Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aloittelijoiden tukipulina

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#16

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti:
Ôari kirjoitti:Tuohon vielä otteista vapautumiset ja potkut, niin taitaa olla lähellä Hokuto Ryu jujutsua, eikö?
No ei.
Kyllä Hokutoryu heijastaa kauemmas kuin stadin sikaniskojen tappelukikkailuun.
Ave on ihan oikeestikin suurmies.
Rumasti kysytty.
Ymmärsit Kari nyt hieman väärin, mutta ymmärrän kyllä mistä saattaisi johtua :)

En tuossa viittaa siihen että herra Niiniketo olisi ollut tuossa toiminnassa, ja sieltä ponnistanut oman lajinsa (kuten tuosta vastauksestasi taas itse vuorostani voin ymmärtää), vaan että Hokuto Ryu lienee myös kasattu eri lajien osasista, esim. nyrkkeily, karate (vai pitäisikö nämä niputtaa potkunyrkkeilyksi?), judo ja Juko Ryu.

Ellen nyt ihan väärin ole kaikkea kuulemaani, lukemaani ymmärtänyt (mikään ihme tietty olisi että näinkin olisi päässyt taas kerran käymään :D )...
______________________
Asyd
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Pieksämäki

#17

Viesti Asyd »

JanneM kirjoitti:
Asyd kirjoitti:Valkoinen vyö löytyy judossa, toivottavasti tuo tuosta kohta kellastuisi. Mukavaa möyrintäähän tuo on ollut, vaikka taidan päälle parikymppisenä olla aika kummallinen ilmestys treeneissä :D
Olen eri mieltä..
t: judon 27 vuotiaana aloittanut mies. ;)
Lähinnä siksi tuntuu oudolta, että useimmissa treeneissä olen ollut muita noin puolta pidempi, painavampi ja vanhempi.

Onneksi kerran viikossa sentään pääsee treenaamaan vanhempien jannujen kanssa, jossa sitten käykin vähän kokeneempaa porukkaa. Viimeksi olin yksin valkoisella vyöllä kahden mustavöisen 1.dan ja 2.dan kanssa nujuamassa :D
tjenmyt
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 147
Lauteille: Lokakuu 2006

#18

Viesti tjenmyt »

Yksi valkoinen täälläkin, terve vaan.
-Real stupidity beats artificial intelligence every time-
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#19

Viesti Eelo »

Kari Aittomäki kirjoitti: Siis hyväksihavaittu crossikombo oli ja on judo ja nyrkkeily.

Vanhanpolven ovimiehistä löytyy monenmonta aika mehevää hahmoa, hehhehee.
Hei mähän treenaan tommosten kanssa, taitaa olla vielä Chikarasta tulleita :D

Niin ja ettei iha OT mee ni mullaki on 9kyu bujinkanista (se on kyl vihree vyö, mutt toi valkonen ei oikeen kauaa kestäny) ja oon iha alottelija vaparissa.

Sitte vielä kysyisin, niin tunteeko muutki alottelijat "ahaa" elämyksiä melkeinpä joka treeneissä?
Eelis Mikkola
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#20

Viesti Mika »

Condevil, haluaisitko ketjun mieluummin Saunaan (ihan kaikille avoin) vai haluatko pitää sen täällä Dojossa (vain japanilaisten lajien harrastajille)? :)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#21

Viesti Kari Aittomäki »

Ôari kirjoitti: Ymmärsit Kari nyt hieman väärin, mutta ymmärrän kyllä mistä saattaisi johtua

En tuossa viittaa siihen että herra Niiniketo olisi ollut tuossa toiminnassa, ja sieltä ponnistanut oman lajinsa (kuten tuosta vastauksestasi taas itse vuorostani voin ymmärtää), vaan että Hokuto Ryu lienee myös kasattu eri lajien osasista, esim. nyrkkeily, karate (vai pitäisikö nämä niputtaa potkunyrkkeilyksi?), judo ja Juko Ryu.

Ellen nyt ihan väärin ole kaikkea kuulemaani, lukemaani ymmärtänyt (mikään ihme tietty olisi että näinkin olisi päässyt taas kerran käymään )...
Jees but nou.
Nappasi vaan johonkin hermooni kun aikamoni hokutoon tyytymätön ja sittemmin traditiopuolelle suunnannut nimitti metodia nyrkkeily-judoksi, tarkoittaen juurikin suoraviivaista tappelukonstien hakemista vanhankoulun portsarien lailla.

Mun kirjoittamana ei tappelu-sanan tämän kontekstin negaatiot ihan välity, mutta ois huomattava että myllyttäminen oli ja on sellanen syrjääntyönnetty aihio treenimetodien esilletuonnissa, lähinnä semmonen taustalle maalattu myrskypilvi.

Hokuto ei sillain ole metodeista kasattu järjestelmä vaan sortteerattua eurooppalaista käyttöjutsua. Karatesta ei ole vaikutteita juuri lainkaan, jollei nyt kontaktikaraten eli potkunyrkkeilyn kautta.
Mutta kyllä Hokuto ihan järjellä kasattu kokonaisuus on, Aven nyrkkeilytaustaan aina vedotaan ja toki se vaikutus näkyy mutta mielestäni ainoastaan lyöntirytmityksen fluiditeetissa, joka on tappelua ajatellen ainoastaan positiivinen asia.
Koska se on se juttu joka nyrkkeilyssä on parasta ja tarpeellisin kohta muumetodistien oppia.

Judoa hokutossa ei näy, yksittäiset tekniikat ovat juu samoja mutta judon kokonaisuus on ihanvallan toinen.

Minä yritin silloin aikanani kantaa vähäisen korteni kekoon ja antaa jutsutytöille mahdollisuutta hakea knockdown-tuntemuksia muttei ne ollu kiinnostuneita. Luupää ja muut pojat oli sellasia veikkoja etten kyllä ihmettele, parivuotta myöhemmin kun shootfightingia aloteltiin niin Kehäkarhujen eturivi tuli kokeilemaan.
Eikä meirän sälleillä ollu hätäpäivää, vaikka tatamilla koikkelehti näitä potkunyrkkeilyn EM-mitalisteja.
Josta kaikki paikallaolijat oli ihmeissään.

Saurama vaan virnisteli omilleen tyyliin mähän-sanoin.

No nyt tuli sellanen omakehuinen loppu mutta jääköön.
Kukas kissan hännän nostais jollei.
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Minäkin...

#22

Viesti cyt »

Mullakin valkoinen, nyt jujitsussa, karatessa ja aikidossa (jossa ei tosin ole kuin valkoinen, (ruskea) ja musta.. ) :D
Kauko
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Joulukuu 2007

#23

Viesti Kauko »

Missäs seurassa aikidoa harrastat cyt? Kiinnostunut olen :?:
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#24

Viesti DeusVult »

Kari Aittomäki kirjoitti: Hokuto ei sillain ole metodeista kasattu järjestelmä vaan sortteerattua eurooppalaista käyttöjutsua.
Ah, fläsäreitä ! :smt101

Ihan kuin olisin itsekkin aikaisemmin joutunut "puolustelemaan" sakemannijutsua vastaavalla tavalla... :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#25

Viesti AriJ »

DeusVult kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Hokuto ei sillain ole metodeista kasattu järjestelmä vaan sortteerattua eurooppalaista käyttöjutsua.
Ah, fläsäreitä ! :smt101

Ihan kuin olisin itsekkin aikaisemmin joutunut "puolustelemaan" sakemannijutsua vastaavalla tavalla... :)
:D

Mitähän tuo mahtaa muuten tarkoittaa "ei sillain ole metodeista kasattu järjestelmä vaan sortteerattua eurooppalaista käyttöjutsua"?

:smt017

...ei ole kasattu, mutta on lajiteltu? Öö... Voisi ajatella että se ie ole eri metodien setti, vaan näistä "parhaat palat" valikoima?

:sorppa:

(Mihinköhän nää pitäis täältä siirtää, ei oikein osu enää aloittelijoiden tukipulinaan... tai tietty tavallaan... koskeehan ne lajien olemukset heitäkin :) )
______________________
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

#26

Viesti cyt »

Kauko kirjoitti: Missäs seurassa aikidoa harrastat cyt? Kiinnostunut olen :?:
Shurenkanissa...
Kuvake
Koramo-N
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18
Lauteille: Maaliskuu 2008

#27

Viesti Koramo-N »

Terve.
Tässä olen ajatellut aloittaa pääasiallisesti Tae Kwn Don harrastamisen, mutta Karate 'sivulajina' tai ihan toisena 'päälajina' saattaisi olla mielenkiintoista. Eli olisiko kellään mielipiteitä siitä, kannattaako molempia aloittaa samana vuonna?

Myös, tietääkö kukaan Kuusamon Shotokain (olikohan se noin se nimi) peruskursseista, kun seuran sivut eivät jostain syyst aukea/toimi?
7. gup, TKD-Akatemia, ITF
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#28

Viesti Mika »

Siirretty Dojosta Saunaan, jotta kaikki voisivat osallistua. Toivottavasti ketjun aloittaja Condevil ei pahastu (asiaa kysyttiin kerran aiemmin tässä ketjussa). :)
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#29

Viesti Benu »

Mulla on valkonen potkunyrkkeilyssä 8) Ei tosin meidän salilla edes jaeta värivöitä... ehkä jos erikseen pyytäis :roll: Onhan tolla Matella 2. dani menossa... Joo, ja toi Judon alottaminen on ruvennut kiinnostamaan aika paljon. Pitää kattoa jos inspistä löytyis siihenki, tekee vähän tiukkaa vaan kun harrastan jo periaatteessa kolmea lajia :?
Lazy jiu-jitsu
Varg
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Helmikuu 2008

#30

Viesti Varg »

Itse olen myös valkovyö judossa, tosin mitään muuta kamppailulajia en harrastakkaan. Tänään oli ensimmäiset treenit ja koska olen hieman vanhempi ja isompi kuin alkeiskurssilaiset, jotka ovat semmoisia vaahtosammuttimen kokoisia, niin pääsin heti alkuun värivyöllisten kanssa vääntämään. Hieman pihallahan sitä on, kun ei ole mitään kokemusta lajista ja muut kuitenkin osaa jo aika paljon. Kuitenkin kokeneemmat kaverit opettivat ja antoivat kokeilla erilaisia heittoja.

Kevyttä randoria pääsin myös kokeilemaan, vaikken vielä mitään oikein osakaan, mutta kun pari ottaa rauhallisesti niin saa itsekin jotain aikaiseksi. Kaikin puolin mukavaa touhua tuo nujuaminen, vaikka kunto meinaakin loppua kesken.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: shakkinyrkkeilija ja 95 kurkkijaa