Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kansanedustaja Hakkarainen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kansanedustaja Hakkarainen

#76

Viesti Mika »

Tuskin tässä on tarvetta profiloinnille, eikä minulla olisi sellaiseen mitään rahkeitakaan. Lukiossa kirjoitin tsykologian, kun en muutakaan keksinyt, vaikka taisin käydä vain yhden kurssin. Reaali ei oikein jaksanut silloin innostaa...

Valitettavasti en olisi osannut tuota päätellä. Siksi kysyinkin. Mutta jos siis kyse on Hakkaraisen pelisilmästä, tarkoittaako tuo sitä, että hän itse tiedostaa ajatustensa tai ainakin kommenttiensa muuttuvan? Pelisilmällä ymmärrän tarkoituksellisuutta ja suunnitelmallisuutta, joten siinä mielessä tuo kuulostaa erikoiselta - jos nyt sitten tarkoituksena ei vain ole päästä parrasvaloihin ja tavallaan tuoda persuille hyvää mainetta siinä mielessä, että Soini torppaa hänet, jolloin Soini näyttäytyy hyvänä miehenä suurelle yleisölle. Näin voi toki olla, mutta hieman erikoiselta se tuntuisi Hakkaraisen ollessa kyseessä. Vaan voihan se olla.

Voi tietty olla että tarkoitit jotakin muuta. Itse en tuon parempaa tulkintaa pelisilmästä nyt osannut tässä yhteydessä hahmottaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Kansanedustaja Hakkarainen

#77

Viesti T-T »

Mika kirjoitti:
Lehe kirjoitti: Henkilökohtaisena mielipiteenäni voin sanoa, jotta ammattini on kasvattanut minusta aikamoisen rasistin. Totean kliseenomaisesti, jotta ensihoidossa näkee kaikenlaista.
Tällaista on kyllä surullista lukea. Viisi vuotta Yhdysvaltojen eteläosissa ei kuitenkaan tehnyt minusta rasistia. Ja siellä kyllä näki ja kuuli kaikenlaista. Iso on maailma.
En usko, että jouduit useasti puuttuun hankaliin tilanteisiin, auttaa ja selvittään niitä.
Enkä myöskään usko, että sinulla olisi siellä viikottain olo, että minun on hoidettava tuo ja tuo asia. Ne ovat minun vastuullani ja minusta riippuvaisia. Kunhan nyt vaan ei tapahtuisi mitään....
Vika voi olla tietysti myös minun uskossani.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Kansanedustaja Hakkarainen

#78

Viesti Lasse Candé »

Vielä oleellisempi seikka saattaa olla se ettei sorru vääränlaiseen ihmisten yleistysperiaatteen käyttöön. Tosin se sortuminen on ymmärrettävämpää silloin kun näkökenttä rajoittuu sopivasti, mutta sen oikeampaa se ei siitä tee, vaikka olisi miten rankkaa.
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Kansanedustaja Hakkarainen

#79

Viesti T-T »

Seuraaksää mua? :D
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20845
Lauteille: Joulukuu 2007

Kansanedustaja Hakkarainen

#80

Viesti Lasse Candé »

En. :D Muut vain alkavat käymään nukkumaan, niinkuin terveet ihmiset öisin tekevät. :)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kansanedustaja Hakkarainen

#81

Viesti Mika »

T-T kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Lehe kirjoitti: Henkilökohtaisena mielipiteenäni voin sanoa, jotta ammattini on kasvattanut minusta aikamoisen rasistin. Totean kliseenomaisesti, jotta ensihoidossa näkee kaikenlaista.
Tällaista on kyllä surullista lukea. Viisi vuotta Yhdysvaltojen eteläosissa ei kuitenkaan tehnyt minusta rasistia. Ja siellä kyllä näki ja kuuli kaikenlaista. Iso on maailma.
En usko, että jouduit useasti puuttuun hankaliin tilanteisiin, auttaa ja selvittään niitä.
Enkä myöskään usko, että sinulla olisi siellä viikottain olo, että minun on hoidettava tuo ja tuo asia. Ne ovat minun vastuullani ja minusta riippuvaisia. Kunhan nyt vaan ei tapahtuisi mitään....
Vika voi olla tietysti myös minun uskossani.
Jos tällaiset tilanteet tekevät jostakusta ihmisestä rasistin, sehän on varsin harmillista. Tarkoitukseni oli kuitenkin osoittaa, että mikään luonnonvakio rasismi ei ole, vaikka sitten olisikin päivittäinkin useiden vuosien ajan tekemisissä itsestään etnisesti ja kulttuurillisesti poikkeavien ihmisten kanssa. Kaikkea voi aina yrittää selitellä, mutta analyysissaan on oltava tarkkana.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Kansanedustaja Hakkarainen

#82

Viesti Esa Tyynismaa »

Se on ihan henkilökohtaisesta suhtautumisesta ja asenteesta kiinni,ellei sitten ihan selkeästi ja tilastoihin tukeutuen muodosta mielipidettään.Siis tuo rasistiksi hiljalleen muuttuminen.
Esimerkiksi olin lapualla ovella melko pitkään,ja havaitsin siellä olevan enemmän painimista asiakkaiden kesken ja myöskin henkilökunta vs. asiakas-otteluita. Jokainen täysipäinen suomalainen kuitenkin tietää,että baariin ei saa eikä voi jäädä,jos portsari kehottaa poistumaan.Ellei poket saa asiakasta ulos,sen hakee poliisit.Silti siellä jaksoi porukka yrittää voittaa painimalla oleskeluluvan kapakassa.Johtuuko se heidän lapualaisesta kulttuuristaan vai puhtaasta typeryydestä?
Myönnän siis omista kokemuksistani johtuen olevani rasistinen lapualaisia kohtaan,koska kokemuksieni perusteella vaikuttavat olevan keskimääräisiä suomalaisia typerämpää sakkia.
Vaikka kai sieltäkin on joku viisas joskus ymmärtänyt muualle muuttaa...
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kansanedustaja Hakkarainen

#83

Viesti Paappa »

Vartijan tauti. Joutuu olemaan jatkuvasti tekemisissä sen vähemmälle jääneen ihmisaineksen kanssa. Sinänsä se on ymmärrettävää. mutta laajemmassa näkökannassa pitäisi olla selvä, että se porukka, jonka kanssa joutuu painimaan, ei edusta kuin osaa maahanmuuttajista, kuten ei kantaväestössäkään.

Vaikka maahanmuuttajien osuus vaikeuksien aiheuttajista olisi huomattavakin, niin logiikan ja myös oikeuden mukaan, miten sen pitäisi koskettaa niitä maahanmuuttajia jotka eivät aiheuta vaikeuksia? Ei mitenkään.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Doug
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1203
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Järvenpää

Kansanedustaja Hakkarainen

#84

Viesti Doug »

Mika kirjoitti: Mitäköhän se pelisilmä tässä yhteydessä voisi tarkoittaa?
Sitä, minkä päällä Hakkarainen istuu? :smt003
Questions are a burden to others;
answers a prison for oneself.

Järvenpään Kehäkarhut
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Kansanedustaja Hakkarainen

#85

Viesti Lehe »

Doug kirjoitti:
Mika kirjoitti: Mitäköhän se pelisilmä tässä yhteydessä voisi tarkoittaa?
Sitä, minkä päällä Hakkarainen istuu? :smt003
Siis sieltähän nuo luolamieskommentit nyt hänen kohdallaan taitavat tulla. Hakkarainen on varmasti mielipiteidensä takana, mutta vaikkei avioliittoneuvojan kokemuksella tehdä jälkipuintia (havaittu Estonian yhteydessä) tai keittötsykolokin taudinmääritystä, niin omalla nettisenseilytsykolokiallani veikaisin mielipiteiden Hakkaraisen suunnalla kummasti lieventyvän kun aikaa eduskunnassa hieman kuluu.

Iltalehdessä on muuten ihan kuvina Hakkaraisen ja Jani Toivolan keskustelutapaaminen. Herää ajatus siitä, että kumpi on hullumpi? Hullu, vai hullua seuraava hullu. Molemmille lisää mediaseksikkyyttä, mutta jos Hakkaraisen olisi antanut ihan itse tehdä itsestään vielä enemmän älykääpiön, olisi sellainen normaali poistuma tapahtunut viimeistään neljän vuoden päästä.

Mulla on Paappa sitten varmaan hoitajan tauti? Aika sumeilematta kirjoituksessani ohitettiin se, että pidän joitain maahanmuuttajia jopa fiksuina ja asiallisina.. ..siinä ei vissiin ollut tarpeeksi analyysiä?
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kansanedustaja Hakkarainen

#86

Viesti Paappa »

Lehe kirjoitti: Mulla on Paappa sitten varmaan hoitajan tauti? Aika sumeilematta kirjoituksessani ohitettiin se, että pidän joitain maahanmuuttajia jopa fiksuina ja asiallisina.. ..siinä ei vissiin ollut tarpeeksi analyysiä?
En viitannut sinuun vaan puhuin yleisellä tasolla ja enemmän näistä kontrolliammateissa olevista. Olenko väärässä jos sanon, että ensihoidossa toimivana puhut nyt erityisesti väkivaltaisten tilanteiden jälkihoidosta? Vai tarkoitatko nyt kaikkia maahanmuuttajiin liittyviä kontakteja? Kiitos siitä, että pidät kuitenkin "joitain maahanmuuttajia jopa fiksuina ja asiallisina".

Minä en kiistä sitä, että erilaisista kulttuureista tulevat voivat olla "erilaisia" ja silloin kun on kriittinen tilanne, heidän erilainen reagointitapansa voi aiheuttaa yllätyksiä tai ärsyttää. Enempää en pysty nyt analysoimaan kun en tiedä tarkemmin kokemuksistasi.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4952
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Kansanedustaja Hakkarainen

#87

Viesti Mänzy »

Mitä tämä ketju enää tekee Ilokaasuteltassa?
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Kansanedustaja Hakkarainen

#88

Viesti TimoS »

Mänzy kirjoitti: Mitä tämä ketju enää tekee Ilokaasuteltassa?
No kun en jaksa sitä poiskaan siirtää :smt003
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Kansanedustaja Hakkarainen

#89

Viesti Lehe »

En muuten puhu Paappa ollenkaan eristys- ja pakkolääkitsemistilanteista tai muusta terveydenhuoltoon liittyvästä väkivallasta. Ihan asiakkaan kohtaamistilanteissa liikutaan, mm. sairaankuljetuksessa ja päivystys/ensiapupoliklinikoilla. Kivasti ja alentavasti siteerattu heittomerkein kuitenkin.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kansanedustaja Hakkarainen

#90

Viesti Paappa »

Lehe kirjoitti: Kivasti ja alentavasti siteerattu heittomerkein kuitenkin.
Sekään ei ollut tarkoitukseni, halusin vain erottaa sen lainaukseksi. Jopa kiitin siitä, että olit sanonut noin.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 59 kurkkijaa