Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aloittelijoiden tukipulina

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Leij0na
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 178
Lauteille: Huhtikuu 2009

Aloittelijoiden tukipulina

#271

Viesti Leij0na »

Matti Pulkkinen kirjoitti: Joudun välttelemään kofeiinia, minkä takia en voi oikein juoda kahvia tai limua.
Nyt alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän vesi ja maito, ja tarvitsisi jotain muutakin juomaa. Sanokaas jotain mitä voisi hyvällä omallatunnolla juoda reippaasti, mikä on hyvää mutta ei sisällä kofeiinia.
tarvitset vain:
vettä
sitruunan mehua
steviaa

noita vain sekaisin niin saat limonadin.
Jos omistat sodastreamin niin siitä tulee aivan kuin limsaa.
Life's battles don't always go to the stronger or faster man. But sooner or later the man who wins, is the man who thinks he can. -Vince Lombardi
Kuvake
Griever
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 26
Lauteille: Huhtikuu 2011

Aloittelijoiden tukipulina

#272

Viesti Griever »

Heipä hei, Potkulaiset! Jonkun aikaa olen jo foorumia seurannut ja sain nyt kerättyä rohkeutta liittymällä itsekin =D. Kamppailusta olen ollut kiinnostunut jo vuosikausia mutta lajin aloittamien on (enimmäkseen taloudellisista) syistä aina jäänyt. Nyt olen kuitenkin saanut itseäni niskasta kiinni ja päättänyt aloittaa kamppailuharrastuksen.

Ongelma on perinteinen: en osaa millään päättää mihin suuntaan lähtisi. Kamppailulajeissa minua kiehtoo juurikin filosofinen ja henkinen puoli sekä myös fyysinen itsensä kehittäminen ja itsensä ylittäminen. Kaipaisin harjoittamiselta rankkaa fyysistä harjoittelua sekä mahdollisesti myös tätä filosofista/henkistä puolta mutta sitten toisaalta kisaaminen ja matsaaminenkin kiehtoisi. Kustannukset mietityttävät myös, en omaa kamalan suuria tuloja nyt ja tuskin tulevaisuudessakaan joten harrastamisen suhteen haluaisin pitää kulut suhteellisuuden rajoissa. Lisäksi kun joudun jättämään nykyisen salini kamppailun tieltä rahan puutteen vuoksi, niin haluaisin mielelläni että salin yhteydessä olisi jonkin sortin punttis/kuntosali.

Lajeista itseäni eniten ovat kiinnostusta herättäneet Muay Thai, potkunyrkkeily, hapkido, hokutoryu jujutsu, vapaaottelu sekä kyokushin karate. Asun Pohjois-Helsingissä joten hapkidoa pääsisin harjoittelemaan HMAC:iin Puistolaan kätevästi (asun n. 2,5km Puistolasta). Samoin GB Gym olisi n. 20min matkan päässä.

Apua pyydän, te asiantuntevammat! Vai onko nuo ehdot kauhean mahdottomia?
"Se, jota musiikki koskettaa läpikotaisin, joka työskentelee instrumenttinsa kanssa kuin mielipuoli, joka rakastaa musiikkia ja soitinta intohimoisesti, tulee hallitsemaan virtuoositekniikan" - Heinrich Neuhaus
"Pain is temporary, quitting lasts forever"
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Aloittelijoiden tukipulina

#273

Viesti Lowclass »

Ihmiset erilaisia, minulle löytyi kokemalla. Olikohan 6s laji ja vuosia enemmän ennenkuin lamppu syttyi ja lukemalla lajista ei opi kuin ulkoasun. Riippuu toki myös opettajasta joka korvaa paljon. Ja kuinka tärkeä se sali. Tästä valitettavasti oli tuskin apua..
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#274

Viesti Nico Koskeva »

Itsekkin käyny monia lajeja läpi ja sitäkautta päätynyt nyt HMAClle Hapkidoon. Tiedä sitten joko kursseilla oot käyny, tervetuloa vaan :)

GB Gymillä et pääse lajimaksun myötä kuntosalille harjoittelemaan, vaikkakin kuukausimaksu on halvempi. HMAClla on jonkunäköiset painosetit ja niitä saa käyttää mielinmäärin, kahvakuula valikoimakin on todella laaja. Sivuilta löytynee lisää tietoa asiasta.
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Aloittelijoiden tukipulina

#275

Viesti Aihki »

Kaapelilla onnistuu useamman lajin harjoittelu samoilla maksuilla esim. Hokuto, potkunyrkkeily, Kiukkari, olet kohtuullisen kova kundi jos vedät noitten kaikki vuorot läpi perä perään. :)

Aihki
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#276

Viesti Mjölnir »

Nico Koskeva kirjoitti: Itsekkin käyny monia lajeja läpi ja sitäkautta päätynyt nyt HMAClle Hapkidoon. Tiedä sitten joko kursseilla oot käyny, tervetuloa vaan :)

GB Gymillä et pääse lajimaksun myötä kuntosalille harjoittelemaan, vaikkakin kuukausimaksu on halvempi. HMAClla on jonkunäköiset painosetit ja niitä saa käyttää mielinmäärin, kahvakuula valikoimakin on todella laaja. Sivuilta löytynee lisää tietoa asiasta.
HMAC:lta löytyy myös Defendo. Siinä henkinen kasvu kulkee käsi kädessä fyysisyyden kanssa ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Griever
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 26
Lauteille: Huhtikuu 2011

Aloittelijoiden tukipulina

#277

Viesti Griever »

Nico Koskeva kirjoitti: Itsekkin käyny monia lajeja läpi ja sitäkautta päätynyt nyt HMAClle Hapkidoon. Tiedä sitten joko kursseilla oot käyny, tervetuloa vaan :)

GB Gymillä et pääse lajimaksun myötä kuntosalille harjoittelemaan, vaikkakin kuukausimaksu on halvempi. HMAClla on jonkunäköiset painosetit ja niitä saa käyttää mielinmäärin, kahvakuula valikoimakin on todella laaja. Sivuilta löytynee lisää tietoa asiasta.
Oon yrittänyt tuolta sivuilta etsiä tietoa mutta en ihan ole saanut selvyyttä että millaiset tilat on kyseessä. Kerran olen paikan vilaukselta nähnyt kun kaverin seurana kävin sieltä rättejä ostamassa.

Kursseille en ole vielä tullut, tasapainottelen tässä nyt kovasti MMA:n ja Hapkidon väliä. Molemmissa on puolensa ja sitten kun GB:llä ja HMAC:llä on hintaero sekä matkaero. HMAC on ärsyttävästi kalliimpi mutta lähempänä ja GB taas halvempi mutta kauempana. Noh, teen päätöksen sitten kun tiedän että pääsenkö opiskelemaan.

Mites tuolla HMAC:llä on muuten henkilökuntaa paikalla arkisin? Olen itse kerran pari siinä ovella käynyt katsomassa about viiden pintaan että olisko siellä joku, joka vois vähän esitellä tiloja niin toimisto on ollut kiinni. Vai pitääkö näistä sopia etukäteen?
"Se, jota musiikki koskettaa läpikotaisin, joka työskentelee instrumenttinsa kanssa kuin mielipuoli, joka rakastaa musiikkia ja soitinta intohimoisesti, tulee hallitsemaan virtuoositekniikan" - Heinrich Neuhaus
"Pain is temporary, quitting lasts forever"
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

Aloittelijoiden tukipulina

#278

Viesti J-A »

Kyllä siellä taitaa olla jotain henkilökuntaa, ainakin vetämässä tunteja.
Mutta ei siellä hirveästi ole nähtävää, aika nopeasti ne tilat on kierretty! ;)

Ja kokeiluhan tuolla ei maksa mitään, eikä rättejä taideta vaatia kokeilutunnilla!
Eli sekaan vaan! :)

Tolla samalla maksullahan treenaat kaikkia noita lajeja mitä sieltä löytyy (Gold Member)!
Ja samallahan avautuvat ovet muunakin aikana, joten sparraamassa voi käydä just niin usein, kun haluaa, ellei siellä ole sillä hetkellä jotain muita treenejä tai seminaareja...
Kuvake
Griever
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 26
Lauteille: Huhtikuu 2011

Aloittelijoiden tukipulina

#279

Viesti Griever »

J-A kirjoitti: Kyllä siellä taitaa olla jotain henkilökuntaa, ainakin vetämässä tunteja.
Mutta ei siellä hirveästi ole nähtävää, aika nopeasti ne tilat on kierretty! ;)

Ja kokeiluhan tuolla ei maksa mitään, eikä rättejä taideta vaatia kokeilutunnilla!
Eli sekaan vaan! :)

Tolla samalla maksullahan treenaat kaikkia noita lajeja mitä sieltä löytyy (Gold Member)!
Ja samallahan avautuvat ovet muunakin aikana, joten sparraamassa voi käydä just niin usein, kun haluaa, ellei siellä ole sillä hetkellä jotain muita treenejä tai seminaareja...
Hmm, pitää nyt tosissaan miettiä näitä vaihtoehtoja. Mites se nyt meni että onko tuolla lajeille erilliset peruskurssit vai saako hypätä kesken kaiken mukaan? Olen käsittänyt ainakin että treeneissä olisi mukana ohjaaja joka katsoo enemmän aloittelijoiden perään.
"Se, jota musiikki koskettaa läpikotaisin, joka työskentelee instrumenttinsa kanssa kuin mielipuoli, joka rakastaa musiikkia ja soitinta intohimoisesti, tulee hallitsemaan virtuoositekniikan" - Heinrich Neuhaus
"Pain is temporary, quitting lasts forever"
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

Aloittelijoiden tukipulina

#280

Viesti J-A »

Ei oo mitään peruskursseja.
Suoraan hypätään altaan syvään päähän! ;)

Kyllä siellä katellaan ekakertalaisten perään ja näytetään pikkasen tarkemmin, ainakin meillä BJJ:ssä.
Mä ainakin pidin tästä, että pääsee heti touhuamaan, eikä tarvitse pyöriä mitään alkeiskurssia läpi...
Mutta kaikilla on omat mieltymyksensä.

Egon päällehän se käy, jos sellaisen ottaa salille mukaan, kun kovemmat kaverit vie kun litran mittaa...
Parhaiten mulla on vieläkin hallussa toi taputus! :D
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#281

Viesti Nico Koskeva »

Joo tosiaan, infopisteessä on aina treenien välissä joku palvelemassa, harvoin kesken treenien. HMAC ei ole niin iso paikka jotta tarvitsisit jonkun esittelemään, rohkeasti vaan itse katsastamaan paikan. Tuo hintaero ei hirveän suuri ole, vaikuttaa enemmänkin lyhyemmällä ajalla. HMAClla on sitten pidempään treenaus halvempaa. Puku vaaditaan viim. ekaan graduun, sen suhteen ei hirveä kiire ole.

Hapkidoon voit tulla mukaan sitten kun siltä tuntuu ja neuvoja saa niin paljon kun on tarvis. Ja niinkuin Mjölnir sanoi tossa, Defendo sopii mainiosti Hapkidon kanssa. Vaikka näihin pääseekin vain peruskursseilta, niin ei se maksa ylimääräistä ;)

"Salilla käytössäsi on 220m2 saumatonta painimattoa, laaja valikoima kahvakuulia, olympia-painonnostosarja, kyykky/dippiteline, voimistelurenkaita, leuanvetotanko, nyrkkeilysäkit, peilit jne."
http://www.hmac.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kuvake
Griever
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 26
Lauteille: Huhtikuu 2011

Aloittelijoiden tukipulina

#282

Viesti Griever »

Nico Koskeva kirjoitti: Joo tosiaan, infopisteessä on aina treenien välissä joku palvelemassa, harvoin kesken treenien. HMAC ei ole niin iso paikka jotta tarvitsisit jonkun esittelemään, rohkeasti vaan itse katsastamaan paikan. Tuo hintaero ei hirveän suuri ole, vaikuttaa enemmänkin lyhyemmällä ajalla. HMAClla on sitten pidempään treenaus halvempaa. Puku vaaditaan viim. ekaan graduun, sen suhteen ei hirveä kiire ole.

Hapkidoon voit tulla mukaan sitten kun siltä tuntuu ja neuvoja saa niin paljon kun on tarvis. Ja niinkuin Mjölnir sanoi tossa, Defendo sopii mainiosti Hapkidon kanssa. Vaikka näihin pääseekin vain peruskursseilta, niin ei se maksa ylimääräistä ;)

"Salilla käytössäsi on 220m2 saumatonta painimattoa, laaja valikoima kahvakuulia, olympia-painonnostosarja, kyykky/dippiteline, voimistelurenkaita, leuanvetotanko, nyrkkeilysäkit, peilit jne."
http://www.hmac.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joop, kyllä tuo hyvältä kuulostaa. Ja Defendon peruskurssiko ei tosiaan maksa ylimääräistä? Vielä parempaa. Perhana, jätkät painostaa nyt tonne HMAC:lle oikein urakalla! No, tässä menee vielä hetki ennen kuin salisoppari päättyy niin ehtii miettiä asiaa.
"Se, jota musiikki koskettaa läpikotaisin, joka työskentelee instrumenttinsa kanssa kuin mielipuoli, joka rakastaa musiikkia ja soitinta intohimoisesti, tulee hallitsemaan virtuoositekniikan" - Heinrich Neuhaus
"Pain is temporary, quitting lasts forever"
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

Aloittelijoiden tukipulina

#283

Viesti J-A »

Eihän sitä salisopparia tartte lusia loppuun, ennen kun käy kokeilemassa... ;)
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#284

Viesti Nico Koskeva »

Niin, voihan sitä käydä koeajamassa treenit koska haluaa. Ei sitä heti ensimmäisellä kertaa tarvitse maksaa ja se ensimmäinen kerta on aina ilmanen. ;)

En ainakaan koskaan ole nähnyt mitään hintoja liittyen peruskursseihin, vain kuukausimaksun. Varmistan asian tänään.
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kuvake
Dexter
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 282
Lauteille: Tammikuu 2006

Aloittelijoiden tukipulina

#285

Viesti Dexter »

Etsin taas uutta lajia :D

Haussa on siis sellainen laji jonka parissa haluaisin touhuta pidempäänkin. Lajia pitäisi opettaa melko laajalti ympäri Suomen, koska asuinpaikka tullee vaihtumaan muutamaan otteeseen.

En kaipaa mitään ihmeellistä vääntelyä, vaan ehkä suorempaa menoa. Kilpailemiselle ei ole mitään tarvetta. Mattotekniikkaa olisi hyvä treenata, mutta treenin tulisi olla lähinnä "nopeasti ylös" -tyylistä. Korkeat heitot tuntuvat vähän vieraalta, sen sijaan ouchigari & osoto otoshi -tyyliset pikkutempit ovat varsin jees. Treenattavan materiaalin tulisi olla sopivan realistista. Jos itsepuolustustekniikkana mainostettu temppu koostuu hyppypompputakakiertokolmoisspiraalipotkusta + saksista päähän en ole kovin vakuuttunut. Mahdollisten itsepuolustustilanteiden kannalta jotkut "nyrkki päähän" -vaihtoehtoa lempeämmät jutut ovat toki myös ok. Lisäksi en halua kuuulla puhettakaan henkiparannus ja levitaatiojutuista.

Olen itse karsinut vaihtoehdot alustavasti karateen (tyylisuunta onkin vaikeampi) ja krav magaan, mutta otan vastaan hyviä ideoita.

Miten pian krav magassa otetaan kevyttä pystyottelua, ja mistä jutuista se tarkemmin koostuu?

En kaipaa mitään ultimatecommando-toimintaa, vaan ihan perusjampalle sopivaa lajia. Treenaamisen tulee myös olla hauskaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 93 kurkkijaa