Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Silpomisliikkeet

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Harri Ylilammi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 260
Lauteille: Syyskuu 2006

Silpomisliikkeet

#1

Viesti Harri Ylilammi »

Missä voisi oppia näitä ns. silpomisliikkeitä? Eli siis tarkoitan semmosia liikkeitä millä voi esim repiä korvan tai qllin irti, paljailla käsillä! :o

Ei varmaan Suomessa missään, aina kaikki hauska kielletään täällä! :x
Osaax kukaan täällä esim. repästä korvan irti, jos oikein härnättäis sitä?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Silpomisliikkeet

#2

Viesti bodyguard »

Harri Ylilammi kirjoitti: Missä voisi oppia näitä ns. silpomisliikkeitä? Eli siis tarkoitan semmosia liikkeitä millä voi esim repiä korvan tai qllin irti, paljailla käsillä! :o
Oon kuullu että kiinassa on sellanen treenipaikka jossa saa sadalla dollarilla kuussa harjotella moista. Siellä ku on ihmiset niin köyhiä niin rahasta ne tulee treenivastustajiks. Qllikin lähtee helpommin ku aasialaisilla on niin paljo pienemmät vehkeet ku länsimaalaisilla.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Silpomisliikkeet

#3

Viesti tohtorismies »

No se on tavoite.. Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä. Aika halvatun paljon jerkkua pitää olla että saa niin pitävän otteen. (enkä ole kokeillut kenenkään qulleja, treenatessa tai muutenkaan). Varsinaisesta systemaattisesta ruumin osien irti repimisen opettelusta en tiedä tiedä tarkemmin, ehkäpä joissakin kinukki lajeissa? Mutta kaspinissa ja ck:ssa pääsee kokemaan ropistelun ilon ja jos sitä jerkkua on niin...
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Silpomisliikkeet

#4

Viesti Paha Kani »

Lävistysliikkeitä mä olen nähnytkin, mutta se taitaa olla eri juttu?
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Silpomisliikkeet

#5

Viesti tohtorismies »

Lävistys?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Harri Ylilammi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 260
Lauteille: Syyskuu 2006

Silpomisliikkeet

#6

Viesti Harri Ylilammi »

tohtorismies kirjoitti: jerkkua
Jerkkua? Jerk=vetäisy? Eli siis otetaan jostain vain kiinni ja vedetään? Itse olen käsitekniikoista vain oppinut vasta näitä eteenpäin voimaa siirtäviä liikkeitä. Onko mitään lajia missä pääpaino on tuossa 'jerkuissa'? Kaspin ja Combat Karete tuli jo, mutta onko ne niissä lajeissa pääosassa?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Silpomisliikkeet

#7

Viesti bodyguard »

Sen vielä ymmärtää että miten sen korvan saa repästyä irti mutta se vehkeen nykäsy voi olla kohtalaisen haasteellista noin housut jalassa olevalta. Ellei sitten treenaa Voguen saunassa tai Keltaisessa ruusussa yllättäviin itsepuolustustilanteisiin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Silpomisliikkeet

#8

Viesti tohtorismies »

Jerkkua=punetta=voimaa. Ja onhan siinä varmasti tekniikkaakin että miten repiä mitäkin ja uskoisin että siitä löytyy opetusta jostakin lajista. Ja on siinä ropistuksessakin ihan oma tekniikkansa, mutta sekin on ihan säälittävää puristelua jos sitä voimaa ei ole. Niin ja toivottavasti oli avuksi.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Silpomisliikkeet

#9

Viesti Paha Kani »

bodyguard kirjoitti: Sen vielä ymmärtää että miten sen korvan saa repästyä irti mutta se vehkeen nykäsy voi olla kohtalaisen haasteellista noin housut jalassa olevalta. Ellei sitten treenaa Voguen saunassa tai Keltaisessa ruusussa yllättäviin itsepuolustustilanteisiin.
Ja mitä sillä vehkeellä sitten tekee? Korvathan voi käyttää vaikka puuhelmien korvaajana erilaisissa koruissa, mutta miksi repiä vehkeitä irti?
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Silpomisliikkeet

#10

Viesti bodyguard »

Paha Kani kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Sen vielä ymmärtää että miten sen korvan saa repästyä irti mutta se vehkeen nykäsy voi olla kohtalaisen haasteellista noin housut jalassa olevalta. Ellei sitten treenaa Voguen saunassa tai Keltaisessa ruusussa yllättäviin itsepuolustustilanteisiin.
Ja mitä sillä vehkeellä sitten tekee? Korvathan voi käyttää vaikka puuhelmien korvaajana erilaisissa koruissa, mutta miksi repiä vehkeitä irti?
Siitä saa keskusteluaherättävän koristeen kirjahyllyyn. Ja sissijuuston voi käyttää fondueehen.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Silpomisliikkeet

#11

Viesti Kuhmu »

Niin, että trollailu ei vaan ota ttulta siipien alle täällä potkussa :D
”You must enjoy this”.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Silpomisliikkeet

#12

Viesti DeusVult »

Mikä trolli..? Kysymyshän on täysin asiallinen, hyödyllinen ja ajankohtainen.

Ite ainakin ajattelin joku päivä pistää seinälle esille kaikki mun irtirepimät Qllit. Vähän niinku toisilla on jotain hirvenpäitä ja muita elukoita... Ne pitää tietysti ensin täyttää ja kiinnittää sellaisiin hienoihin mahonkikilpiin.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Silpomisliikkeet

#13

Viesti Miklu »

Ei se qllin koko vaan miten se revitään irti. Vai miten se meni.
Bruce Lee elää!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Silpomisliikkeet

#14

Viesti bodyguard »

Miklu kirjoitti: Ei se qllin koko vaan miten se revitään irti. Vai miten se meni.
Ei mutta kyllä isomman irtirepäseminen on tyydyttävämpää kuin pienen.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Silpomisliikkeet

#15

Viesti MtJ »

Mulla on opeteltuna yksi silpomisliike. Olen irrotellut siis elukoilta peniksiä, kaiken kokoisia.

Ensin tapetaan kohde. Siis elukka minulla. Tämän jälkeen yleensä avataan vatsaontelo mielellään siten, ettei suoli tai virtsarakko puhkea. Sitten otetaan suolet ja vedetään ne ulos. Tässä vaiheessa saattaa myös pili lähteä mukaan (tai jönssi, riippuen elukasta). Viedään elukka kotiin tai vedetään se lahtivajalle.

Seuraavaksi se menee niin, että ensin nyljetään takajaloistaan roikkuvalta elukalta nahka siihen qlliin asti. Sitten kun nahka on takajaloista nyljetty, niin otetaan puukko oikeaan käteen ja leikataan mahdollisuuksien mukaan koko vehjas irti ja vielä mielellään kaikki roippeet mukaan.

Siinä koko irtirepimistekniikka. Samalla lähtee siis kyllä suolet.

Ei ollut vaikeaa :)
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa