottomasti aloittaa ihan oma aiheensa, vaikka aiempaa keskustelua olisi olemassa. Kolmanneksi näitä keskusteluja aloitetaan ympäri nettiä samaan aikaan. Neljäs yhdistävä tekijä on se, että kaikkea alleviivaa salaliittoihin viittaaminen. Siihen liittyen nimenomaan viralliset tahot nähdään Darth Vaderin liittolaisina. Viides huomio kohdistuu siihen, että sivuston muihin keskusteluihin ei edes aiota ottaa osaa. Tähän on syynä se, että tarkoitushan on nimenomaan valistaa koko maailmaa, jolloin kaikki muut aiheet ovat täysin merkityksettömiä. Näiden aiheiden aloittajat tekevät selvästi kaikille muille palveluksen avaamalla heidän silmänsä mustalle totuudelle.

[:] :bow: [:]
:bow:

Myönnän kyllä, että olen ollut aika "syvällä pelissä" viitaten näihin salaliittoihin. Mutta nyt olen alkanut ajattelemaan asioita myös toiselta kannalta, mistä voisin tähän pari tekstiäni kopioida julkaisujärjestyksessä:

"Rakastakaa toisianne." Näin sanoi Jeesus. Olen itse uskonut Jumalaan lapsesta asti. Ja lukenut myös raamatun, jossa on monia viisaita vertauskuvia. Olen mietiskellyt tätä taisteluani vapaamuurareita vastaan nyt useita päiviä lähes päivät pitkät. Ja olen tajunnut, että olen ollut rasisti. Ja puhunut vihapuheita. Ja tajunnut sen, että tällä tavalla ei maailmaa paranneta. Varsinkaan kun ei ole pitäviä todisteita siitä, että vapaamuurarijärjestö olisi korruption takana. Ehkä vapaamuurarit ovatkin hyviä? Ja toimivat puolisalaisesti juurikin sen takia, että korruptio ei pääsisi vaikuttamaan heidän toimintaansa? Ehkä maailman ongelmat johtuvatkin eniten siitä, että ihmiset ovat niin ahneita ja välinpitämättömiä. Ehkä paras tapa parantaa maailmaa on yrittää seurata Jeesuksen esimerkkiä ja puhua rakkaudesta, näin asian näkisin. Maailma on muutoksen tilassa. Tosin maailma on aina ollut muutoksen tilassa. Internetti kuitenkin on tuonut potenssin tähän muutokseen, koska tietoa voidaan nyt jakaa vapaasti. Tieto on kuitenkin kaksiteräinen miekka: sitä voi käyttää hyvään tai pahaan. Olen käyttänyt tietoa siihen, että olen yrittänyt käännyttää ihmisiä toisiaan vastaan. Mikä on ollut väärin. Koska päinvastoin, uusi maailma on mahdollinen vain jos ihmiskunta yhdistyy. Vapaamuurarit puhuvat "Uudesta Maailmanjärjestyksestä". Tämä koetaan hyvin negatiivisena asiana yleisesti. Lähinnä kai siksi, että ei ole oikein varmaa tietoa mitä tämä pitää sisällään. Ja usein ihmiset pelkäävät sitä, mitä eivät tunne. Jos kaikki valtiot yhdistyisivät, niin tämähän periaatteessa olisi hieno juttu, koska sodat loppuisivat ja luonnonvarojen säätely olisi paremmin hallittavissa. "Kovat ajat vaativat kovia vastauksia." Ei pitäisi siis tuomita vapaamuurareita ilman pitäviä todisteita. Suomenkin internetissä on paljon vapaamuurareiden vastaisia tekstejä. Mutta mielestäni meidän pitäisi keskittyä rakentavaan keskusteluun sensijaan, että pilkkaamme hallitsijoitamme. Raamatussakin sanotaan, että Jumala on itse asettanut hallitsijat paikoilleen. Ja puhutaan myös ensimmäisen kiven heittämisestä. Kivet lentelevät nyt kovaa ja monista käsistä. Mieti itse jos olisit rakentanut vuosisatoja järjestelmää jota vastaan ihmiset nyt nousevat: antaisitko kaiken valua hukkaan? Occupy on hieno ajatus, ihmiset kerääntyvät yhteen pohtimaan yhteisiä asioita. Vähän niinkuin uuden ajan eduskunta. Mutta tarvitseeko meidän tuhota vanhaa järjestelmää? Eikö pikemminkin voitaisi ajatella niin, että pyrimme parantamaan tätä järjestelmää? Anarkia on ikäänkuin yhteiskunnan esiaste. Mutta tarvitsemmeko enää anarkiaa? Onko systeemi todellakin niin mätä että se pitää purkaa kokonaan? Olen aika nuori tyyppi vielä joka on nähnyt maailmassa useiden vuosien ajan lähes pelkkää pahaa. Mutta en ole pystynyt näkemään pahaa itsessäni. Olen yrittänyt tehdä politiikkaa repimällä ja hosumalla. Mutta ei tällä tavalla saada muuta kuin kusipäisiä lapsia. Olen tajunnut, että politiikka on herkkä taitolaji. Jossa kärjistyksiä pitäisi välttää ja yrittää olla kaikkien kaveri. Itse taidan olla liian impulsiivinen persoona, että pystyisin koskaan olemaan vakavasti otettava poliittinen vaikuttaja. Joissain maissa valtion vastustajat vain katoavat. Mutta Suomi on kuitenkin aika hyvä maa. Täällä saa näköjään puhua suunsa puhtaaksi, ilman että tarvitsee pelätä henkensä puolesta. Vaikka sitten puhuisikin rasistisesti. Vaikka täälläkin omat ongelmansa on esim. alkoholin käyttö. Niin täällä monet ihmiset elävät onnellista elämää ja käyvät töissä. Verojen avulla luodaan hyvinvointia ja edistetään kulttuuriamme. Itseasiassa, nyt kun asiaa ajattelen niin perustamani Suomen Kiltajärjestelmä on kuin köyhä kopio vapaamuurareiden järjestelmästä. Ehkä salaisesti olen kokoajan alitajunnassani ihaillut heitä? Ollakseen tasapainossa universumin kanssa, on hylättävä viha ja muut eläimelliset tunteet. Ja keskittyä asioihin tyynellä mielellä. "Sodat eivät lopu sotimalla." Olen julistanut "pyhän sodan" vapaamuurareita vastaan. Mutta olen ollut hyvin kiittämätön. Olen myös sanonut, että "mielummin kuolen vapaana, kuin elän orjuudessa". Mutta kenen orja olen? Onhan minulla ruokaa, juomaa, vaatteet päälläni ja koti. Vaikka käytän aikani töissä käymisen sijasta tiedon keräämiseen ja ihmisille puhumiseen. Niin tämä yhteiskunta kuitenkin elättää minut. Ja tästä kiitoksia kaikille suomalaisille, myös vapaamuurareille. Pyysin juuri webmasteriani poistamaan ytimessa.org ja kiltajärjestelmä sivustoni. Jätän jäljelle ainoastaan bonsai ekosysteemi tutkimukseni, koska siinä tosiaan saattaa olla potentiaalia. Rakastakaa ihmiset siis myös vapaamuurareita. Vaikka he olisivatkin reptiliaanirotu niin kaikki elämä pn pyhää, näin asian näkisin. Ja kaikella on tarkoituksensa. Nyt olen valinnut elämäni tarkoitukseksi sen, että mietiskelen asioita. Sensijaan, että yrittäisin muuttaa jotain sellaista, mitä en edes ymmärrä. Kun julistin itseni lännen valkoiseksi tiikeriksi, niin ajattelin olevani maailman pelastaja. Ehkä tämä on lääketieteen termeillä sitten psykoosi. Koska todellisuudessa toimintaani on tainnut lähinnä ohjata oma ego, eikä maailmanparannus. Ja korotin itseni sankariksi ja asetin vapaamuurarit kaiken maapallon pahuuden alkulähteeksi. Nyt olen kokenut egokuoleman. Ja tajunnut olleeni hyvin lapsellinen. Nyt on aika kasvaa aikuiseksi. Niin ehkä itsekin olen joskus töissä ja "babylonin" rattaissa mukana, tällä tavoin auttaen osaltaan luomaan parempaa yhteiskuntaa. Niin haluaisin nyt pyytää kaikilta, myös vapaamuurareilta, anteeksi käytöstäni. Ja toivoisin, että voitte antaa anteeksi virheen, jota kutsuin kiltamestariksi. Sillä minä en ole mikään mestari. Vain poika, joka kuvitteli ymmärtäneensä kaiken selaamalla salaliittoja. Maailmassa on toki pahaa, mutta kyseessä ei ole taistelu. Kuten Jeesuskin sanoi niin jos joku lyö, käännä toinen poski. Väkivalta ei ole koskaan hyvä ratkaisu, oli se väkivalta sitten henkistä tai fyysistä. Pahuutta vastaan ei voi taistella pahuudella. Sodat eivät lopu sotimalla. Sodat loppuvat, kun meillä on yhteiskuntia missä ihmiset ovat sivistyneitä ja elintaso on hyvä. Yhteiskunta ei kaipaa sooloilijoita. Vaan demokratian ideana on tehdä yhdessä päätöksiä. Niinpä aion lopettaa sooloiluni ja keskittyä omaan henkiseen kasvuun. Koska jotta voisin todella joskus olla hyödyksi tälle yhteiskunnalle, tulee minun ensin itse parantua. Hyvää alkavaa kesää kaikille! =)

Ja tänään sitten vielä tällainen:

Olin eilen ja edellispäivän äitini luona auttamassa puutarhatöissä. Tuli taas mietittyä tätä aktivistin uraani. Ja myös sitä, että mikä on joogan idea: kehittää itseään, olla kaikkien kaveri, tuoda tähän maailmaan harmoniaa; rauhaa ja rakkautta. Niin taidan tosiaan jättää tämän aktivismin kokonaan, koska aktivismi loppupeleissä on sitä, että on jotain vastaan. Ja joogi ei ole ketään vastaan vaan ymmärtää, rakastaa, myös väärintekijöitä ja ehkä juuri heitä erityisesti, koska sellaiset ihmiset tarvitsevat eniten rakkautta. Occupy on hieno idea ja kaunis ajatus, että ihmiset alkavat osallistua yhteiskuntaan ja ennenkaikkea alkavat ottamaan enemmän vastuuta elämästään tässä planeetassa. Joten sensijaan, että syyteltäisiin poliitikkoja, ydinhessuja tai pankkiireja, niin eikö meidän tulisi pyrkiä yhdistämään ihmiskunta, yhdistämään yhteiskunta? Taidan siis jättää kokonaan tämän aktivismin ja pyrkiä nyt olemaan yhdistävä tekijä. Keksiä ratkaisuja, ei tuoda esille ongelmia. Rauhaa ja rakkautta. <3

Mulla olis vaikka mitä linkkejä tässä jakaa, mut aion nyt tosiaan lopettaa tuon aktivismin. Ja jokainen voi itse etsiä tietoa tästä asiasta jos haluaa. Nyt ei tosiaan ole mielestäni aika etsiä syyllisiä, vaan yrittää miettiä ratkaisuja.

Yksi asia mikä itselle on mieleeni tullut, mikä toki on lapsellinen ja yksinkertainen juttu, mutta että ihmisten pitäisi alkaa kasvattamaan sisällä kasveja Japanissa. Koska NASA:nkin tutkimuksen mukaan puhdistavat huoneilmasta hiukkasia. Tätä ei tosin ole testattu ilmeisesti radioaktiivisilla aineilla, mutta uskoisin noiden eri kasvien ilmarakojen koon olevan se merkitsevä seikka, että millaiset hiukkaset ne pystyy poistamaan ilmasta.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ai ... ing_plants" onclick="window.open(this.href);return false;

Yksi juttu mitä olen kanssa miettinyt, niin on toki olemassa paljon tuollaisia aktiivihiilifilttereitä. Mutta niissä on olemattoman vähän tuota aktiivihiiltä. Ja olen siihen myös kehitellyt sellaisen jutun, että se ilma kulkisi ensin veden lävitse ja sitten aktiivihiilen, jonka jälkeen vielä kerran veden lävitse. Ja lisäämällä tuota aktiivihiilen määrää niin sitten saataisiin enemmän tehoa.

Tarkoituksena olisi tehdä sellainen helposti koottava, halpa juttu minkä voisi köyhätkin japanilaiset mahdollisesti tehdä ihan kaupasta löytyvillä aineksilla melkeinpä. Tosin ongelmaksi tällä hetkellä muodostuu tuo akvaarion ilmapumppujen hinta. Tein ensimmäisen prototyypin sellaisesta halvimmasta, jonka huomasin olevan aivan liian pieni: ilmaa ei vaihtunut tarpeeksi. Seuraavaan protoyyppiin pelkät pumput maksaisivat monta sataa euroa. Pitäisi melkein tilata jostain tukusta pelkästään nuo pumput, ilman mitään johtoja ja koteloita.

Tuo Christopher Busby, ketä tuolla Japanissa on käynyt juttelemassa noista matalan säteilyn vaaroista, myy jotain "antisäteilypillereitä". En oo tarkemmin tutustunut, mut kuulemma hintavia eivätkä välttämättä toimi edes. Ja onhan se näin, että jos se säteilyhiukkanen pääsee siun sisälle, niin ei sitä oikeen millään voi neutraloida, kun se ikäänkuin "polttaa" kaiken tielleen tulevan..

Et parasta ois mun mielestä Japanissa tiivistää asunto, keskittyä ruokavalioon, tehdä filtteri kotiin, jotta edes kotona olisi sellainen puhdas "ilmakehä" missä keho voisi levätä.
Kiltamestari
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12
Lauteille: Heinäkuu 2011

Fukushiman ydinonnettomuus

#21

Viesti Kiltamestari »

En nyt viitsi mihinkään kasvattelusivustolle linkata, mutta tällainen Aktiivihiilifiltteri 160mm, 650m3 maksaa siellä 133 euroa. Ja siinä ei ole kuin se itse aktiivihiilifiltteri. Niin itse tuo aktiivihiili on aika halpaa, tuossa on ilmaa vaikka kuinka paljon. Ja tuossakin se ilma kulkee vain parin sentin aktiivihiilen lävitse. Niin tuossa omassa projektissa olisi tarkoitus esim. muovipulloja yhdistämällä tehdä sellainen pitkä tunneli, että se ilma kulkee vaikkapa metrin verran. Ja teoriani on, että kun se ilma kulkee ensin veden lävitse, niin ne partikkelit mitkä eivät jää siihen veteen kiinni, jäävät sitten helpommin vielä kiinni siihen aktiivihiileen sen ilmankosteuden takia. Tämän jälkeen vielä se lopullinen vesi imee kaiken aktiivihiilipölyn siitä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

Fukushiman ydinonnettomuus

#22

Viesti Jussi Häkkinen »

Voi luaja, Gaikokujin. Kirjoitapa seuraavalla kerralla jäsenneltyä tekstiä. Perustele se - muillakin kuin huuhaalinkeillä - ja kirjoita lyhyempiä posteja.

Jos olet aktivisti, todennäköisesti tunnen sinut ja ihmettelen menosi onttoutta. Jos taas olet verkko"aktivisti", kehotan tutustumaan ihan oikeaan aktivistipoppooseen. Mm. Greenpeacen porukka on siitä ydinvoimakielteisimmästä päästä, mutta eivät kuitenkaan aivan valohoitoperusteilla ammuskele.

Vaikka tiedepuolen settiä voikin joutua joskus kaivamaan huolella, kannattaa siinä pysyä - vaikka niillä salaliittosaiteilla olisi ties kuinka paljon raflaavampia pähkäilyjä. Tiede ei ole salaliitto, vaikka sen tulkinnassa ja esim. koejärjestelyissä joskus ennakkonäkemys onkin läsnä. Siitä pääsee todennäköisimmin parhaiten vertaisarvioinnilla.

Se, että osaa tuottaa huikean määrän tajunnanvirtatekstiä, ei tee tekstistä lukemisen arvoista.



Sinappi: No, ydinpommi on aika helppo rakentaa (tykkityyppinen, etenkin - imploosiopommi saatika kehittyneempi Teller-Ulam sitten muuta), mutta materiaalien saaminen on hankalaa. Toisaalta, sellainen ei kuitenkaan ihan vahingossa synny.

Tätä liipaten: on myös omassa kaveripiirissä ihan "hieman" ärsyttänyt ydinvoimalaonnettomuuksien yhdistäminen sienipilvivisioihin, vaikka esim. ns. Kiina-ilmiöstä saisi painajaisvisioita siitäkin. Mut ku se tattipilvi on niin raflaava... :roll:
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kiltamestari
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12
Lauteille: Heinäkuu 2011

Fukushiman ydinonnettomuus

#23

Viesti Kiltamestari »

Itseasiassa tällä hetkellä juurikin kirja kesken aiheesta "praanaravinto" missä esitellään, kuinka ihminen voi elää kokonaan ilman ruokaa. Mielenkiintoinen aihe ja elämänvoima kuitenkin keskeinen asia myös kamppailulajeissa, ainakin perinteisessä mielessä katsottuna.

Mutta kuten monet mestarit päivittelevätkin, niin lajit ovat menneet kilpailusuuntaan ja tulleet materialistiseksi. Eihän karatessakaan ollut alunperin mitään kilpailumuotoa, ainoastaan kataa. Jolloin se lienee ollut aika lähellä tai chitä?

Olen tästä aiheesta aikonut kirjoittaa pienen jutun otsikolla "Budo & puutarha" jossa aion todella nostaa kissan pöydälle, kun tämä elämänvoima tuntuu olevan monelle suomalaisellekin "arka asia".

Mutta jos enkku sujuu, niin tämä Nassim Haramein on siitä jännä tyyppi, että hänet on poistettu wikipediasta, minkä pitäisi olla vapaa tietosanakirja. Niin näkisin tässä historian toistavan itseään, aurinko kiertää maata: muu on kerettiläistä! ;) Tieteenhän mukaan atomeissa on tyhjää jotain 99,9 %.. Mutta onko se todella tyhjää, vai jotain muuta..?

Vaikka Nassim ei itse sitä suoraan sano, itse olen tulkinnut tämän juurikin niin, että tässä nimenomaan länsimaisen tieteen metodein todistetaan elämänvoima:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Fukushiman ydinonnettomuus

#24

Viesti Aihki »

Mites se nyt menikään; juuri kun Ukko Mustalainen sai opetettua hevosensa olemaan syömättä se otti ja turkanen kuoli. Sen pituinen se.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

Fukushiman ydinonnettomuus

#25

Viesti Jussi Häkkinen »

Gaikokujin kirjoitti: Itseasiassa tällä hetkellä juurikin kirja kesken aiheesta "praanaravinto" missä esitellään, kuinka ihminen voi elää kokonaan ilman ruokaa.
Ei voi elää. Suosittelen perehtymään ihan normaalitasolla ihmisen fysiologiaan. Kraanaravinnot voi jättää hupaisien teorioiden tasolle (näitä voinee sitten kaivella vaikka folkloristiikassa).

Eihän karatessakaan ollut alunperin mitään kilpailumuotoa, ainoastaan kataa. Jolloin se lienee ollut aika lähellä tai chitä?
Umm, se kataharjoittelu on ollut "hieman" erilaista kuin valtaosa sen käsittää. Sovellusta - ja jopa silloin tällöin matseja kavereiden tai vähemmän kavereiden kera. Eli ihan ihmisen lyömistä. Suojavarusteita on käytetty koko karaten nykynimisen historian ajan - ja taatusti kauemminkin. Samoin puntteja on nosteltu, lyöntilautaa ja säkkiä lyöty sekä ylipäätään treenattu sitä varten, että joko töissä (lainvalvojat) tai itsesuojelun hetkellä pystyy toisen tekemään vaarattomaksi nopeasti. Joko vahingoittaen tai (harvemmin) vahingoittamatta.

Olen tästä aiheesta aikonut kirjoittaa pienen jutun otsikolla "Budo & puutarha" jossa aion todella nostaa kissan pöydälle, kun tämä elämänvoima tuntuu olevan monelle suomalaisellekin "arka asia".
Ei se ole, mutta sen olemassaolo - tai edes edellytys sen tarpeellisuudelle - tulisi ensin todistaa.

Mutta jos enkku sujuu, niin tämä Nassim Haramein on siitä jännä tyyppi, että hänet on poistettu wikipediasta, minkä pitäisi olla vapaa tietosanakirja.
Jospa hän ei täytä Wikipedian tunnettuusvaatimuksia tai on käyttäytynyt siellä huonosti.

Niin näkisin tässä historian toistavan itseään, aurinko kiertää maata: muu on kerettiläistä! ;) Tieteenhän mukaan atomeissa on tyhjää jotain 99,9 %.. Mutta onko se todella tyhjää, vai jotain muuta..?
Näkisit väärin. Ei "tieteen mukaan" ole mitään. Tieteellinen menetelmä on työkalu, jolla voi tutkia. Voit esittää minkä tahansa teorian, jos sinulla on sen tueksi jotain - se vain alistetaan kokeille, analyysille ja ylipäätään todennäköisyystarkasteluun.

Vaikka Nassim ei itse sitä suoraan sano, itse olen tulkinnut tämän juurikin niin, että tässä nimenomaan länsimaisen tieteen metodein todistetaan elämänvoima:
Tulkitsit väärin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Fukushiman ydinonnettomuus

#26

Viesti Andy »

Minusta huomattavasti tärkeämpi tutkimuskohde olisi se, että voiko praanaravinnolla elää pa$kantamatta.

Noin muuten kehotan ydinvoiman kannattajana ehdottomasti jatkamaan tuotannotasi, koska se toimii tehokkaana antimainoksena asiallesi.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Fukushiman ydinonnettomuus

#27

Viesti TimoS »

Gaikokujin kirjoitti: Mutta kuten monet mestarit päivittelevätkin, niin lajit ovat menneet kilpailusuuntaan ja tulleet materialistiseksi. Eihän karatessakaan ollut alunperin mitään kilpailumuotoa, ainoastaan kataa. Jolloin se lienee ollut aika lähellä tai chitä?
Joo, koska taijissäkin tarkoitus on vetää "kaveria" pataan, ei se aamuvoimistelu ole se itsetarkoitus.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Fukushiman ydinonnettomuus

#28

Viesti NCP »

Gaikokujin kirjoitti: Nojoo, en tuohon enempää ota kantaa tuohon ydinräjähdykseen. Siitä on kahdenlaista tietoa ja onko sillä nyt mitään väliä edes, räjähti se jokatapauksessa..
Mikä siellä räjähti?
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Fukushiman ydinonnettomuus

#29

Viesti kivi »

Katson oikeudekseni olla lukematta koko ketjua tuosta tokasta sivusta eteenpäin, kun sen viimeinen posteus oli niin mielenkiintoinen että kun se ensimmäinen pitkä pätkä alkoi jotain tyyliin jeesus sanoi, niin repesin nauruun. Enkä siksi katso tarpeelliseksi kirjoittaa tähän mitään järkevää. Varokaa niitä pistorasioita herrran tähden. :D
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Fukushiman ydinonnettomuus

#30

Viesti Dojon Jäykin »

Gaijokujin.

Fukushimassa höyrynpaine paukautti käsittääkseni reaktoreiden suojakuoret.
Toki sitä ennen oli tapahtunut kaikenlaista, mutta suoranaista atomin ytimen halkeamisesta johtuvaa
ydinräjähdystä ei tapahtunut eikä voinut tapahtua.

Se mitä seuraavaksi kerron voi vähän pelottaa arimpia: ;)

Jopa leipomoissa ja puusepänverstaissa on räjähtänyt!
Jauhopöly ja hienon hieno puupöly saattavat syttyä räjähdyksenomaisesti.
Siis kuolettavasti. Tämmöistä on tapahtunut. Vaatii hyvin sopivat olosuhteet
ja tietenkin pölyisen ilman.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa