Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#106

Viesti kamppaaja »

Ôari kirjoitti: Ja pakeneminen tilanteesta on poissuljettua koska.....?
Koska en halua.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#107

Viesti Jussi Häkkinen »

kamppaaja kirjoitti:
Ôari kirjoitti: Ja pakeneminen tilanteesta on poissuljettua koska.....?
Koska en halua.

Sen ja muiden epävarmuuksien kunniaksi!
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

#108

Viesti Jasse »

Kyläkansan pojat veti veteli karatee! :D

Monelle ihmiselle on melko vaikeaa vetää ketään turpaan ilman pientä adre-pumppausta. Yritän tässä kuvitella itseäni tilanteeseen jossa kävelen kadulla hyvän tuulisena ja joku kejo vaikka tönäisee ja ilmoittaa että vetää turpaan. En kyllä osaa nähdä itseäni aloittamassa hirveätä lyönimyllyä samantien... Pienen suunsoiton jälkeen ehkä kylläkin. Mutta tuskin sittenkään!

Kaverini on paras bluffaamaan. Se on niin itsevarma tyyppi ja hyvä suustaan että useimman haastajan naama muuttuu Ooksi kun kaveri ilmoittaa vaikka näin: "Tajuutsä narukäsi että jos mä nyt lyön sua kaaliin, niin sun pää pyörii jossain päin Hakaniemen rantaa. Ehkä vielä huomennakin!" (Tapahtui Rautatientorin viereissessä mäkissä).
Tai satakymmenen kiloiselle judokalle heitetty: "Hei vanupallo, sä saatat olla judoka mutta mä oon käyny sun nenässä neljästi ennen kuin saat otetta kiinni. Ja sitten sulla on punanen ykstoista".

Perusteettomalla itsevarmuudella ja hyvällä huumorilla pääsee usein pitälle.. Toisinaan ei.
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#109

Viesti kamppaaja »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
kamppaaja kirjoitti:
Ôari kirjoitti: Ja pakeneminen tilanteesta on poissuljettua koska.....?
Koska en halua.

Sen ja muiden epävarmuuksien kunniaksi!
En nyt koe itseäni kovinkaan machoksi tuon takia.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#110

Viesti J. Suojanen »

Ei se suunsoitto tai sen uupuminen vaikuta siihen, että tapellaanko vai eikö. Se on ihan sen hetkisistä fiiliksistä kiinni, että mitä haetaan. ;) Soitetaanko suuta ilman tappeluaikomusta, käydäänkö heti käsiksi ja heitetään katuun tai kävelläänkö välittämättä mitään. ;) Ei se toinen äijä, joka on tullut uhkaamaan tai tönimään vaikuta siihen mitenkään... Mä vien tilanteen sinne minne mä haluan. :badgrin:

Suunsoitto ja "bluffi" on hieno taiteenlajinsa, mutta ei sovellu ellei oikeasti ole miestä ja munaa... ja kokoa sitä kahta metriä. :D Pitää olla jotakin auktoriteettiä ja itsevarmuutta ja taitoa, että pystyy soittamaan päätään "turvallisesti".
Jos ei ole kykyä tapella tai kanttia ottaa sitä toista ehkäpä sittenkin päälle niin parempi vain olla hiljaa. En mäkään yleensä jaksa kuunnella kukkakepeiltä ja naruranteilta veetuilua ilman, että tärskäytän jotakin takaisin. ;) Tosin silloin myös allekirjoitan sopimuksen, että jos se toinen on sanojensa mittainen mies ja yrittää hakata niin puolustan itseäni enkä ala kitisemään, että "En mä sitä tarkoittanut." ;) Silloin rankaistaan toista hieman ja käytetään sitä tilannetajua. :D Silloi se sovittelun hetki on jo hylätty ja käytetty, kun oma veetuilu alkaa.

...Vaikkakin siitäkin huolimatta yleensä sen homman pystyy vetämään takaisin, käskeä unohtamaan ja kävellä pois. ;) Se pois käveleminen on ihmeen helppoa ja onnistuu melkeinpä milloin vain, kun kysymys ei ole mistään paattuneesta rikollisjengistä tai ryöstöstä. :D Ja se toisen hakkaaminen on vieläkin helpompaa... Kunhan vain muistaa, että minkä takia hakkaa ja onko se sen arvoista. Yleensä ei ole.
Eli ei veetuilijoiden ryysyihin käydä tappomielellä tai "nyt lyödään hampaat kurkkuun" mielellä kiinni vaan nimenomaan mennään iholle, napataan ympäriltä kiinni, nostetaan mies ilmaan ja heitetään niin pitkälle tonttiin kuin jaksetaan ja jäädään pullistelemaan kuin leffoissa ikänään. :lol: :roll:

Harvoin kuitenkaan lopulta kukaan huvikseen alkaa aukomaan (baarin edustat, taksi ja nakkikioskijonot ovat asioiat erikseen)... Ja vielä harvemmin sitä itse alkaa takaisin huutelemaan... Rauhaahan lienee jokainen rakastaa enemmissä määrin. Joskus vain ei jaksa niitä kaljaa lipittäviä amiksia akkojensa kanssa, jotka näkevät hyvän kohteen veetuilulle ja machoina sitten alkavat päätään aukomaan suurempana ryhmänä... Silloin annetaan takaisin ja näytetään pala sitä petoa, joka lepää sisuksissa... kerrotaan, että nyt tuli solvattua väärää palikkaa.
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#111

Viesti kamppaaja »

Jasse kirjoitti: Kyläkansan pojat veti veteli karatee! :D

Monelle ihmiselle on melko vaikeaa vetää ketään turpaan ilman pientä adre-pumppausta. Yritän tässä kuvitella itseäni tilanteeseen jossa kävelen kadulla hyvän tuulisena ja joku kejo vaikka tönäisee ja ilmoittaa että vetää turpaan. En kyllä osaa nähdä itseäni aloittamassa hirveätä lyönimyllyä samantien... Pienen suunsoiton jälkeen ehkä kylläkin. Mutta tuskin sittenkään!
En minäkään ajatellut hakata sen naamaa heti muusiksi. Ehkä alapotku säärellä tai maahanvienti. Tai kova avokämmen ja kehotus painua h3lvettiin. Se voisi olla uskottavampaa kuin se että yrittäisin siinä keksiä jotain tällaista
"Tajuutsä narukäsi että jos mä nyt lyön sua kaaliin, niin sun pää pyörii jossain päin Hakaniemen rantaa. Ehkä vielä huomennakin!"
ja sitten seota sanoissani adren takia. Mutta kun ei ole tullut tilannetta vuosiin niin en tiedä mitä tulisi tehtyä.
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

#112

Viesti Kurowashi »

kamppaaja kirjoitti:
Jasse kirjoitti:Kyläkansan pojat veti veteli karatee! :D

Monelle ihmiselle on melko vaikeaa vetää ketään turpaan ilman pientä adre-pumppausta. Yritän tässä kuvitella itseäni tilanteeseen jossa kävelen kadulla hyvän tuulisena ja joku kejo vaikka tönäisee ja ilmoittaa että vetää turpaan. En kyllä osaa nähdä itseäni aloittamassa hirveätä lyönimyllyä samantien... Pienen suunsoiton jälkeen ehkä kylläkin. Mutta tuskin sittenkään!
En minäkään ajatellut hakata sen naamaa heti muusiksi. Ehkä alapotku säärellä tai maahanvienti. Tai kova avokämmen ja kehotus painua h3lvettiin.
Olisko toi sitä kovan jätkän esittämistä? Vielä kovemman?
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#113

Viesti PaavoH »

Mitä jos on oikeesti kova jätkä eikä tarvi bluffata :shock:
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#114

Viesti J. Suojanen »

Kovan jätkän esittäminen ei vain välttämättä toimi, koska siinähän se on juurikin, että joko vain puhkutaan tai sitten tapellaan. ;) Yleensä...

Sanoilla haetaan sitä hurmosta ja katsotaan kumpi käy päälle. Kun tilanne räjähtää käsiin niin se on täyttä höyryä kulkeva juna.
Harvoi se jää siihen, että toista vain tönäistään kerran. Sitten joko lyödään samantien päin naamaa tai tönitään vähän aikaa ja huudetaan sitä "älä wittu töni mua" mantraa. :D

Pieni täräytys tai näpy voi toimia ihan hyvin joissakin tapauksissa, mutta toisinaan pelataan sitä "kumpi lyö lujempaa" peliä... Eli samantien tulee vastapalloon ja lujaa. ;)

Mentäessä fyysiseksi pitää olla tarpeeksi fyysinen ettei se toinen pääse päälle... Pelata varman päälle, mutta silti olla tarpeeksi "veltto" ettei toiselle käy pahasti.
Kontrollipeli on kova sana, mutta vaatinee sitä taitoa ja tietoa alleen. Kauniisti sanottuna ei minkään ujojen ja arkojen poikien touhua.

Tosissaan itse puhuessani bluffista en bluffaa vaan menen tilanteen mukana ennemmänkin. Bluffia olisi puhua enemmän kuin kykenee syömään, mutta minäpäs otan vain lautaselle sen mitä kykenen turvasta alas lappomaan. ;)
Mulle sana "bluffi" ja "bluffaaminen" tarkoittaa enemmänkin sitä röyhkeää ja häijyä luonnetta, että ei alistuta tai nöyrristelä ja kyykytellä, kun toinen vähän reuhoo ja sanoillaan jäätä testaa vaan silloin pelataan itse mukana ja ollaan kahta kertaa häijympiä. ;) Tullaan alas omasta persoonasta ja luonteesta ja ollaan kukkoja tepastellen. :D

Sillä saa toisinaan häijyt kaverit vieläkin häijymmiksi ja tappelut tulille, mutta toisinaan se pudottaa bluffarit pois pelistä ja pistävät juoksemaan karkuun. Kumpiakin on tullut vastaan. ;) Muutaman kerran ihan pelimies, joka tunnisti toisen pelimiehen ja lopetti homman siihen. :)

Edit: Tuosta näpäytyksestä vielä. Osa uskoo niin syvästi omaan koskemattomuuteensa, että pieni näpäytys pudottaa ja sorruttaa koko maailman..: "Ethän sä voi koskea muhun!" periaatteella silmät suurina haukotaan ilmaa. Niihin se toimii varmasti hyvin.
Toiset taas ovat tottuneet koskemaan ja tulemaan "kosketetuksi"... Niitä häijyläisiä, jotka nostavat kaksi kertaa kovemman mekkalan ja lyövät päin lujempaa kuin sä. Se "ryhmittymä", jonka vuoksi en avaria antaisi ellen tietäisi ettei kyseessä ole kaveri, joka järkyttyy siitä ennemmin kuin hyökkää samantien raivona härkänä päälleni.

Sitten vielä tietenkin yksi hauska "ryhmittymä" mainitakseni ovat he, jotka kiertävät veetuilemassa "ammatikseen" ihmisille. Haastavat riitaa, tekevät tilanteita ja katsovat kuka uppoaa halpaan. Näitä kavereita on ollut kamppailulajipiireissäkin Turussa tiedettävästi mukana.
Nämä kaverit uskovat siihen, että fyysisen kontaktin aloittaja on syyllinen tappelun alkamiseen ja tämän mukaan he sitten yrittävät saada ihmistä suuttumaan niin paljon, että kävisivät vaatteisiin kiinni tai tönäisivät, jotta kyseisen sällin saisi hakata "hyvästä syystä" ja mikäli juttu menisi oikeuteen niin voitaisiin vain sanoa, että "Meille tuli pientä sanomista, jonka päätteeksi tuo TOINEN kävi käsiksi minuun...." ;)

Koskaan ei tiedä miten se toinen reagoi omaan valmiiseen suunnitelmaan tai toimintamalliin. Silloin tulee tökeryys tilalle ja improvisointi. Meistä on moneksi. Jep jep.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#115

Viesti Kari Aittomäki »

Senverran tästä aiheesta että heitot, ne turvalliset saattavat ovat hyvä ase tässäkin.
Moni kovapoika on tuumannu kaksi kertaa kuin maailma on pyörähtänyt ja karusellinpyörittäjä on vielä nostanut jaloilleen ja kysellyt kohteliaanvittumaisesti vointia.

Eli suunnilleen kuuskyt prosentoa ei tajua mitä tapahtu ja suuttuu niinsaatanasti ja tulee päälle.
Jolloin voikin jo täräyttää, jolsei muualle niin kantakorolla varpaille.
Auts.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#116

Viesti J. Suojanen »

Se elementti maa on jo itsessään perskuleen kova kapistus tulla alas, mikäli toinen saa jalkojesi alle ilmaa... ;) Ei tarvitse lentää edes kovaa tai korkealta.

Oma ajatusmallini on enemmänkin "jätkä pakettiin" eli saatetut maahanviennit. "Yliturvalliset" systeemit muilla mukavilla puristuksilla ja höysteillä, jotka tekevät ikävää. ;) Mikseipähän se kädestä vääntäminen jo itessään olisi kipeätä?

Heittomallinnus on karua ja karkeaa. Periaatteella jätkä ilmaan, persauksilleen alas ja heti perään painamaan niskasta maahan ja puhuttelemaan. ;) En anna tilaisuutta tulla raivolla päälle kovinkaan mielelläni. Alistan ja päästän häntä koipien välissä pois... Jos käy sen jälkeen päälle niin sitten otetaan luulot pois ja tärskäytetään.

Käytännössä katsoen se hallittu maahanvienti nätisti puolustautuessa, ikävemmät maahanviennit eli kampittelu ja heittely sitten enemmänkin "rankaistaessa"... Kun on tunteet pelissä ja alistamisen makua hommassa. Se on päheetä viskellä sällejä kuin isokin karpaasi olisi.
Tietenkin heittäessä sattuu helpommin ja päätä kannattanee varoa. Ne kädet jo kun voivat ottaa pudotessa ikävästi vastaan. :oops:

Asfaltti elementtinä kuten katukivetys on senverran kova, ettei toista mielellään selän tai lonkan yli niskalenkissä vie puhumattakaan, että itse menisi heitossa mukana maihin... Ellei tietenkin laskeudu sen toisen päälle.
Olenpahan näinkin kerran ilmat pihalle laskenut sällistä. Kun tarrautui kiinni ja vei mukana niin päätin laskeutua pehmeästi.

Lyönnit olen jättänyt oikeastaan kokonaan pois pääsääntöisistä keinoista ja toimintamalleista. Vähän yritän miettiä sen toisenkin hyvinvointia ja paljon mielummin puristelen, painelen ja väännän.
Lyönnille on sijaa silloin, kun tarvitsee tehdä tilaa tai pitää etäisyyttä... Tai kun on sitä tunnetta ja raivoa pelissä... Tai hätä päästä nopeasti eroon niin sitten täysiä päihin.

Potkiminen on myöskin mulla tavannut olemaan enemmänkin etäisyyttä hakevaa tai silloin, kun yritän kontaktia hakea niin saattaapi se pieni potku tulla kevyesti ennen käsikontaktia. Hämäävää ja huomion herättämiseksi enemmänkin vain, kuin tilanteen lopettamiseksi.

Kuristelu on mulla jäänyt myöskin enemmän sinne "rankaisulinjalle" kun haluan pistää torttaportat housuihin toiselta...

Näillä eväin sitä on koitettu mennä. "Rankaisemiseksi" tai sen alalajiksi lasken myös sen, että joku alkaa haastelemaan eikä itse jaksa sillä hetkellä kuulla avautumista. Silloin kiritään etäisyys, viedään maihin vähän vauhdikkaammin ja kuritetaan sinne... Väännetään, puristetaan, käännetään ja hierretään parhaan mukaan... Annetaan hetkeksi jotakin ajattelemisen aihetta.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#117

Viesti Kari Aittomäki »

Mulla kun tuo heittely on aina sujunut parhaiten saattamalla niin olen nyttemmin vähennellyt.
Mulla kun on paha tapa täräyttää tälliäinen heti heiton perään jos en saata. Ja kun saattaessa tää nykyinen elopainonjako on sitäluokkaa impakti, ettei sitä ihan vähilläsyin viitti jaella.

Kerran Onionin eteisessä joku ritariässä yritti lyödä mua sivusta.
Eli joku ulkopuolinen pässinpää sai ritarikohtauksen kun kannoin räyhäkemuijaa uloppäin.
En.. oikeen tajua mitä tapahtui mutta tein jonkinlaisen taiotoshi-version siten, että tää paukapää lähti lyöntinsä suuntaan sillai hyvin räväkästi.
Otteen eli kopin sain kyynärpäästä (oikea), heitto tai vienti oli taiotoshimainen sikälis että jalka jäi hyvin jämäkänsuoraksi toppariksi, kun vievä käsi teki hyvin tarkkarajaisen liikkeen uloppäin. Zenkutsua oli havaittavissa kyllä.
Saatoin vielä siten että jalkansa iski tonttiin ekana, oli nuori ja kerkeä, selvästi urheilija.. Eli pysty heittään, juuri siinä ja just silloin.

Ja siihen päätty kontrolli, polkasin jätkää pyttyyn ja vielä tarkasti rintalastan alakanttiin. Siinävaiheessa kun poika vielä järjesteli aistihavaintojaan.
Hitto ku harmittaa vieläki, se heitto ois ollu ihan riittävä.
Mutta ku lähti ni lähti. Jätkä ölähti sikiöön ja vaahto lensi suusta.
Eli pahat hapet ja oksennusreaktio.

Ja se vasemmankädenkontrolli-akka alko vielä pureen, tuli sekin sitte vintattua kaaressa samaan kasaan. Päästäviennillä ja nostolla.


Eihän niille mitään käynyt mutta.. isot liikkeet jononvieressä (Redariin oli aina siihen aikaan jonoo) eivät ole hyvä idea, se maksaa asiakkaita.
Ja harmitti mua se kontrollinkatoaminenkin, se etenkin.
Ois voinu käydä pahastikin.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#118

Viesti J. Suojanen »

Nykyisinhän voimankäyttöhenkilöltä ei suvaita melkein edes sitä tarpeellista voimakeinoa puhumattakaan, että homma menisi silkaksi painiksi... :oops:
Itse vaikka voimankäyttöviranomainen en olekaan niin tykkään pitää sen muljauttelun "Näkymättömällä" tasolla etten turhaan näytä pahikselta mikäli jotakin sattuu... Usein kuitenkin paikalla on sitä muutakin porukkaa katsomassa, jolloin ne pienet tärskäytykset on parhaimpia.

Mielummin olen puhtaasti se itseään puolustava henkilö niin pitkään kun siihen on saumaa ja hoidan sen satuttamisen sitten esim tuolta olkapään ja niskan välistä painamalla... Oonpahan tuolta kerran pudottanut jätkän tolpiltaan, kun kävi kettuilemaan.
Otin olkapäältä kiinni, vein sormenpäät lihaksiin ja puristin sydämen kyllyydestä. Äijä meni tonttiin saakka kiltisti kesken lauseen. Yleensä se ei sentään niin paljon satu tai tunnu kun ihan arpomalla ettii... Toisaalta yleensä sitä ei väännäkään täysillä tappiin saakka... Jos ei olis löytynyt mitään olkapäästä niin se olis kait ollut nopeata kiskaisua olkapäästä itteään kohti ja kädestä kontrollia paremmin ja maihin. Ei noissa koskaan tarkalleen ajattele loppuun saakka... sitä vain toimii miten parhaaksi katsoo ja miten toinen reagoi tekemisiin.
Alpha
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Elokuu 2008

#119

Viesti Alpha »

Vaihtoehto A jos henkilö on itseä suurempi
Jos henkilö on tarpeeksi humalassa, voi vedota hänen päihtyyseen tilaansa jolloin hän ehkä ymmärtää. Voi myös vedota taistelu-taitoihinsa. Jos kaveri ei usko niin ei auta kuin oikeasti vetää pataan. x_x

Vaihtoehot B jos henkilö on itseä pienempi
Uhoaa minkä keuhkoista lähtee, pienempi kaveri pelästyy ja lähtee lipettiin. Jos ei toimi, niin jatko toimenpiteet ovat vastaavanlaiset kohtaan A nähden. :lol:
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Re:

#120

Viesti suppulam »

Kari Aittomäki kirjoitti: Senverran tästä aiheesta että heitot, ne turvalliset saattavat ovat hyvä ase tässäkin.
Moni kovapoika on tuumannu kaksi kertaa kuin maailma on pyörähtänyt ja karusellinpyörittäjä on vielä nostanut jaloilleen ja kysellyt kohteliaanvittumaisesti vointia.

Eli suunnilleen kuuskyt prosentoa ei tajua mitä tapahtu ja suuttuu niinsaatanasti ja tulee päälle.
Jolloin voikin jo täräyttää, jolsei muualle niin kantakorolla varpaille.
Auts.
Lähikontakti lattian kanssa palauttaa monen mieleen joitakin elämän kovia reliteetteja. Mutta totta, ainakin 1/3 haluaa vielä sen uusinnan. En ole ikinä tajunnut sitä sakkia, joka ei ota vaarin siitä ensimmäisestä vaan pitää koittaa uudestaan.
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 64 kurkkijaa